LSK-Godset, mandag 06.08. kl. 19.00 på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. Torri
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jan 2006
    • 125

    #21
    I kampen mot Godset må det bli seier. Ellers vil det bli krise, som media kaller det.
    Jeg tror det kan være lurt å hive innpå noen unge og villige spillere (eller spillere med lite spilletid som er utrolig tente til å gjøre en super jobb) for å få tilbake engasjementet og entusiasmen. Det har virket for dødt i det siste.
    Med seier her, og Brann tap så vil terrenget roe seg litt for lsk.
    Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

    Otto Fredrikson, Number One ..

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #22
      Winsnes bør starte!

      Sannsynligvis en brannfakkel, men jeg mener Winsnes bør starte mot Godset. Det begrunner jeg med:

      1. Han er en av få som kan fritas for det elendige spillet etter ferien, og skandalen i UEFA-cupen.
      2. Det er kanskje noe som kan gi et signal til klippekort gutta (Brenne ryker ut). Winses er en lojal type som gir alt tross marginalt med spilletid.
      3. Winsnes har tidligere vist at han er en habil kantspiller i 4-3-3. Han var god der under Erlandsen, og hadde flere målgivende og scoringer. Vi trenger en som kan holde bredde og slå innlegg. (Som kjent har Winses utelukkende blitt brukt bak under Uwe og Tom, med lite hell. Jeg mener Winses har langt mer å tilføre fremover).

      Det gir følgende lag (gitt tilnærmet skadefri tropp):


      Myklebust - Meter'n - Winsnes
      Johnsen - Kiko - Riise
      Shane - PSA - Kippe - Søgård
      Otto

      Kiko spiller kun i mangel på alternativer (nok en gang takk for salget av Kasey). Ved skade på Johnsen flyttes Søgård opp, og Rambekk inn.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • aguado
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 448

        #23
        Synes vi må slutte og prøve alle mulige varianter. Vi må spille inn en fast 11-er, som er den eneste måten og få samhandlingen vi mangler i gruppa. Synes også Riise bør spille ving. Dette er plassen vi mangler folk og laget totalt sett er bedre med han som ving enn indreløper.

        Otto
        Shane - PSA- Kippe - ???
        Brenne - Kiko - Søgård
        Mykle - OO - Riise


        Synes det er litt krise på høyrebacken, med Danton med skade og Rambekk totalt ute av form. Alternativet er kanskje å la MJ spille midtstopper sammen med Kippe og skvise PSA ut her, men igjen så går det utover samhandlingen. Kanskje MJ kan spille høyreback også...

        Kommentar

        • Fetsundramp
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2006
          • 111

          #24
          Jeg synes vi må tore å sette ut spillere som til de grader har underprestert slik Brenne har gjort. Om ikke annet så for å markere at ingen har klippekort på laget. Ut med Brenne, Kiko, Rambekk og Shane, inn med Winsnes, Kiesen, Bergan-Foss og MJ (forutsatt skadefri, om ikke så får Shane beholde plassen sin av mangel på alternativer). Laget blir da slik :

          Otto
          PSA-Kippe-BerganFoss-MJ
          Riise-Kiesen-Søgård
          Winsnes-OO-Mykle
          2009 - Året det skal skje!

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #25
            Ang. høyreback-probematikken, så ser jeg følgende på Kanaripedia, om Pål Steffen:

            "Han spilte seg først inn i Lillestrøms førsteellever høsten 2002 som høyreback"

            ...er det da egentlig noen grunn til at han ikke kan spiller på den plassen lenger?

            Ser for meg denne oppstillinga mot tomgodset:

            Müller
            PSA-Rambekk-Kippe-Shane
            Riise - Søgård - Brenne
            Mykle-Occean-Sundgot

            Skulle gjerne ha sett en annen formasjon, en 4-3-1-2, med Sundgot i leddet mellom midtbanen og angrepet, slik Rösler gjorde det ifjor, ved noen anledninger, men det spørs om det noengang vil skje, så lenge Nordlie er trofast mot sitt 4-3-3 system

            Mitt forslag blir da:

            ----------Müller-------------
            PSA---Rambekk--Kippe---Shane
            ---------Søgård (Kiko)-------
            --Riise--------------Brenne---
            ---------Sundgot---------
            --Mykle-----------Occean---



            KimFL

            Kommentar

            • Sem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2005
              • 1626

              #26
              Opprinnelig skrevet av KimFL
              ...er det da egentlig noen grunn til at han ikke kan spiller på den plassen lenger?
              At han er en knakende god midtstopper...

              Kommentar

              • rulfi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 982

                #27
                Hvis en skal sette PSA på høyreback så gjør nå i hvertfall ikke det ved å dytte Rambekk inn. Han har jo vært den dårligste i forsvaret i hele år. Prøv heller å gi Bergan Foss sjansen fra start og vis at vi vil satse på han. Selv mener jeg PSA bør spille stopper, ikke noe som kommer forbi han omtrent.

                På midten duger ikke Mouehli, det går for sakte, slår for mye støtte og på tvers og innsatsen lyser ikke 100% for tiden av han heller. Ikke i Luxemburg i hvertfall. Ser for meg Kisesenbner fra start her, de lille jeg har sett han spille så har innsatsen vært der.

                Vil se noe liknende av dette laget:

                Mykle - OO - Riise
                Brenne/Mj(om han er klar) - Kiesen - Søgård
                Shane/MJ - Kippe - PSA - Danton
                Otto

                Danton, for normalt hjemme bør vi styre og vi har ikke sluppet til mye i mot etter ferien, og normalt sett slår Danton bedre innlegg enn Rambekk. Rambekk har ikke gjort noe etter ferien og ikke mye før heller, på tide å hvile litt for hans del.

                MJ bør spille om han er klar, så kanskje vi vinner en hodeduell i feltet også.

                Dog er det greit at vi ikke bare slår langt rett fram som har vært gjort mye etter ferien, og at innlegg ikke kommer ned med snø på, noe 9 av 10 innlegg fra Shane gjør om de ikke går bak linja.

                Strand og Essediri viste ganske klart mot Kaerjeng at de er langt unna form.

                Brenne var heller ikke god, men MJ kan bare erstate en, så blir han eller Shane som kan hvile litt.

                Kommentar

                • Boudewijn
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2007
                  • 207

                  #28
                  Danton er vel fortsatt skada. Etter hva jeg hører i dag skal MJ være klar til mandag.
                  Byråkratkanaris

                  Kommentar

                  • rulfi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 982

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                    Danton er vel fortsatt skada. Etter hva jeg hører i dag skal MJ være klar til mandag.
                    Takk for opplysninga, godt noen følger med

                    Siden Danton er skadet og Rambekk trenger hvile, stemmer jeg for PSA på høyrback og Bergan Foss i midten med Kippe om ikke MJ går inn der, men en bør ha litt hurtighet i midten bak og Bergan Foss er vel ikke en snegle?

                    Jeg har tro på Bergan Foss og særlig om han får Kippe og PSA på hver sin side av seg i forsvaret.

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av rulfi
                      Takk for opplysninga, godt noen følger med

                      Siden Danton er skadet og Rambekk trenger hvile, stemmer jeg for PSA på høyrback og Bergan Foss i midten med Kippe om ikke MJ går inn der, men en bør ha litt hurtighet i midten bak og Bergan Foss er vel ikke en snegle?

                      Jeg har tro på Bergan Foss og særlig om han får Kippe og PSA på hver sin side av seg i forsvaret.
                      Er enig med deg om Bergan Foss. Faen heller...en gang må han jo få sjansen....

                      Men hva med Bertheussen....hva er status på han?


                      KimFL

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Sem
                        At han er en knakende god midtstopper...
                        Enig. Han er mer typen til å spille stopper. Styrkene hans er hodespill, dueller og fart.

                        Han mangler innleggsfoten og teknikk til å være en moderne back.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • benzo
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Jan 2007
                          • 24

                          #32
                          Spent på laget på mandag, tror ikke løsningen ligger i å spille nytt system eller endre for mye på plassene. Spillerne er mer en gode nok systemet er det heller ikke noe galt med det vi trenger er at spillerne gir alt og har tro på at vi er bedre en motstanderen - og tørre å prestere ( som Espen gjorde mot Odd) spille til tider over evne og jobbe som gale for hverandre - vil se et lag som serut som de har fått kronisk ADHD på mondan!!!

                          Kommentar

                          • Rubinho
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2005
                            • 1501

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av benzo
                            Spent på laget på mandag, tror ikke løsningen ligger i å spille nytt system eller endre for mye på plassene. Spillerne er mer en gode nok systemet er det heller ikke noe galt med det vi trenger er at spillerne gir alt og har tro på at vi er bedre en motstanderen - og tørre å prestere ( som Espen gjorde mot Odd) spille til tider over evne og jobbe som gale for hverandre - vil se et lag som serut som de har fått kronisk ADHD på mondan!!!
                            Hehe..problemet er at folk ikke har tolmodighet her..man finner ikke gull uten å leite ei stønn!

                            Kommentar

                            • Mr. Torri
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jan 2006
                              • 125

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                              Jeg synes vi må tore å sette ut spillere som til de grader har underprestert slik Brenne har gjort. Om ikke annet så for å markere at ingen har klippekort på laget. Ut med Brenne, Kiko, Rambekk og Shane, inn med Winsnes, Kiesen, Bergan-Foss og MJ (forutsatt skadefri, om ikke så får Shane beholde plassen sin av mangel på alternativer)
                              - Absolutt enig i dette. Vet mange er skeptiske til det, og at man vil spille med de faste osv. Men setter Tom de underpresterende på benken så viser han at ingen har klippekort på lsk laget. Skal vi være et vinnerlag er det viktig at vi har bredde i laget og viser at de som ikke presterer, får heller ikke spille! Jeg vil stole 100% på de "nye" som eventuelt vil komme inn i 11'ern, og det er det vi trenger. Vi trenger GLØD, vi trenger folk som er tente på å gjøre en suveren jobb for lsk, folk som BLØR for drakta, og da er det viktig å ha tente spillere som VIL vise seg fram!

                              Amen!
                              Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                              Otto Fredrikson, Number One ..

                              Kommentar

                              • benzo
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Jan 2007
                                • 24

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Mr. Torri
                                - Absolutt enig i dette. Vet mange er skeptiske til det, og at man vil spille med de faste osv. Men setter Tom de underpresterende på benken så viser han at ingen har klippekort på lsk laget. Skal vi være et vinnerlag er det viktig at vi har bredde i laget og viser at de som ikke presterer, får heller ikke spille! Jeg vil stole 100% på de "nye" som eventuelt vil komme inn i 11'ern, og det er det vi trenger. Vi trenger GLØD, vi trenger folk som er tente på å gjøre en suveren jobb for lsk, folk som BLØR for drakta, og da er det viktig å ha tente spillere som VIL vise seg fram!

                                Amen!
                                Glød ja, men er alikevell skeptisk. Stor forskjell på å ikke ville å ikke få det til opptimalt. Har tro på at alle gutta har viljen og at det er de med best ferdigheter som starter på mandag sansynligvis med få forandringer.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                                  Ut med Brenne, Kiko, Rambekk og Shane
                                  Ut med Shane?! Reflekskommentar fra din side, regner jeg med. Shane har vært en av våre beste i år.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • FuglaAlex
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 537

                                    #37
                                    Nå vil jeg se dette laget:

                                    Muller/Otto

                                    Søgård - Kippe - PSA - Shane

                                    Riise - Kisen - Brenne - Strand

                                    Ollie - Mykle/Gundersen (Om skadefri, føler det er på tide han får prøve seg.)
                                    Supporterne er fotballens hjerte
                                    Ultras Felt C

                                    Kommentar

                                    • Mr. Torri
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jan 2006
                                      • 125

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                                      Nå vil jeg se dette laget:

                                      Muller/Otto

                                      Søgård - Kippe - PSA - Shane

                                      Riise - Kisen - Brenne - Strand

                                      Ollie - Mykle/Gundersen (Om skadefri, føler det er på tide han får prøve seg.)
                                      Der har vi et annet alternativ.. Men tviler sterkt på om Tom stiller opp i 4-4-2..
                                      Men Gundersen ville vært spennede, og Kisen ville vært spennende å se fra start..
                                      Hvordan ligger Kisen ann, forhold til matchform?
                                      Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                                      Otto Fredrikson, Number One ..

                                      Kommentar

                                      • FuglaAlex
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 537

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Mr. Torri
                                        Der har vi et annet alternativ.. Men tviler sterkt på om Tom stiller opp i 4-4-2..
                                        Men Gundersen ville vært spennede, og Kisen ville vært spennende å se fra start..
                                        Hvordan ligger Kisen ann, forhold til matchform?

                                        Jeg tror han er klar, men det får vi se på treningen på lørdag.. håper og se 4-4-2 i og med at 4-3-3 ikke funker om dagen.
                                        Supporterne er fotballens hjerte
                                        Ultras Felt C

                                        Kommentar

                                        • Sem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2005
                                          • 1626

                                          #40
                                          Fra tråden "Referat fra treninga fredag 3. august":
                                          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                          Etter dette var det formasjonstrening. "Førstelaget" stillte følgene mann.

                                          Heinz
                                          Rambekk - PSA - Kippe - Shane
                                          Søgård - Kiko - Brenne
                                          Essediri - Sungodt - Occean
                                          Betyr dette at Essediri er på vei inn i førsteelleveren? Det rapporteres også om at han gir mer jernet nå.

                                          Kommentar

                                          Working...