LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 802

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Hvis - jeg gjentar hvis - det stemmer at kontrakten til Runar har vært i strid med loven og regelverket, kan det bety at det koster klubben 1,05 millioner mer enn de trodde i går å gi ham sparken.

    Godt at LSK har en advokat som styreleder!
    Jeg tror kanskje ikke dette styrevervet er noe å putte på linkedIn nei...

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1468

      Opprinnelig skrevet av biggie
      Jeg forstår ikke at dette kan virke i sportsklubbens disfavør. Dette er lovverket rundt oppsigelse ved midlertidig ansettelse:

      --- .... ---
      Så slik jeg ser det så bør Kristinsson motta en(1) månedslønn istedenfor 6.
      Er det forskjell oå midlertidig ansettelse og en tidsbegrenset ansettelse?

      Kommentar

      • Gjedda
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2015
        • 147

        Det er helt klart noe som skurrer i styret og ledelse når de ikke vet hvilke oppsigelsesregler som gjelder for dem som arbeidsgiver overfor treneren i klubben. Dette er helt tragisk. It make no sense. Som arbeidsgiver må man jo sette seg inn i de mest relevante delene av regelverket.

        Og all honnør til Biggie som skjønner dette bedre enn klubben som arbeidsgiver. Før presiseringen som ble foretatt ved lovendringen i arbeidsmiljøloven § 14-9 5.ledd var det en viss usikkerhet blant våre fremste rettstolkere knyttet til rettstilstanden av oppsigeligheten av midlertidige (herunder tidsbegrensede) arbeidsavtaler i løpet av avtaleperioden. Men etter presiseringen er dette klinkende klart: (5) Midlertidige arbeidsavtaler opphører ved det avtalte tidsrommets utløp, eller når det bestemte arbeidet er avsluttet, med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. I avtaleperioden gjelder lovens regler om opphør av arbeidsforhold.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Opprinnelig skrevet av vermu
          Regner med Arne Erlandsen på trenerbenken og tipper følgende lagoppstilling mot Sogndal:

          Origi

          Skogseid - Amundsen - Kippe - Kind Mikalsen

          Knutzon - Bonke - M. Martin - Jradi

          Malec - G.Martin
          Lundemo er klar

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Opprinnelig skrevet av tullebukk

            Lundemo er klar
            Da tar han plassen til M.Martin. Bonke må være bankers under Arne.

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              Mattew

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                Når du tror det er praktisk umulig for styret å drite seg ut enda mer, drar de på med dette siste. Det er ikke til å tro. Nei, det er ikke det.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5096

                  Noen som vet hva som skjer med Siggi? Er han med videre? Hvem leder LSK2 i kveld?

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3401

                    Tipper Jradi ryker ut pga sine defensive mangler.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Prøver meg på en vag sammenligning av laget Erlandsen rår over nå kontra sølvlaget i ´01.

                      Keeper Baron kontra Origi: Ganske likt, begge reaksjonssterke og veldig gode keepere.

                      Høyreback Werni, kontra Skogseid. Begge typiske midstoppere som er plassert på høyreback. Skogseid hakket raskere, og mer backtype. Mens Werni alltid ofret alt.
                      Ganske lik kvalitet her også.
                      Midtstopper Bjarmann vs Kippe: begge duellsterke og gode på hode - jevnt løp.
                      Midtstopper Moen vs Amundsen. Amundsen raskere, men Moen helt rå ellers. Moen hakket bedre.
                      Venstreback Hansen vs Kind Mikalsen: begge gode, Mikalsen kanskje hakket bedre.

                      Høyreving Berget vs Knudtzon: Husker ikke styrkene til Berget så godt, men Knudtzon tar han i alle fall på farta. Ganske jevnt løp.
                      Sentral midtbane Bonke vs Søgård: begge duellespillere, hvor Bonke har enda større register og teknikk. Bonke bedre.
                      Sentral Midtbane Lundemo vs Kihlberg. Begge allsidige spillere gode både offensivt og deffensivt. Ganske jevnt løp.
                      Venstreving Påsan vs Jradi/Ofkir. Påsan helt drøy venstrefot, mens Jradi/Ofkir bedre en mot en. Vurderer Påsan bedre da enn de er nå.

                      Spiss Sundgot vs Malec: Mye av det samme. Begge gode til å mota og distribuere ball. Sundgot kanskje bedre på hodet, men Malec bør ha potensial til å komme på samme nivå. Sundgot mest sannsynlig bedre.
                      Spissene Powell/Zane vs G.Martin: Zane var enorm, Powell god. G.Martin aggressiviteten til Powell, men stillere svakere på papiret. Powell/Zane bedre.

                      Alt i alt så var nok 01´ gjengen bedre. Men ser mye av de samme kvalitetene i dagens lag. Såpass mye av det som gav suksess i ¨01 i dagens lag, at det blir spennende å se om han kan få til en mye av det samme i sesongens siste kamper som han fikk til en hel sesong i ´01.

                      PS! Har også en vesentlig bredere stall i år, men god backup på kantene med Kolstad, Brenden, Ofkir og Rindarøy. Husker det ble problematisk i ´01 med Påsan eller Berget ute. Også sentralt i banen har vi gode erstattere, som kanskje til og med er såpass gode at de spiller istedenfor de jeg har nevnt, som Matthew, Martin, Sheriff og Kolstad. Eneste gode spiller som jeg ikke har nevnt fra ´01 som spilte en del er Einarsson (men førte han ikke opp i førsteelleveren siden Kihlberg/Søgård ble mest brukt)
                      Last edited by Gjest; 23.09.2016, 12:38.

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        Opprinnelig skrevet av biggie
                        Prøver meg på en vag sammenligning av laget Erlandsen rår over nå kontra sølvlaget i ´01.
                        Keeper Baron kontra Origi: Ganske likt, begge reaksjonssterke og veldig gode keepere.
                        Høyreback Werni, kontra Skogseid.Ganske lik kvalitet her også.
                        Midtstopper Bjarmann vs Kippe: begge duellsterke og gode på hode - jevnt løp.
                        Midtstopper Moen vs Amundsen. Amundsen raskere, men Moen helt rå ellers. Moen hakket bedre.
                        Venstreback Hansen vs Kind Mikalsen: begge gode, Mikalsen kanskje hakket bedre.
                        Høyreving Berget vs Knudtzon: Husker ikke styrkene til Berget så godt, men Knudtzon tar han i alle fall på farta. Ganske jevnt løp.
                        Sentral midtbane Bonke vs Søgård: begge duellespillere, hvor Bonke har enda større register og teknikk. Bonke bedre.
                        Sentral Midtbane Lundemo vs Kihlberg. Begge allsidige spillere gode både offensivt og deffensivt. Ganske jevnt løp.
                        Venstreving Påsan vs Jradi/Ofkir. Påsan helt drøy venstrefot, mens Jradi/Ofkir bedre en mot en. Vurderer Påsan bedre da enn de er nå.
                        Spiss Sundgot vs Malec: Mye av det samme.
                        Spissene Powell/Zane vs G.Martin: Zane var enorm, Powell god. G.Martin aggressiviteten til Powell, men stillere svakere på papiret. Powell/Zane bedre.
                        Alt i alt så var nok 01´ gjengen bedre.
                        Takk til biggie for interessant innspill. Jeg ville korrigert med:
                        Baron klart bedre enn Origi etter siste ukers tabber
                        Werni omtrent like gjennomsnittlig som Skogseid
                        Hansen omtrent like god som Mikalsen
                        Bjarmann klart svakere enn Kippe med begge på hell i det aktuelle året
                        Moen klart bedre enn Amundsen
                        Einarsson var en elendig spiller men scora mål bare han var borti ballen det året, så mye bedre enn Knudtzon at ord blir fattige
                        Søgård var absolutt på topp i 2001, Bonke er fortsatt uferdig, omtrent like gode
                        Kihlberg bedre enn Lundemo
                        Strand absolutt på topp i 2001, alikevel Ofkir/Jradi omtrent like gode
                        Sundgot/Powell bedre enn G Martin
                        Zane dro mye av lasset aleine i en helt utrolig god sesong i 2001, mye, mye bedre enn Malec

                        Det bør ogå være med at LSK 2001 var veldig gode på dødballer. Det samme kan ikke sies om LSK 2016.
                        Alt i alt var LSK 2001 betydelig bedre spiller for spiller men ikke på langt nær så mye som tabellen tilsier.

                        Kommentar

                        • rælingen kanaris
                          Kaptein Reketråler
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 1445

                          Opprinnelig skrevet av TomLundby


                          Einarsson var en elendig spiller men scora mål bare han var borti ballen det året, så mye bedre enn Knudtzon at ord blir fattige
                          Skåra gylfi så mange mål i 2001? Det var vel i 2004 han var skikkelig on fire?

                          Custodes
                          I med og motgang

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 887

                            Bjarmann scoret 7 mål i 01 og fikk kniksenprisen som årets forsvarsspiller, ble årets lsk-spiller i rb og kåret til årets idrettsprofil på romerike, kan vel neppe kalles på hell da.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris

                              Skåra gylfi så mange mål i 2001? Det var vel i 2004 han var skikkelig on fire?
                              Det stemmer.
                              Gylfi putta bare 1 mål i 2001 og var som regel innbytter. I 2004 var han on fire og putta 12 mål.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                Er det bare meg eller har de talentløse pusekattene våre dårlig kondis?

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Er det bare meg eller har de talentløse pusekattene våre dårlig kondis?
                                  Ser ut som om det er helt tomt fra 75' og ut
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

                                    Presisjon i passninger var for dårlig, og det var feil bevegelser foran mål siste 20 min. Alle gikk enten for langt inn, eller så kom passningen for langt inn.. Mental kondis som feiler ?

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Presisjon i passninger var for dårlig, og det var feil bevegelser foran mål siste 20 min. Alle gikk enten for langt inn, eller så kom passningen for langt inn.. Mental kondis som feiler ?
                                      Sånn skjer når kondisen er ræva..

                                      Kommentar

                                      • Avon
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2011
                                        • 267

                                        En ting som har irritert meg lenge er at ingen av de siste LSK-trenerne, fra og med Berg, har vurdert å prøve 4-3-3. Jeg mener ikke nødvendigvis at det er en sterkere formasjon enn 4-4-2, men vi har under alle de siste trenerne hatt mange spillere som nok hadde passet bedre til 4-3-3. Det gjelder spesielt kantspillerne, som jeg mener har vært for svake defensivt for 4-4-2. Både under Berg med Bolly og EK(som allikevel er en av de bedre defensivt), under Haglund med Fofana og Palmi, og under RK med Ofkir og Jradi.

                                        Berg kunne brukt Mouheli/Gislason som anker sammen med Søgård og Nosa, Haglund kunne brukt Johan som anker med Riise, PVM og senere Lundemo. Både Lundemo og Bonke hadde nok trivdes bedre som indreløpere, malo kunne nok klart ankerrollen selv om han ikke er ideell for den.

                                        Samtidig har LSK hatt få gode spisser de siste årene, spesielt under haglund og RK, så det har ikke vært mye grunn til å spille med 2 spisser, og flere av spissene(BBS, EK, FG) hadde nok taklet høyre kant like bra.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3401

                                          Stian Berget hadde, såvidt jeg husker, evnen til å komme til innlegg, og hadde en ganske presis høyrefot. Dessuten holdt han siden sin, slik at forsvaret til motstanderen ble strukket og man kunne vri spillet ved behov. Dagens kantspillere er bedre en mot en, men kan ikke slå et presist innlegg.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎