Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7028

    Arne på sokkel!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Robiwan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 603

      "Å tape er å dø"
      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        Faen, Arne! Jeg har alltid likt deg og gjør det fortsatt. Men nå er det negativ utvikling for tiden. Og jeg mener du bommer med laguttakene. At Tagbajumi brukes konsekvent foran Udo er et mysterium! Greit nok at Udo kanskje er historie etter sesongen, men saken er den at han er den beste spissen vår. Definitivt! Før det første så er han kreativ og flink med ball. Han har ferdigheter til å dra av spillere og få motstanderen i ubalanse. Han er også flink til å sette opp Erling til muligheter. Også har vi venstresiden vår. For at troppen skal bli maksimalt utnyttet så er vi nødt til å bruke SKM som back. Ikke fordi Rafn er dårlig der, men fordi SKM er mest komfortabel der. SKM eller Rafn på back er så og si hipp som happ, men Rafn er bedre som kant. Bedre utnyttelse av troppen. De beste kampene våre har vært med Haakenstad, Kippe, Amundsen og SKM bak. Melgalvis, Mathew, Charles(Bonke før) og Rafn. Erling og Udo på topp. Dette bør være der klare førstelaget når alle er friske. Har vi skade/karantene så må vi bytte mann mot mann og ikke rokkere på halve laget. Også havner vi jo faen meg under i nesten hver kamp. Vi er så forbanna passive og venter bare på å få en goal i ræva før vi våkner. Først da begynner vi å ta tak i matchene. Helt ålreit å ligge samlet i store perioder men vi må for faen meg begynne å bruke ballen, også på 0-0! Skjerpings nå for faen!
        ..................

        Kommentar

        • Wanker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 632

          Oi, må si jeg er enig med Morten P fra Dablabla, selv om det sitter langt inne:

          Lillestrøm er bedre enn sitt defensive rykte – problemet er at treneren ikke tror på det
          Arne Erlandsen tok sine defensive forholdsregler og ville i utgangspunktet ikke at LSK skulle ha noe særlig med ballen å gjøre fotball i Skien. Nå kan han angre.

          https://www.dagbladet.no/sport/lille...a-det/68815293

          Jeg tror det slår ut hos spillerne også, dette med at man skal ligge så lavt uansett motstander. "Vi er ikke gode nok til å sette dem under press, sånn er det bare. Overlever vi har vi gjort jobben"
          Last edited by Wanker; 24.10.2017, 01:50.
          Hunter S. Thompson:

          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

          Kommentar

          • woodford
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2004
            • 162

            Veldig bra skrevet av Morten P. For engangs skyld.
            Vi ligger så lavt mot alle motstandere at det er bare et tidsspørsmål før det blir mål i mot.
            Tror Arne har utspilt sin rolle, nytter ikke å ha den inngangen til vær jæv... kamp og som eneste triks i boka være sinna mann på sidelinja og i garderoben.
            Tror vi trenger en annen type motivator inn fort som f..... Noen som er litt mer offensiv i tankegangen og får spillerne til å tro på egne ferdigheter igjen. Det gjorde vondt å se på Erling og Tagbajumi i går. Tom Nordli kanskje, men vet ikke hvordan han passer med Arne. Noe MÅ gjøres !

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av Wanker
              Oi, må si jeg er enig med Morten P fra Dablabla, selv om det sitter langt inne:

              Lillestrøm er bedre enn sitt defensive rykte – problemet er at treneren ikke tror på det
              Arne Erlandsen tok sine defensive forholdsregler og ville i utgangspunktet ikke at LSK skulle ha noe særlig med ballen å gjøre fotball i Skien. Nå kan han angre.

              [
              Spot on fra Morten P for en sjelden gangs skyld.
              Dette jeg har mast om hele sesongen, men tidligere i sesongen fikk vi oftere betalt for at vi ble tvunget frem i banen etter hvert som kamuflerte feigheten spesielt på hjemmebane. Som i går har vi for det meste spilt vår klart beste fotball når vi kommer under og faktisk blir tvunget til å spille fotball og ta tak i kampene. Da har vi vist at det ikke er spillermaterialet, men trenerens tro på det som er problemet. Vi har utvilsomt spillere i midtbaneleddet som tåler å være borti ballen en gang i blant, samt backer som er sterkere offensivt enn defensivt.
              Vi har et lag som tåler å ta kontroll i ballen og styre hjemmekampene mot Kristiansund, Sandefjord, Viking o'l. Istedenfor har vi gitt fra oss ballen og satset på den samme feige inngangen, der alt handler om å utnytte feil motstanderen gjør fremfor å utvikle et eget spill. Det kan gi resultater en sesong eller to, men foreløpig ser vi like ræva ut som under RK. Unntaket er at Arne E har kontroll på hva han gjør, og det er faktisk hakket verre.

              Aalesund skal vi normalt sett feie over og ta styringen over kampen mot på hjemmebane. Jeg gjetter på at Arne Erlandsen tillater at de har ballen opp mot 60% av tiden i håp om at de skal gjøre en feil eller to vi kan utnytte. Med mindre vi kommer under da så klart...

              Kommentar

              • Tittil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2009
                • 341

                Håpløst å ha så liten tro på egne ferdigheter. Men LSK som klubb tar aldri lærdom av egen feil. Når man går inn i en ny sesong med et lag som er vesentlig dårligere enn laget som såvidt berget plassen i fjor, tror man fortsatt på julenissen. Holdningen "rykker aldri ned med Arne" og fornøyd med 12 plasser gjør at LSK forblir et bunnlag.

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Vi har jo sett dette gang på gang nå, og vi visste at det er dette vi fikk med Arne. Etter Sogndal-matchen der vi legger oss bakpå som om det skulle vært Juventus vi møtte, måtte jeg gå flere runder med meg selv om dette er noe jeg orker å være med på lengre. Slik kampene blir mot Sogndal og Odd, så er det egentlig bare tilfeldighetene som styrer om du får med deg null, ett eller tre poeng. Aller verst er det at vi holder på sånn mot elendig motstand på hjemmebane.

                  En tanke til jeg har gjort meg om spillestilen: Hvor går spillerutviklingen i en slik tankegang? På høsten syntes jeg egentlig at de yngre spillerne blir bare mer og mer usikre. Se på Mathew feks. De to siste kampene har han 3-4 veldig enkle pasninger ut mot back som ikke er i nærheten av å treffe medspiller, men går til innkast.

                  Seriøst. Jeg liker egentlig Erlandsen, men vi må da i allefall ta styringen i kampene mot lag som Sogndal. Jeg forventer det faktisk mot Ålesund.
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3323

                    Spillerstilen går jo på å løpe etter ball. Når vi først vinner ball så skal det som regel kælkes i bakrom. Så kan en jo spørre seg om spillerstilen er type utviklende for en spiller som f.eks Mathew å hva han tenker om å ligge utenfor egen 16 å dekke rom til stadighet. 1.omgangen bar jo tydelig preg på at vi overhodet ikke hadde noen interesse av å spille ball. Jeg skjønner taktikken bak det i enkeltkamper, men når dette er spillestillen til gangs i alle 30 kamper, uansett motstander - så må det være lov å stille spørsmål om dette virkelig er veien å gå.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                      Vi har jo sett dette gang på gang nå, og vi visste at det er dette vi fikk med Arne. Etter Sogndal-matchen der vi legger oss bakpå som om det skulle vært Juventus vi møtte, måtte jeg gå flere runder med meg selv om dette er noe jeg orker å være med på lengre. Slik kampene blir mot Sogndal og Odd, så er det egentlig bare tilfeldighetene som styrer om du får med deg null, ett eller tre poeng. Aller verst er det at vi holder på sånn mot elendig motstand på hjemmebane.

                      En tanke til jeg har gjort meg om spillestilen: Hvor går spillerutviklingen i en slik tankegang? På høsten syntes jeg egentlig at de yngre spillerne blir bare mer og mer usikre. Se på Mathew feks. De to siste kampene har han 3-4 veldig enkle pasninger ut mot back som ikke er i nærheten av å treffe medspiller, men går til innkast.

                      Seriøst. Jeg liker egentlig Erlandsen, men vi må da i allefall ta styringen i kampene mot lag som Sogndal. Jeg forventer det faktisk mot Ålesund.
                      Fullstendig enig. Jeg digga dette i fjor høst når det brant på dass og vi hadde vært et cowboylag under RK i hele sesongen. Da var det veldig greit å få defensiv struktur og kun tenke poeng. Og det er helt greit å gjøre dette i bortekamper mot Molde, RBK osv. Kanskje i noen hjemmekamper og. Men å la de værste drittlagene diktere kampene og ha bortimot (eller over) 60% av ballinnehavet, hver jævla gang, det begynner jeg virkelig selv å tvile på om er den rette veien i gå. Det er vel forsåvidt ikke noe tvil om det. Jeg må si jeg er ganske skuffa over den siste perioden. Jeg var forberedt på dette fra starten av sesongen, men jeg hadde virkelig håpet og trodd på progresjon i det offensive spillet. Nå peker pila nedover. Det aller meste som skjer fremover i banen baserer seg på rein skjær tilfeldighet. Og når man heller ikke har spillere med x-faktor der fremme så blir det blytungt. Jeg håper og tror at Ålesund faktisk er dårligere enn oss og at vi får karret oss til en livsnødvendig 3-poenger. Men dette er ikke holdbart i lengden. Spillet må utvikles fremover nå!

                      ..................

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1211

                        En kan jo også spørre seg hvordan vi ville sett ut uten den strenge defensive organiseringen. En må se på hva vi har materiell selv også, og om en ser på laget i går så er det ikke mange med mye eliteserie erfaring. Vi er veldig gode i lengre perioder mot et godt og rutinert lag i 2 omgang. Kun tilfeldig at vi ikke fikk minst 1 poeng, og det bør vel forttsatt være lov med en feilpasning eller to. Hadde vi scora på sjansene våre i 1 omg ville vi også turt å stå høyere. Alt avhenger av matchens gang. Da vi gjorde det godt i våres var vi fornøyd med Arne, men straks vi gjør det mindre bra poengmessig bør han gå.

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Og når man heller ikke har spillere med x-faktor der fremme så blir det blytungt.
                          Her er en stor del av problemet. Spillermaterialet vårt er svært begrenset i sine ferdigheter med ballen i beina og vi har ingen spillere i stallen som kan snu en kamp på egenhånd. Spillerne har sine roller og følger dem slavisk. Når lagets ballfordeler har en dårlig dag på jobb og en av spissene våre ikke eier avslutningsegenskaper blir det vanskelig offensivt. Ødemarksbakken kommer til å bli et svært friskt pust neste sesong hvis vi overlever, han kommer til å bringe med seg sårt trengt kreativitet - og forhåpentligvis et ønske om å utfordre forsvaret til motstanderne. Dør inni meg hver gang jeg ser Haakenstad hjelpeløst stoppe opp utenfor feltet til motstanden for å så spille støttepasning (eller slå ballen bak mål) i stedet for å utfordre.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3323

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            Da vi gjorde det godt i våres var vi fornøyd med Arne, men straks vi gjør det mindre bra poengmessig bør han gå.
                            Kan ikke se det er noen her inne som mener at Arne må gå? Dog må det være lov å stille kritiske spørsmål til hans inngang til enkeltkamper. Hvis ikke faller jo poenget med et diskusjonsforum relativt fort bort.

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Jeg reagerer veldig på at han før kampen i går sier han blir overlykkelig med 0-0. Jeg har gått igjennom alle 33 målene vi har scoret i eliteserien i år, og det som er helt klart er at vi ikke har spisser som kan score på egenhånd. 7 spisser har vi brukt og ingen har fungert som en som kan gjøre ting uten hjelp og trøkk fra de andre.
                              Jeg har satt opp en statistikk på hvor mange LSK-spillere som befinner seg innenfor 16 meteren når målet blir scoret
                              9.Spillere 1 gang
                              8.Spillere 1 gang
                              7.Spillere 5 ganger
                              6.Spillere 6 ganger
                              5.Spillere 6 ganger
                              4.Spillere 6 ganger
                              3.Spillere 1 gang
                              2.Spillere 3 ganger
                              1.Spiller. 1 gang
                              Vi har scoret på 3 straffer og bommet på en ,hvor ved 3 av straffesituasjonene er angrep med masse folk i boksen.På flere av målene har vi også godt med spillere rett utenfor 16 meteren som er med i trøkket mot forsvarende lag.

                              Konklusjonen min er jo at så lenge vi ikke har en Ujah ,Friday e.l så må vi angripe kampene på en mer offensiv måte med flere folk i angrep fra start. I 16 av kampene har motstanderen scoret først og gjerne på første sjanse.Jeg er faktisk svært skuffet over at vi ikke prøver å score før vi «må»

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                Opprinnelig skrevet av ynnor
                                Jeg reagerer veldig på at han før kampen i går sier han blir overlykkelig med 0-0.
                                ...
                                .Jeg er faktisk svært skuffet over at vi ikke prøver å score før vi «må»
                                Før sesongen ville jeg trukket på skuldrene av tanken på tap mot Odd borte, men tatt i betraktning av hvordan Odd har framstått i det siste, er det en helt forferdelig uttalelse.
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av LS89

                                  Kan ikke se det er noen her inne som mener at Arne må gå?
                                  Jeg mener han aldri skulle vært ansatt etter redningsaksjonen i fjor, og at vi pisser i buksa hvert år han blir sittende. Enda jeg var en av de som var mest ivrig på at akkurat han skulle være redningsmann. Jeg drømmer fremdeles om at vi får inn en ny trener i forkant av neste sesong, men med cupfinale i vente er det vel ingen i klubben som tør tenke klubbens beste på lang sikt. Arne Erlandsen rykker nok ikke ned med LSK verken i år eller de neste årene, men tiden med han kommer ikke til å drive oss fremover på noen måte. Selv med en cuptriumf.

                                  Men, håpet er at Simon Mesfin sitt arbeid med sportsplan vil avdekke at vi sitter på feil trener. Da er det kanskje håp igjen.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Nøkkelen til å utvikle det offensive spillet starter med forsvaret. Det starter egentlig med noe så tilsynelatende uvesentlig som med ballhandlingen til Origi. Skal en 442 lykkes i moderne fotball må det dyrkes og hentes spillere som kan bidra i flere av spillets faser, og helst alle. Spesielt en 442 er helt avhengig av det, ihvertfall internasjonalt. I norsk målestokk er Udo en som med ball spiller lagkamerater gode, men som uten ball mangler utenholdenheten til å presse og være førsteforsvarer gjennom en kamp. Nasjonalt kan vi slippe unna med det. Men man må nekte motstanderne rom mellom lagdelene, som denne formasjonen er spesielt utsatt for, ved å våge stå høyere i lengre perioder. Med Arne gjør vi det komplett motsatte. Akkurat som Runars virkelige problemer startet med skadeproblemene til Johan, startet Arnes problemer med salget av Bonke. Ikke bare ble han erstattet med en annen spillertype, man fikset også noe som faktisk funket, spisskombinasjonen.

                                    Jeg synes det er svært interessant når Mesfin begrunner hentingen av Tagbajumi med at han er den spilleren som kommer tl flest sjanser i ligaen. Men jeg nekter å tro at jeg er den eneste som hadde noen åpenbare oppfølgingsspørsmål til det statistiske funnet. Noe vi selvfølgelig aldri fikk fra den som intervjuet ham. Godset er ikke LSK og systemet/formasjonen er et annet. Tagbajumi fremstår som fint lite annet enn en noe ujustert måltyv, og det preger makker Erlings prestasjoner.

                                    Lyspunktet er som Mefin allerede har proklamert, at man står ovenfor en potensiell signerings-bonanza. Han har nå alle muligheter til å sette sitt preg på LSK som sportssjef.

                                    Kommentar

                                    • occean-fan!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 651

                                      Jeg forstår veldig godt kritikken rettet mot at vi ligge så lavt og må si meg enig i at vi er nødt til å kunne dominere kamper i større grad før vi blir liggende under. Jeg prøver å se et større bilde, og tenker at defensivt fokus og det å ligge lavt kanskje er naturlig i AE sin første hele sesong tilbake. Kanskje har man nå gjort dette så lenge over tid at man neste år kan variere presshøyden ytterligere ? Kanskje man kan ha mer fokus på det offensive med en solid defensiv, der spillerne i en hel sesong har øvd på dette.

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1211

                                        Opprinnelig skrevet av LS89

                                        Dog må det være lov å stille kritiske spørsmål til hans inngang til enkeltkamper. Hvis ikke faller jo poenget med et diskusjonsforum relativt fort bort.
                                        Enig i at det skal være litt for og i mot her inne, men er i prinsipp motstander av å skylde på trener da det går litt trått. Se på hva spissene våre presterte i går foran mål. Hadde de gjort jobben sin så hadde vi vunnet og Arne ville fått ros for en gjennomført god bortekamp

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3323

                                          Ikke misforstå, 2.omgangen i går var meget bra den - og akkurat slik jeg personlig ønsker å se LSK spille ball. Problemet i mine øyne er 1.omgangen der Arne blir altfor defensiv i tankegangen. Isolert sett ikke det verste man kan gjøre mot et av de beste hjemmelagene i serien, men vi ser det litt for ofte, gjerne i hjemmekamper mot antatt svakere motstand som det har blitt nevnt i tråden. Det er vel ankepunket til Arne som de fleste her inne reagerer på. Vi skal ikke la lag som Sogndal, KBK eller andre mindre lag styre kamper på Åråsen. Det sender ut helt feil signaler. Vi må tørre og ha ball og bruke kula også.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎