Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    La oss nå først se om vi beholder plassen i Tippeligaen...
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Jeg fatter bare ikke hva trenere tenker noen ganger. Blir en back skadet, så setter man inn en back. Det bør da være latterlig enkelt. Man setter i hvert fall ikke ned den desidert beste fotballspilleren man har og spesielt ikke når han ikke kan spille back! Matthew ble overspilt gang på gang fordi han slet med plasseringsspillet, men han skulle aldri ha spilt der i utgangspunktet. Utrolig irriterende, da jeg faktisk tror dette trekket kostet oss 2 poeng i dag.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2870

        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
        Jeg fatter bare ikke hva trenere tenker noen ganger. Blir en back skadet, så setter man inn en back. Det bør da være latterlig enkelt. Man setter i hvert fall ikke ned den desidert beste fotballspilleren man har og spesielt ikke når han ikke kan spille back! Matthew ble overspilt gang på gang fordi han slet med plasseringsspillet, men han skulle aldri ha spilt der i utgangspunktet. Utrolig irriterende, da jeg faktisk tror dette trekket kostet oss 2 poeng i dag.
        Kampen skifta merkbart karakter etter det trekket. Fra å dominere og produsere sjanser, mista viu fullstendig trøkket, og Start eide oss fullstendig derfra og til pause. Det blei litt bedre etter pause, da Moa kom inn og fikk orden på venstresida. Men høyresida var fremdeles like lam. Frustrerende for stakkars Kolstad, som havnet i et fullstendig kaos.

        <coaching i verdensklasse>e-1

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7028

          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Kampen skifta merkbart karakter etter det trekket. Fra å dominere og produsere sjanser, mista viu fullstendig trøkket, og Start eide oss fullstendig derfra og til pause. Det blei litt bedre etter pause, da Moa kom inn og fikk orden på venstresida. Men høyresida var fremdeles like lam. Frustrerende for stakkars Kolstad, som havnet i et fullstendig kaos.
          Ja, det var ikke optimalt. Men hva var alternativet? Kanskje flytte ned Erling (?) og kaste på Moa tidligere. Vi har vel ikke den store backupen på backene i det hele tatt.

          Til VIF må iallfall Moa på fra start. Han gav laget masse energi i dag og var tent som faen. MM sentralt er et sjansespill. Regner med at vi prioriterer å ligge ganske dypt mot VIF, og da er kanskje Bonke et mer naturlig valg. På topp er jeg nesten fristet til å kjøre opp Frode Kippe. Malec scoret og fint er det, og jeg har forsvart ham før, men i dag kan han bare beskrives på engelsk: Bumbling idiot. De eneste hodeduellene han vant var da midtstopperen headet ballen i bakhodet hans.

          Denne kampen var et bananskall. Jeg syns Start spilte bra. Det er synd vi ikke møtte dem tidlig i august før de hadde rykket ned. De hadde lave skuldre og bare koste seg. Gudskjelov fikk vi scoringa. Tromsø og Glimt er iallfall ikke bedre enn oss. De kan fint tape begge de siste kampene.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Spiller liten rolle når vi hadde møtt Start, dette er nå ett lag vi ikke lenger makter å slå. Nå må uka brukes på å sette opp Mathew slik at ikke kampen mot erkerivalen blir like mye en "ryggen mot veggen"-kamp som i fjor. Han er allerede sjefen i dette laget.

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Opprinnelig skrevet av trigz

              Ja, det var ikke optimalt. Men hva var alternativet?.
              Alternativet er å sette inn en back. Rindarøy er back, selv om det blir feil side, så er han back. Brenden har vel spilt en del back....hvis ikke så får man ta med en junior da som kan spille back, bedre det enn å ha 2 eller flere flanker og ingen back på benken. Å sette spillere i uvante posisjoner slår sjeldent bedre ut enn å bruke en i utgangspunktet litt svakere spiller, men som er vant til plassen som skal bekles. Kort fortalt: En dårlig back er en bedre back enn en god midtbanespiller.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9370

                Håper Arne får 2017!

                Så kan dere eletistiske møkkajævler finne kurs og kandidat fram til 2018-sesongen

                For nå blir det vel masseinmeldinger i klubben slik at man får røska opp i styr og stell?
                Last edited by knut; 06.11.2016, 20:27. Begrunnelse: smiley lagt til

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 801

                  Hva er greia med å kalle andre supportere for eletistiske møkkajævler?

                  Kommentar

                  • Marit
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2010
                    • 885

                    Takk, Arne! Sykt deilig!
                    Andas in och andas ut
                    Orkar jag så orkar du

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9370

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                      Hva er greia med å kalle andre supportere for eletistiske møkkajævler?
                      I overlevelsesrus levnes de som vil kvitte seg med Arne ingen ære

                      Hehe. Neida. Kan slenge på en smiley i det innlegget for å få fram at det er mer et stikk enn et angrep på medsupportere.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av knut

                        de som vil kvitte seg med Arne ingen ære
                        Ingen som skal kvitte seg med Arne. Jeg bare ønsker ikke at han skal bli ansatt på fast kontrakt nå når vikariatet hans er over. LSK har vel slik jeg skjønner det ingen trener på kontrakt etter at denne sesongen er over, så diskusjonen er vel ikke på om man skal kvitte seg med Arne, men om man skal ansette han uten å gidde å vurdere andre kandidater først.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13244

                          Noen kan vel alltids fortsette å lete etter Arnes erstatter med Hubbleteleskopet opp i egen toer, alt annet er jo prøvd de siste 12 årene.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Førsteomgangen i dag er forferdelig som hjemmelag, selv tatt i betrakning alt det som sto på spill. Andreomgangen er tidvis fantastisk, først og fremst fordi laget klarer etablere et ettertrykk det er leeenge siden vi fikk til sist. Når kvalitetsspennet likevel er så bredt i en enkelt kamp, også under Erlandsen, og noe som har vært et kjennetegn ved laget så altfor lenge, hvor ligger egentlig da nivået? Mener målet og medisinen må være soleklar, å hige etter å bli et lag som tar kontroll og vil bestemme. Det trenger ikke bety noe "elitistisk" fotball, men en inngang til kampene, ihvertfall hjemme, som klart gir inntrykk av at uavgjort ikke er et resultat. Skal vi ta steg nå må vi kvitte oss med et uavgjortspøkelse. Og det betyr ihvertfall at ingen motspiller skal få lov til å rusle inn med ballen på vår halvdel på Åråsen, aldri!!!

                            Og forresten, har Erlandsen engang motivasjon til å fortsette?

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Noen kan vel alltids fortsette å lete etter Arnes erstatter med Hubbleteleskopet opp i egen toer, alt annet er jo prøvd de siste 12 årene.
                              Vi løftet oss umiddelbart fra Arne E sine syvendeplasser til noen fjerdeplasser og et par cupfinaler før Torgeir Bjarmann kom inn. Så kan du gjerne si at det var pga overforbruk av penger, men det gjelder alle i Tippeligaen på den tiden pga TV-avtalen til Rune Hauge, så konkurransen var på andre vilkår også.

                              Har vi forøvrig noen gang brukt tid på å lete etter en fotballtrener i den perioden? Jeg ser ikke noe annet enn eks-spillere, en Lillestrømling som kom "hjem" og en svenske Romerikes Blad lanserte.
                              Felles for alle er at det var null prosess og hurtige ansettelser.

                              Kommentar

                              • antikris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 520

                                Satt bak benken i dag, og fikk se Arne fly forbanna i løpet av førsteomgang. Det gir meg faktisk trua når jeg ser at trenern ser hvor jævla hpåløst det er utpå banen, og at de ikke klarer å gjøre det de har fått beskjed om. At spillere gjør feil, er lettere å fikse enn en trener som ikke skjønner hva som er galt.

                                Arne E må få ny kontrakt, ferdig snakka. Kippe også forresten, noen må jo gruse kompis Fredheim Holm neste år også!

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Vi løftet oss umiddelbart fra Arne E sine syvendeplasser til noen fjerdeplasser og et par cupfinaler før Torgeir Bjarmann kom inn. Så kan du gjerne si at det var pga overforbruk av penger, men det gjelder alle i Tippeligaen på den tiden pga TV-avtalen til Rune Hauge, så konkurransen var på andre vilkår også.

                                  Har vi forøvrig noen gang brukt tid på å lete etter en fotballtrener i den perioden? Jeg ser ikke noe annet enn eks-spillere, en Lillestrømling som kom "hjem" og en svenske Romerikes Blad lanserte.
                                  Felles for alle er at det var null prosess og hurtige ansettelser.
                                  Misforstår jeg nå eller mener du at Romerikes blad lanserer en trener og så hører LSK på det. Tror du virkelig det? RB lanserer en trener i avisa etter det de hører skjer på Åråsen. Når de lanserte RK som trener er det fordi de visste at LSK ville hente han. Du får det til å høres ut som det er motsatt.

                                  Og alltid er du kjapt ute med å nevne de tre 7.plassene Erlandsen hadde i de siste sesongene. Resten nevner du aldri. Erlandsen hadde sølv, fjerde og 6.plass også. Ingen trener etter Erlandsen har oppnådd bedre enn 4.plass. Greit å ha forskjellige meninger men når du har bestemt deg på forhånd, og kun nevner de svakeste plasseringene til Erlandsen for å prøve å underbygge eget poeng så tar jeg det veldig lite seriøst.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    Under Erlandsen i år endte fugla med 11 poeng på 6 kamper. Med et slikt poengsnitt gjennom hele sesongen hadde vi tatt 2. plass. Og han fikk det til med et lag som hadde vunnet 1 kamp på 16 kamper før han kom.
                                    De som ikke gir Erlandsen ros, kan gå å legge seg!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                      Og alltid er du kjapt ute med å nevne de tre 7.plassene Erlandsen hadde i de siste sesongene. Resten nevner du aldri. Erlandsen hadde sølv, fjerde og 6.plass også. Ingen trener etter Erlandsen har oppnådd bedre enn 4.plass. Greit å ha forskjellige meninger men når du har bestemt deg på forhånd, og kun nevner de svakeste plasseringene til Erlandsen for å prøve å underbygge eget poeng så tar jeg det veldig lite seriøst.
                                      Jeg nevner ikke 8.plassen hans heller.
                                      Faktum er uansett at 2001 var en makssesong, og ikke standarden under Arne E.
                                      Under Arne satte vi rekord i antall tap på hjemmebane i en sesong, og i likhet med det vi har sett de få kampene han har hatt denne sesongen, så var vi best i kamper vi ikke trengte å styre selv. Det holder til safe plasser midt på tabellen, men jeg nekter å innse at vi skal finne oss i å være en middelmådighet, selv om det er bedre enn det vi har opplevd i flertallet av sesongene under Torgeir B sin ledelse.

                                      Jeg har ikke bestemt meg på forhånd. Det er det vel kun dere som helt ukritisk vil ansette Bjarmann uten en ordentlig prosess først som har. Jeg er åpen for alt, selv Arne-ball, men det må være en helhetlig plan bak det og noe vi kan bygge videre på også etter han er ferdig.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        På tv2 i går så ble Freddy dos Santos og Mini spurt om de syntes om LSKs stil, om den er gammeldags og noe de har lyst til å se i Tippeligaen framover?
                                        Hvor Mini sa at han er vokst opp med fotballen til Nils Arne og Drillo, og liker direkte fotball og ikke støttepasninger osv. Og at tilskuere liker sjangser, ikke alt annet tull. Så han syntes at Erlandsen sin fotball er vakker med andre ord, og sammenligner hans stil med de største i norsk fotballhistorie. Også dos Santos var utelukkende positiv og svarte at han syntes at LSK har fått tilbake sjela si de siste kampene.
                                        Når eksspillere uten tilhørighet til fugla lovpriser Arne fotball, så tyder det på at han står for en type fotball som er dypt savnet på Romerike, og som jeg håper vi får se permanent de neste årene.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 801

                                          Opprinnelig skrevet av biggie
                                          Når eksspillere uten tilhørighet til fugla lovpriser Arne fotball, så tyder det på at han står for en type fotball som er dypt savnet på Romerike
                                          Skjønner ikke helt hvorfor eksspillere uten tilhørighet skal definere hvordan LSK skal fremstå og relasjonen mellom deres utsagn og hva flertallet på Romerike ønsker seg. Personlig savner jeg dypt fotballen Haglund stod for, men det er nå min mening.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎