Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #61
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Problemet er at vi har blitt en middelhavsfarer, desverre. Åtte år siden siste cup-triumf og 26 år siden siste seriegull er en middelhavsfarer. Jeg liker det like lite som alle andre her inne, men det er realiteten. Vi kan peke tilbake på gamle minner, men det løser ikke dagens utfordringer.
    Det var da betydelig lenger siden vi hadde vunnet noe som helst i 2004/2005, men vi var ikke kjedelige av den grunn. Erlandsens siste høst som LSK-trener bydde på fantastisk fotball selv om vi bare ble nummer 7. Du kan alltids argumentere for at vi fikk cupfinalen i 2005, men vi var pokker ikke langt unna cupfinale i 2013 heller. Jeg er enig i at vi er en sportslig middelhavsfarer, og det må vi nok innfinne oss med. Men det betyr ikke at vi behøver å være grå og betydningsløse i norsk toppfotball.

    Opprinnelig skrevet av Xavi
    For min del er denne tråden ferdigdiskutert.
    Jeg er uenig i hva Fugl føler er løsningen, jeg står fast at økonomien er fellesnevner til alle problemene.

    Få økonomi på plass, så kommer det sportslige og med det vil interessen øke også.

    Takk for god debatt.
    Du ba om argumenter og fikk det. Min oppfatning er at du egentlig har vært ferdig diskutert siden du skummet åpningsinnlegget, men jeg håper andre kan fortsette debatten likevel.

    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Uten penger, så klarer vi ikke å bli et stabilt topplag. Vi har kuttet drastisk i budsjettene de senere åra og vi får håpe at ressursene rundt klubben brukes til å bygge opp klubben igjen og ikke rive den ned.
    Jeg er litt usikker på hva du sikter til. Hvilke indikasjoner har vi på at noen aktivt ønsker å rive ned klubben?
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #62
      Opprinnelig skrevet av knut
      Takk for fin fin knebling.
      Skjønner ikke helt hvorfor det var knebling, og av hvem? Det jeg er mener er at for min egen del føler jeg at jeg og Fugl har lagdt frem våre argumenter og står igjen som uenige om hvordan LSK bør fortsette fremover. Kunne sikkert fortsatt men føler det ville blitt mye av det samme.

      Opprinnelig skrevet av PetterH
      Men du mener altså at forslagene trådstarter har kommet med ikke vil bedre økonomien?
      Jeg kommenterte de forslagene han la frem om hvordan klubben kunne forbedre seg uten å bruke for mye penger, og var enig på flere punkter. Noe ellers som var usikkert?

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Du ba om argumenter og fikk det. Min oppfatning er at du egentlig har vært ferdig diskutert siden du skummet åpningsinnlegget, men jeg håper andre kan fortsette debatten likevel.
      Du la frem gode argumenter, og jeg føler da jeg har gjort det samme. Jeg begynte kanskje litt sterkt, men jeg leste faktisk hele åpningsinnlegget ditt.

      Som nevnt ovenfor føler jeg debatten oss to imellom har kommet til sin ende, og for i fare å bare gjenta hverandre så kan andre få love å føre debatten videre. Jeg vil fortsette å lese hva som blir skrevet her, men hvis det ikke dukker opp noe nytt så kan vel vi to være enige om at vi er uenige?
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #63
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Du har helt rett i at dette ikke bare gjelder sport
        Takk. Og enda mer presist, bør man vel kanskje si at mesteparten av dette ikke gjelder sport? (a-lag/senior).

        Helt greit, og forståelig, at du er lei av at økonomien skyves foran som en unnskyldning, det har vært for mye grining der, helt enig, men rett skal være rett og i mine øyne er det alt annet enn bra å fastslå på forumet at "faktum er at vi har det 7. største budsjettet, og vi er faktisk bare "like bak" nr. 6, 5 og 4", når det langtfra forteller sannheten om en sportsdirektørs spillerom. Du har et tungt nick, Totti21, og er og har vært en av de aller største bidragsyterne her inne over lang tid (noe jeg har nevnt før), så jeg er helt sikker på at folk biter seg merke i hva du skriver, det bør man i alle fall.

        Om jeg husker rett fra papir-RB, så kuttet LSK sport 33 % fra 2014 til 2015. Da blir det uheldig å fremstille kuttet som lite, og at "andre kutter mer". Prosentene er likevel ikke det mest interessante i de flestes øyne - det er det vel størrelsen på sportsbudsjettet som er. Og når størrelsen teller, så er det vel bare Jan Halvor(!) per nå som leverer bedre enn oss, og Aalesund, Haugesund og kanskje Tromsø bak oss.

        Sport drives med andre ord svært effektivt i mine øyne - det må faktisk klubben få for, bygges opp igjen med og løftes fram med (og greier den det ikke selv, så får vi hjelpe). Utgangspunktet der er godt.

        Så har vi åpenbart en del å gå på når det gjelder publikumstekke, blest/omdømme og noe på sponsorsida, men noe storklubb økonomisk kan vi aldri bli, med mindre RK eller en annen trener gjør oss til en sportslig stormakt igjen. Det kan vi vel bare bli om vi driver smartere og annerledes enn de fleste andre, og akkurat nå bør vi kanskje sette pris på hva vi får ut av sportskronene (du gir jo Bjarmann skryt for spillerlogistikken, så der er vi enige, og så gir du RK stryk for trenergjerningen, og der er vi langt mindre enige, hittil, så får vi se hvor den sjarmerende/frustrerende reisen ender).

        Jeg håper så inderlig, som alle andre her inne, at vi får en sportslig god høst, med litt stang inn og et lag som ligner seg sjøl med spillere i sine beste posisjoner, for jeg tror vi har en gjeng unggutter som kan bite bra fra seg allerede neste år og skape litt blest rundt klubben vår igjen.
        Last edited by andee; 24.08.2015, 19:22.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3401

          #64
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Det er ikke breialt å vise tro på seg selv. Og at selvtilliten og troen på det de driver med mangler, viser to uttalelser fra henholdvis Bjarmann og Kristinsson med all tydelighet. Torgeir som mente man ikke kunne gå i kontraktsforhandlinger før laget som endte på femteplass i fjor hadde sikret ny TL-kontrakt. Og Runar som sa seg veldig fornøyd med ett poeng hjemme mot laget man slo 4-0 over to kamper året før.

          Sånt er ikke ydmykhet, det er ren resignasjon. Og folk distanserer seg.
          Så lenge det er samsvar mellom realistiske forventninger og selvtillit, så er det ikke breialt. Problemet oppstår når man ikke har kontakt med bakken, ala Norling's gullvyer. Man behøver ikke henge seg opp i et par uttalelser fra lederene og kjøre på med all misnøyen man føler om dagen. Jeg har ikke innsikt i LSKs økonomi til å si hvorvidt Bjarmann er unødvendig defensiv, men jeg foretrekker å kjøre litt på det sikre fremfor å gamble. Men det er igjen min personlighet, andre skal gjerne få være uenig.

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Det var da betydelig lenger siden vi hadde vunnet noe som helst i 2004/2005, men vi var ikke kjedelige av den grunn. Erlandsens siste høst som LSK-trener bydde på fantastisk fotball selv om vi bare ble nummer 7. Du kan alltids argumentere for at vi fikk cupfinalen i 2005, men vi var pokker ikke langt unna cupfinale i 2013 heller. Jeg er enig i at vi er en sportslig middelhavsfarer, og det må vi nok innfinne oss med. Men det betyr ikke at vi behøver å være grå og betydningsløse i norsk toppfotball.
          Jeg må innrømme at jeg ikke husker nøyaktig hvordan vi spilte for 10-11 år siden, men med unntak av 2001 hvor vi jaget Bart til døra har vi vel ikke hatt så mye suksess? Vi har hatt flere semifinaler i tillegg til 2005 og 2007, men det har som regel ikke gått helt vår vei.

          Slik jeg ser situasjonen i dag, så ser jeg med spenning frem til neste sesong. Da har Runar fått smake på TL-nivået og vet mer hva som forventes av han og laget, og talentene har fått nok en oppkjøring å forberede seg til sesongstart. Det kommer nok til å forsvinne opptil flere spillere, men det gror såpass godt i klubben at jeg tror det blir spennende. Hvis Runar står og snakker om å beholde plassen i tl på samme tid neste år, så bør det være veldig mye som har gått galt for at jeg ikke skal slutte meg til mistillitssiden. Men enn så lenge har jeg troen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #65
            Jeg begriper ikke at det er om å gjøre å sparke en LSK-trener nesten med en gang han har fått begynt. Det samme var det også under Haglunds tid. Uwe fikk også masse tyn fordi vi tapte kampene mot slutten.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #66
              Opprinnelig skrevet av andee
              Takk. Og enda mer presist, bør man vel kanskje si at mesteparten av dette ikke gjelder sport? (a-lag/senior).

              Helt greit, og forståelig, at du er lei av at økonomien skyves foran som en unnskyldning, det har vært for mye grining der, helt enig, men rett skal være rett og i mine øyne er det alt annet enn bra å fastslå på forumet at "faktum er at vi har det 7. største budsjettet, og vi er faktisk bare "like bak" nr. 6, 5 og 4", når det langtfra forteller sannheten om en sportsdirektørs spillerom.
              Det er naturligvis beklagelig at dette ble dokumentert med tall som omfatter andre deler av driften også, men allikevel er jeg nok ikke så fryktelig langt fra sannheten etter hva jeg har hørt, og etter å ha lest noen årsberetninger støttes dette ganske greit, selv om dette også er noe uoversiktlig, da vi har lavere kostnader på administrasjon enn noen andre, som vi fremdeles matcher på spillerlønninger. Jeg har allikevel valgt å ta posten "personalkostnader" i en sekkepost.

              Hvis vi da bruker lønn som en faktor på hvordan man stiller ift sine konkurrenter, så kommer vi ganske høyt ut også i 2015 om man ser på budsjettposten "personalkostnader".

              Tallene du og andre har hørt ift LSK stemmer nok veldig bra, men jeg tror man overvurderer veldig hva andre klubber har å tilby på samme post. Kutt i lønninger har gått igjen i absolutt alle klubber, og det eneste stedet jeg ser at vi er betydelig svekket kontra en del andre er i administrasjonen, som i mine øyne er hårreisende, da dette skaper inntektsgrunnlaget vårt kontra lønn på spillere som bare er utgifter.

              LSK har i 2015 budsjettert med 27.1 millioner i personalkostnader, der nesten halvparten er grunnlønn til spillere og trenere. Oppå dette ligger naturligvis alt fra arbeidsgiveravgift, feriepenger, fri bolig og bonuser relatert til prestasjoner som totalt sett gjør at man havner på 27.1 millioner. Uten at det blir helt korrekt her, så havner vi omtrent på 21.5 mill i utgifter på spillerlønn alene hvis man skal tro årsberetningen. Vi har dog ikke kuttet i posten "grunnlønn spillere" med mer enn 1.2 mill siden i fjor, selv om dette reelt sett har blitt mer med sviktende publikumsinntekter og at spesielt BHR forsvant ut.

              lenke

              vif har i 2015 budsjettert med underskudd, og av utgiftene tar lønn en stor del av dette med 40.2 mill. Spillerlønningene er ikke så fryktelig langt foran våre med 25.8 mill, der alt av bonuser og lignende er medregnet, men de har dobbelt så høye utgifter på trenerlønn og 5 millioner mer i administrasjonslønn. Forøvrig er vel vif en klubb fra en by som burde tilsi at de skulle ligget et hav foran oss akkurat her.

              lenke

              I Odd Grenland har de hatt et lønnsbudsjett på spillere på 18 millioner i 2015 som er en økning på 2 mill fra i fjor, men dette tallet forteller nok ikke heller hele sannheten, da de har en egen post på "leie av spillere" som var veldig høy i 2014, men som er kuttet kraftig i år. Allikevel må man nok tro at å leie Olivier Occean og Pape Pate Diouf må koste litt penger utover disse 18 millionene. Allikevel ligger de på samme nivå som oss på denne posten eller litt under.

              For Viking har jeg ikke budsjettet for 2015, men vi vet jo at de har kuttet kraftig med salg, og at blant annet Veton Berisha hadde en stor andel av lønnsposten deres. De kuttet også fra 2013 til 2014 fra 38 mill i spillerlønninger til 30 mill i spillerlønninger. Altså en liten hestekur der også, som vi vet har fortsatt i år, men etter hva som kommer frem i lokale aviser er det i likhet med hos oss administrasjonen som blir kuttet mest i.

              Aalesund har 28.8 millioner i lønninger på spillere og ledere for 2015, som er en nedgang fra 35.2 millioner fra året før. Nok en hestekur som også har gått utover administrasjonen i størst grad, men også på spillersiden. Altså ganske likt som oss, bortsett fra at de har kuttet noe mer det siste året enn vi har gjort, da vi tok det største kuttet året før.

              Strømsgodset finner jeg ikke noen gode tall på, mens rbk og Molde vet vi har høyere lønninger enn oss uansett. Jeg regner også med at godset har det nå. De resterende lagene har også lavere lønninger enn oss på spillere, men lag som Haugesund og Sarpsborg har i motsetning til oss hatt sunne og gode budsjetter der har kunnet oppjustere litt pr.år, så sånn sett er det mer stabilitet enn hos oss på tross av lavere utgifter på lønn.

              Ja, noen bruker mer på overgangssummer eller treningsleir til La Manga enn oss. Ja, noen har større administrasjon enn oss, og noen har høyere utgifter på utstyr, men med LSK sine treningsfasiliteter (best i landet?) og hva de kan gi spillere i lønn, så mener jeg fremdeles alt jeg skrev i det forrige innlegget mitt ift at økonomien ikke er noen unnskyldning.
              De aller fleste jeg har sjekket kutter 6-10 millioner i utgifter på sport fra år til år de siste årene, og vi er derfor en klubb som fint skal kunne henge med i toppen av norsk fotball om vi i tillegg til å utnytte vår posisjon også klarer å være litt smartere enn de andre. Slik det er nå, så føler jeg vi verken klarer å utnytte potensialet vårt eller er smartere enn noen av de andre. Snarer tvert i mot, da jeg føler vi henger etter flere andre lag med mindre ressurser enn oss som Sarpsborg, Stabæk, Odd og Glimt, og det er bare et spørsmål om tid før de alle passerer oss også ressursmessig om vi fortsetter i dette sporet. Akkurat som Strømsgodset har gjort det de siste 4-5 årene og Odd straks har gjort det.

              Vi må skille oss fra de andre, og vi må få en klubbfilosofi som gjør utvikling av egne spillere og innkjøp/signering av "rollespillere" enklere, billigere og mer forutsigbar. Har man definerte roller, så trenger man ikke nødvendigvis spillere med hele ferdighetsregisteret i alle posisjoner, men kan få mye ut av spisskompetanse.

              Ble litt hurtig satt i sammen her på morran, så jeg unnskylder på forhånd for alle skrivefeil og formuleringen. I tillegg beklager jeg igjen at mitt forrige innlegg inneholdt tall fra andre deler av driften enn sport, selv om man sikkert kan diskutere hva som ligger under sport også.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                There are two types of fans. Those who love the club but see the bigger picture, and those who defend the indefensible in deluded attempt at loyalty.

                Skal ikke sette meg på noen høy hest, jeg ser noen av poengene som f.eks. også Xavi kommer med. Likevel, jeg sitter med en følelse av at det langt på vei hersker en enighet om at det Bjarmann har gjort i sin tid som sportsdirektør ikke er godt nok. At han har levert etter naturlige krav og målsetninger kun en gang i sin periode. Men at hovedargumentet for å fortsette som før bunner i hvem som egentlig kan gjøre det bedre med de forutsetningene som er.

                Og en enighet også angående det overordna, at klubben savner sterke lederskikkelser og profiler. Usikkerheten rundt Runar, som har vært der helt fra starten, vokser seg bare større. Jeg ser ikke et eneste argument blant forsvarerne av de som vil ha status quo, om hva de ser i noe av det Runar gjør som tyder på at han har kontroll. Nei, egentlig kun at vi bare må vente og se. Jeg ser bare det jeg siterer, lojalitet for lojalitetens skyld. Og som for LSK i dens nåværende situasjon er selvutslettende.

                Klubben trenger mest av alt en sportsdirektør som er sportsdirektør eller skrote stillingen en gang for alle. Vi trenger en mann som snakker om LSKs spillestil, ikke sin spillestil. Med mandatet til å bruke hammeren når sportslige beslutninger tas og som alle kan peke på som lederen med Ansvaret. Fordi LSK ikke er noe soloprosjekt hvis suksess avhenger av hvem som trener klubben og hvilke planer han har. Det er klubben som finner treneren, ikke treneren som finner klubben. Vi trenger en mann som kommer inn med en naturlig avstand, men som likevel kjenner vår historie og som optimalt sett allerede har kjennskap til norsk fotball.

                Og igjen dukker ett bestemt navn opp, TK Karlsen. Mannen som i sin tid ble forfremmet i Monaco, en klubb rik nok til å hente nærmest hvilken som helst på øverste hylle. Og det verste er, det er sannsynligvis ikke noen spesielt dyr ansettelse. Noen liker ikke trynet hans, men ingen kan argumentere mot CV'en hans. En mann som skapt for det LSK ihvertfall jeg ble glad i, og med en tyngde som gjør at hans meninger betyr noe, også for rikspressen. Et kinderegg satt opp imot rådende omstendigheter.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3175

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                  Og igjen dukker ett bestemt navn opp, TK Karlsen. Mannen som i sin tid ble forfremmet i Monaco, en klubb rik nok til å hente nærmest hvilken som helst på øverste hylle. Og det verste er, det er sannsynligvis ikke noen spesielt dyr ansettelse. Noen liker ikke trynet hans, men ingen kan argumentere mot CV'en hans. En mann som skapt for det LSK ihvertfall jeg ble glad i, og med en tyngde som gjør at hans meninger betyr noe, også for rikspressen. Et kinderegg satt opp imot rådende omstendigheter.
                  Interessant tanke, GIF. Jeg må innrømme at jeg bare kjenner til Karlsen fra hans CV (som er imponerende nok). Har du noe mer kunnskap om hvordan han har gjort det i disse klubbene ute i Europa?

                  Og tror du en som er vant til et fjell av penger i Monaco har forutsetninger for å finne typene på vår hylle?

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    #69
                    Dere får møte opp på årsmøtet, gutter. Det sitter vel en og annen revisor også der. Videre er det ulike regnskapstekniske hensyn og maler for klubbregnskap, så å sammenlikne disse ukritisk, skal en være forsiktig med.
                    Last edited by Frode D. Homb; 25.08.2015, 17:33.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      #70
                      Hvordan gikk det da han var i FFK? Sjekka bare wiki fort.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Hvordan gikk det da han var i FFK? Sjekka bare wiki fort.
                        Til hælvette. Men itte hasses feil.

                        Helt sjukt hvordan FFK klarte å skussle'n bort. Og de har jo vært føkka siden. Ja, helt til Arne E ankom...

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          #72
                          Når det går dårlig, så er det ikke idrettsbyråkratens feil, mens når noe går bra i LSK, så er det ikke pga Bjarmann, og når noe er galt i LSK, så er det selvfølgelig Bjarmann og Runars feil. Merkelig hvordan det er når brillene er på.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            #73
                            Det er nesten litt fornøyelig å lese en del folk her inne som tror at "de" kan sparke treneren og sportslig leder ved å skrive: "Jeg vil ha ham sparket" osv. Dere får møte opp på årsmøtet og fremme meningene deres, så får demokratiet bestemme.

                            Regnskapet til LSK blir revidert og kontrollert og medlemmene har adgang til å fremme innsigelser og til slutt forkaste et regnskap. Dette er elementær lærdom. Å sitte på et forum og leke med tall og forskjellige maler/regnskapstekniske løsninger for å sammenlikne dem, er ikke spesielt nyttig.

                            Det er nå mitt syn på saken.
                            Last edited by Frode D. Homb; 25.08.2015, 18:15.

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                              Og igjen dukker ett bestemt navn opp, TK Karlsen. Mannen som i sin tid ble forfremmet i Monaco, en klubb rik nok til å hente nærmest hvilken som helst på øverste hylle. Og det verste er, det er sannsynligvis ikke noen spesielt dyr ansettelse. Noen liker ikke trynet hans, men ingen kan argumentere mot CV'en hans. En mann som skapt for det LSK ihvertfall jeg ble glad i, og med en tyngde som gjør at hans meninger betyr noe, også for rikspressen. Et kinderegg satt opp imot rådende omstendigheter.
                              Det hadde vært supert med han som daglig leder dersom han og LSK er en god match.

                              Kommentar

                              • Martin Olsen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jan 2007
                                • 186

                                #75
                                TK Karlsen er den minst smilende fyren jeg vet om og han har kommet med mye svada i det siste, er vel en grunn til at ingen klubber har kontaktet han de siste årene etter han måtte slutte i Monaco og Zenit.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3401

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  There are two types of fans. Those who love the club but see the bigger picture, and those who defend the indefensible in deluded attempt at loyalty.
                                  Flott sitat fra twitter. Du må gjerne oppgi hvem som sa det først, men han har like fullt feil. At du er misfornøyd med det meste som skjer om dagen er greit, men å degradere de som er negativt ved å bruke slike sitat burde du holde deg for god for.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Flott sitat fra twitter. Du må gjerne oppgi hvem som sa det først, men han har like fullt feil. At du er misfornøyd med det meste som skjer om dagen er greit, men å degradere de som er negativt ved å bruke slike sitat burde du holde deg for god for.
                                    Det er ikke greit å betegne andre som mer eller mindre dumme selv om du bruker et sitat som poeng. Det burde moderator ta tak i. Jeg måtte slette at jeg skrev at det ikke er greit å kalle andre for dumme fordi de mener noe annet enn dem som mobber. Må si det er skikkelig tøft å være nedlatende mot andre og samtidig skrive under nick og ikke ha ryggrad nok til å stå frem.

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      #78
                                      Synes supportere skal være klubbens vaktbikkje og ikke oppføre seg som familiens lojale Golden Retriver. Å klappe klubben ned i OBOS-serien er ikke å støtte klubben.

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #79
                                        Det er vel stråmannargumentasjon. Klubben driver godt og økonomien er på stell og vi ligger midt på tabellen. Det virker som du ikke helt klarer å lese tabellen. Spillet i den norske ligaen er variabelt, også hos RBK og Stabæk. Vi spilte Stabæk lave i en omgang på Nadderud og RBK slet med å skape målsjanser hjemme mot Mjøndalen i førsteomgangen forleden. Vi har slått Mjøndalen solid borte og slo Sandefjord i form på hjemmebane, så det er ikke helt bekmørkt. Seieren mot TIL var ekstremt viktig, men ditto mer vanskelig mot et lag som har sparket treneren.

                                        Men det er klart hvis du fortsetter å svartmale situasjonen, så gir supportere opp. Det er vel kanskje det du vil eller?
                                        Last edited by Frode D. Homb; 26.08.2015, 19:52.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          #80
                                          MODERATORMELDING:


                                          Denne tråden handler om ønskede endringer i Lillestrøm Sportsklubb, ikke om hva folk mener om meningsmotstanderene sine.
                                          Tilbake til tema og overlat kommentarfelt-tendensene til hovedstadsavisene. Det gjelder begge fløyer her.

                                          - katta
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎