LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1468

    Ser for meg ny trener på kort sikt.
    Deretter..: - Om ikke Ståle blir landslagstrener for Norge, så har han uansett signalisert at det er på tide å flytte tilbake til Norge neste år pga familien (om jeg har oppfattet rett)

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Tvilling
      Ser for meg ny trener på kort sikt.
      Deretter..: - Om ikke Ståle blir landslagstrener for Norge, så har han uansett signalisert at det er på tide å flytte tilbake til Norge neste år pga familien (om jeg har oppfattet rett)
      Nei han sier at enten så må han flytte hjem eller familien flytte etter til København. Tror ikke han vil tilbake til Norge nå, på trappa til å ta ett nytt steg ut i Europa!

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3973

        Jeg tror dessverre drømmen om Ståle er totalt urealistisk. Da tror jeg nesten Uwe er mer innen rekkevidde. Men hvem vet? Man kan jo drømme. Jeg har for en stund siden skrevet om min våte drøm hvor Ståle kommer hjem og bygger opp LSK igjen. Skulle noe sånt i det hele tatt kunne drømmes om, trenger vi nok en ny ledelse i klubben, i tillegg til at "noen" må åpne lommebøkene.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Men dæven døtte da dere, hva skjer nå med den islandske modellen???!! Splitter pine!

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1468

            Fullstendig klar over at Ståle ikke er så veldig realistisk. Den tid... Og det tilhører uansett et annet år enn denne tråden som handler om 2016.
            Med Runar ute nå så får vi håpe at Origi ikke føler skyld for at Runar måtte gå, og at vår engelsek Martin ikke mister gløden - selv om "treneren hans" skiftes.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Dempsey har fortsatt ikke kontrakt lenger enn ut sesongen med DIF, Stahre har en muntlig avtale med Häcken, og Pehrsson er ferdig med å lede Estland og ser for seg en fremtid som klubbtrener nå. Alle tre høyst kvalifiserte og tatt på strak arm. Mulighetene er mange.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3973

                RB skriver at Arne, Tom og Skullerud er blant de som står på blokka til Torgeir.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  RB skriver at Arne, Tom og Skullerud er blant de som står på blokka til Torgeir.
                  Kortsiktig ja takk til 2 av 3.. Den siste der er krise uansett.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1468

                    Opprinnelig skrevet av Folke

                    Kortsiktig ja takk til 2 av 3.. Den siste der er krise uansett.
                    Da får vi kanskje håpe på Skullerud da, slik at klageaktiviten kan opprettholdes.. (eller...?)

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3973

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling

                      Da får vi kanskje håpe på Skullerud da, slik at klageaktiviten kan opprettholdes.. (eller...?)
                      Etter én seier på 15 kamper og på direkte nedrykksplass er det mye som tyder på at det du kaller klageaktiviteten var berettiget!

                      Så til saken: Skullerud gjorde kanskje en bedre jobb i Molde enn Solskjær, så det kan godt hende han er en utmerket trener. Jeg tror likevel han er litt for "snill" på kort sikt i den situasjonen vi er i nå. Da tror jeg Arne eller Tom er mer den "innpiskertypen" som kan redde stumpene av klubben. For øvrig nærmest lanserte Jonevret seg selv som ny LSK-trener, først på melding i går kveld og deretter på fotballekstra i ettermiddag. "You never know!"
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 898

                        Faen meg rassent at Bjarmann må stå og forklare valget styret har gjort på TV. Skulle tro at det var en jobb for formannen i nevnte styre.

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        For øvrig nærmest lanserte Jonevret seg selv som ny LSK-trener, først på melding i går kveld og deretter på fotballekstra i ettermiddag. "You never know!"
                        Gjerne for meg. Bra trener med fin personlighet og medietekke.

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          Timeglasset er snudd og vi er på vei nedover. Kall meg gjerne pessimist, hobby-supporter eller what ever, dette laget og klubben bestående av popstjerne-nolduser på alle nivåer kommer til å rykke rett ned og forbli der. Det er så mye som er pill råttent innad i Sportsklubben i mitt hjerte, så å bytte trener blir som å beise over ei råtten rønne og tro at den står vinteren over. Enten så bedriver en toppidrett, eller så gjør en det ikke. Og når nå spillerne over lang tid har vist at de ikke bedriver det, styret viser at de hverken har peiling eller en plan, og treneren heller ikke har peiling, så går det en vei på tabellen. Helt til bunns.

                          Det er faen i meg forjævlig å se hvordan vi gradvis har gått fra å være en klubb alle hata og ikke ville møte, til å forvitre ned til noe som mest linker C-kjendisen som ryker først ut av "skal vi danse". Ingen bryr seg, og minst av alt tydeligvis de som er ansvarlige i sjappa - styret, ledelse og spillere. Lengst fartstid i øverste divisjon er bytta ut med klippekort hos frisøren og brun&blid.

                          Og dette krever de penger for at jeg skal få lov til å fortsette å se på. Helt forjævlig. Bananklubb er vel det rette ordet om forvaltning, drift, ansettelser, innkjøp og styret i det som en gang var en storhet innen norsk fotball, nå en fotnote på sportsrevyen.
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1468

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Etter én seier på 15 kamper og på direkte nedrykksplass er det mye som tyder på at det du kaller klageaktiviteten var berettiget!
                            - Det har vært berettiget (Særlig den saklige). Men det kan fort bli en vane å lese alt som sies og gjøres med minus-fortegn. Det ser i alle fall ut som noen fortsetter, selv med RK ut døra.
                            Men at man fortsatt skal drøfte hva som har skjedd og skjer i klubben, selvsagt. Det kommer til å bli månedere med det framover.. ønsker meg bare saklighet og nyanser.. og at vi fortsatter å støtte laget, som heldigvis en god del har valgt å gjøre :-) DET kommer til å trengs framover!
                            Støtten til Origi etter Tromsøkampen - i Tromsø - viser hvilken kvalitet LSKsupportere har.

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Det er fullt mulig å få en opptur etter å ha byttet trener. Riktignok har Monsen hatt litt mer tid på seg enn det vår nye trener for, men allikevel:

                              http://www.vg.no/sport/fotball/tippetips/troen-tilbake-i-ffk-fyller-stadion/a/23797406/

                              Troen tilbake i FFK – fyller stadion

                              Allerede før helgen var det solgt over 6000 billetter til mandagens kamp mellom Fredrikstad og Strømmen. Nå har folket i plankebyen fått tilbake troen.


                              Det gjelder å ha troa nå!

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3973

                                Hvis - jeg gjentar hvis - det stemmer at kontrakten til Runar har vært i strid med loven og regelverket, kan det bety at det koster klubben 1,05 millioner mer enn de trodde i går å gi ham sparken.

                                Godt at LSK har en advokat som styreleder!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Kristian
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 690

                                  Dette må være høyst pinlig om det stemmer. Dog kan man spørre seg om Runar etisk sett bør krangle på dette, selv om det kanskje ikke er så rart hvis det er snakk om en million ekstra i pungen.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9413

                                    Bare å krangle i vei for Runar.

                                    Så konker vi uansett om vi rykker ned eller ei.

                                    ​​​​​

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Jeg forstår ikke at dette kan virke i sportsklubbens disfavør. Dette er lovverket rundt oppsigelse ved midlertidig ansettelse:

                                      8. Oppsigelsesfrister
                                      Til forskjell fra faste ansettelser vil det ikke være krav om oppsigelse ved midlertidig ansettelse, da arbeidsforholdets lengde er bestemt på forhånd enten ved at tidsperioden utløper eller at oppdraget er utført.

                                      Dersom man er tilsatt midlertidig over en lengre periode og det blir nødvendig med en oppsigelse av forholdet før avtaleperiodens utløp, gjelder de vanlige oppsigelsesfristene i arbeidsmiljøloven.

                                      Arbeidstaker som har vært tilsatt i mer enn et år, har krav på skriftlig varsel om tidspunktet for sluttdato senest en måned før siste arbeidsdag.


                                      Her var det nødvendig med oppsigelse av kontrakten før avtaleperiodens utløp, og da gjelder de vanlige oppsigelsesfristene i arbeidsmiljøloven.
                                      Noe som er på 1 måned slik jeg forstår arbeidsmiljøloven.

                                      Så slik jeg ser det så bør Kristinsson motta en(1) månedslønn istedenfor 6.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        Men det er helt sikkert andre aspekter inne i bildet som gjør at klubben sitter igjen som svarte Per.
                                        i så tilfelle så er det jo helt utrolig amatørmessig av ledelsen, og et tydelig tegn på at noen leker butikk.

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Regner med Arne Erlandsen på trenerbenken og tipper følgende lagoppstilling mot Sogndal:

                                          Origi

                                          Skogseid - Amundsen - Kippe - Kind Mikalsen

                                          Knutzon - Bonke - M. Martin - Jradi

                                          Malec - G.Martin

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎