Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 863

    Opprinnelig skrevet av CFC1976

    Hvilken utdanning/bakgrunn har Simon?

    Som jeg forstår det, har han jobbet i markedsavdeling og administrasjonsiden av klubben i 6år før han overtok for Torgeir. Noen som kan litt mer om han?
    Master i Sport Management fra Johan Cruyff Institute Barcelona (sannsynligvis nettkurs)

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3941

      Jeg har bare sett litt fra videoene som er lagt ut på VG, så det er godt mulig Erlandsen har andre sider enn de jeg har sett. Likevel slår det meg at Arne Erlandsen virker som en sliten mann uten entusiasme når han instruerer og når han prøver å oppildne laget. Blytungt, som han selv uttrykker det til VG etter Ranheim-kampen.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Jeg har bare sett litt fra videoene som er lagt ut på VG, så det er godt mulig Erlandsen har andre sider enn de jeg har sett. Likevel slår det meg at Arne Erlandsen virker som en sliten mann uten entusiasme når han instruerer og når han prøver å oppildne laget. Blytungt, som han selv uttrykker det til VG etter Ranheim-kampen.
        Her tar du feil. Er det en ting Erlandsen har så er det entusiasme og engesjement. Langt mer bekymringsfullt er "tupp og tilfeldighets - fotballen" han står for offensivt.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Måten vi fremstår på om dagen er pinlig. En skam rett og slett. Beklager Arne, men dette kommer aldri til å utvikles i noen positiv retning. På samme tidspunkt i fjor så spilte vi hvertfall godt, skapte drøssevis med sjanser og hadde stang ut. Det vi har sett i år er bare nitrist. Vi er langt dårligere enn i fjor, noe som lover svært dårlig.

          Vi er så feige at det gjør vondt i sjela. Ta litt risiko da for faen! Jeg taper heller 10-0 hjemme mot Ranheim etter å ha prøvd, enn å få servert det pisset vi ser i dag. Feigt og skammelig er det! Skjerpings for faen!
          ..................

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Sitter ikke sesongen ut, og genistreken det var å forlenge med ham kan ende med å sende klubben ned og ut. Ikke til å fatte.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1207

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Sitter ikke sesongen ut, og genistreken det var å forlenge med ham kan ende med å sende klubben ned og ut. Ikke til å fatte.
              Kampen i dag endrer ikke det døyt om Arne sitter heller ikke. Strengt tatt en helt ubetydelig kamp der utfallet av kampen har lite å si for fortsettelsen.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9365

                Arne må finne ut av hva det er som gnager gutta.

                ​​​​​​

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Kampen i dag endrer ikke det døyt om Arne sitter heller ikke. Strengt tatt en helt ubetydelig kamp der utfallet av kampen har lite å si for fortsettelsen.
                  Det er jeg faktisk helt enig i. Hadde man vunnet 5-0 i går, så ville det ikke endret stort hvis vi fortsatte den dårlige trenden i seriekampene. På samme måte har det isolert sett null å si at vi tapte og ikke presterte spesielt godt i går. Kampen ble på ingen måte noe større eller viktigere fordi vi tapte.

                  Kommentar

                  • CFC1976
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2015
                    • 341

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    På samme måte har det isolert sett null å si at vi tapte og ikke presterte spesielt godt i går. Kampen ble på ingen måte noe større eller viktigere fordi vi tapte.
                    Vi tapte hjemme mot RBK2, rett og slett.

                    Arne er en grei fyr. Tar mye mer ansvar enn det folk tror. Han jobber ca. 18 timer hver dag med fotball. Er første mann på stadion, og er å finne på mobilen kl2300 som regel, hvor han snakker med agenter/spiller/andre i klubben,osv.....

                    Men... jeg har alltid sagt.... Du er like bra som hvordan laget ditt spiller og hvem som du har hentet.

                    Arne, som jeg forstår det, har mye mer ansvar og makt i klubben sammenlignet med mange andre trenere i Eliteserien. Han får gjennomslag for mye om det er mulig.

                    Derfor setter jeg mye på han nå.... Han hentet Gary Martin. Feil. Han hentet to keeper som jeg antar er ikke bra nok for Eliteserien. En stor del av de spillerne han har hentet i fjor, er ikke bra nok
                    (Liker Rafn, Meglavis, Hakkestad, Olsen men etter min mening er Moses, Ezeh, Martin, Antonijevic, osv ikke bra nok.) Det samme gjaldt mange av hans "forsterkninger" i fjor "f,eks... Marco Tyggegummi)

                    Arne har vunnet gull i LSK. Men 2 dårlige ligaplasseringer bekymrer meg. Samme gjelder i år. Tipper at ca, 8. plass er det beste vi kan sikte på.

                    Jeg håper at jeg tar feil.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av CFC1976


                      Arne, som jeg forstår det, har mye mer ansvar og makt i klubben sammenlignet med mange andre trenere i Eliteserien.


                      Hvordan er posisjonen hans kontra tidligere trenere? Det lå jo et klipp ute her hvor han rapporterer til styret direkte, men da vet jeg ikke om dette var en gjestevisitt for å avgi en status, eller om han faktisk har talerett i styret til vanlig. Noen som vet det? I og med at Simon Mesfin etter hva jeg leste når han ble ansatt kun rapporterer til daglig leder kontra hans forgjenger som rapporterte direkte til styret, så vil det kanskje være overraskende og lite sannsynlig om Arne Erlandsen kan gå rett til styret uten at det er konkrete saker han skal presentere der.

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Fri oss fra lidelsen Arne, trekk deg nå!

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Ut i fra mine øyne så er Erlandsen god på defensiv struktur og det å kjøre kontringer. Men det skorter så ekstremt mye i offensiv samhandling og kreativitet at man risikerer å ende opp med helgrått hår som 19-åring ved å følge med på laget. Om ikke Lillestrøm greier å gjøre det samme som de gjorde i dag mot bedre lag enn Sandefjord, det vil si å slippe til motstander få sjanser og mål samtidig som vi scorer på våre overganger, så ser jeg ingen framtid med Arne mer. Sorry Arne, jeg har hatt troen lenge, men nå er den fallende.

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 632

                            Fra "På innsiden": Driver lobbyvirksomhet for å slippe løpetrening Erling Knudtzon vil heller spille fotball enn å ha løpetrening på SATS. Arne sier de må restituere, så da er løsningen å dra på SATS i stedet for en lekfylt, men givende formasjonstrening som de desperat har bruk for.

                            Erling spilte ikke sist, så han får lov å leke litt lett på matta. Når Erling nevner det for andre spillere, forteller ansiktsutrykket til Thomas en god del. Matthew sier (bare halveis) på spøk "I can not believe this is happening". Uff.
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 91

                              Skal innrømme at jeg også tenkte mitt, før jeg landet på at dette (forhåpentligvis) ikke var Arnes avgjørelse, men heller Geir & co som ser nødvendigheten av restitusjon i en travel periode. Mulig jeg er naiv, men jeg velger å tro det.

                              Kommentar

                              • Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

                                Arne må gå.
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2105

                                  Det største beviset på at Erlandsen er en helt
                                  totalr håpløs trener er han skal trekke
                                  ned alle mann i forsvar på dødball imot.
                                  vi har ingen sjanse på gjenvinning eller treffe
                                  en medspiller etter klarering. Vi har null mulighet
                                  for kontring.
                                  Jeg blir kvalm av å se dette!!!!
                                  ligger vi igjen med 2-3 mann på rett side av midt
                                  streken , må Forsvaret til de andre normalt ligge
                                  igjen med en mann mere.

                                  Det vil da også bli mere oversiktlig for vår keeper
                                  og forsvarere på dødball imot. Samt at vil være mye giftigere på en overgang/kontring.

                                  Kommentar

                                  • Kristian
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 690

                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Det største beviset på at Erlandsen er en helt
                                    totalr håpløs trener er han skal trekke
                                    ned alle mann i forsvar på dødball imot.
                                    vi har ingen sjanse på gjenvinning eller treffe
                                    en medspiller etter klarering. Vi har null mulighet
                                    for kontring.
                                    Jeg blir kvalm av å se dette!!!!
                                    ligger vi igjen med 2-3 mann på rett side av midt
                                    streken , må Forsvaret til de andre normalt ligge
                                    igjen med en mann mere.

                                    Det vil da også bli mere oversiktlig for vår keeper
                                    og forsvarere på dødball imot. Samt at vil være mye giftigere på en overgang/kontring.
                                    Det vil bli mer oversiktlig for keeper, men det vil samtidig bli mer plass å løpe på for deres hodespillere.
                                    Årsaken til at man legger igjen alle mann er åpenbar, jo tettere man pakker boksen, jo vanskeligere blir det å score.

                                    Hvor mye giftigere vi ville vært på overganger er jeg noe usikker på. Man skal treffe temmelig godt på en pasning for at vår angriper skal kunne vinne ballen mot to-tre forsvarere. Fordelen med å ligge alle mann rundt egen boks er at man kan starte flere løp samtidig, selv om det så er noe lengre å løpe.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Romerikes blad melder om mistillit blant spillere og ledere. Går det mot slutten for Arne nå?
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1462

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Romerikes blad melder om mistillit blant spillere og ledere. Går det mot slutten for Arne nå?
                                        Muligens...

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1207

                                          Dette lukter 2007 reprise lang vei. Spillere som blir høye på seg selv etter cuptriumfen og en trener som sliter på omgivelsene. Hva som skjer i kulissene vet jeg ikke så mye om men det er å håpe at Arne i alle fall sitter ut året ellers så tror jeg det er slutt på eliteserie på Åråsen...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎