Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2868

    #41
    Opprinnelig skrevet av cetor
    Kunne ikke vært mer enig. Dette er LSK fotball, og det fremstår bunnsolid, spesielt den defensive organiseringen. Ikke faen om vi hadde sluppet inn 4 mot Rosenborg med Erlandsen.
    Kontrafaktiske spekulasjoner må aldri forveksles med noe i nærheten av fakta. Jeg minner om at vi slapp inn to mot Sogndal, med Erlandsen på benken.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

      Kontrafaktiske spekulasjoner må aldri forveksles med noe i nærheten av fakta. Jeg minner om at vi slapp inn to mot Sogndal, med Erlandsen på benken.
      Men konturene av et solid og godt organisert forsvar så vi allerede da, etter kun 5 dager med Erlandsen. Vi var solide og Sogndal hadde ikke en målsjanse frem til 60 minutter da SKM kløner det til. Slike ting får man ikke gardert seg mot som trener på så kort tid. Det forandret hele kampen. Vet det blir spekulasjoner men vi hadde aldri i verden sluppet inn 2 mål mot Sogndal uten den tabben som forandret hele kampbildet. Men samme det, det er historie uansett. Det er hvertfall utrolig viktig at vi faktisk har fått skikk på det defensive. Det er helt avgjørende hvis vi skal klare dette.
      ..................

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2868

        #43
        Opprinnelig skrevet av _Jonern

        Det er hvertfall utrolig viktig at vi faktisk har fått skikk på det defensive. Det er helt avgjørende hvis vi skal klare dette.
        Det er jeg helt enig i. Vi hadde ganske god kontroll på de spyflueblå i bortimot 90 minutter. Men Stabæk er fremdeles et bunnlag, som oss, så det gjenstår å se om vi klarer oss like godt mot Brann og Molde.

        Kommentar

        • Avon
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 267

          #44
          Laget virker hakket mer strukturert og kynisk defensivt, men jeg vil ikke si det er en enorm forandring fra de siste kampene med RK. Jeg synes egentlig laget ble bedre organisert defensivt utover høsten, men det gav ikke resultater fordi tabbefrekvensen økte samtidig. Sogndal spilte ekstremt defensivt, så jeg vil ikke trekke for mange konklusjoner fra den kampen. Selv om de hadde brukbar kontroll mot STB så slet de de få gangene STB klarte å angripe med litt fart. De neste par kampene vil nok gi et tydeligere svar på hvor mye Arne har løftet laget defensivt.

          Jeg liker at han valgte Bonke og Malo sentralt, de har mest erfaring med å spille sammen, og utfyller hverandre bra. Malo har i tillegg blitt bedre defensivt i løpet av høsten. Matthew hadde sikkert gjort en god jobb sentralt også, men kan lettere utnytte den gode innleggsfoten på høyre kant.

          Det jeg er mest usikker på er om Jradi fortsatt bør starte, mot STB så prøvde han å drible seg gjennom hele forsvaret hver gang han fikk ballen, selv om han fikk 5 mann på seg. Med Arne sin spillestil hadde det nok passet bedre med en mer hardtarbeidene spiller som kan slå innlegg, kanskje rindarøy, i hvert fall på bortebane.

          Kommentar

          • Funchaloe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 511

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Det er jeg helt enig i. Vi hadde ganske god kontroll på de spyflueblå i bortimot 90 minutter. Men Stabæk er fremdeles et bunnlag, som oss, så det gjenstår å se om vi klarer oss like godt mot Brann og Molde.
            Dette er jeg ikke enig i. Stabæk var best i store deler av første omgang synes jeg, men etter målet var vi best helt til kampslutt.
            Custodes
            Contra o futebol moderno!

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              #46
              Nå har jeg sett kampen mot Stabæk i opptak på tv og det jeg synes ser bedre ut i forhold til tidligere i år er følgende:

              Arne virker tydeligere på hva han forventer i de forskjellige rollene. Når Kippe måtte ut finner han den spilleren i stallen som har likest ferdigheter med Frode av de tilgjengelige i stallen. På denne måten skaper man kontinuitet. Dette tror jeg er grunnen til at Malec er bankers på laget til Arne også, da Arne sikkert skulle ønske seg en bedre utgave av han, men vi har vel ingen i stallen som kan gå inn i laget og gjøre den samme jobben. Der Runar prøvde Erling ene kampen og Malec eller Malo i neste i samme posisjon (og med samme kampplan?) er nå mønsteret for hva som ønskes tydeligere nå.

              Vi tar mindre risiko bakover. Det klareres mer langt i lengderetning fremfor å spille seg ut, slå på tvers i egen sone. Det klareres også tidligere enn før. Dette virker å være for å minimere brudd i mot og for å eliminere personlige feil. Den ene gangen vi virkelig ikke gjennomførte denne planen var når Kind rotet bort ballen mot Sogndal og da ble det baklengs.

              Vi står bedre etter på 2.ballene i det offensive spillet. Vi får dermed flere gjenvinninger på 2.ball høyt i banen, dette ser man flere ganger gjennom hele kampen mot Stabæk.

              Vi kommer mer helhjertet på overganger når vi vinner disse 2.ballene høyt i banen. Det er klart av folk har fått klar instruks om å flytte hurtig etter i lengderetning i slike situasjoner. Her virket det ikke som om vi hadde noen plan tidligere og mye gikk mer på lykke og fromme og det ble mer ustrukturert.

              Høyreflanken har mer bredde i angrepsspillet sitt enn tidligere for å få flere innlegg fra siden. Jeg tipper Arne skulle ønske han hadde en utoverkantmulighet på venstresiden også. Dette er noe jeg virkelig savnet under Runar, da jeg synes vi tidvis ble veldig trange i angrepsspillet vårt og fikk mange overganger i mot som førte til baklengs. Det virker også som om de har fått instrukser om å få avsluttet angrepene i større grad enn tidligere, sannsynligvis av samme grunn.

              Kort oppsummert: Flere små taktiske forandringer som samlet gir oss mer struktur, lettere å vite hva man kan forvente av medspillerne og som skal gi mindre rom for personlige feil bakover og dermed færre målsjanser i mot.

              Jeg er positiv.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2868

                #47
                Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                Dette er jeg ikke enig i. Stabæk var best i store deler av første omgang synes jeg, men etter målet var vi best helt til kampslutt.
                De hadde mest ball, og trilla en del ball i på egen halvdel, i beste Haglund-stil. De kom seg ned til dødlinja tre-fire ganger, men innleggene hadde vi god kontroll på. Eneste farligheten de vaska fram var framspillet til den brasilianske kortvokste, som Arnold tok seg greit av. Ellers var Sheriff og Marius helt sjef i midtforsvaret, og Skogseid hadde for en gangs skyld god kontroll på sida si. Eneste var Simen som sleit litt, ref de 3-4 innleggene fra hans side. Men alt i alt hadde vi grei kontroll. Til å være hjemmelag, greide Stabæk å vaske fram veldig få farligheter på oss.

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av cetor
                  Ikke faen om vi hadde sluppet inn 4 mot Rosenborg med Erlandsen.
                  Husker vi slapp inn 6 mot RBK i 2003, med Erlandsen...

                  Men for all del, det defensive spillet ser bedre ut enn på lenge.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    De hadde mest ball, og trilla en del ball i på egen halvdel, i beste Haglund-stil.
                    Friskt å latterliggjøre en fotball som gjorde at vi hevdet oss igjen mens vi pr. nå ligger på nedrykksplass. Har det aldri enset deg at såkalt balltrilling handler om mye av det samme som Erlandsen nå blir berømmet for, bare med andre midler? Cluet er mindre risiko.
                    Last edited by GIFKanari; 02.10.2016, 22:23.

                    Kommentar

                    • Wanker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 632

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av cetor
                      Dette er LSK fotball, og det fremstår bunnsolid, spesielt den defensive organiseringen.
                      ""Nå har vi fått klare beskjeder om hva vi skal gjøre og hvordan vi skal gjøre det", sa målscorer Sheriff Sinyan."


                      F..n så bortkastede år med Runar. Som mange ante, fantes det ingen gjennomførbar plan.
                      Hunter S. Thompson:

                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9370

                        #51
                        Forleng, forleng, forleng!

                        Så kan dere forfina fotballfitter som mener noe annet bare mene noe annet!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Forleng, forleng, forleng!

                          Så kan dere forfina fotballfitter som mener noe annet bare mene noe annet!
                          Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                            Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.
                            Kommer an på hvordan man definerer framgang. Med Arne har vi både sølv og fjerdeplasser i Tippeligaen. Når jeg ser hvilke underverker han har utrettet defensivt på kort tid, er jeg fristet til å se hva han kan få ut av stallen med en hel vinter. Arne bør definitivt være en het kandidat til å trene LSK neste år.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Bukkenbruse
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 515

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                              Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.
                              Fremgang og fremgang. På 3 sesonger var kun sesong 3 tidvis bra, men ikke bedre enn at vi tapte 4 av de 6 siste kampene.....Det jeg er helt enig i er at vi må få oss en langsiktig plan og stå for den, men at vi var så fantastiske til å styre kamper kjøper jeg ikke helt. Vi tapte 10 av 30 kamper også den beste sesongen til Haglund, en kamp mer enn det Runar tapte i fjor. Hadde vi vært gode til å styre kampene hadde mange av de 10 tapene vært kvælt ned til en uavgjort.

                              Kommentar

                              • runarM
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 565

                                #55
                                "jeg mener jeg har en internasjonal fotball-filosofi, i likhet med de fleste lag i europa. Kompakte med lite mellomrom i forsvarsspillet, og jeg ser ingen grunn til å stå og vente når motstanderen er i ubalanse. I norge er det mange som...tja...spiller sånn man mener man skal spille i Norge"

                                AE - 16/10-2016
                                runarM

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Forleng, forleng, forleng!

                                  Så kan dere forfina fotballfitter som mener noe annet bare mene noe annet!
                                  Akkurat det at vi har en tendens til å handle basert på følelser fremfor fornuft er årsaken til at vi i det hele tatt spiller så viktige kamper nå. Det er stor forskjell på å mobilisere maks for å spille seks kamper, kontra det å skulle bygge klubb. Noe forøvrig Arne Erlandsen heller ikke er noen stor fan av hvis man skal tro Ull/Kisa.
                                  Jeg forventet at Arne Erlandsen skulle klare det han har klart til nå i LSK, selv om jeg så for meg at de tre poengene vi fikk i dag skulle komme mot Sogndal istedenfor. Det nivået her har vi inne, og at noen klarer å få mer ut av laget enn Runar K var jo en selvfølge. Det hadde Tom Nordlie også klart uten at jeg hadde ment at han var noen langsiktig løsning heller.

                                  Arne Erlandsen er rett mann for den jobben som skal gjøres nå, men hva han får til på disse seks kampene bør ha absolutt null å si på de langsiktige planene, annet enn at han kanskje er en av kandidatene hvis LSK sitt ønske plutselig er å endre kursen tilbake til der vi var for 10 år siden. Selv da er jeg ganske sikker på at det finnes mer kvalifiserte trenere enn Arne E der ute som kan gjøre den jobben også.

                                  Når det er sagt, så ser man et klarere Arne Erlandsen stempel på laget allerede etter disse tre kampene enn det Runar K klarte på halvannet år. Uten at det forteller oss så mye annet enn at Runar virkelig ikke hadde peiling på hva han drev med her, som man jo egentlig så fra veldig tidlig.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120

                                    Arne bør definitivt være en het kandidat til å trene LSK neste år.
                                    Hvis LSK ønsker å spille denne typen fotball, så bør han være en av 10-15 kandidater til jobben ja. Hvis ikke man kjører en skikkelig prosess denne gangen der man først kartlegger hvordan trener man skal, setter opp en god liste med potensielle kandidater som passer denne profilen og sikrere at man velger riktig person, men bare ansetter Arne Erlandsen fordi han klarte å mobilisere disse kampene, så er det bare å gi opp LSK som toppklubb. Det er lov å gjøre feil en gang, men ikke gang på gang...

                                    Forøvrig bør det jo ikke en gang være sikkert at de som skal ansette den nye treneren er i klubben enda en gang.

                                    Kommentar

                                    • runarM
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 565

                                      #58
                                      Jeg kjenner jeg vil tilbake til hvordan vi var for 10 år siden, hvis det innebærer kompakt som fanker'n defensivt, innlegg mot stor og sterk spiss kombinert med tekniske og kjappe kantspillere. Anyday. Tror ikke jeg orker en ny æra ala Haglund/Kristinsson hvor det ta votter og vinter med stillestående drit og misære før det _kanskje_ løsner.
                                      runarM

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av runarM
                                        Jeg kjenner jeg vil tilbake til hvordan vi var for 10 år siden, hvis det innebærer kompakt som fanker'n defensivt, innlegg mot stor og sterk spiss kombinert med tekniske og kjappe kantspillere. Anyday. Tror ikke jeg orker en ny æra ala Haglund/Kristinsson hvor det ta votter og vinter med stillestående drit og misære før det _kanskje_ løsner.
                                        Det er forsåvidt ok hvis dette er ønsket til de som styrer med dette, eller skal styre med det, men fremdeles må det kjøres en skikkelig prosess med ordentlig kartlegging for å finne den beste kandidaten til å gjøre dette. Det trenger på ingen måte være Arne Erlandsen.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9370

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Akkurat det at vi har en tendens til å handle basert på følelser fremfor fornuft er årsaken til at vi i det hele tatt spiller så viktige kamper nå.
                                          Vi må ta innover oss de økonomiske realitene.

                                          Arne er de fornuftige personers valg.


                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎