Kvoteproblemet: Må Kasey bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #41
    Lyn har jo ymtet frempå om å forandre denne regelen. Men det er vel tvilsomt om det blir flertall for det.

    Men det er jo mye mer inntjeningspotensial til spilllere fra Afrika og Sør-amerika som blir rammet av denne regelen, enn f eks slovenere og slovakere. Bare se på Mikel-saken og Edu. Lyn kan dra inn over 100 mill for disse. Dersom norsk fotball skal opp og fram, bør man ikke legge slike begrensnninger.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #42
      denne regelen kan vel ikke forandres på før neste fotballting i 2008? Ikke sikker men regner med det er fotballtinget som avgjør dette.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #43
        Er det ikke et fotballting før sesongen 2007? Eller er det bare annethvert år?

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #44
          er vel ikke før i 2008, i forbindelse med den saken om utviding av tippeligaen sa de at det tidligst kunne skje i sesongen 2009 pga det ikke var fotballting før 2008
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #45
            Javel. Da kan vi ikke gjøre noe annet enn å kvitte oss med problemet. Enten at Kasey blir norsk, eller at en av dem desverre må forlate oss. Det er jo en sjanse å ta og sende vekk Kasey. Mange mener han er blant TLs beste midtbanespillere. Vi vet jo ikke om Kiko vil slå til. Men potensialet hans er utvilsomt. Dersom han får tillit på rett plass kan han bli vanvittig god. Hadde håpet han kunne bli en joker i fjor, men får satse på at han blir det iår istedet.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #46
              kiko har utvilsomt ett stort potensiale, tror desverre han som flere andre har lidd av at vi ikke har en utprega venstrekant som er i form. Det virker som om den venstrekanten har vært en plass man bruker bare for å gi folk kamptrening. Får håbe at det problemet er løst nå som vi har fått han nye duden. Tror kiko hadde gjort det bra hvis han hadde fått spille sentralt, han har jo tydeligvis en meget bra pasningsfot og har brukbar teknikk. tror han er fremtiden og ikke Kasey. Selvom det hadde vært en tragedie om Kasey måtte dratt så tror jeg vi har mere å tape på å slippe Kiko.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #47
                Skal vi tippe at Kasey snart får et ultimatum fra LSK:

                Oppgi ditt australske pass ELLER finn en ny klubb?

                Dersom vi må skyve ut Kasey så må vi i hvert fall sørge for å få en betydelig pengesum. Alt under en million er latterlig, for Kasey er en skikkelig kvalitetsspiller. Da har jeg tatt i betraktning at de norske klubbene svir av mer penger enn noen gang.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

                  #48
                  Hvis ha må gå(håper han ikke gjør det!!) så la oss håpe at han ikke går til en annen klubb i norge!
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                  Kommentar

                  • tHuLu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 730

                    #49
                    Heller følge "Last hired first fired", ut med Kiko om noen av dem skal gå. Wehrman er mye mer en av oss enn det Kiko har vært og som sentral kriger synes jeg Kasey er suveren, enten i spann med Koren eller med Espen. Og i og med at vi har så god dekning som vi har på midtbanen nå så er det heller ikke fullt så aktuelt å hive ut noen av dem. Det er alltid en som må hvile, enten man er norsk, australsk eller algerisk, evt canadisk med tanke på prioriteringer på topp.
                    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                    Kommentar

                    • Juven
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2006
                      • 212

                      #50
                      Kan ikke da ikke kvitte oss med kasey!! Selv om han "koker i hodet " innimellom så er en kjempe i sin posisjon å banen, Selg heller kiko
                      Kasey er som en Roy Keane for meg!
                      Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        #51
                        Kasey BLIR! Noe annet er galskap
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                          Kasey BLIR! Noe annet er galskap
                          Jeg synes det er mer galskap å ha fire ikke-EU-spillere i troppen. Vi kan kanskje få til en bytteavtale med en annen klubb, slik at vi får en like god spiller med EU-pass tilbake.

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Jeg synes det er mer galskap å ha fire ikke-EU-spillere i troppen. Vi kan kanskje få til en bytteavtale med en annen klubb, slik at vi får en like god spiller med EU-pass tilbake.
                            Selvfølgelig er det tull å ha fire ikke-EU-spillere, men at det skal gå ut over Kasey, som kom til oss FØR Olivier, FØR Kiko, og ikke minst FØR Diomande, synes jeg blir direkte latterlig.

                            Dette er en situasjon klubben har satt seg selv i, og jeg kan ikke se at Kasey er mindre viktig for oss en Occean eller Mouelhi. Diomandes talent kan jeg ikke uttale meg om.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1216

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                              Selvfølgelig er det tull å ha fire ikke-EU-spillere, men at det skal gå ut over Kasey, som kom til oss FØR Olivier, FØR Kiko, og ikke minst FØR Diomande, synes jeg blir direkte latterlig.

                              Dette er en situasjon klubben har satt seg selv i, og jeg kan ikke se at Kasey er mindre viktig for oss en Occean eller Mouelhi. Diomandes talent kan jeg ikke uttale meg om.
                              Spiller ingen rolle når spillerne kommer til klubben, men at Kasey har utviklet seg veldig mye siden han kom kan man vel sette et spørsmålstegn til. I tillegg så krever dagens fotball at en spiller kan kle flere posisjoner, og nettopp på det feltet har vel ikke Kasey sin styrke. Kiko har et sinnsykt talent mens Occean bare venter vi på skal slå til. Jeg støtter at Kasey må fyke. Hvis det i det hele tatt er noe tema i virkeligheten.

                              Kommentar

                              • Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Spiller ingen rolle når spillerne kommer til klubben
                                Så da betyr heller ikke lojalitet og fartstid i klubben noe? Husk det du sier nå neste gang en spillere maser om å komme seg bort til større klubber tre måneder etter at de har signert for oss.
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                Stuart Baxter har forstått det.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1216

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                  Så da betyr heller ikke lojalitet og fartstid i klubben noe? Husk det du sier nå neste gang en spillere maser om å komme seg bort til større klubber tre måneder etter at de har signert for oss.
                                  Her er det kun det sportslige det blir tatt hensyn til. Synes du tenker litt feil her. Hvis det stemmer at Kasey er på vei bort er det kun fordi Uwe mener Kiko er en spiller med større potensial. Det er ingen som signer for fugla og som vil til en større liga etter 3 måneder, men de har selvsagt et mål om å spille i en større liga.

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #57
                                    Mener at Kiko og Kasey bør bli i tilfelle.

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #58
                                      Kan ikke bare Canada og Australia melde seg in i EU isteden. Eller går ikke det...?

                                      Desmond Tutu blir.

                                      Kommentar

                                      • Drillo
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Sep 2006
                                        • 54

                                        #59
                                        Nå er vel heller ikke Norge med i EU, så det blir jo fort et stort kvote-problem her. Syns jeg har hørt noe om at det er EØS landet må være medlem av, eller er det jeg som tuller nå?

                                        Kommentar

                                        • Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Her er det kun det sportslige det blir tatt hensyn til. Synes du tenker litt feil her. Hvis det stemmer at Kasey er på vei bort er det kun fordi Uwe mener Kiko er en spiller med større potensial. Det er ingen som signer for fugla og som vil til en større liga etter 3 måneder, men de har selvsagt et mål om å spille i en større liga.
                                          Synes faktisk jeg tenker helt riktig i forhold til at Kasey ikke er på et noe lavere nivå enn de andre. At jeg skrev 3 måneder, var en tilsiktet overdrivelse. Tror faktisk at du skjønte det.
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                          Stuart Baxter har forstått det.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎