LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av andersmm

    Word. Satt også med den følelsen når jeg så Studio Åråsen i går. RB/Svesengen er jo veldig opptatt av å prate opp Runars totale fiasko og legge skylden på personlige feil, dårlige holdninger og stang-ut. Er vel enklere enn å innrømme at man var helt tannløse i dekningen av klubben i år. På twitter har det tidvis fremstått som at de har tatt kritikken av Runar personlig. Hadde RB fått bestemme hadde vi "jobbat hårdare" hele veien ned i OBOS-ligaen.
    Toppet seg med "hadde vi signert Edu i sommer hadde antagelig Runar vært her enda". Innsiktfullt utsagn.

    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3973

      Den såkalte journalistikken Morten Svesengen og Romerikes Blad har levert i "Runar-saken" har vært så ensidig, enøyd og manipulerende at denne "journalisten" aldri mer burde fått publisere en tekst. Stryk på samtlige punkter.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2541

        Opprinnelig skrevet av OlaG
        Karakterdrap på Bjarmann (potensielt fortjent, gitt at kildene er gode), tåpelig forsøk på renvasking av styret (som egentlig bare gjør det verre, siden han i praksis skriver at styret ikke ante hva som foregikk i klubben).
        Runar skånes veldig for alle kritikk. Bjarmann har ikke gjort en så god jobb som forventes, men RB gjør han i stor grad til eneste svarteper. RB kommer med intervju/hans side i saken senere denne uka.

        Så ikke starten av Åråsen live i går - dog fikk jeg med meg diskusjonen om sesongen mm. Reagerer på hvor pro RK Svesengen er.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120

          Toppet seg med "hadde vi signert Edu i sommer hadde antagelig Runar vært her enda". Innsiktfullt utsagn.
          Det verste er at han har rett. Styret viser jo ikke akkurat noen evne til å se bak resultatene. Da hadde Runar forsvunnet lenge før han gjorde.
          Så hadde Edu kommet inn og sikret et par trepoengere, så hadde nok Runar gyvet løs på nok en sesong.

          Kommentar

          • magnuslt
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2011
            • 213

            Opprinnelig skrevet av andersmm

            Word. Satt også med den følelsen når jeg så Studio Åråsen i går. RB/Svesengen er jo veldig opptatt av å prate opp Runars totale fiasko og legge skylden på personlige feil, dårlige holdninger og stang-ut.
            Apropos stang-ut. Mener jeg så en "stang-ut-tabell" på twitter i går som ga LSK 5 poeng mer dersom ballen hadde havnet stang-inn i stede. Et av lagene som ville tjent mest på det dersom ballen hadde havnet stang-inn til fordel for -ut.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              Fiaskoen med Edu hadde utvilsomt mye å si for at vi kom inn i den fæle spiralen utover sommeren. Dersom det Svesengen skriver er riktig (og det er ingen grunn til å tvile på det) er det Bjarmann som må ta ansvaret. Hvem utsetter en avgjørende kontraktssignering fordi de skal på ferie?!
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2541

                Opprinnelig skrevet av Totti21

                Det verste er at han har rett. Styret viser jo ikke akkurat noen evne til å se bak resultatene. Da hadde Runar forsvunnet lenge før han gjorde.
                Så hadde Edu kommet inn og sikret et par trepoengere, så hadde nok Runar gyvet løs på nok en sesong.
                Dette er svaret på hvor dypt klubben og RB evaluerte Runar Kristinsson. Kun på rent resultat. Man så ikke hvor mislykket hans "spillestil" og lederskap var.

                Den skarpeste kommentatoren i RB nå, er Per Morten Sødal. Synes han våger å være kritisk i en helt annen grad. Ikke vanskelig å lese ut fra teksten hvem som står bak den.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3175

                  Ingen tvil om at Bjarmann kunne gjort en bedre jobb. MEN, i min bok er han uansett langt dyktigere enn fiaskokameratene Owe Halvorsen (tidenes tulling?), Runar Kristinsson (tidenes dårligste trener?) og Morten Svesengen (hva skal til for å kalle seg journalist i våre dager?)

                  Kommentar

                  • Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Ingen tvil om at Bjarmann kunne gjort en bedre jobb. MEN, i min bok er han uansett langt dyktigere enn fiaskokameratene Owe Halvorsen (tidenes tulling?), Runar Kristinsson (tidenes dårligste trener?) og Morten Svesengen (hva skal til for å kalle seg journalist i våre dager?)
                    Klimaet rundt Bjarman (les: disse tre du nevner) gjør det ikke akkurat enkelt for han å gjøre jobben sin.
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Slutt å betal for dette pluss abonementet til RB så vil dere spare dere for alt våset til Morten og hans agenda.
                      Rb satt på gjerdet i hele våres/sommer, først nå skal de lage ett helvete... Boikottet denne medie avdelingen for lenge siden. De fortsetter å spy ut mail hver jævla uke med tilbud om 100 kr ut året...

                      Måtte bare få det ut...

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3973

                        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                        Slutt å betal for dette pluss abonementet til RB så vil dere spare dere for alt våset til Morten og hans agenda.
                        Rb satt på gjerdet i hele våres/sommer, først nå skal de lage ett helvete... Boikottet denne medie avdelingen for lenge siden. De fortsetter å spy ut mail hver jævla uke mTL-trener,ed tilbud om 100 kr ut året...

                        Måtte bare få det ut...
                        Kunne ikke ha vært mer enig! Morten Svesengen finner ikke en eneste feil hos alle tiders svakeste Tippeligatrener, Runar Kristinsson! Jeg tviler heller ikke på at Bjarmann har gjort sine feil og at han sikkert også bør erstattes. Det er likevel helt åpenbart at det er Morten Svesengens bestevenn som har gjort de største tabbene.

                        Når ikke-journalisten Morten Svesengen fortsetter å male og male på at det er to navngitte spillere, Malaury Martin og Mohammed Ofkir, som har hovedansvaret for at Runar mistet det, begynner jeg igjen å lure på hva som er Svesengens egentlige agenda!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Når ikke-journalisten Morten Svesengen fortsetter å male og male på at det er to navngitte spillere, Malaury Martin og Mohammed Ofkir, som har hovedansvaret for at Runar mistet det, begynner jeg igjen å lure på hva som er Svesengens egentlige agenda!
                          Da leser vi i tilfelle artikkelen forskjellig. Jeg ser ingen hovedskyld bli lagt på Martin og Ofkir, men deres oppførsel var jo symptomatisk for disharmonien i gruppa. Det er granngivelig mange negative sider ved Kristinsson som også blir trukket frem, ikke minst at spillerne selv måtte be om å få hardere treningsøkter. Generaltabben med å trene 10 dager etter at vårsesongen var ferdig og begynne før høsten en uke etter alle andre faller også på Kristinsson. Derimot får Bjarmann gjennomgå til de grader, selv om jeg er enig i at Svesengen også burde gått Kristinssons innsats og vurderinger enda bedre etter i sømmene.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Noe av det mer bekymringsfulle oppi alt detta her, er jo nestlederen Bjarne Sognæs. En ting er Owe Halvorsen, men han har ikke sportslig kompetanse og må strengt tatt heller ikke ha det som styreleder.
                            Men da det sportslige alibiet i styret. Mannen med stor spiller, leder og agent-erfaring, ikke klarte og se hvordan laget framsto under hele Kristinsons ledelse, synes jeg dette er ganske alvorlig.
                            Last edited by vermu; 08.11.2016, 13:55.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Man kan jo undres over RB oppi det hele. Jeg tror neppe avisen har noen skjult agenda, ei heller noe skjult bias som forsøker å dreie ansvaret i en bestemt retning - selv ikke Konspirasjonsknut klarer å se en logisk sammenheng mellom intensjon og motivasjon her. Det som etter all sannsynlighet rir sportredaksjonen er en blanding av en generelt unnvikende og konfliktsky journalistikk som resultat av 50 års spyttslikking overfor det alltid sittende AP styret, dette i kombinasjon med bare veldig dårlig håndverk - kommentaren til Svesengen er kjemisk fri for hår på brøstet, ærlige meninger og tydelige intensjoner i beste RB ånd. Hadde han tatt to telefoner til hovedpersonene og fått deres kommentarer (eller iallefall gitt dem anledning til å kommentere), samt turt å stå for egen meninger og ikke latt kilder og bakgrunnsinformasjon blitt hengende i lufta som en sur promp uten avsender, så ville faktisk dette vært brukbar journalistikk

                              Kommentar

                              • Gjest

                                Jeg ser det etterlyses RK kritikk fra Svesengen, men hva skal det tjene til.
                                Runar er i Lokeren. Fremtiden er foran oss.
                                Uwe, RK og HB er alle historie. Men - "alle er kanari's". Nordlie inkludert, men er litt usikker på om han er historie....

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  Når man først skal lete etter syndebukker og helle mer bensin på bålet så er det greit at hele suppen blir rørt. Åkkesom om RK er i Belgia, han hadde sin del av skylden for sesongen under ett.

                                  Men, må bare dra fram et sitat i samtale mellom Nordlie og R.K etter en samtale når det stod på som værst mellom Origi og Jradi.
                                  Nordlie: Jeg hadde sendt dem ut i skauen på løpetur, så måtte dem kommet tilbake som venner.
                                  RK: Hadde jeg sendt dem ut i skogen alene så ville kun 1 mann kommet tilbake med livet i behold.

                                  Kommentar

                                  • runarM
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 565

                                    Hva står det i artikkelen som skaper dette voldsomme sinnet? Nå er det en ny artikkel ute med analyse av RK som trener. At RK gjorde det ok i første sesong, og greit før sommeren er det vel ingen som er uenig i, heller ikke at han ikke evner å organisere laget godt nok defensivt eller være strikt nok ovenfor spillerene?

                                    "Er målet å bli et stabilt topplag rett under de beste, slik LSK har ønsket i flere sesonger, så ville jeg sjekket ut flere trenerkandidater. Grunnen er at jeg mener Erlandsen spiller på for få strenger i det offensive spillet til å være et lag som presterer på topp over tid."

                                    Er dette så jævla opprørende? Jeg ser den sjøl, selv om jeg er stor Arne Erlandsen-tilhenger sjøl. Trenger ikke bli halv-fire-natt-til-lørdag desperat, og nok en gang kaste seg på den første og beste.

                                    For å bruke samme logikk; Hva er den skjulte agendaen til dere som går i taket? Jobber morra di i Romeriksposten?
                                    runarM

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av runarM
                                      At RK gjorde det ok i første sesong, og greit før sommeren er det vel ingen som er uenig i,
                                      Runar gjorde det aldri ok med LSK. Han fikk til tider OK resultater på tross av mange svake prestasjoner, og alt ledet mot det vi så denne sesongen.
                                      Så kan man naturligvis skylde på Runar, men til syvende og sist ligger ansvaret hos han/de som hentet inn Runar, og lot han holde på som han ville på tross av dette.

                                      At samme person skal ha mandat til å ansatte ny trener er jeg sterkt i mot. I alle fall når han beviselig tar så lett på den nest viktigste stillingen innen sport i LSK etter sin egen.

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        Kommer ikke til å betale for det mølet i RB en gang til, glemte dessverre si opp.
                                        Helt enig med Totti. Runar gjorde det jo aldri bra, selv om endel resultater gikk riktig vei, men han fikk aldri større kritikk fra RB. Nå kommer de med sterk kritikk av Bjarmann. Er det for å kompensere at de beskyttet Runar med alle midler de hadde ?
                                        Den første gangen styret hadde Runar på agendaen, var det vel 3 artikkler i RB som støttet Runar. Men også Bjarmann støttet Runar alt for langt...
                                        Syntes det tok kaka i fjor, når Runar fikk masse skryt for å klare å utvikle så mange unge spillere, mens han konsekvent valgte de på laget med mest rutine, altså de eldste.

                                        Kommentar

                                        • Fredenburg91
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2013
                                          • 377

                                          I kveld er det debatt på biblioteket på 2010. Der møter Svesengen fra RB, Kvebek fra KFL, Lauritsen fra LSK og Halvorsen fra styret. Glenn Due-Sørensen er debattleder. Starter kl. 19:00, ferdig ca. 20:30.
                                          Dette er en god mulighet for supporterne å ta opp en del saker som burde luftes direkte til representantene fra klubben.

                                          Det er i hovedsak fire temaer som skal debatteres:
                                          1. Svesengens artikkelserie og hva han forsøkte å oppnå med den.
                                          2. LSKs sportslige år 2016.
                                          3. LSKs økonomi.
                                          4. LSKs framtid og veien videre.

                                          Dersom noen har konkrete spørsmål de ønsker å stille eller kommentarer, uten at de selv kan møte opp, så kan det være en idé å nevne dem her. Da vil kanskje andre, evt. jeg, ta det opp under debatten i kveld.



                                          Romerikes Blad har høstet både ris og ros for sin LSK-evaluering etter at eliteseriekontrakten ble reddet i siste serierunde. Torsdag kveld inviterer RB og Skedsmo bibliotek til åpen debatt om temaet på hovedbiblioteket på Strømmen.
                                          ---------------------------------------------------------------------
                                          Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                          Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                          ---------------------------------------------------------------------

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎