Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3323

    Opprinnelig skrevet av ynnor
    Og vi må ha en som kan score mål med hodet. Det ble være førsteprioritet.
    Tja, både Gary og Malec har da scoret med hodet under Erlandsen. T.o.m Erling har puttet på hodet.

    Edit: Gary mot Haugesund dog, men med hodet.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      Det føles som om vi har kommet hjem igjen i dag.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13243

        etter 13000 innlegg blir man endelig hørt. Bra.

        Kommentar

        • Robiwan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 603

          Homecoming. 100 års jubeleum med Arne kjennes riktig ut. We're coming home.
          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

          Kommentar

          • Kvalen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 327

            Arne er en av trenerne på vårens LSK-akademi. Respekt!
            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
            - Ivar Hoff

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Som Gilbert tidligere har skrevet om så var svakhetene til Erlandsen i hans forrige periode blant annet "klippekort-filosofi", få og sene innbytter og lite bruk av unge spillere.
              For å si det vel drøyt så var det var nesten slik at var du på laget i januar - så var du der også i november. Det var til og med så vidt at innbytterne fikk spilletid i treningskampene.

              Etter å ha fulgt treningskampene i år, ser det ut som om Arne har endret seg noe på disse områdene.
              Han har prøvd ut noen (men ikke mange) forskjellig spillere fra start. Vi vil garantert få lite rulleringer i førsteelleveren da han har funnet sin stamme i laget.
              Når det gjelder bytter synes jeg Arne har vært langt mer ivrig etter å prøve ut flere spillere enn forrige gang. De fleste har fått ok med spilletid fra benken, enten fra start av 2.omg eller relativt tidlig (ikke kun siste 5 min).
              Og gledelig nok har Erlandsen vært flink til å gi våre unge spillere bra med spilletid. Petter M. Olsen har jo spilt mye. Henrik L.Kristiansen har fått prøve seg i flere kamper. Erik Tobias Sandberg har også fått spilletid.

              Så jeg ser positivt på denne utviklingen.

              Det jeg imidlertid får angst av, er trenere som benytter spillere i feil posisjoner - kun for å holde på "sine" utvalgte. Da Stefan Antonijevic kommer inn som venstreback , en posisjon han sikkert aldri har spilt i før, blir jeg oppgitt. Han har lar altså en av seriens beste backer i Kind Mikalsen fortsette som stopper og plasserer Antonijevic ut!! Hvorfor henter de han som stopper da?

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Det hadde nok ingen annen begrunnelse enn at Amundsen og Mikalsen skal spille i serieåpninga, og at han ville gi dem 90 minutter sammen (for første gang).

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Det hadde nok ingen annen begrunnelse enn at Amundsen og Mikalsen skal spille i serieåpninga, og at han ville gi dem 90 minutter sammen (for første gang).
                  Syltynn begrunnelse i tilfelle. 85 eller 90 min spiller ingen rolle. Dessuten har Amundsen og Mikalsen spilt sammen i flere kamper i år - også en 90 minutter( mot Tromsø).

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    Må bare si at jeg aldri har hørt en mer offensiv Arne Erlandsen enn før denne sesongen. I dag gjorde også han en svært god figur på scenen på kultursenteret.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      Synes forøvrig Arne var meget positivt aktiv i byttene mot Sandefjord. Svært sjelden å se han bytte allerede ved pause. Udoji inn for å "gjøre noe" på topp. Skoda-bytte ga seg selv.

                      Sist men ikke minst kom sjakktrekket fra Arne. Ikke bare at han satte inn Kippe - det hadde nok mange gjort. Arne satte han inn som stopper - der jeg tror de fleste hadde dytta han rett på topp. Dermed fikk han Kind Mikalsen høyere opp i banen. Hadde Kippe blitt kastet inn som ren spiss - hadde vi bare overbefolket og kælket ballen fram og gjort det vanskeligere for oss selv med tre tanksentere foran.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        Opprinnelig skrevet av vermu
                        Synes forøvrig Arne var meget positivt aktiv i byttene mot Sandefjord. Svært sjelden å se han bytte allerede ved pause. Udoji inn for å "gjøre noe" på topp. Skoda-bytte ga seg selv.

                        Sist men ikke minst kom sjakktrekket fra Arne. Ikke bare at han satte inn Kippe - det hadde nok mange gjort. Arne satte han inn som stopper - der jeg tror de fleste hadde dytta han rett på topp. Dermed fikk han Kind Mikalsen høyere opp i banen. Hadde Kippe blitt kastet inn som ren spiss - hadde vi bare overbefolket og kælket ballen fram og gjort det vanskeligere for oss selv med tre tanksentere foran.
                        Simen sin styrke med å komme i innleggsposisjon må ikke undervurderes. Ser gjerne at Kippe eller Serber-Kanadier'n tar plassen med Amundsen og SMK på back. Blir bra kontringsstyrke ut av det!
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • 14
                          Medlem
                          Møteplager
                          • May 2005
                          • 91

                          Opprinnelig skrevet av fjacob82

                          Simen sin styrke med å komme i innleggsposisjon må ikke undervurderes. Ser gjerne at Kippe eller Serber-Kanadier'n tar plassen med Amundsen og SMK på back. Blir bra kontringsstyrke ut av det!
                          Amen! Pluss at SKM har en venstrefot, og ikke minst at vi får én mann ekstra på banen med spisskompetanse på dødball. Haakenstad kan gjøre minst like mye ut av seg høyere i banen - med SKM på overlap på utsiden av seg får han flere muligheter til å skjære innover i banen også. Vinn-vinn!

                          Kommentar

                          • CFC1976
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2015
                            • 341

                            Leser i VG i dag at Arne er fornøyd med mye av sesongen så langt, og nevner at LSK har skapt 30 sjanser, med uttelling på kun 3 mål

                            Dette er litt merkelig for meg, fordi jeg har observert følgende.
                            1: motstandere skaper like mye, tross for at Arne sier at de ikke gjør det.
                            2: fotballmessig spilte vi veldig bra mot Molde og var uheldig med tap, men både Haugesund og S. var like gode som oss.

                            Jeg stiller sporsmålstegn over følgende:
                            Keeper hører til 3.nivå i Amerika, hvor vi hentet han fra. Utrolig treg med å slenge seg, horribelt med ballen i beina. Han har spilt i VM, men Michael Ricketts har også spilt for England. Betyr ikke at han holder nivået.
                            Origa og Arne har i følge rykterne kommet i klinsj med hverandre.
                            Venstre back. Hakkenstaad, Ofrer mye, men klarer ikke å slå innlegg med venstre. Tilbake til Lars Kristian Eriksen dagene med høyre bein På venstre sida.
                            Høyre back. Høyt tempo. Gir mye. Like å gå fremover med ballen. Lite truende På grunn av kvaliteten av hans innlegg
                            Malec En tragedie av en spiller. Ukoordinert. Lite målfarlig, treg.


                            jeg er derimot positiv overrasket over følgende.
                            utviklingen til Kind Mikalsen som stopper. Ser meget bra ut. Suveren i lufta
                            skoda. Ikke en typisk norsk spiss. Ser målfarlig ut
                            udoji. Har spilt for bånnlag i Romania, Hellas og Bulgaria men ser ut som en kvalitetsspiller
                            krogstad. Virker kjappere enn Lundemo sentralt. Ballen går kjappere fremover.
                            matthew. En diamant.


                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2868

                              Opprinnelig skrevet av CFC1976

                              Dette er litt merkelig for meg, fordi jeg har observert følgende.
                              1: motstandere skaper like mye, tross for at Arne sier at de ikke gjør det.
                              2: fotballmessig spilte vi veldig bra mot Molde og var uheldig med tap, men både Haugesund og S. var like gode som oss.


                              Hæ?!? Har vi sett de samme kampene?

                              Opprinnelig skrevet av CFC1976

                              Jeg stiller sporsmålstegn over følgende:
                              Keeper hører til 3.nivå i Amerika, hvor vi hentet han fra. Utrolig treg med å slenge seg, horribelt med ballen i beina. Han har spilt i VM, men Michael Ricketts har også spilt for England. Betyr ikke at han holder nivået.
                              Origa og Arne har i følge rykterne kommet i klinsj med hverandre.
                              Venstre back. Hakkenstaad, Ofrer mye, men klarer ikke å slå innlegg med venstre. Tilbake til Lars Kristian Eriksen dagene med høyre bein På venstre sida.
                              Høyre back. Høyt tempo. Gir mye. Like å gå fremover med ballen. Lite truende På grunn av kvaliteten av hans innlegg
                              Malec En tragedie av en spiller. Ukoordinert. Lite målfarlig, treg.


                              jeg er derimot positiv overrasket over følgende.
                              utviklingen til Kind Mikalsen som stopper. Ser meget bra ut. Suveren i lufta
                              skoda. Ikke en typisk norsk spiss. Ser målfarlig ut
                              udoji. Har spilt for bånnlag i Romania, Hellas og Bulgaria men ser ut som en kvalitetsspiller
                              krogstad. Virker kjappere enn Lundemo sentralt. Ballen går kjappere fremover.
                              matthew. En diamant.

                              Helt enig.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                Leser i VG i dag at Arne er fornøyd med mye av sesongen så langt, og nevner at LSK har skapt 30 sjanser, med uttelling på kun 3 mål

                                Dette er litt merkelig for meg, fordi jeg har observert følgende.
                                1: motstandere skaper like mye, tross for at Arne sier at de ikke gjør det.
                                2: fotballmessig spilte vi veldig bra mot Molde og var uheldig med tap, men både Haugesund og S. var like gode som oss.
                                Iflg vg har LSK skapt 7.67 sjanser i snitt til nå, som er mest i ligaen, men kun scoret på 13% av de. Rosenborg har til sammenligning 5.33 sjanser i snitt, men scorer på 50% av de.

                                Ifjor, basert på en hel sesong hadde de fleste lagene en utnyttelse av sjansene på 26% - 30%. Rosenborg og Brann skilte seg ut positivt med over 35%, mens Start og Molde var helt nede på 21% og i bunn.
                                Hvis man skal anta at dette vil jevne seg litt ut over tid ser man jo at LSK har fått ekstremt dårlig uttelling til nå, mens Sarpsborg som skaper nesten like mye som LSK har fått i overkant god uttelling med 9 mål og 42% utnyttelse av sjansene. Med en gjennomsnittlig uttelling ville LSK stått med 6-7 mål nå istedenfor 3.

                                I motsatt ende viser statistikken også at det er litt tilfeldig. Det er kun Rosenborg (1.33 sjanser) og Brann (1.55 sjanser basert på to kamper) som slipper til færre sjanser for motstanderen enn LSK (2.33) gjør.

                                Nå er ikke vg sin sjansetelling nødvendigvis en fasit, da jeg har sett de droppe å telle med et skudd fra 5 meter på åpent mål fordi skuddet gikk over mål, men i og med at man kan sammenligne med fjoråret kan man jo si at normalen i Tippeligaen er at man i alle fall scorer på hver fjerde VG sjanse med mindre man er der Molde og Start var i fjor, som allikevel ville gitt LSK 5 scoringer istedenfor 3 til nå.

                                Men, det er en ting jeg er enig med deg i, og det er at det ikke er helt tilfeldig allikevel.
                                Både mot Sandefjord og FK Haugesund virker vi først å våkne etter at vi kommer under, og det føltes som om disse lagene var minst like gode, om ikke bedre frem til de tok ledelsen. Mot Molde var vi mer påskrudd fra start av, men der også er det jo utover i kampen vi virkelig tar kontroll på den. Det første målet i fotball er ofte det viktigste, og mest avgjørende, og derfor nytter det ikke å fortsette sånn i lengden.


                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 882

                                  Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                  Malec En tragedie av en spiller. Ukoordinert. Lite målfarlig, treg.
                                  Jeg er litt overrasket over at så mange ikke klarer å se jobben Malec gjør, og gjør godt, for laget.
                                  Han er oppspillspunkt og "førsteforsvarer", ikke måltyv. Han tar for seg i dueller, får bøttevis med frispark på 25-30 meter fordi norske forsvarspillere aldri kommer til å klare å lære seg å ikke takle en feilvendt angrepsspiller og vinner også en god del hodedueller (stort sett med påfølgende stuss mot for eksempel Erling).

                                  Hadde vi klart å utytte dødballene våre hadde Malec vært en av de desidert viktigste spillerne våre.

                                  Kommentar

                                  • Emil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 306

                                    Malec er også en stor del av limet i det offensive spillet vårt. I spillet langs bakken er ballen som regel innom han.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                                      Jeg er litt overrasket over at så mange ikke klarer å se jobben Malec gjør, og gjør godt, for laget.
                                      Han er oppspillspunkt og "førsteforsvarer", ikke måltyv. Han tar for seg i dueller, får bøttevis med frispark på 25-30 meter fordi norske forsvarspillere aldri kommer til å klare å lære seg å ikke takle en feilvendt angrepsspiller og vinner også en god del hodedueller (stort sett med påfølgende stuss mot for eksempel Erling).

                                      Hadde vi klart å utytte dødballene våre hadde Malec vært en av de desidert viktigste spillerne våre.
                                      Sorry, men jeg ser noe helt annet. Det jeg ser er en Udoji som er langt bedre på det Malic skal være på banen for å gjøre, først og fremst å kunne holde på ball og spille den videre. Her har nigerianeren et helt annet nivå på både mottak og avleveringer. Nærteknikk fra to forskjellige verdener. Fungerer like mye som en dyptliggende spiss som et oppspillspunkt, og har et langt bedre samspill med nevnte Erling enn Malic. Vender med ball og sprer den ut på kant. antallet spillkombinasjoner kan ikke engang sammenlignes. Og Malic er jo ikek engang en utprega hodespiller og vinner ytterst få dueller reint. Og så lenge Arne er trener er det dette siste spesielt som gjør tilliten så snodig, fordi Malic så åpenbart er en "if all else fails"-spiller å ha på banen. Mannen man skulel kunne måke ball til åkkesom. Men så er det altså i beste fall hipp som happ hvem av de ballene han faktisk vinner.

                                      Udoji og Skoda på topp bør være selvsagt mot Ålesund. Vi kan ikke ha folk som scorer mål på benk lenger.

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        Skoda er vel en mye bedre versjon av Malec..

                                        Malec er et oppspillpunkt, ja, men alt for tung og treg, og ikke engsng god på hode. Nesten trist at det skal være godt nok i Eliteserien.
                                        Jeg tror Kippe hadde vært minst like god i samme rolle, og raskere.....

                                        Kommentar

                                        • Gjest

                                          Opprinnelig skrevet av Trooond
                                          Jeg tror Kippe hadde vært minst like god i samme rolle, og raskere.....
                                          Jeg er faktisk enig, jeg tror Kippe ville ha gjort en bedre jobb enn Malec som oppspillspunkt på topp i de kampene som er spilt så langt. Så får håpe at Malec snur kjerringa snart og spiller vesentlig bedre enn hva han har gjort så langt framover.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎