Kvoteproblemet: Må Kasey bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gullars
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 355

    Helt enig, personlig syns jeg kasey er en av de beste spillerne vi har, og syns ikke det burde vært noen tvil om hvem av han og kiko som burde vært offret hvis noen må forlate klubben, eneste som taler i mot kasey er at han har (så vidt jeg veit) bare 1 år i igjen av kontrakten, og jeg tviler på at han kommer til å fornye..

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      Synes det er veldig synd at Kasey går ut med det ultimatiumet sitt nå. Tipper Uwe er for stolt til å la seg presse til å sette han inn på laget. Og så er det takk og farvel til vår beste spiller.
      Ja, det er synd at dette kommer nå....han burde kanskje ha ventet til etter sesongen....men jeg skjønner frustrasjonen han også. At han stadig vekk blir "pælma" ut av laget, og minst en av de andre "ikke-EU"-spillerne ikke presterer. Så jeg har all mulig forståelse for at han er frustrert og forbanna.

      Det er synd at slike regler skal ødelegge. Ser man på tilsvarende regler i f.eks Danmark, så kan de ha 3 "ikke-EU-spillere" på banen samtidig, og ubegrenset antall på benken. Men skal de sette inn en av disse, må en tlsvarende ut.
      Men reglene er som der, ihvertfall foreløpig, og det var slik da LSK handla spillerne, så de må jo ha sett at dette før eller siden ville "smelle".

      Uansett hva som blir utfallet av saken, så håper jeg Kasey fortsatt er LSK-spiller, også de neste årene. Vi trenger fightere som han på banen. Han er den spillern som går foran som et godt eksempel, når ting går litt mot laget på banen. En som står på, og aldri gir seg. Heller han, enn f.eks Kiko (selv om jeg vil beholde begge).


      mvh
      KimFL

      Kommentar

      • bartlet77
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2005
        • 46

        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        J Jeg synes også det er skuffende at ingen kan svare på Kaseys søknad om norsk statsborgerskap.
        Svaret på spørsmålet om dobbelt statsborgerskap er så vidt jeg kan se helt innlysende. Får evt. unskylde kjedelig regelprat her, men hovedregelen i norsk rett er at dobbelt statsborgerskap ikke er tilllatt, det er kun tre unntak fra denne regelen:
        • Hvis du er født til dobbelt statsborgerskap fordi du har norsk og utenlandsk statsborgerskap etter dine foreldre (for eksempel norsk mor og utenlandsk far)
        • Hvis du er født av norske foreldre i et land som bygger på territorialprinsippet (den som er født i et land, får det landets statsborgerskap). Da kan du ha både norsk statsborgerskap og fødelandets statsborgerskap
        • Hvis du har søkt norsk statsborgerskap, og det ikke er mulig for deg å gi avkall på ditt opprinnelige statsborgerskap.
        Ingen av disse punktene er aktuelle, slik at Casey må gi avkall på sitt australske statsborgerskap for å få norsk statborgerskap.

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          Opprinnelig skrevet av bartlet77
          Svaret på spørsmålet om dobbelt statsborgerskap er så vidt jeg kan se helt innlysende. Får evt. unskylde kjedelig regelprat her, men hovedregelen i norsk rett er at dobbelt statsborgerskap ikke er tilllatt, det er kun tre unntak fra denne regelen:
          • Hvis du er født til dobbelt statsborgerskap fordi du har norsk og utenlandsk statsborgerskap etter dine foreldre (for eksempel norsk mor og utenlandsk far)
          • Hvis du er født av norske foreldre i et land som bygger på territorialprinsippet (den som er født i et land, får det landets statsborgerskap). Da kan du ha både norsk statsborgerskap og fødelandets statsborgerskap
          • Hvis du har søkt norsk statsborgerskap, og det ikke er mulig for deg å gi avkall på ditt opprinnelige statsborgerskap.
          Ingen av disse punktene er aktuelle, slik at Casey må gi avkall på sitt australske statsborgerskap for å få norsk statborgerskap.
          Mine foreldre er født i Serbia, men har nå både serbisk og norsk statsborgerskap. Mener å ha hørt at problemet ligger i Australia, ikke i Norge, siden Australia ikke tillater dobbelt statsborgerskap.. Mulig jeg tar feil da..

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Det er Norge som er problemet. Det er kun i helt spesielle tilfeller man får ha dobbelt statsborgerskap i Norge.

            Når det gjelder Australia kan jeg jo nevne at Shane Stefanutto har både australsk og italiensk statsborgerskap. Det italienske fikk han for å kunne spille i europeiske klubber.

            Kommentar

            • bartlet77
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2005
              • 46

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Det er Norge som er problemet. Det er kun i helt spesielle tilfeller man får ha dobbelt statsborgerskap i Norge.

              Når det gjelder Australia kan jeg jo nevne at Shane Stefanutto har både australsk og italiensk statsborgerskap. Det italienske fikk han for å kunne spille i europeiske klubber.
              Jepp men dette skyldes at Italia har andre regler enn Norge.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Selvfølgelig, jeg tenkte litt feil akkurat der.

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  Isåfall jævla synd.

                  Er ikke lysten på å slitte Kasey til en annen klubb.Iallefall ikke i Norge.

                  Kommentar

                  • Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

                    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                    Isåfall jævla synd.

                    Er ikke lysten på å slitte Kasey til en annen klubb.Iallefall ikke i Norge.

                    Man skal aldri si helt sikkert, men det tror jeg du slipper, skal jeg tippe så reiser han tilbake til Australia når han forlater LSK

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      Opprinnelig skrevet av Gullars
                      Man skal aldri si helt sikkert, men det tror jeg du slipper, skal jeg tippe så reiser han tilbake til Australia når han forlater LSK
                      La oss virkelig håpe du har rett...(Hvis han drar,Håper virkelig han blir)

                      Mener jeg leste et sted at han ville bli en ettertraktet spiller for andre Tippeligalag hvis han måtte forlate Åråsen.

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        Ingen tvil om hva som må gjøres her. Kasey SKAL spille. Hvorfor ble han satt ut av laget til å begynne med? Temmelig håpløst å ta ut en av våre viktigste spillere (i mine øyne) for å "løse" venstrekantproblemet med å sette inn den av spillerne våre som passer dårligst der. No offence til Khaled, men noen kantspiller er han ikke, og han er ikke god nok til å danke ut hverken Kasey eller Bob sentralt. Når det gjelder hvem av Occean/Mouelhi som skal supplere Kasey i troppen, er det en annen sak. Kasey MÅ være førstevalget av disse tre, noe annet er en skandale. Det hevder synser-Morten fra sengekanten.

                        Kommentar

                        • Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Jeg synes det er vanskelig å splitte slik du mener, for dette er så tett koblet. Jeg synes også det er skuffende at ingen kan svare på Kaseys søknad om norsk statsborgerskap. For de som har fulgt med på de kjedelige diskusjonene om regelverk så virker det for meg ganske sikkert at Kasey ikke får noe norsk pass med mindre han oppgir sitt austraLSKe pass, og det har Kasey tidligere sagt han ikke er villig til. Kan det være så enkelt at svaret på Kaseys søknad forlengst har kommet, men at LSK/RB ikke gidder å gå ut med dette negative svaret kanskje av den grunn å ikke skape et press på Kasey, siden en løsning bare er opp til han.
                          Ok, du har vel rett i at alt om denne saken bør samles i èn tråd. Ble bare litt frustrert over å måtte lese masse innlegg om regelverk før jeg fant noen om det sportslige. Nå er jeg på jobb, så da kan jeg likegodt lese om regelverk.

                          Oppfordring til moderator: Lag en poll om dette temaet. Virker som veldig mange er enige i at Kasey er den desidert viktigste av ikke-EØS-trioen vår.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            Opprinnelig skrevet av Vicarious
                            Oppfordring til moderator: Lag en poll om dette temaet. Virker som veldig mange er enige i at Kasey er den desidert viktigste av ikke-EØS-trioen vår.
                            Husk at alle kan lage poll-er eller avstemninger, og ikke bare moderatorer.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • soont
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2004
                              • 97

                              Kan ikke forstå at moderne fotballtilskuere kan bli så himla forelska i spillere som sjelden scorer,som sjelden har assist. Som sjelden tar lange løp for å sette inn press på ballfører. Som alsdri setter fart fremover i banen når han har muligheten. Han har rett og slett veldig lite dynamikk i spillet sitt. Og slike spillere er,som jeg har nevnt tidligere,på vei ut av fremtidens toppfotball.

                              Kasey virker til å være en god ledertype og utmerket fyr som person.
                              Han er god i duellspillet hvis duellen/situasjonen oppstår i hans radius.
                              Han slår noen fine pasninger i blant,men har også en tendens til å spille på veldig små marginer,noe vi har blitt straffet for ved flere andledninger.
                              Han har gode basisferdigheter og en estetisk form å drive fotball på.
                              Men han mangler utpreget løpstyrke og har ingen spisskompetanse.
                              Og derfor kvalifiserer han seg ikke inn som 1 av 2 sentrale midtbanespillere i en av norges mest ambisiøse klubber.

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                Som Big Lebowski sa: Thats like your opinion, dude..

                                Det var da pokker så "moderne" og "framtidsrettet" man skulle være da!
                                Jeg er på ingen måte forelska i Wehrmann, jeg bare ser realiteten: Han er en klassespiller tvers gjennom.

                                Så du mener denne såkalte "fremtidens toppfotball" ikke har bruk for en duellsterk playmaker? Jess, da gleder jeg meg veldig til å se en gjeng veike kjærringer løpe rundt på banen med rosa hårbånd og knekk i håndleddet, og aldri gå inn i en ærlig duell.

                                Jeg mener Kasey er en mer fullstendig spiller enn Søgård og Koren, våre to andre sentrale midtbanespillere. Søgård mangler pasningsstyrken, Koren mangler duellstyrken. Faktisk vil jeg si at Kasey på sitt beste er det beste fra Søgård og Koren!

                                Kiko har lang vei å gå opp til nivået til noen av de ovenfornevnte. Og hvilke andre "moderne" midtbanespillere har vi? JP Winsnes?

                                Kommentar

                                • Fugla
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 1718

                                  Opprinnelig skrevet av Fugla..
                                  Lurer på om vi har samme kilde Dinho88. Alt det du har skrevet, har også jeg blitt fortalt .

                                  Ellers, er det en spiller som går ut når neste overgangsvindu åpner, og en spiller som garantert kommer inn (Diomande).

                                  Du hadde ikke fantasi nok til å finne på et annet nick enn det der da...?
                                  Homer Simpson.



                                  www.ultrassarp.no

                                  Kommentar

                                  • krisruds
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 839

                                    Hvis en må bort sier jeg Kiko, hold på wherman. elsker den spillertypen
                                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                    Kommentar

                                    • Guling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 484

                                      Kasey vil bort



                                      Bare lås denne dersom nyheten kan tas i en annen tråd.

                                      Ja, da er altså Kasey lei mangel på spilletid. Blir ikke morsomt å se han dra, men han var uansett en av tre som måtte bort. Håper vi får til en ok hyllest av ham før sesongen er slutt.

                                      Kommentar

                                      • Marianne
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2005
                                        • 179

                                        Opprinnelig skrevet av Guling
                                        http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle65810.ece

                                        Bare lås denne dersom nyheten kan tas i en annen tråd.

                                        Ja, da er altså Kasey lei mangel på spilletid. Blir ikke morsomt å se han dra, men han var uansett en av tre som måtte bort. Håper vi får til en ok hyllest av ham før sesongen er slutt.
                                        Både Uwe og Fjøra sier at de ikke har hørt noe om dette fra Kasey. Tror han måten å få spilletid på, er å snakke med en journalist?

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          Opprinnelig skrevet av Marianne
                                          Både Uwe og Fjøra sier at de ikke har hørt noe om dette fra Kasey. Tror han måten å få spilletid på, er å snakke med en journalist?
                                          Alle spillere i troppen ønsker vel å få mest mulig spilletid? Å mase seg til mer spilletid har vel aldri vært en god strategi?
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...