Kvoteproblemet: Må Kasey bort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    Uansett så mener jeg at Wherman burde få mye mye mer spilletid enn Kiko, føler meg så sinnsykt utrygg på han.
    Men problemet ligger også på at så lenge vi har Koren og rise som er soleklare. så er det bare 2 plasser igjen. Kiko, Wherman, Husar, Strand og Søgård.
    Her er strand skada stort sett hele tiden, Koren har uttalt seg om at han må ha Søgård på banen for at lage skal ha en stor trygghet.
    Så da er det 2 plasser igjen på 4 spillere. Så er jo et luksus problem vi sliter med da
    Men hvis Koren ikke skriver under ny kontrakt, så kan det bli lettere med dem vi har.

    jeg mener at vi skal spille med per dags dato.

    -------------koren-----------

    Søgård-------------------riise
    -----------Wherman---------

    Søgård kan byttes ut med Husar hvis han overbeviser, Strand er jo skada hele tiden.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 718

      Helt greit for meg at Wehrman stikker........... på sitt beste er han sinnsyk men veldig ujevn og tar mange sjanser. Lenge siden jeg kan huske Wehrman rula i en kamp. LES RULA.
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        Moderne fotballtilskuer

        [quote=soont;121588]Kan ikke forstå at moderne fotballtilskuere [quote]

        Kan du definere en moderne fotballtilskuer for meg? Umiddelbart vil det være naturlig å definere en moderne fotballtilskuer som en som sitter og da vil jo alle som står i Kanari-Fansen per definisjon være umoderne fotballtilskuere.
        Last edited by Raskolnikov; 30.09.2006, 20:14.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1818

          Nå som husar eventuelt overtar venstrekanten kan vel khaled stikke? O.O og kaisey får plassene

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Vil ikke miste Khaled som er en ung spiller med kjempe potensiale...

            Godt skuddbein, gode krossere som må spille venstre flanke. Synd han ikke får vist hva han er god for sentralt
            Last edited by RoyVaadal; 01.10.2006, 06:55. Begrunnelse: Fra Khalid til Khaled.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              Opprinnelig skrevet av sigurdsen
              Nå som husar eventuelt overtar venstrekanten kan vel khaled stikke? O.O og kaisey får plassene
              Hvem skal ta den sentrale plassen når koren stikker da?

              Men etter at Rösler henviste Wehrmann til tribunen i går så regner jeg med at det var et godt nok signal. Han er på vei ut!

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1818

                Synes Khaled må bort. På venstre siden har vi Pål, Husar, og eventuelt Koren, mens på midten har vi bare Søgård og kasey, på topp har vi sundgot, mifsud og myklebust. Både Khaled og Sundgot hadde ingen stor kamp i går. Tror O.O slår til i de siste kampene

                Kommentar

                • **El buffel**
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2006
                  • 58

                  Hva skjer med kasey ?

                  :???: Kasey Wehrman stilte ultimatum om spilletid i LSK før kampen mot Stabæk.
                  Hvis ikke han starter så drar han ,sa han til Rb sporten før kamp.
                  Han startet ikke !!!

                  Hva tror Folket på forumet om dette ?
                  Ulster says NO!

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    Jeg tror Kasey spiller mot Sandefjord og Kiko på tribunen.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Jeg synes det er synd Kiko aldri får ro til å spille på seg selvtillit. Med en gang han gjør en feil, eller laget ikke fungerer, blir han byttet ut. I tillegg får han ikke sjansen der han er best. Han er vel en spiller som spiller på litt risiko, men det blir vanskelig når han ofte blit byttet ut dersom han ikke får det til. Får satse på at dette blir bedre neste år dersom Koren og Kasey har forsvunnet og det vil bli lettere for ham å komme inn sentralt.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        Fra nyhetstråden:

                        Fra dagens papir-RB:

                        LSK kommer til å klage på likestillings- og diskrimineringsombudet på Norges Fotballforbunds regel om at en klubb ikke kan bruke mer enn to spillere utenfor EU-området i en kamp. De får støtte av Skedsmos ordfører Anita Orlund.

                        - Jeg har vært i kontakt med ombudet flere ganger, men ikke fått noe ordentlig svar. For meg blir det helt meningsløst å diskriminere folk som ikke kommer fra EU-land. Skal NFF på død og liv ha en regel, får de si at det skal være et visst antall nordmenn på et lag. Hvor utlendingene kommer fra er helt uinteressant, sier Anita Ordlund.

                        Diskrimineringsombudet tok tak i saken etter at Rælingen-mannen Lars-Jørgen Kihlberg-Olsen skrev en juridisk oppgave om emnet. Men etter kontakt med NFF har en valgt ikke å behandle saken.

                        - Grunnen er at vi ikke vet om det er noen som føler seg diskriminert av regelen. Den dagen vi får en konkret klage, vil vi behandle den på en vanlig måte, sier Ingrid Dåsnes hos ombudet. Det har LSK nå bestemt seg for å gjøre.

                        - Advokat Gunhild Lærum skal ta tak i saken sammen med Frank Grønlund om kort tid. Vi mener at vi ikke kan være bekjent av en regel som er så diskriminerende, sier LSK-lerder Per Mathisen.

                        ENIGE: LSK-leder Per Mathisen og Skedsmo-ordfører Anita Orlund er enige om at diskrimineringen av spillere som ikke er fra EU-land må opphøre i norsk fotball.
                        Betyr dette at ombudet har bestemt seg for ikke å gå videre med saken på eget initiativ? Flytting av damefinalen til Bislet var viktig nok til at de ville ta det opp, men altså ikke dette. Javel.

                        Bra da at man tar tak i dette på Åråsen. Men det er vel ikke klubben som bør klage. Og langt mindre kommunen. Det er ikke de som blir diskriminert. Det er Kasey som bør klage. Kanskje Kiko og Olivier også, men jeg tror det er Kasey som ligger aller best an etter sitt lange opphold i Norge og derved opparbeidete rettigheter. Jeg tror derfor det beste vil være om klubben bistår Kasey med å fremme en klage. Sporenstreks.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                          Det er Kasey som bør klage. Kanskje Kiko og Olivier også, men jeg tror det er Kasey som ligger aller best an etter sitt lange opphold i Norge og derved opparbeidete rettigheter. Jeg tror derfor det beste vil være om klubben bistår Kasey med å fremme en klage. Sporenstreks.

                          Sikkert et poeng dette, men jeg er fortsatt overbevist om at NØFF kommer til å trenere denne saken så lenge som mulig. Alle offisielle uttalelser de siste årene tyder på at de heller vil forsøke å stramme inn enn og åpne for flere.

                          Dette er også i tråd med drøftelsene som nå pågår mellom UEFA og EU når det gjelder tolkningen av andre lover og regler i arbeidslivet. Fotballen står knallhardt på "sine regler" og mener bestemt at de fortsatt skal være herre i eget hus.

                          En helt annen ting:
                          Er Kasey den fremtidige midtbanemotoren vi vil ha? Ligner ikke han mer på Jan Mølby, en mann som sto og gikk når han spilte fotball?
                          Se f eks på Strømstad og andre i samme rolle. De løper i 90 minutter.
                          Det gjør vel ikke Kasey?

                          Jeg mener denne debatten derfor ikke bare dreier seg om hvem som må ut av Kasey, Kiko, Occean, Diamonde m fl.

                          Mvh
                          Gammer´n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • 10.09.50
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1410

                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Sikkert et poeng dette, men jeg er fortsatt overbevist om at NØFF kommer til å trenere denne saken så lenge som mulig. Alle offisielle uttalelser de siste årene tyder på at de heller vil forsøke å stramme inn enn og åpne for flere.
                            NFF kommer ikke til å gi ved dørene. Men kommer det en klage på ombudets bord, kan hun ikke legge den til side fordi hun ikke finner det opportunt å gå videre med den. Den må behandles.

                            Du har utvilsomt rett i at NFF ønsker færre utlendinger, men - som vi har vært inne på tidligere i denne tråden - det kan de få til uten denne regelen. Poenget bør være å stramme inn på innvilgelse av arbeidstillatelser i stedet for å begrense bruken av dem som har fått tillatelse. Det er kanskje uheldig for Sportsklubben på sikt, men det løser det umiddelbare problemet.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              Jeg støtter gamle-perta i en bekymring: tidsaspektet. Dette kan vel fort ta tid som det har for vane å gjøre i saker som skal behandles her og der, med muligheter for anker o.l.

                              Men jeg tviler ikke så mye på at bartlet77 og 10.09.50 har rett i at denne kvotesaken vil NFF tape. Så lenge den blir innklagd på rett måte.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Men jeg tviler ikke så mye på at bartlet77 og 10.09.50 har rett i at denne kvotesaken vil NFF tape. Så lenge den blir innklagd på rett måte.

                                Men er det verdt å bruke så veldig mye tid og krefter på dette prinsippet?
                                Er det viktigere enn at f eks LSK prøver å legge om sin rekrutteringsfilosofi?
                                Er det uproblematisk for image og omdømme at vi har flere fra Afrika enn fra Romerike?
                                Er det uproblematisk at gamlegutta på Åråsen sier at de ikke tør snakke til spillerne lenger for de ikke kan språket?

                                Jeg høres kanskje like gammel ut som det jeg er nå, men jeg savner litt flere perspektiver i denne saken. Ikke bare en akutt løsning på "for mange utenfor EU".

                                Mvh
                                Gammer´n
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Men er det verdt å bruke så veldig mye tid og krefter på dette prinsippet?
                                  Er det viktigere enn at f eks LSK prøver å legge om sin rekrutteringsfilosofi?
                                  Er det uproblematisk for image og omdømme at vi har flere fra Afrika enn fra Romerike?
                                  Er det uproblematisk at gamlegutta på Åråsen sier at de ikke tør snakke til spillerne lenger for de ikke kan språket?
                                  Bra innspill, men jeg synes vi bør forsøke å løse den akutte situasjonen med fire "utlendinger" som vi antakelig har før neste sesong. På sikt bør vi imidlertid forsøke å rekruttere flere lokale spillere.

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Bra innspill, men jeg synes vi bør forsøke å løse den akutte situasjonen med fire "utlendinger" som vi antakelig har før neste sesong. På sikt bør vi imidlertid forsøke å rekruttere flere lokale spillere.
                                    Enig med Torolf. Og for så vidt også med gamle-perta. Vi har tre spillere fra utenfor EØS som alle har kostet dyrt. Snart er det fire. Det ville være dumt å måtte selge unna en eller flere av dem fordi vi ikke kan bruke dem. Derfor skulle jeg gjerne hatt en løsning på dét problemet. Men det er ikke til hinder for at Sportsklubben for fremtiden begrenser rekrutteringsområdet til Furuskauen, og kanskje deler av Volla, hvis det er det beste.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      Interessant diskusjon om vi bør hente ikke-lokale spillere eller ikke.
                                      Samtidig må vi passe oss litt i denne tråden så vi ikke avsporer og begynner å diskutere noe helt annet. En ny tråd bør da heller startes for det nye temaet eller eventuelt hente fram en gammel om dette temaet som vi jo har fra før.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎