Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blahbla
    Medlem
    Bøffel
    • Jul 2008
    • 35

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Jeg er åpen for alt, selv Arne-ball, men det må være en helhetlig plan bak det og noe vi kan bygge videre på også etter han er ferdig.
    å ansette en trener å bestemme at han skal "bygge videre" på noe, er ikke dette mer en tvangstrøye enn noe annet?
    Jeg synes nye trenere bør få følge sine egne ideer og planer 100%

    Kommentar

    • Gjest

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel

      Skjønner ikke helt hvorfor eksspillere uten tilhørighet skal definere hvordan LSK skal fremstå og relasjonen mellom deres utsagn og hva flertallet på Romerike ønsker seg. Personlig savner jeg dypt fotballen Haglund stod for, men det er nå min mening.
      Jeg var på Åråsen i går, og hadde min beste opplevelse på mange mange år! Argumentet mitt er at når selv folk som ikke bryr som om LSK synes vi ser bedre ut, så er det klart at vi som gjør det synes at det ser enda mye bedre ut.
      Problemet med Haglund fotball er at det ikke fungerer, uten å ha spillere med fantastisk ballbehandling, noe vi ikke kommer til å få råd til uten flere år med stor suksess eller at en investor går inn med store summer. Tallene han har å vise til er 9.plass, 10.plass og 5. plass, og veldig mange flere tårer enn smil.
      Erlandsen bestod eksamen, og fortjener minimum 1 år til for å bevise at det ikke var noe blaff!

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        Opprinnelig skrevet av blahbla

        å ansette en trener å bestemme at han skal "bygge videre" på noe, er ikke dette mer en tvangstrøye enn noe annet?
        Jeg synes nye trenere bør få følge sine egne ideer og planer 100%
        Hele poenget er da at man kan finne trenere som har relativt lik spillefilosofi, slik at man slipper å bytte ut 75% av spillerstallen fordi man får seg ny hovedtrener. La oss si at Erlandsen blir hos oss i 4 år nå. Da ville det jo vært enklest og best for klubben å finne en trener i etterkant som i allefall deler mye av de samme prinsippene som Arne? Nye elementer og videreutvikling av spillestilen er jo en selvfølge at man vil prøve på, men det blir mer tungvindt enn nødvendig å hente en trener med en helt annen spillestil som må bruke de 2 første årene for å spille inn stilen sin. Har man derimot en plan for hvordan man vil fremstå de neste 10 årene som Totti hele vegen snakker om er det lettere å finne riktig trener for jobben, samt at omstillingene vil ta mye, mye kortere tid. Under slike forutsetninger kan man absolutt akseptere at en ny trener kan følge sine egne ideer og planer 100% som du nevner. Det ene utelukker ikke automatisk det andre.
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1173

          Jeg stiller meg dette spørmålet:
          Har vi råd til å spille noe annet enn ArneBall om vi skal kutte enda mer til neste år?

          Kommentar

          • Gjest

            Dette er hva Erlandsen har gjort etter at han forlot oss i 2004:

            I IFK Gøteborg tok Erlandsen sølv i debutsesongen sin , samt var med å kjempe om gullet før han forlot skuta året etterpå (de vant kun 2 av de siste 10 kampenen uten Erlandsen ved roret og gikk fra å kjempe om gullet til å havne på 8. plass)
            I Ull/Kisa vant han 2. divisjon i sin første hele sesong, etter at han kom inn og reddet de fra nedrykk året før. Mens han førte de til kamp om opprykk i Obos-ligaen året etterpå.
            Så gikk ferden videre til Moss som han reddet fra nedrykk (8 seiere, 3 uavgjort og kun 2 tap), og førte de året etter til 3. plass i 2.divisjon (som er den beste plasseringen de har hatt i den divisjonen).
            Etter det overtok han Fredrikstad som han reddet fra nedrykk.
            Nå reddet han oss fra nedrykk, med et poengsnitt som hadde gitt oss sølv gjennom en hel sesong (som da han var i IFK så ser man at laget leverer helt andre resultater med Erlandsen som sjef).

            Hva synes dere om det ovenstående?

            Det er jo helt sykt!! Det er en så imponerende cv at man kan besvime av minde!
            MÅ SIGNERES ASAP!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7028

              Opprinnelig skrevet av kimmern
              Jeg stiller meg dette spørmålet:
              Har vi råd til å spille noe annet enn ArneBall om vi skal kutte enda mer til neste år?
              DET er et godt spørsmål. Jeg leste noe om 5-7 millioner som må vekk. Hvor skal de finne de pengene, vi kan vel ikke ha 14 mann i stallen heller?
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                Skal kuttene gjøres kun på Sport er det krise. Regner med det er hele pakka samlet. Som Nordli sa, han fikk 2plassen med 27 mill i budsjett. LSK famler i blinde rundt 50-60 mill...

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  Jeg stiller meg dette spørmålet:
                  Har vi råd til å spille noe annet enn ArneBall om vi skal kutte enda mer til neste år?
                  Du kan også vende på det og spørre om det pga. økonomien er spillere i våre yngre rekker som passer ArneBall.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    Opprinnelig skrevet av Oddis

                    Hele poenget er da at man kan finne trenere som har relativt lik spillefilosofi, slik at man slipper å bytte ut 75% av spillerstallen fordi man får seg ny hovedtrener. La oss si at Erlandsen blir hos oss i 4 år nå. Da ville det jo vært enklest og best for klubben å finne en trener i etterkant som i allefall deler mye av de samme prinsippene som Arne? Nye elementer og videreutvikling av spillestilen er jo en selvfølge at man vil prøve på, men det blir mer tungvindt enn nødvendig å hente en trener med en helt annen spillestil som må bruke de 2 første årene for å spille inn stilen sin. Har man derimot en plan for hvordan man vil fremstå de neste 10 årene som Totti hele vegen snakker om er det lettere å finne riktig trener for jobben, samt at omstillingene vil ta mye, mye kortere tid. Under slike forutsetninger kan man absolutt akseptere at en ny trener kan følge sine egne ideer og planer 100% som du nevner. Det ene utelukker ikke automatisk det andre.
                    Hvis det nå blir Arne videre - og dersom Sundgot blir hans assistent - ser jeg ingen grunn til at vi skal ut og lete etter nye trenere om for eksempel 4 år. Hvorfor kan vi ikke utvikle våre egne trenere på samme måte som vi ønsker å utvikle egne spillere?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      Har trua på at Arne er en trener som vil få mye ut av lite penger også, i tillegg til at han antagelig er et rimelig valg å betale i.f.t. nivået han har som trener.

                      Han brukte Sheriff og Mattew umidelbart og er uten tvil god til å få nivået ut av de unge spillerne. Se på Simen også, han har aldri vært så god som de siste kampene.

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Opprinnelig skrevet av biggie
                        Dette er hva Erlandsen har gjort etter at han forlot oss i 2004:

                        I IFK Gøteborg tok Erlandsen sølv i debutsesongen sin , samt var med å kjempe om gullet før han forlot skuta året etterpå (de vant kun 2 av de siste 10 kampenen uten Erlandsen ved roret og gikk fra å kjempe om gullet til å havne på 8. plass)
                        I Ull/Kisa vant han 2. divisjon i sin første hele sesong, etter at han kom inn og reddet de fra nedrykk året før. Mens han førte de til kamp om opprykk i Obos-ligaen året etterpå.
                        Så gikk ferden videre til Moss som han reddet fra nedrykk (8 seiere, 3 uavgjort og kun 2 tap), og førte de året etter til 3. plass i 2.divisjon (som er den beste plasseringen de har hatt i den divisjonen).
                        Etter det overtok han Fredrikstad som han reddet fra nedrykk.
                        Nå reddet han oss fra nedrykk, med et poengsnitt som hadde gitt oss sølv gjennom en hel sesong (som da han var i IFK så ser man at laget leverer helt andre resultater med Erlandsen som sjef).

                        Hva synes dere om det ovenstående?

                        Det er jo helt sykt!! Det er en så imponerende cv at man kan besvime av minde!
                        MÅ SIGNERES ASAP!
                        Hva er grunnen til at han tross disse resultatene, fortsatt ikke var ønsket videre? Jeg bare spør.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av vermu

                          Hva er grunnen til at han tross disse resultatene, fortsatt ikke var ønsket videre? Jeg bare spør.
                          Fotballedere har en tendens til å ønske mer.. mer enn det man kanskje kan forvente.

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 863

                            Opprinnelig skrevet av vermu

                            Hva er grunnen til at han tross disse resultatene, fortsatt ikke var ønsket videre? Jeg bare spør.
                            I Ull/kisa var det visst "et spørsmål om hvordan klubb vi ønsker å være."

                            Og svaret på det var tydeligvis en klubb som kjemper i bunnen istedenfor toppen av 1. divisjon.

                            Han ledet også Kamma til poengrekord i 1. div, rykka ned året etter, mista spillergruppa (som hadde vel høye tanker om seg selv og var misfornøyd med spillestil og taktikk) og fikk fyken etter 13 poeng på ti kamper. Vegard Skogheim som stod for en "vakrere" fotball mer i tråd med spillernes ønsker overtok og førte laget ned i 2. med 24 poeng på de siste 20 kampene.

                            Kommentar

                            • Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Hvis det nå blir Arne videre - og dersom Sundgot blir hans assistent - ser jeg ingen grunn til at vi skal ut og lete etter nye trenere om for eksempel 4 år. Hvorfor kan vi ikke utvikle våre egne trenere på samme måte som vi ønsker å utvikle egne spillere?
                              Er ikke uenig i at det også kan være muligheter for at en hovedtrener er i klubben i 5-10 år heller, 4 år ble kun brukt som eksempel.

                              Poenget er uansett at det ikke nytter å bytte spillestil og filosofi annethvert år. Det har vel sportsklubben egentlig bevist i allefall de siste 10 årene.
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2526

                                Opprinnelig skrevet av kimmern
                                Jeg stiller meg dette spørmålet:
                                Har vi råd til å spille noe annet enn ArneBall om vi skal kutte enda mer til neste år?
                                Dagens beste spørsmål.

                                Jeg er bekymret for at LSK neste sesong ender opp som Start i år om det skal kuttes så mye og en uprøvd trener skal prøve seg. Med Arne vet man hva man får. Takker ja til 7-9 plass de neste årene om det kan sikre økonomien fremover.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  Opprinnelig skrevet av Børge

                                  Dagens beste spørsmål.

                                  Jeg er bekymret for at LSK neste sesong ender opp som Start i år om det skal kuttes så mye og en uprøvd trener skal prøve seg. Med Arne vet man hva man får. Takker ja til 7-9 plass de neste årene om det kan sikre økonomien fremover.
                                  Med årets sesong tatt i betraktning, så har jeg null problemer med at klubben havner midt på treet neste år. Orker ikke nedrykkskrise neste år også.
                                  Klubben har vært identitetsløs i mange år nå, ser ikke noe problemer med å gå tilbake til det vi var kjent og hata for i mange år. Bedre å ha og mestre en identitet og spillestil, fremfor å prøve å være noe vi ikke er.

                                  En grundig evaluering må til på alle plan, men i mitt hode er AE rett mann for klubben neste år, og jeg ser ikke hvordan hans fotball er så veldig umoderne når jeg ser andre lag i PL og Bundesliga spille etter noenlunde samme prinsipp (dog med litt bedre spillemateriale)
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2526

                                    Opprinnelig skrevet av fjacob82

                                    Med årets sesong tatt i betraktning, så har jeg null problemer med at klubben havner midt på treet neste år. Orker ikke nedrykkskrise neste år også.
                                    Klubben har vært identitetsløs i mange år nå, ser ikke noe problemer med å gå tilbake til det vi var kjent og hata for i mange år. Bedre å ha og mestre en identitet og spillestil, fremfor å prøve å være noe vi ikke er.
                                    Jeg tror Arne kan være en god løsning. Vi er nødt til å ha en som er god på å få ut mer av stallen enn hva "verdien" tilsier. Synes han har ufortjent dårlig rykte - flink til å selges budskapet sitt, suveren i media og han er faktisk flink til å få frem unge spillere (har lest en del om at han ikke er flink med unge spillere og satser kun erfarent - det mener jeg er tull, noe historien viser).

                                    Muligens en enkel spillestil, men mange lag er hyllet for en spillestil i lignende retning. Du finner lag i toppen av de fleste større ligaene som har mye av samme grunntanken. Island - som sjarmerte "alle", med unntak av England av åpenbare grunner. Var spillestilen dem hadde så veldig avansert eller benyttet Island seg av mange av de samme grunnprinsipper som Arne gjør?

                                    Jeg mener man skal ha flere kandidater til jobben. Men før det må man bestemme seg for hvordan LSK skal se ut som lag fremover. Gitt at man ønsker å satse på en "enklere" stil, bør Arne være høyt opp i den evalueringen.

                                    Forøvrig er det en dårlig skjult hemmelighet at jeg er svak for Arne Erlandsen. Det som dog overrasket meg, er at sportslig leder er så svak at han blåser ut sin ene kandidat ut for alle og en hver. Og det før evalueringer er gjennomført og styret har gitt han mandatet til å finne en trener. Det er uprofesjonelt.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370



                                      – Han er en god pedagog. Enda bedre enn da han var her sist. Han har fått tre unger og er blitt en mykere mann. Nå bryr han seg mye mer om helheten i klubben. Ikke bare A-laget, lyder attesten fra Torgeir Bjarmann.

                                      Kommentar

                                      • tilt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 813

                                        En kortsiktig løsning og sikkert økonomisk gunstig. Styret har bestemt at vi skal tilbake til røttene. Det er vel det Drillo kaller fremoverfotball. Der Rbk ansetter Kåre Ingebrigstsen for å finne sin sjel i 433 går vi tilbake til Arneball. Nå må vi få på plass Kippe, en ny stopper, to x Martin og få inn en ny ving eller to så blir det her bra. Tipper at Totti vrir seg i stolen og alt han har forutsett og ikke ville skulle skje har skjedd. Det værste med dette er at ansettelsen "freder" jo klubbledelsen og Bjarmann som jo er et stort problem. Vi rykker nok ikke ned neste år heller. Tør vi tippe på en sjuendeplass?
                                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          Og vi må ha en som kan score mål med hodet. Det ble være førsteprioritet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎