Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjøttkaka
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2012
    • 289

    Kanskje årets skuffelse så langt? Han har jo sett veldig bra ut i treningskampene, og var etter min mening vår beste spiller i OBOS i fjor, i hvert fall i andre halvdel av sesongen.

    Er det manglende trening før sesongen som har innhentet ham? Han har jo både hatt de ukene hvor klubben ikke har fått trene og den ene måneden da han selv ventet på avklaring om oppholdstillatelse.

    I det hele tatt har de første to kampene minnet litt om starten på sesongen i fjor for Mathew og laget. Det henger ikke sammen, og Mathew ser usikker og dårlig ut med altfor mange balltap. I fjor var det en kombinasjon av at han rett og slett ikke var i form, og at laget rett og slett ikke hang helt sammen sånn at han ble veldig aleine både med og uten ball.

    Jeg vet ikke om det er noe av det samme i år, eller om han bare er ute av det. Det kan være greit at han får en kamp på benken for å ta seg litt sammen, men vi er avhengig av en Mathew som fungerer for at ikke dette blir nedrykk.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 487

      Det er sterkt bekymringsverdig at han ikke leverer om dagen.
      Han er kanskje den viktigste spilleren for at vi skal kunne spille den fotballen Bakke ønsker. En balansespiller som både kan løpe opp og vinne ball høyt og lavt i banen. Mathew er langt i fra den beste med ball, men uten ball er vi avhengig av at fungerer.
      ser ikke helt hvordan vi skal komme opp av sumpen uten at Mathew stepper opp.

      Tror aldri Bakke bytter han ut da vi ikke har noen som kan utfylle rollen han har.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3320

        For meg virker det som nivået er for høyt, samme med tempoet. Han bruker flere touch, og greier ikke å orientere seg i tide før han slår ballen til en motstander. Sjokkerende å se alle balltapene på egen halvdel. Her er det mye å ta tak i.

        For min del håper jeg de tør å vrake han, og vi kjører KK inn i dype rollen mot Odds.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av Fugggel
          Tror aldri Bakke bytter han ut da vi ikke har noen som kan utfylle rollen han har.
          På papiret er jeg enig med deg, men med den kvaliteten han leverer om dagen er det knapt en spiller i troppen som ikke hadde gjort det bedre. Men Bakke bytter ikke ut Matthew før han humper rundt på krykker (om enn da). Snakker om sirkus!

          Kommentar

          • Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 487

            Opprinnelig skrevet av G-Man

            På papiret er jeg enig med deg, men med den kvaliteten han leverer om dagen er det knapt en spiller i troppen som ikke hadde gjort det bedre. Men Bakke bytter ikke ut Matthew før han humper rundt på krykker (om enn da). Snakker om sirkus!
            Det er ingen tvil om at han leverer langt under det man kan forvente. Samtidig er det mange som leverer dårligere enn han også. Etter min mening så er det ikke han som bør tas ut først.

            Som mange andre har han ikke de beste forutsetning for å levere når kollektivet er så svakt. Det bør først og fremst gå utover det han gjør med ball. Det som skuffer meg mest er at han ikke leverer uten ball.

            Jeg tror et bytte av anker vil føre til at vi blir nødt til å spille annerledes. Tror ikke bakke vil tillate å gå med like mange om Mathew ikke spiller. I den situasjonen vi befinner oss i bør vi ikke gi oss enda dårligere forutsetninger for å score mål.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              Opprinnelig skrevet av Fugggel
              Jeg tror et bytte av anker vil føre til at vi blir nødt til å spille annerledes. Tror ikke bakke vil tillate å gå med like mange om Mathew ikke spiller. I den situasjonen vi befinner oss i bør vi ikke gi oss enda dårligere forutsetninger for å score mål.
              Det blir et valg mellom pest og kolera. Uten Matthew (i form vel og merke), så svekkes vi noe fremover, er enig i den. Samtidig, slik han spiller nå, øker han risikoen for at vi får baklengs.

              Ingen tvil om at Matthew har kvaliteter, men akkurat nå virker han litt daff og uinspirert. Ja, det gjelder flere, men i en slik situasjon er det klippekortspillerne som bør benkes først, slik jeg ser det.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 487

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Det blir et valg mellom pest og kolera. Uten Matthew (i form vel og merke), så svekkes vi noe fremover, er enig i den. Samtidig, slik han spiller nå, øker han risikoen for at vi får baklengs.

                Ingen tvil om at Matthew har kvaliteter, men akkurat nå virker han litt daff og uinspirert. Ja, det gjelder flere, men i en slik situasjon er det klippekortspillerne som bør benkes først, slik jeg ser det.
                Det er iallefall det som setter et eksempel på at det ikke er godt nok, så spørs det hva man får ut av det på kort sikt.
                dersom det ikke blir noen bedring nå så kommer de byttene, da har man ikke noe valg.

                Kommentar

                • Toten71
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Sep 2016
                  • 16

                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                  Det blir et valg mellom pest og kolera. Uten Matthew (i form vel og merke), så svekkes vi noe fremover, er enig i den. Samtidig, slik han spiller nå, øker han risikoen for at vi får baklengs.

                  Ingen tvil om at Matthew har kvaliteter, men akkurat nå virker han litt daff og uinspirert. Ja, det gjelder flere, men i en slik situasjon er det klippekortspillerne som bør benkes først, slik jeg ser det.
                  Akkurat dette med at han virker daff og uinspirert synes jeg er litt pussig, da han på en måte ble symbolet på nedrykkshøsten 2019, mens han i fjor forlenget for å bidra til å spille klubben opp igjen.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Det blir et valg mellom pest og kolera. Uten Matthew (i form vel og merke), så svekkes vi noe fremover, er enig i den. Samtidig, slik han spiller nå, øker han risikoen for at vi får baklengs.

                    Ingen tvil om at Matthew har kvaliteter, men akkurat nå virker han litt daff og uinspirert. Ja, det gjelder flere, men i en slik situasjon er det klippekortspillerne som bør benkes først, slik jeg ser det.
                    Strever med påstanden om daff og uinspirert. Jeg ser det ikke slik i det hele tatt. Jeg ser en spiller som ikke finner sine medspillere i posisjon eller bevegelse. Det er helt klart en parallell til i fjor. Han er fullt i stand til å slå en stjernepasning på første berøring hvis det er bevegelser å slå på. Typisk nok synes jeg han så mye bedre ut når laget rundt ham begynte å bevege seg i 2. omgang mot Viking. Skuddteknikken derimot, det er bare hans eget ansvar. Enten får man si at han skal trene ekstra på dette, eller så får han begynne å legge ballen til en som faktisk klarer å treffe midt på kula.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2281

                      Han får i det minste avslutta angrepa, og er det ikke en reserveball i umiddelbat nærhet kan hele laget spasere rolig tilbake i forsvarsposisjon

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Strever med påstanden om daff og uinspirert. Jeg ser det ikke slik i det hele tatt. Jeg ser en spiller som ikke finner sine medspillere i posisjon eller bevegelse.
                        Enig i at Matthew blir bedre (naturlig nok) med gode bevegelser rundt seg. Samtidig irriterer jeg meg over spillere som bare blir stående i ingenmannsland og slå ut med hendene, fremfor å forsøke å ta tak i situasjonene selv - og det har Matthew gjort mye så langt i sesongen.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3318

                          Jeg mistenker at mye av Mathews problemer ligger i Bakkes ønske om å spille ut bakfra. Han får ofte ballen under press fra forsvarsspillere under press, og så er det for dårlig bevegelse foran han slik at han må slå høyrisikopasninger som han egentlig ikke ønsker å forsøke på. Noen feilpasninger er dog upressede, og uten unnskyldning.

                          Når det gjelder skuddene så er det helt riktig å forsøke, selv om det blir mye ville skudd. Løkberg var forøvrig ikke mye bedre med sitt forsøk
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Når det gjelder skuddene så er det helt riktig å forsøke, selv om det blir mye ville skudd. Løkberg var forøvrig ikke mye bedre med sitt forsøk
                            Er helt uenig i at det er riktig av Matthew å forsøke. Sjansen for at MHC scorer fra utspark er vesentlig høyere enn at Matthew scorer på skudd fra utenfor 16 meteren. Nå har det gått ca 1000 skudd siden han var i nærheten av å score. Tror kanskje Matthew har verdens dårligste skuddteknikk.
                            Eneste trøst om han fortsetter å skyte er at det til slutt vil bli mål. Men frykter bare at vi må vente noen år før det skjer, og at veldig mange angrep har blitt ødelagt i mellomtiden.

                            Bortsett fra at han bør ha forbud fra å skyte fra alt annet enn 5 meter fra mål, så synes jeg han er god.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1324

                              Opprinnelig skrevet av banan

                              Er helt uenig i at det er riktig av Matthew å forsøke. Sjansen for at MHC scorer fra utspark er vesentlig høyere enn at Matthew scorer på skudd fra utenfor 16 meteren. Nå har det gått ca 1000 skudd siden han var i nærheten av å score. Tror kanskje Matthew har verdens dårligste skuddteknikk.
                              Eneste trøst om han fortsetter å skyte er at det til slutt vil bli mål. Men frykter bare at vi må vente noen år før det skjer, og at veldig mange angrep har blitt ødelagt i mellomtiden.

                              Bortsett fra at han bør ha forbud fra å skyte fra alt annet enn 5 meter fra mål, så synes jeg han er god.
                              Alle er enige i at de skudda er elendige, men for meg ser det ut til at dette er noe han er instruert til. En del av avslutningene er så halvhjerta at jeg tror han bare fyrer av så vi i hvertfall slipper brudd imot.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 863

                                Har han omsider knekt koden for avslutninger? Tre på mål idag, ett med god retning og scoring i treningskamp

                                Kommentar

                                • Tjodleif
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2017
                                  • 848

                                  Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                  Har han omsider knekt koden for avslutninger? Tre på mål idag, ett med god retning og scoring i treningskamp
                                  Fire, faktisk! Dette er noe vi ikke har sett siden han var helt ny i klubben.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4284

                                    Var generelt enorm i dag, Mathew. Og rett bort til Garnås da kødden fra FKH yppa seg. Lagspeller!

                                    Kommentar

                                    • Håvard Ottesen
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2012
                                      • 126

                                      Etter forrige harde mottak der det blir trukket fram hvor mye Mathew har gjort i de første kampene bestemte jeg meg for å følge litt mer med på involveringene hans i dag.

                                      Har ikke fått ha 100% fokus gjennom hele matchen pga unger, men gjør Mathew noen feilpasninger i dag? Han har ballen mye og regisserte spillet i dag. Mange pasninger framover på banen som også treffer medspiller.

                                      Nydelig fyr

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4284

                                        https://www.lsk.no/nyheter/igoh-ogbu...tstopper-bauta

                                        Legenden Mathew med imponerende norsk på slutten av intervjuet nederst her. Virker å være i jævla godt humør for tiden <3

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 863

                                          Teller Mathew som klubbutviklet spiller? Husker ikke om han kom i sommervinduet eller før sesongstart. Kunne det evt vært noe å legge til kategoriene (klubbutviklet, forbundsutviklet, fri spiller) i stalltråden?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎