Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1206

    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Hvordan i alle dager er det latterlig at LSK tar avstand?
    dette er et lovbrudd på av en spiller som er i forhandling med klubben. Naturligvis må en klubb ta avstand fra det? Dette er jo permanent utkastelsesgrunn.
    Vi vet ikke alt om hva som skjedde de siste dagene av 2020 da Mefsin sier: "Det betydde mye å få avklart dette før han dro hjem på ferie fordi hans arbeidstillatelse gikk ut ved årsskiftet. Både fordi vi ønsket å ha ham med oss videre, men også fordi vi visste det ville tatt lengre tid å få på plass en ny arbeidstillatelse etter at den gamle gikk ut"

    Mathew sier: "at han ikke visste at det var ulovlig. Jeg kom hit før min arbeidstillatelse gikk ut, og nå venter jeg på at min agent skal bli enig med LSK om ny kontrakt"

    Hva ble signalisert av klubben til Mathew før kontrakten utløp? Mefsin sier at han ville avklare det før kontrakten løp ut, men det er ingen signaler om at Mathew ble fortalt av klubben at han ikke kunne oppholde seg i Norge. Det er selvsagt Mathews ansvar etter 1.1.2021 men klubben har selvsagt ansvar før denne dato da det selvsagt måtte forventes av klubben at de hjalp Mathew med å søke om forlenget opphold etter 1.1.2021 hvis man ikke oppnådde enighet før dette.
    Jeg er trygg på at det er nok formildende omstendighter i denne saken slik at Mathew kommer til å fortsette karrieren nærmest hvor som helst.
    Last edited by maxpayne; 12.01.2021, 20:00.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 487

      Opprinnelig skrevet av maxpayne

      Vi vet ikke alt om hva som skjedde de siste dagene av 2020 da Mefsin sier: "Det betydde mye å få avklart dette før han dro hjem på ferie fordi hans arbeidstillatelse gikk ut ved årsskiftet. Både fordi vi ønsket å ha ham med oss videre, men også fordi vi visste det ville tatt lengre tid å få på plass en ny arbeidstillatelse etter at den gamle gikk ut"

      Mathew sier: "at han ikke visste at det var ulovlig. Jeg kom hit før min arbeidstillatelse gikk ut, og nå venter jeg på at min agent skal bli enig med LSK om ny kontrakt"

      Hva ble signalisert av klubben til Mathew før kontrakten utløp? Mefsin sier at han ville avklare det før kontrakten løp ut, men det er ingen signaler om at Mathew ble fortalt av klubben at han ikke kunne oppholde seg i Norge. Det er selvsagt Mathews ansvar etter 1.1.2021 men klubben har selvsagt ansvar før denne dato da det selvsagt måtte forventes av klubben at de hjalp Mathew med å søke om forlenget opphold etter 1.1.2021 hvis man ikke oppnådde enighet før dette.
      Jeg er trygg på at det er nok formildende omstendighter i denne saken slik at Mathew kommer til å fortsette karrieren nærmest hvor som helst.
      Leste nettopp igjennom artikkelen på nytt, Mesfin var ikke klar over at Mathew var i Norge. Og man kan sikkert si at Lsk burde informert om at han ikke kunne være i Norge etter kontrakten gikk ut og for alt vi vet kan det hende de har gjort det.

      jeg betviler heller ikke at Mathew kan få ny kontrakt i Lsk eller få kontrakt andre steder, men synes det er helt naturlig at Lsk som klubb må ta avstand fra brudd på norsk lov.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2003

        Matthew og hans agent er ansvarlige for at han oppholder seg i Norge uten tillatelse, ingen andre. Det at LSK ikke en gang var klar over dette er vel en ganske sikker indikasjon på at man ser andre veier, og mer eller mindre har gitt opp dialogen med Matthew.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 799

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Hva ble signalisert av klubben til Mathew før kontrakten utløp? Mefsin sier at han ville avklare det før kontrakten løp ut, men det er ingen signaler om at Mathew ble fortalt av klubben at han ikke kunne oppholde seg i Norge. Det er selvsagt Mathews ansvar etter 1.1.2021 men klubben har selvsagt ansvar før denne dato da det selvsagt måtte forventes av klubben at de hjalp Mathew med å søke om forlenget opphold etter 1.1.2021 hvis man ikke oppnådde enighet før dette.
          Nå er ikke jeg advokat, men forklar gjerne hvordan klubben kunne hjelpe Mathew til å søke om forlenget opphold etter 1.1.2021, når oppholdstillatelsen er knyttet til en arbeidskontrakt og arbeidstaker nekter å signere arbeidskontrakten klubben har tilbudt spilleren.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            Ryktene sier at han har skrevet toårskontrakt.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Holterkanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 560

              Ryktes om enighet for 2 nye år i dag
              ________________________
              TB

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 799

                Helt fantastisk i så fall!!!

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4286

                  Ahh, deilig. Da går han vel ratt forbi Baron (evt. Origi) som afrikaneren med flest kamper for Fugla? Snuser han etter hvert også på flest kamper for en utenlandsk spiller i klubbens historie? Kan være jeg har glemt en islending eller svenske eller noe.

                  Så får vi vel da også to nye år med harselering fra gjengen på KFLs Facebook-side... Bare å stålsette seg

                  EDIT: Dennis Schiller (207 kamper) ja selvsagt. Langt opp dit...
                  Last edited by Kanarivogel89; 13.01.2021, 19:57.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Ahh, deilig. Da går han vel ratt forbi Baron som afrikaneren med flest kamper for Fugla. Hadde jeg ikke trodd for halvannet år siden!

                    Så blir det også to nye år med harselering fra gjengen på KFLs Facebook-side...
                    Virkelig gode nyheter !

                    kritiserer Mathew gjengen er vel ikke kjent for sin fantastiske fotballforståelse ;-)

                    Kommentar

                    • *eLSKerLSK*
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 402

                      2 år er veldig bra. 3 hadde vært enda bedre!

                      Gjør dette FK mindre attraktiv for oss? Vi burde vel om IM er i boks gå for en spiller med mer kreativitet og målteft, selv om FK puttet en del til slutt i OBOS, tross mange ryggsekker og noen grusomme bommer på blank kasse. Gjerne en med vinnerskalle/lederegenskaper også.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        Om Mefsin får løst denne floken, er Matthew veldig heldig, tenker jeg. Klubben kunne fint klart seg videre uten, men Matthew ville fått det veldig vanskelig. Nå kan det ha blitt en vinn vinn.
                        2 år var i tillegg klokt. Da får Matthew mulighet til å vise seg frem igjen, Og klubben må gjerne selge han om et år, om de ønsker - og noen vil kjøpe.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3320

                          Fantastiske nyheter hvis det stemmer. Liker ikke for mye utskiftinger av stallen, og Mathew er viktig å få med videre. Mange undervurder betydningen IM hadde i fjor høst og hvor mye usynlig jobb han tok seg av.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1206

                            Opprinnelig skrevet av Tvilling
                            Om Mefsin får løst denne floken, er Matthew veldig heldig, tenker jeg. Klubben kunne fint klart seg videre uten, men Matthew ville fått det veldig vanskelig. Nå kan det ha blitt en vinn vinn.
                            2 år var i tillegg klokt. Da får Matthew mulighet til å vise seg frem igjen, Og klubben må gjerne selge han om et år, om de ønsker - og noen vil kjøpe.
                            Denne situasjonen har Mefsin også ansvar for og at liksom Mefsin skal få kred for å ha løst Mathews situasjon er det altfor tidlig å si noe om. Det er like sannsynlig at Mefsin sitter om noen dager og beklager oppslaget i RB der RB har trukket inn politi for å disskreditere Mathew. Hvis det stemmer at Mathew har fått ny kontrakt så beviser det at situasjonen ikke er er mere alvorlig enn at andre klubber fint kunne hentet Mathew uten problemer. Jeg spruter ikke noe champagne før noe er bekreftet.

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1462

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne

                              Denne situasjonen har Mefsin også ansvar for og at liksom Mefsin skal få kred for å ha løst Mathews situasjon er det altfor tidlig å si noe om. Det er like sannsynlig at Mefsin sitter om noen dager og beklager oppslaget i RB der RB har trukket inn politi for å disskreditere Mathew. Hvis det stemmer at Mathew har fått ny kontrakt så beviser det at situasjonen ikke er er mere alvorlig enn at andre klubber fint kunne hentet Mathew uten problemer. Jeg spruter ikke noe champagne før noe er bekreftet.
                              Å gi Mefsin ansvaret for at Matthew ikke har signert kontrakt før nyttår, og at Matthew reiser til Norge uten noen arbeidskontrakt.. ???

                              Mefsin har så langt vi vet, også understreket situasjonen for Matthew før han dro.

                              I flg situasjonsbeskrivelsen til Eurosport så var det ikke slik at andre klubber med letthet kunne hente han.
                              Jeg satt med det inntrykket at Lsk kanskje kunne..
                              Og ja, løser dette seg.. så velger jeg å gi Mefsin kred.. inntil det motsatte er bevist

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1381

                                En meget god signering hvis det stemmer. Mathew på «free transfer» blir i så fall trolig vår beste signering i dette overgangsvinduet.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1381

                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                  Denne situasjonen har Mefsin også ansvar for og at liksom Mefsin skal få kred for å ha løst Mathews situasjon er det altfor tidlig å si noe om. Det er like sannsynlig at Mefsin sitter om noen dager og beklager oppslaget i RB der RB har trukket inn politi for å disskreditere Mathew. Hvis det stemmer at Mathew har fått ny kontrakt så beviser det at situasjonen ikke er er mere alvorlig enn at andre klubber fint kunne hentet Mathew uten problemer. Jeg spruter ikke noe champagne før noe er bekreftet.
                                  Jeg har vært (og er) kritisk til jobben som gjøres av vår sportssjef, men kan ikke se at det er noe som tyder på at Mesfin eller LSK kan klandres for den situasjonen Mathew har havnet i her?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3938

                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Ryktene sier at han har skrevet toårskontrakt.
                                    Fortsatt ingenting bekreftet fra noe hold! Hvor kommer disse ryktene fra?
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Holterkanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 560

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Fortsatt ingenting bekreftet fra noe hold! Hvor kommer disse ryktene fra?
                                      Vi får vente i spenning..... de er etter hva jeg har hørt kun muntlig enighet- her må sikkert en del praktiske ting på plass
                                      ________________________
                                      TB

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 487

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                        Fortsatt ingenting bekreftet fra noe hold! Hvor kommer disse ryktene fra?
                                        VG har vært ute og meldt det, men ingenting bekreftet fra Lsk eller RB.

                                        men nå har RB knapt servert noe rykter eller nyheter om potensielle spillere i dette overgangsvinduet

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          Fortsatt ingenting bekreftet fra noe hold! Hvor kommer disse ryktene fra?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎