Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3141

    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

    Skogen har tatt over etter Arne før, spør HamKam om de fremdeles synes det var en god ide
    Har du sett Kisa spille i år???

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av cetor
      Det blir helt fjernt å diskutere treneren sin avgang, dagen etter han bidro med å hente hjem klubbens første pokal på 10 år.
      Det blir som at man ikke kan diskutere at en spiller gjorde et dårlig valg ved å ikke spille en pasning til en bedre plassert spiller fordi ballen havnet i mål. Over tid er det det gode valget som er lønnsomt, og derfor er jeg betydelig mer opptatt av hvordan LSK fremstår over en lengre periode enn i noen få enkeltkamper. Der har vi vært for dårlige og for langt unna det LSK bør stå for, og der vil vi heller ikke se noen utvikling med Arne Erlandsen som trener.

      Se mot Sarpsborg som en over her nevnte. Der har de kvittet seg med trenere med sportslig suksess til det beste for lagets utvikling og tatt nye steg hver gang. Ikke mange som kritiserer de for det i dag, selv om mange stusset når de forklarte dette med at det var en helthetsvurdering når han sikret de opprykk samme sesong.

      Selvfølgelig kan man diskutere trenerens avgang i dag, og det har jeg gjort i lang tid allerede basert på ting som har null med enkeltkamper og resultater i disse å gjøre. Der erkjente jeg jo allerede før han ble ansatt at han er god, men det betyr jo lite i det store og hele. Det ville vært merkeligere om et cupgull skulle endret oppfatningen jeg hadde for tre uker siden egentlig. Med Runar Kristinsson var jeg om ikke den første, men i alle fall blant de første som mente at det prosjektet var dødfødt basert på det som ble levert bak resultatene, som jo faktisk var ganske gode, og faktisk vesentlig bedre enn det Arne E har levert i sin første sesong. Det er jo nettopp basert på sånt man må ta tøffe valg, ikke når man må vinne 3 av 4 kamper for å overleve.

      Om et halvt år støtter du meg nok i dette du også skal du se, men da er det dessverre for sent med tanke på 2018 sesongen, og vi har hentet inn flere spillere som er tilpasset den passive fotballen vi står for under Arne E som gjør det vanskeligere for han som skal overta for han.

      Jeg har dessverre ikke mye håp om at vi starter 2018 sesongen med noen andre enn Arne Erlandsen. Til det er den sportslige ledelsen for svak (i form av erfaring) og gubbekulturen i klubben for sterk.

      Kommentar

      • cetor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2011
        • 253

        Jeg tror folk mer en gjerne tar diskusjonen, handler vel mer om timingen.

        Kommentar

        • Gjest

          Opprinnelig skrevet av Totti21

          Om et halvt år støtter du meg nok i dette du også skal du se, men da er det dessverre for sent med tanke på 2018 sesongen, og vi har hentet inn flere spillere som er tilpasset den passive fotballen vi står for under Arne E som gjør det vanskeligere for han som skal overta for han.

          Jeg har dessverre ikke mye håp om at vi starter 2018 sesongen med noen andre enn Arne Erlandsen. Til det er den sportslige ledelsen for svak (i form av erfaring) og gubbekulturen i klubben for sterk.
          Du har vært ekstremt negativ til Erlandsen fra første stund, og hvis du ikke endrer innstillingen din så vil du alltid finne noe negativt å skrive om han uansett hva som skjer framover. Du skal ha for at du ikke gir deg på tørre møkka, uansett hva som skjer. Men du må jo se at det blir feil å være enspora negativ når trenerer fører klubben vår til det første gullet på 10 år!
          Den som ler sist, ler best sies det. Og hvis Erlandsen hadde tatt seg tid til å lese hvordan du har ledd av han, så tror jeg han hadde falt sammen av latter, og ikke klart å slutte å le nå.

          Når ikke gull er godt nok, så skjønner jeg at det er vanskelig å se lyst på sesongen 2018.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3942

            Opprinnelig skrevet av Totti21

            Det blir som at man ikke kan diskutere at en spiller gjorde et dårlig valg ved å ikke spille en pasning til en bedre plassert spiller fordi ballen havnet i mål. Over tid er det det gode valget som er lønnsomt, og derfor er jeg betydelig mer opptatt av hvordan LSK fremstår over en lengre periode enn i noen få enkeltkamper. Der har vi vært for dårlige og for langt unna det LSK bør stå for, og der vil vi heller ikke se noen utvikling med Arne Erlandsen som trener.
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Om et halvt år støtter du meg nok i dette du også skal du se, men da er det dessverre for sent med tanke på 2018 sesongen, og vi har hentet inn flere spillere som er tilpasset den passive fotballen vi står for under Arne E som gjør det vanskeligere for han som skal overta for han.

            Jeg har dessverre ikke mye håp om at vi starter 2018 sesongen med noen andre enn Arne Erlandsen. Til det er den sportslige ledelsen for svak (i form av erfaring) og gubbekulturen i klubben for sterk.
            Det kan hende du får rett, Totti. Men jeg hadde hatt lettere for å høre på argumentene dine hvis du ikke med 100 prosent sikkerhet visste hvordan fremtiden vil se ut! Skråsikkerhet uten å være åpen for motforestillinger skaper ingen god debatt.

            Erlandsen sjokkerte jo alle med taktikken i Cupfinalen. Tenk om han evner å endre seg, selv om det virker som om du mener at det ikke er mulig!

            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av cetor
              Jeg tror folk mer en gjerne tar diskusjonen, handler vel mer om timingen.
              Timingen er perfekt. For alle. Arne Erlandsen inkludert.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5



                Det kan hende du får rett, Totti. Men jeg hadde hatt lettere for å høre på argumentene dine hvis du ikke med 100 prosent sikkerhet visste hvordan fremtiden vil se ut! Skråsikkerhet uten å være åpen for motforestillinger skaper ingen god debatt.

                Erlandsen sjokkerte jo alle med taktikken i Cupfinalen. Tenk om han evner å endre seg, selv om det virker som om du mener at det ikke er mulig!
                Jeg vet ingenting skråsikkert og er åpen for motforestillinger, og det tror jeg du vet basert på flere år her inne med innlegg i samme tråder, selv om dette innlegget var litt skarpt i retning av det du beskriver. Dette er et svar skrevet litt i frustrasjon over at noen skriver at "de som mener det totti21 gjør bør legge opp på forumet" og mange andre lignende kommentarer siste året, som jo er noe faktisk flere av de som står for noe av det samme synet som meg har gjort allerede.

                Man har jo sett dette igjennom hele sesongen, der det er det desperate laget som blir tvunget til å ta risiko underveis i kampene som har fremstått best for oss. Uten at dette har endret inngang og vilje til å ta risiko, eller dra opp tempoet i kampene våre av den grunn. Da blir det litt rart hvis den ene kampen (sammen med kanskje Aafk hjemme de første minuttene som minnet litt om dette) skal gi meg håp om at Erlandsen skal endre hele sitt syn på fotballen. Da har jeg mer trua på at han traff bra på en taktisk tilnærming til en finalekamp nettopp fordi det var så uventet, og at man er mer tjent med å få inn noen med et fotballsyn som samsvarer med den direkte og tøffe fotballen det virker å være mange som ønsker i LSK.

                Det kan for all del hende jeg tar feil om både Arne E sin tilnærming til fotballen og resultatene han vil oppnå for oss, men det er lite som tyder på det pr.dd i det minste.

                Kommentar

                • rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1445

                  Nei, timingen er ikke perfekt for alle. Å diskutere treneren er nok ikke det alle vil gjøre 2 dager etter den beste dagen vi har opplevd med fugla på 10 år. De fleste av oss sitter fortsatt bare å smiler og koser oss med gjennsyn av søndagen, og følelsen av at det faktisk gikk. Jeg er gjerne med på diskusjon rundt treneren, neste uke. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å kose meg med tanken på at vi faen meg vant cupen.
                  Custodes
                  I med og motgang

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7027

                    Det er direkte utidig å diskutere treneravgang tre dager etter en historisk dag for klubben. Arne blir. Har vi et styrket lag i april, kommer vi også til å spille på en annen måte. I år var det å holde plassen som gjaldt. Vi klarte både det og å vinne cupen. Se på hvor vi har vært de siste årene: Kronisk nær konkurs, tilskuerflukt og nedrykkskamp stort sett hvert eneste år. LSK har et lag med råskap og vilje igjen, det er godt nok for meg.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      LSK har et lag med råskap og vilje igjen.
                      Hvis definisjonen på dette er å ligge lavt og kompakt og sideforskyve 15m inn på egen banehalvdel. Aldri (som i nyere tid) har tempoet i et LSK lag vært lavere enn det man har sett igjennom denne sesongen. Både med og uten ball. Man trenger riktignok litt krefter for å orke å løpe fra langt inne på egen banehalvdel til motsatt mål hver gang man vinner ballen, men dette har ingenting med råskap og vilje å gjøre.

                      En av mine absolutt klareste argumenter mot Arne Erlandsen er mangelen på nettopp vilje. Den er totalt fraværende før man blir tvunget til det av fullt fortjente baklengsmål basert på den ekstremt passive og feige inngangen vi hadde i de aller fleste kampene våre denne sesongen. Råskap har jeg også sett ekstremt lite til slik jeg ser på det i alle fall, men mulig du baserer dette på antall hodedueller vi går inn i hver kamp, da dette er en statistikk vi er i toppen av.

                      I tillegg er vi veldig uenige i hva som er medisinen mot de problemene vi har hatt, og forsåvidt mer eller mindre alle lag i Eliteserien har hatt eller opplever nå. Alle problemene vi har opplevd de siste årene er basert på ansettelsesprosesser ala den vi så i fjor og en manglende sportslig ledelse.

                      Du har nok forøvrig rett i at Arne blir, men det er fremdeles en dårlig vurdering.

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Opprinnelig skrevet av Totti21

                        Du har nok forøvrig rett i at Arne blir, men det er fremdeles en dårlig vurdering.
                        Eller er det du som vurderer dårlig?

                        Hadde vært veldig avslørende om vi hadde spurt den allmenne forumdeltaker om han/hun synes at Erlandsen bør sparkes nå.
                        Jeg er 100 % sikker på at det kun er deg, og muligens en eller to andre som hadde svart ja. Mens de resterende 100 hadde svart nei.

                        Når du mener noe helt annet enn 95 % av forumet, så kan det tyde på at det er din vurdering som er litt spesiell.

                        Er forøvrig helt enig i at uansett hvem som har det mest fornuftige synet på saken, så er det uansett utidig å ytre ønske om å sparke Arne rett etter en av de største dagene i klubbens historie!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av biggie

                          Hadde vært veldig avslørende om vi hadde spurt den allmenne forumdeltaker om han/hun synes at Erlandsen bør sparkes nå.
                          Jeg er 100 % sikker på at det kun er deg, og muligens en eller to andre som hadde svart ja. Mens de resterende 100 hadde svart nei.
                          !
                          Akkurat dette kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Spesielt når forumet det siste året har utviklet seg slik at det å mene noe negativt om Arne Erlandsen sin filosofi er på nivå med å komme inn i brukerforumet til Apple og snakke varmt om Samsung telefoner. Er en fanboys kultur som minner veldig om denne, der forventningene til sesongen som var endret seg i tråd med resultatene "fordi det tross alt ikke finnes noen som kunne gjort en bedre jobb enn Arne Erlandsen".

                          Det er på ingen måte utidig å kreve hans avgang nå. Jo mer tid en ny person får med laget, jo bedre rustet for ny sesong er vi. Men i kjent stil venter vi nok til serierunde 25 med å gjøre noe, og da kommer vel neste redningsmann inn i form av Tom Nordlie som får en forlenget kontrakt etter at han reddet oss. For det har han jo tross alt gjort seg fortjent til...

                          Kommentar

                          • Gjest

                            Hvorfor i all verden skal vi ha en ny trener når treneren vår akkurat har hentet hjem gull og hele Lillestrøm står på hodet i lykkerus?!?

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7027

                              To pokaler på 28 år siden 1989, og vi skal fyre treneren. Ok, deg om det.

                              Skriv gjerne en lengre analyse av hvorfor LSK i 2017, med vår skrale økonomi og mulighet til kun å hente spillere fra andre og tredje divisjon i Norge, ville gjort det bedre med Kristinsson, Haglund eller en tilfeldig valgt, anonym trenerfigur på sidelinja. Vi har hatt ti år med diverse forsøk på å spille "moderne", eller hva pokker du vil kalle det. Det har resultert i utvannet klubbidentitet og middelmådige til elendige resultater, svekket interesse rundt klubben, dårligere lokal oppslutning, fraværende omtale og interesse i media og i stadig økende grad likegyldighet fra motstandere og motstanderes supportere.

                              Skulle vi spilt på den måten du sannsynligvis ønsker, ville vi rykket ned med Viking. Ingen forventet noe annet i år enn at vi holdt plassen, og på søndag vant vi cupen. Klarer vi å få i hop et lag neste år som ikke består av 20-åringer og signeringer fra OBOS og 2. divisjon, kommer vi til å spille på en annen måte, Erlandsen er ikke dum. Vi skal til Europa og alle hater oss igjen. Det holder for meg og omtrent alle andre. Ferdig snakka, god jul.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • KanariLance
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • May 2006
                                • 59

                                Jeg skjønner heller ikke lysten til å kvitte seg med Arne. Endelig en tittel, samt at vi er et av da lagene som har skapt desidert flest sjanser av alle i ligaen.
                                Det er da for helvette ikke Arnes skyld at ikke spillera våre greier å putte.
                                Jeg har ståltrua på Arnes Lillestrøm, og neste år stiller vi med en gjeng som er et år mer erfarne enn ifjor, samt at vi vil få inn flere spillere.
                                Jeg tror vi kan være med i topp seks i 2018.
                                FORZA!
                                FORZA FUGLA
                                I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                                FUGLA FOR LIFE!

                                Kommentar

                                • Johnny Sack
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2007
                                  • 127

                                  Mtp denne diskusjonen er det litt artig å se hva klubben har gjort og vært gjennom siden år 2000. Vi har prøvd det meste innen filosofier, spillestiler og hatt trenere fra både inn- og utland. Vi har vært innom både de magreste år med massiv spillerflukt og syltynne tropper, og de rikeste med høyt betalte stjernespillere og bred tropp. Den udiskutabelt beste seriesesongen i den perioden var under Arne i 2001 med en stall som ingen regna som slagkraftig før sesongen. Så tok han cupen nå med unggutter og en gjeng henta fra lavere divisjoner. Uwe, Nordlie og Haglund fikk ganske fritt spillerom til å hente det de ville av spillere. Det resulterte i tre 4. plasser, en tapt cupfinale og et cupgull. Haglund fikk oss på 5. i sin tredje sesong etter å ha pløyd gjennom en skog av spillere og hadde et vesentlig bedre lag spiller for spillere enn det vi har i dag. De to andre sesongene var elendige! Runar og Berg jobbet under stramme økonomiske rammer og surfa inn på like elendige plasseringer. Spør du meg så har Arne vist at han har like gode forutsetninger for å få resultater som hvilken som helst annen trener vi har mulighet til å hente til klubben.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    Måten vi kjører matchen fullstendig i selveste finalen er jo et bevis på at dette fint kan fungere. Sarpsborg blir pissa på det første kvarteret. Arne må ha gjort en fantastisk jobb med gutta foran inngangen til denne kampen. Laget er ett års erfaring rikere, og relasjonene sitter mer og mer. Pluss på forsterkninger inn i laget så tror jeg vi får se liknende matcher mange flere ganger i 2018. Jeg har trua. Det er ikke mange som tar oss når vi har det trøkket i spillet. Vi er et lag som har en tydelig og klar spillestil, og er godt organisert (selv om vi slapp inn litt for mange mål). Arne har redda oss fra nedrykk og tatt cupgull på et drøyt år. Det er en sterk prestasjon! Med spisser som setter sjansene hadde vi fått en småpen 6-7.plass også. Ser ingen grunn til å se så mørkt på 2018 sesongen.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av trigz

                                      Skriv gjerne en lengre analyse av hvorfor LSK i 2017, med vår skrale økonomi og mulighet til kun å hente spillere fra andre og tredje divisjon i Norge, ville gjort det bedre med Kristinsson, Haglund eller en tilfeldig valgt, anonym trenerfigur på sidelinja. Vi har hatt ti år med diverse forsøk på å spille "moderne", eller hva pokker du vil kalle det. Det har resultert i utvannet klubbidentitet og middelmådige til elendige resultater, svekket interesse rundt klubben, dårligere lokal oppslutning, fraværende omtale og interesse i media og i stadig økende grad likegyldighet fra motstandere og motstanderes supportere.

                                      Skulle vi spilt på den måten du sannsynligvis ønsker, ville vi rykket ned med Viking. Ingen forventet noe annet i år enn at vi holdt plassen, og på søndag vant vi cupen. Klarer vi å få i hop et lag neste år som ikke består av 20-åringer og signeringer fra OBOS og 2. divisjon, kommer vi til å spille på en annen måte, Erlandsen er ikke dum. Vi skal til Europa og alle hater oss igjen. Det holder for meg og omtrent alle andre. Ferdig snakka, god jul.
                                      Jeg kommer ikke til å skrive en lang analyse på dette. Det har jeg gjort ved flere anledninger tidligere, men kort fortalt baserer det seg på en tydelig filosofi som ikke er trenerstyrt, men klubbstyrt. Deretter ansetter man trenere som passer inn i denne arbeidsbeskrivelsen.
                                      Litt som i det vanlige arbeidslivet, der man har en stillingsbeskrivelse som noen søker seg til fordi de føler seg kvalifisert til, og et miljø og kultur som man igjennom intervjuene ønsker å avdekke om de som på papiret er kvalifisert passer inn i.
                                      Ikke slik det er i dag, der man ansetter en person og lar den personen definerer hvordan klubben skal fremstå på banen de neste 2-3 årene, som er en normal levetid for en fotballtrener i en klubb. Med andre ord ønsker jeg en sportsdirektør som tar mye mer ansvar for det sportslige, slik at man får en kontinuitet i klubben som ingen trenere eller spillerstall på noen måte kan klare på samme måte. Det er en skikkelig misforstått greie at kontinuitet er å beholde treneren eller enkeltspillere over lang tid. Kontinuitet sikres ved at klubben har en plan for hva de skal gjøre hver gang de mister en trener eller spiller. Dette sikres ved at man har en tydelig filosofi i klubben, som gjør rekruttering av spillere og ikke minst utvikling av egne spillere helt uavhengig av hvem som skal trene laget de neste to årene. Å overlate dette til en trener er ekstremt dyrt og gjør at klubben havner i trøbbel når man bytter ut treneren etter to år og skal ansette en ny trener som skal hente inn sine "egne" spillertyper igjen.

                                      Det handler rett og slett om å gjøre klubben solid uavhengig av hvem som trener klubben og hvilke spillere som er der. Når en går ut kommer en ny inn og forhåpentligvis løfter oss enda et hakk. Noe vi har sett lag som Strømsgodset, Haugesund og senest Sarpsborg ha stor suksess med. Spesielt sistnevnte klubb, der man har kvittet seg med trenere som har oppnådd gode resultater fordi de har brutt med klubbens langsiktige tankegang (Roar Johansen etter opprykket til Eliteserien) eller krevet mer makt (Brian Deane etter Sarpsborg til da beste ligaplassering i Eliteserien). Derfor er jeg 100% sikker på at Sarpsborg kunne mistet Geir Bakke i dag, og fremdeles utviklet seg som klubb neste sesong. Det samme har man sett når det kommer til spillerrekrutteringen, som baserer seg på hvor Sarpsborg 08 skal, og hvordan de skal spille fotball. Ikke etter hvordan den ansatte treneren Geir Bakke ønsker å fremstå.

                                      Så mine tanker rundt hvorfor Arne Erlandsen og Runar Kristinsson ikke er riktig for oss er i stor grad basert på den skrale økonomien. Forøvrig i en liga der de fleste enten har opplevd eller opplever det samme (godt dokumenter i et tidligere innlegg i en annen tråd), så dette er ikke ukjent for andre heller, selv om vi bruker det som en unnskyldning oftere enn de. Jeg synes det er strålende at vi henter spillere fra lavere divisjoner i Norge, og det er jo akkurat dette som i stor grad har vært suksessformelen for både Strømsgodset og Sarpsborg 08 også, men jeg vil sikre at de som hentes er de riktige for oss når Arne Erlandsen ikke er her også.

                                      Runar Kristinsson skjønner jeg ikke hvorfor du trekker inn en gang. Han dømte jeg nord og ned etter to serierunder i LSK, og selv i perioden vi leverte gode resultater så jeg at dette ikke vil holde mål. Der var det absolutt ingen tydelig plan i verken ansettelsen, som i likhet med Arne sin baserte seg på vennskap og tilknytning til klubben, eller i utførelsen av jobben. Han fikk også vanskelige kår, da han overtok et LSK som i tre år hadde utviklet seg i en helt annen retning enn han sto for, som igjen gjorde at spillerstallen ikke var riktig for han, selv om den kvalitetsmessig var god. Et kroneksempel på hvordan det å ansette trenere som skal endre på alt koster klubben masse penger og ikke minst tid.

                                      Magnus Haglund var eneste gang under Torgeir Bjarmann man ansatte noen og kommuniserte tydelig utad at det var gjennomtenkt ift at man skulle endre klubbens filosofi. Det tok litt tid, men ga også gode resultater og en fin utvikling. Nå mener jeg på ingen måte Magnus Haglund hadde vært riktig for klubben i dag også, men man burde definitivt videreført det prosjektet man startet på, og da er jeg helt sikker på at klubben hadde vært på en helt annen plass i dag. Det er altså ikke sikkert vi hadde vunnet cupen, da dette også er noe basert på tilfeldigheter, men klubben hadde stått mye stødigere og stabilisert seg topp-7. Ikke ved å beholde Magnus Haglund, da han også bare er en trener, men ved å ansette noen som skulle videreføre og videreutvikle det han begynte på.

                                      Fordelen til Arne er at han vet hva han driver med og når igjennom til spillerne. To ting Runar ikke maktet, selv om de ellers hadde mange likheter.

                                      Så synes jeg du må dokumentere det du skriver om omdømme, svekket interesse osv litt bedre. Det er ingen tall som støtter opp om påstanden din her så vidt jeg kan se. I en tråd om seertall på vgd ser man at LSK er blant lagene som færrest var interessert i å se på TV denne sesongen. Av kvartfinalene var vår kamp mot Stabæk den desidert minst interessant for publikum og vi trakk i overkant av 1/4 av seerne Molde gjorde mot Kristiansund på samme kanal dagen etter. Det er den eneste påstanden jeg kan dementere, mens resten blir synsing basert på det jeg vet i alle fall, men setter pris på om du kan hjelpe meg. Jeg er i alle fall flau over det vi leverte spesielt på hjemmebane i år. Det var pinlige greier.
                                      Likegyldigheten og manglende omtale har vært der hele veien, og når Ronny Deila inviterte til litt hat og diskusjon ved å si at han "heller rykker ned enn å spille som LSK" svarte Arne Erlandsen bare at "Det er en uting å rakke ned på andre" og "jeg er ikke opptatt av hva andre gjør. Jeg er opptatt av hva vi jobber med i Lillestrøm." som må være tidenes største brems på noe som kunne utviklet seg til en uke med alt annet enn likegyldighet fra begge leire. Så jeg tar veldig gjerne en trener som i det minste gidder å involvere seg i slike diskusjoner om bare for underholdningen og interessen sin skyld. Der er Arne Erlandsen gråere enn noen.

                                      Så er det den siste biten der som igjen er helt håpløs. Først av alt har ikke jeg definert hvordan vi burde spille fotball i Lillestrøm. Jeg bare konstaterer at vi tok mange steg i en retning før vi igjen skulle ansette en ny trener og startet på null. Noe som over tid skaper mange sesonger i nedrykksumpen om man ikke har penger til å hente de beste spillerne.
                                      Jeg konstaterer også at vi spiller vår beste fotball når vi blir tvunget ut av komfortsonen til Arne Erlandsen og må jage scoringer ved å ta risiko, vinne ballen høyt i banen og stå etter med hele laget. En fotballstil som passer denne stallen ekstremt mye bedre, og som ga oss cupgullet og sikret oss brorparten av poengene denne sesongen. Det er da ikke så rart hvis man tror en trener med større fokus på gjenvinning høyt i banen, aggressivt press og vilje og risiko til å stå etter med hele laget ville tatt flere poeng. Det meste tyder faktisk på det.

                                      Så er det forsåvidt helt i orden at man ønsker å gå i en annen retning igjen, men da forventer jeg i det minste at man gjør det grundig og ikke personbasert. Så en ekstremt lite kontroversiell påstand basert på at dette landskapet er så stort; Arne Erlandsen er med all sannsynlighet ikke verdens beste fotballtrener til å gjennomføre Arne Erlandsen fotball. Heller ikke innenfor de rammene vi har. Derfor blir jeg ekstremt skuffet når man ansetter han uten å gjøre en ordentlig prosess rundt dette, og da spesielt etter fadesen med Runar Kristinsson.

                                      Gi meg gjerne et direkte LSK som skal være tøffe å møte, men vi kunne ikke vært lenger unna dette i dag med sideforskyvning langt inne på egen banehalvdel der det er så tett mellom lagdelene at spillerne knapt trenger å bevege seg, og ikke minst 60 meter frem til mål hver gang vi vinner ballen.

                                      Dette endte til slutt i et veldig langt og ustrukturert innlegg, men jeg både håper og tror dette kombinert med mye av det jeg har skrevet tidligere gir en forståelse av hvorfor jeg tenker som jeg gjør, selv om jeg på ingen måte forventer at du eller massen skal være med meg på noe av dette dager etter at vi vant cupen. Jeg har dog et lite håp om at vi har en sportslig ledelse som evner å se forbi cupgullet til vårt beste. Dog ikke det helt store håpet.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                                        Uwe, Nordlie og Haglund fikk ganske fritt spillerom til å hente det de ville av spillere. Det resulterte i tre 4. plasser, en tapt cupfinale og et cupgull. Haglund fikk oss på 5. i sin tredje sesong etter å ha pløyd gjennom en skog av spillere og hadde et vesentlig bedre lag spiller for spillere enn det vi har i dag. De to andre sesongene var elendige! Runar og Berg jobbet under stramme økonomiske rammer og surfa inn på like elendige plasseringer. Spør du meg så har Arne vist at han har like gode forutsetninger for å få resultater som hvilken som helst annen trener vi har mulighet til å hente til klubben.
                                        Du må ta med i betraktningen at spesielt Uwe og Nordlie konkurrerte mot helt andre klubber også. Da hentet de andre klubbene også spillere til mange millioner og lønnet de veldig høyt pga den store TV-avtalen og stor satsing fra flere. I dagens Eliteserie er det stort sett bosmannoverganger og en og annen 1 mill overgang som ofte kommer som resultat av et salg.

                                        Kommentar

                                        • Gjest

                                          Da Erlandsen startet sin trenergjerning i klubben i '98, så havnet klubben på nærmest identisk poengsnitt som i år. Årene deretter havnet laget på 4. i '99, 6. i '00, og 2. i '01. Han fikk er ungt og urutinert lag til å bli et bra lag som stabiliserte seg godt oppe på den øvre halvdelen av tabellen. De dårligste sesongene han har å vise til utenom debutsesongene hans er de berømte 7. plassene fra '02 til '04. Poengsnittet hans i klubbens han har trent siden den gang er også høyt. Så de dystre spådommene du har om neste år er hentet ut fra en dårlig drøm, og avviker 100 % med hva historikken tilsier.
                                          Eneste som tilsier at laget vil slite i bunnen av tabellen neste år er at Erlandsen har blitt er vesentlig dårligere trener siden han var her forrige gang, noe som virker lite sannsynlig med tanke på resultatene han har fått til i etterkant.
                                          Jeg tror derimot at Erlandsen som folk flest har vokst på erfaringen han sitter inne med og har blitt en bedre trener.
                                          Ut i fra resultatene han har å vise til fra forrige periode så vil hvilken som helst plassering lavere enn en 7. plass være usannsynlig neste år.
                                          Du argumenterer med at hvis vi har fortsatt med Haglund hadde klubben stått mye sterkere og stabilisert seg på topp 7.
                                          Hvor er logikken? Vi skal sparke treneren vår for at en annen trener muligens kan få til det samme?
                                          Den største garantisten for å få dette laget opp innenfor topp 7, og stabilisere klubben der er jo Arne Erlandsen!

                                          At du ikke er fornøyd med hvordan han ble rekruttert er en annen sak. Men å skulle sparke en fyr som leverer bedre resultater enn budsjettert, fordi man ikke liker de som ansatte eller grunnlaget for å ansette blir veldig feil. For nå som han er ansatt og har levert det beste som har skjedd oss på 10 år, så tilsier all fornuft år han skal fortsette. Du kaster ikke gull fordi du ikke liker jordsmonnet du fant det i!

                                          Noe annet som du også må ta med i vurderingen er at nå er 90% av de som holder med Lillestrøm i ekstase over gullet i cupen, og superfornøyd med Arne. Å sparke han nå fordi en annen muligens vil gjøre en bedre jobb, blir like godt tatt imot nå som da Pellerud kvittet seg med Dennes Schiller fordi han mente at en annen spiller kunne gjøre en bedre jobb på høyrebacken.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎