Kvoteproblemet: Må Kasey bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bartlet77
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2005
    • 46

    #81
    Likestillings- og diskrimineringsombudet har NFFs utlendingsregelverk til behandling, og kan komme med en avgjoerelse naar som helst. Hvis de mener at utleningdregelen er ulovlig diskriminering saa kan NFF bli paalagt aa endre sine regler.

    Derfor er de sikkert lurt for LSK aa ha litt is i magen...

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      #82
      Kasey fremstår som en skikkelig ledertype som har en flott, fandeivolsk innstilling. Synes dette veier opp for de få feilpasningene han slår i løpet av en kamp. LSK er også et helt annet lag med ham på banen: Spillet virker mer kreativt, går mer langs bakken og truer bakrom i større grad. Verken Kiko eller Occean preger kamper tilsvarende. Han er også gull verdt defensivt på tross av flere selvmål enn skårede mål. Synes ikke Kiko har de samme rå taklingene.

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #83
        Opprinnelig skrevet av bartlet77
        Likestillings- og diskrimineringsombudet har NFFs utlendingsregelverk til behandling, og kan komme med en avgjoerelse naar som helst. Hvis de mener at utleningdregelen er ulovlig diskriminering saa kan NFF bli paalagt aa endre sine regler.
        Hva er kilden?
        Hvordan veit du at denne avgjørelsen er like rundt hjørnet?
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • bartlet77
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2005
          • 46

          #84
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Hva er kilden?
          Hvordan veit du at denne avgjørelsen er like rundt hjørnet?
          Fordi jeg har skrevet spesialoppgaven som delvis er referert i dagens RB, og som Dagbladet omtalte i juni.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #85
            Kasey er vel den av de tre jeg helst skulle beholdt...

            Kommentar

            • Mocanari
              Medlem
              Hoffnarr
              • Jan 2004
              • 51

              #86
              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Kasey er vel den av de tre jeg helst skulle beholdt...

              Kasey er en ærlig spiller, som har kjempet seg tilbake etter en vanskelig tid med skader, dårlig form og uoverensstemmelser med Arne Erlandsen. Måten han har kommet tilbake på, lyser det respekt av.

              Jeg synes Kasey bør bli - han er en tøff og pasninssterk spiller som balanserer midtbanen, som inspirerer medspillerne når det er "krig", han er vel det nærmeste et kapteinsemne LSK har.

              Olivier Occean kommer. En vinter med spesialtrening, så er han tilbake - det er viktig for klubben - også økonomisk.

              Så får vi heller ofre Kiko. Han er en god spiller, men ingen kantspiller, som er det vi trenger på venstresiden.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #87
                Opprinnelig skrevet av Mocanari
                Så får vi heller ofre Kiko. Han er en god spiller, men ingen kantspiller, som er det vi trenger på venstresiden.
                Jeg mener både Kiko og Kasey burde få ærlige forsøk i den defensive rollen sentralt utover høsten (og evt. i RL), så får den beste bli.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Jeg mener Kiko og Occean har potensial som overgår Kasey. Kasey er førstemann ut!
                  Det skal du få lov til å mene. Men hva skal vi egentlig med potensial? Vi trenger noen som som vi vet leverer varene, og det gjør Kasey.

                  Du må da også gremmes over tanken av å se Kasey som Vålerenga eller Lyn spiller?

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    #89
                    En annen tråd

                    Syns a huske en annen tråd hvor Dinho88 sa at Kasey var på vei ut. Jeg vet at han har ganske sikre kilder på dette også. Tror de vurderer Kiko & Occean som spillere som kan bidra lenger enn de to andre. Men den regelen bør avskaffes så fort som mulig.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Vicarious
                      Det skal du få lov til å mene. Men hva skal vi egentlig med potensial? Vi trenger noen som som vi vet leverer varene, og det gjør Kasey.

                      Du må da også gremmes over tanken av å se Kasey som Vålerenga eller Lyn spiller?
                      Jeg synes de tre er jevngode i dag. Da synes jeg man må se på potensialet for å vurdere hvem man skal satse på videre. Kasey blir neppe noe bedre enn han er nå, mens Kiko og Occean har en lang og stor fotballframtid foran seg.

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av bartlet77
                        Likestillings- og diskrimineringsombudet har NFFs utlendingsregelverk til behandling, og kan komme med en avgjoerelse naar som helst. Hvis de mener at utleningdregelen er ulovlig diskriminering saa kan NFF bli paalagt aa endre sine regler.

                        Derfor er de sikkert lurt for LSK aa ha litt is i magen...

                        Men har ikke idretten tidligere hevet seg over slike sivile påbud? Tror du ikke de vil klamre seg til at det er "Tinget som er vår øverste myndighet"?
                        Idretten, og særlig fotballen, har alltid tviholdt på dette standpunktet.

                        I år har jo også debatten om "for mange utlendinger i norsk fotball" vært mer betent enn på flere år. Dermed er klimaet innad i fotballfamilien heller ikke spesielt godt for å åpne for økt "kvote".

                        Jeg vil bli forbauset om NØFF rettere seg etter et "pålegg" fra likestillingsombudet.

                        Mvh
                        Gammer´n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          #92
                          I lys av artikkelen fra RB syns jeg det er på sin plass å blåse liv i denne debatten igjen. Artikkelen går langt i å antyde at det er Kasey som må bort før neste sesong. Jeg sier bare: Helvete heller! I mine øyne er han den av de tre ikke-EØS spillerne som har levert desidert mest. Ja, jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg gjerne bytter bort både Kiko og Occean mot Kasey!
                          Må si meg enig her.....ok, de to andre har kanskje mer "potensiale", men Kasey er for faen den som har levert varene. Mem jeg ser at det kan bli vanskelig å selge f.eks Occean, siden vi ga 8 mill for'n....slik som han har prestert denne sesongen, så er nok markedsverdien falt betraktelig.

                          Men det er jo håp da....enten det blir norsk statsborgerskap på Kasey, eller om myndighetene tvinger fram en regelendring.


                          mvh
                          KimFL

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av KimFL
                            Må si meg enig her.....ok, de to andre har kanskje mer "potensiale", men Kasey er for faen den som har levert varene.
                            Når leverte Kasey varene? Jeg kan knapt huske en kamp hvor Kasey har spilt hvor jeg ikke har hatt behov for hjertestarter.

                            Kommentar

                            • dIsTurBeD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 668

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Når leverte Kasey varene? Jeg kan knapt huske en kamp hvor Kasey har spilt hvor jeg ikke har hatt behov for hjertestarter.
                              Jeg kan knapt huske en LSK-kamp hvor jeg ikke har hatt behov for det samme.

                              Men ang. denne diskusjonen er jeg svært spent på utfallet av vurderingen til Likestillings- og diskrimineringsombudet. Jeg har veldig sansen for Kasey, og selv om han gjør noen blemmer som fremkaller magesår en gang i blant mener jeg at han bør være LSK-spiller i fremtiden også. Han er en ledertype, og det har ikke laget for mange av.

                              Kommentar

                              • bartlet77
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2005
                                • 46

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Men har ikke idretten tidligere hevet seg over slike sivile påbud? Tror du ikke de vil klamre seg til at det er "Tinget som er vår øverste myndighet"?
                                Idretten, og særlig fotballen, har alltid tviholdt på dette standpunktet.

                                I år har jo også debatten om "for mange utlendinger i norsk fotball" vært mer betent enn på flere år. Dermed er klimaet innad i fotballfamilien heller ikke spesielt godt for å åpne for økt "kvote".

                                Jeg vil bli forbauset om NØFF rettere seg etter et "pålegg" fra likestillingsombudet.

                                Mvh
                                Gammer´n
                                LIkestillings- og diskrimineringsombudet kan gjennom sin nemdsbehandling fatte bindene paalegg med dagboeter dersom ike NFF retter seg etter deres vedtak, da deres vedtak er rettslig bindende, og NFF maa gaa rettens vei hvis de ikke er enige med ombudet.

                                Men naa vet vi jo ikke enda om ombudet konkluderer med at NFFs regler er i strid med lovverket.

                                Kommentar

                                • Vicarious
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 391

                                  #96
                                  Hallo? Kasey har da vært på sitt beste stort sett alle kampene han han har fått spille denne sesongen. Han er Espen Søgård, bare med teknikk, pasningssikkerhet og mer styrke. Han var senest veldig bra i kampen mot Lyn (aargh... minnene!). Der ble han jo (ufortjent) utvist, og etter dette har han ikke fått en ordentlig sjanse igjen.

                                  Ok, jeg skjønner hva du snakker om angående hjertestarte. Du tenker på cup-kampen mot Start, der han uforståelig nok slurvet litt med et par tversoverpasninger. Men det er da for pokker det eneste av slikt vi har sett fra han også vil jeg mene.

                                  Hva faen har Kiko og Occean vist fram? Ok, Kiko's pasningsfot har kanskje begynt å tilnærme seg Wehrmann's i det siste. Men ellers er han anonym og lite taklingssterk. Occean må jeg bare le av, fatter ikke hva som har skjedd med han. Bambi på glattisen, nesten så en må applaudere om han greier å holde seg på beina i 10 minutter.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av bartlet77
                                    Fordi jeg har skrevet spesialoppgaven som delvis er referert i dagens RB, og som Dagbladet omtalte i juni.
                                    Da ønsker jeg en gammel listetraver, Kihlberg, velkommen til Forumet!

                                    Kan vi si noe mer sikkert om tidsperspektivet og hva som er seneste avgjørelse fra ombudet? to uker, to måneder, et år, eller mer?
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Når leverte Kasey varene? Jeg kan knapt huske en kamp hvor Kasey har spilt hvor jeg ikke har hatt behov for hjertestarter.
                                      Jeg anbefaler deg å se cupkampen Viking-LSK (0-2) på nytt. Kasey var eventyrlig god i den kampen.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Men har ikke idretten tidligere hevet seg over slike sivile påbud? ...
                                        Jeg vil bli forbauset om NØFF rettere seg etter et "pålegg" fra likestillingsombudet.
                                        Det er ingen grunn til å sette pålegg i anførselstegn her. Man kan mene mye om likestillings- og diskrimineringsorganene, men det er ikke noe å utsette på myndigheten som er tillagt disse. Dersom ombudet mener at NFFs regelverk og praksis er i strid med loven (jeg antar at det er den nye diskrimineringsloven fra 2005 det er snakk om - evt diskrimineringskapittelet i arbeidsmiljøloven, men det gjelder ikke diskriminering med grunnlag i etnisitet/nasjonalitet, innbiller jeg meg) uten at NFF endrer ordningen frivillig, kan likestillings- og diskrimineringnemnda (i noen tilfeller også ombudet selv) fatte vedtak om at ordningen er lovstridig. Samtidig kan den pålegge at ordningen endres innen en viss frist. Oversittes den fristen kan nemnda, om nødvendig, fastsette dagsbøter (tvangsmulkt) inntil forholdet er brakt i orden. Overtredelse av pålegget er også straffesanksjonert.

                                        Jeg tror ikke det er noen tvil om at denne myndigheten også kan benyttes overfor idrettens organer. NFF har ingen mulighet til å påberope seg selvdømme e.l. i en slik sammenheng. Derimot vil selvfølgelig NFF som andre aktører kunne bringe nemndas vedtak inn for domstolene.

                                        Hvis jeg var tvunget til å tippe, ville jeg gå for at ombudet finner at ordningen er i strid med diskrimineringsloven. Jeg ser ikke bort fra at NFF deretter frivillig tar skritt for å gjennomføre endringer. Tvert imot tror jeg det er sannsynlig. NFF vil ikke - med alle sine idealer - i all offentlighet presse på for å få opprettholde en ordning som er stemplet som ulovlig diskriminering. Tror jeg.

                                        Motsetter imidlertid forbundet seg ombudets oppfatning, går saken antakelig videre til nemnda som jeg tror vil fatte vedtak om at ordningen rettes. Derfra er det bare domstolene som gjenstår, og jeg er ganske sikker på at NFF vil kvie seg i det lengste for å gå til det skrittet. Jeg tror altså at bartlett77 har rett: Her er det grunn til å ha is i magen. Verden kan meget vel se annerledes ut før sesongen 2007 er ordentlig i gang.

                                        EDIT: Jeg måtte gå fra midt i innlegget. I mellomtiden har bartlett gitt uttrykk for mye av det samme.

                                        Kommentar

                                        • bartlet77
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Sep 2005
                                          • 46

                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          Da ønsker jeg en gammel listetraver, Kihlberg, velkommen til Forumet!


                                          Kan vi si noe mer sikkert om tidsperspektivet og hva som er seneste avgjørelse fra ombudet? to uker, to måneder, et år, eller mer?
                                          Hehe, takker for velkomsthilsen.

                                          Jeg snakket med noen i ombudet for en maaned siden, og fikk da inntrykk av at det ikke var saa lenge til de hadde en avgjoerelse, men har ikke hoert noe mer. Skal sjekke litt med kontakter.

                                          Foroverig for de som ikke husker bakteppet:
                                          Likestillings- og diskrimineringsombudet gransker Norges Fotballforbund (NFF) for brudd på diskrimineringsloven.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎