Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4313

    Tenkte kanskje det var greit å la Mathew gå videre etter sesongen. Lang og tro tjeneste og så videre. Fadesen mot KBK gjør meg derimot faktisk livredd for en framtid uten ham. Uba Charles nevnes som en Mathew-type, men vi kan ikke forvente at en 20-åring fra nivå tre i Sverige skal inn og erstatte kanskje den beste balanserende midtbanespilleren i norsk fotball. Er det Lundemo som er tiltenkt som erstatter her? Knudsen og Kairinen blir i alle fall alt for veikt. Vi har jo Holst som visstnok skulle være Gattuso, men som minte mer om Charles Ezeh før han ble skadet. Kanskje kommer han sterkt tilbake neste år?

    Håper det jobbes med ny kontrakt her!

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9372

      Er han årets spiller?

      Kommentar

      • Håvard Ottesen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2012
        • 132

        Meget mulig. Ogbu og Dragsnes er vel med i kampen der. Kanskje Knudsen og MHC også. Men Mathew er i hvert fall en legende. I løoet av sesongens siste kamper vil han spille seg inn på topp 20-lista over flest seriekamper for LSK siden opprykket i 75.

        Skulle han ta en sesong til vil han gå inn på topp 10.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2872

          Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
          Meget mulig. Ogbu og Dragsnes er vel med i kampen der. Kanskje Knudsen og MHC også. Men Mathew er i hvert fall en legende. I løoet av sesongens siste kamper vil han spille seg inn på topp 20-lista over flest seriekamper for LSK siden opprykket i 75.

          Skulle han ta en sesong til vil han gå inn på topp 10.
          Det skulle ikke være en babe i Lillestrøm som tar en for laget, og sørger for at nigerianeren forblir lillestrømling (kanskje med norsk pass etter hvert)?

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1330

            Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
            Meget mulig. Ogbu og Dragsnes er vel med i kampen der. Kanskje Knudsen og MHC også. Men Mathew er i hvert fall en legende. I løoet av sesongens siste kamper vil han spille seg inn på topp 20-lista over flest seriekamper for LSK siden opprykket i 75.

            Skulle han ta en sesong til vil han gå inn på topp 10.
            Har jo blitt vant til kontrakt-angst med Mathew etter hvert. Velger å håpe på at vi nok engang blir forlenga, men så stabil og god som han har vært de siste to sesongene er jeg redd han får noen skikkelig gode tilbud.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2290

              For et par påståtte overganger siden kom jeg med spådom om at Mathew blir her ut karrieren. Noe jeg blir mer og mer overbevist om.
              Spørsmålet som reiser seg er: Hvor sunt er det for LSK å ha en spiller så over så lang tid. Vil ikke etterhvert både spiller og klubb stå på stedet hvil? Enn så lenge er det progresjon synes jeg. Men det er uungåelig å komme til et metningdspunkt. Stallen er også avhengig av å ha kontinuerlig nytt kjøtt og blod.

              Og ikke minst: Bør ikke overskriften til tråden forandres. Mathew med èn t

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                Opprinnelig skrevet av kunden
                For et par påståtte overganger siden kom jeg med spådom om at Mathew blir her ut karrieren. Noe jeg blir mer og mer overbevist om.
                Spørsmålet som reiser seg er: Hvor sunt er det for LSK å ha en spiller så over så lang tid. Vil ikke etterhvert både spiller og klubb stå på stedet hvil? Enn så lenge er det progresjon synes jeg. Men det er uungåelig å komme til et metningdspunkt. Stallen er også avhengig av å ha kontinuerlig nytt kjøtt og blod.

                Og ikke minst: Bør ikke overskriften til tråden forandres. Mathew med èn t
                Jeg tror vi er på ville veier dersom vi sier nei takk til kontraktsforlengelse med en av våre beste spillere, som attpåtil er både profesjonell, passer godt i spillergruppen og aldri er skadet. Kontinuitetsbærere som er av Mathew sin kvalitet er sjelden kost i Eliteserien, i hvert fall for en klubb som LSK.

                Jeg tror dessverre han reiser i vinter, uten at jeg kan basere det på annet enn at det må være flere der ute som ser kvalitetene hans og kan gi mye bedre lønn. Når det er sagt har vi vel alle tenkt noe lignende tidligere. Klubben bør i hvert fall gjøre det man kan for å beholde ham. Jeg har ikke noe problem med at han blir den best lønnede spilleren i klubben.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2872

                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  For et par påståtte overganger siden kom jeg med spådom om at Mathew blir her ut karrieren. Noe jeg blir mer og mer overbevist om.
                  Spørsmålet som reiser seg er: Hvor sunt er det for LSK å ha en spiller så over så lang tid. Vil ikke etterhvert både spiller og klubb stå på stedet hvil? Enn så lenge er det progresjon synes jeg. Men det er uungåelig å komme til et metningdspunkt. Stallen er også avhengig av å ha kontinuerlig nytt kjøtt og blod.
                  Tenkte du det samme om Frode Kippe? Påsan? Bjarmann? Halle? Erlandsen?

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2290

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Tenkte du det samme om Frode Kippe? Påsan? Bjarmann? Halle? Erlandsen?
                    Et kontant JA!

                    Ikke sammenlignbart. Mathew har vært hos oss mens vi hele tiden har vært et "bånnlag", minus de to siste hvor vi har deltatt. Bringer han med seg vinnermentalitet? Er han en forlokkende midtbanepartner for nye spillere? Er han mannen til å at vi skal etablere oss i toppen? Økonomisj sett: Vil han signe for mer enn 1år - Neppe!?

                    Men hvis du leste nøyere skrev jeg også at jeg ser stadig progresjon i spillet hans. Ikke negativ til en ny re-signering. Men ...
                    Kan jo være for at han fortsatt en liten drøm å tjene seg en slump utenfor Norge. Men for å være ærlig. Han herjer ikke vilt her hjemme og hadde et mislykket opphold ute. Vi snakker Sverige, Danmark, Belgia, Holland i beste fall. Pengemessig kan han håpe på et "eventyr" alao TLO.


                    ... (Fortsettekse fra Men ...)
                    Så lenge vi fortsetter å signe han for 1 år opptar han plassen til en vi kan signe for 3-4 år og få mer igjen for. Når vi gjør det så er det nok fordi det er en nødløsning og at det ikke finnes noe intressant i det segmentet vi konkurerer. Men også nødløsning for Mathew selv. Han har spilt seg selv litt utover sidelinja mtp graden av attraktivitet hos utenlandske klubber etter Tyrkia.

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 465

                      Opprinnelig skrevet av kunden


                      ... (Fortsettekse fra Men ...)
                      Så lenge vi fortsetter å signe han for 1 år opptar han plassen til en vi kan signe for 3-4 år og få mer igjen for. Når vi gjør det så er det nok fordi det er en nødløsning og at det ikke finnes noe intressant i det segmentet vi konkurerer. Men også nødløsning for Mathew selv. Han har spilt seg selv litt utover sidelinja mtp graden av attraktivitet hos utenlandske klubber etter Tyrkia.
                      Det er litt spesielt å kalle en av våre beste spillere for en nødløsning. Han er trolig den av våre midtbanespillere det vil være vanskeligst å erstatte.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1330

                        Opprinnelig skrevet av kunden

                        Og ikke minst: Bør ikke overskriften til tråden forandres. Mathew med èn t
                        Jo, dét får vi i alle fall fiksa.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2290

                          Opprinnelig skrevet av Dumbo

                          Det er litt spesielt å kalle en av våre beste spillere for en nødløsning. Han er trolig den av våre midtbanespillere det vil være vanskeligst å erstatte.
                          Så lenge han ikke skriver mer enn 1/2 - 1 års kontrakter, så må det defineres som nødløsning ettersom vi ikke finner en verdig erstatter.
                          Og slik det er nå kan han gå gratis til andre norske klubber - når kontrakten går ut. Da står vi der igjen med lua i hånda med null kronasjer og et forum koker pga "svikern".
                          Ved neste korsvei må det skrive en 2 til 5 årskontrakt. Eller så må vi si hit men ikke lenger. Og takk for innsatsen.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4313

                            Opprinnelig skrevet av kunden

                            Så lenge han ikke skriver mer enn 1/2 - 1 års kontrakter, så må det defineres som nødløsning ettersom vi ikke finner en verdig erstatter.
                            Og slik det er nå kan han gå gratis til andre norske klubber - når kontrakten går ut. Da står vi der igjen med lua i hånda med null kronasjer og et forum koker pga "svikern".
                            Ved neste korsvei må det skrive en 2 til 5 årskontrakt. Eller så må vi si hit men ikke lenger. Og takk for innsatsen.
                            Nå signerte han jo for nettopp to år sist da. Mathew går for øvrig aldri til en annen klubb i Norge. Det blir LSK eller utlandet f.o.m. januar. Det er jeg villig til å sette mye penger på.

                            Et poeng jeg har tatt opp flere ganger tidligere er at Mathew har hatt en søknad inne om permanent oppholdstillatelse i Norge. UDI har veldig lang behandlingstid, og jeg vil tro floka fra i fjor vinter fort kan ha økt behandlingstiden ytterligere. Jeg er relativt sikker på at Mathew ønsker å sikre seg opphold i EØS også etter endt karriere, så han blir nok hos oss dersom søknaden ikke er ferdigbehandlet.

                            Dersom han skulle gå, håper jeg Holst er klar til å tette hullet. Selv om dansken har skuffet oss så langt, så bør han ha nivået inne. Spilt fast alle steder han har vært i karrieren og var fast inventar på U21 for Danmark i sin tid. Forstår lite av at han ikke skal være god nok for ES. Setter det på kontoen for tilvenningsperiode. Elfsborg og Allsvenskan er jo ganske annerledes fotball enn den vi spiller her på berget.
                            Last edited by Kanarivogel89; 13.10.2022, 15:40.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2872

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Nå signerte han jo for nettopp to år sist da. Mathew går for øvrig aldri til en annen klubb i Norge. Det blir LSK eller utlandet f.o.m. januar. Det er jeg villig til å sette mye penger på.

                              Et poeng jeg har tatt opp flere ganger tidligere er at Mathew har hatt en søknad inne om permanent oppholdstillatelse i Norge. UDI har veldig lang behandlingstid, og jeg vil tro floka fra i fjor vinter fort kan ha økt behandlingstiden ytterligere. Jeg er relativt sikker på at Mathew ønsker å sikre seg opphold i EØS også etter endt karriere, så han blir nok hos oss dersom søknaden ikke er ferdigbehandlet.

                              Dersom han skulle gå, håper jeg Holst er klar til å tette hullet. Selv om dansken har skuffet oss så langt, så bør han ha nivået inne. Spilt fast alle steder han har vært i karrieren og var fast inventar på U21 for Danmark i sin tid. Forstår lite av at han ikke skal være god nok for ES. Setter det på kontoen for tilvenningsperiode. Elfsborg og Allsvenskan er jo ganske annerledes fotball enn den vi spiller her på berget.
                              Holst er mer enn god nok for ES. Det handler mer om at vi faktisk har god oppdekning på plassene han er aktuell på når alle er skadefrie, og at han har vært ny i troppen. Jeg er sikker på at Holst spiller seg til fast plass relativt raskt i 23.

                              Måten kunden drar opp diskusjonen om Mathew på, er så søplete og vrøvlete at det er vanskelig å delta uten å pådra seg straffeprikker fra Katta.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2290

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                Holst er mer enn god nok for ES. Det handler mer om at vi faktisk har god oppdekning på plassene han er aktuell på når alle er skadefrie, og at han har vært ny i troppen. Jeg er sikker på at Holst spiller seg til fast plass relativt raskt i 23.

                                Måten kunden drar opp diskusjonen om Mathew på, er så søplete og vrøvlete at det er vanskelig å delta uten å pådra seg straffeprikker fra Katta.
                                Poenget er at vi ikke lenger skal(eller burde) la spillere diktere en kontraktspolicy (som jeg usikker på om finnes). Slik at man unngår at spillere forlater oss gratis.
                                Vil de ikke forlenge, greit nok. Så får de gå ved kontraktsslutt. Men å tuske seg til kort kontrakt for at vi skal holde de varme og at de kan gå for veksel ... det må det bli en slutt på.

                                Nå bommet jeg ang Mathew ettersom han hadde skrevet 2 år.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1523

                                  Opprinnelig skrevet av kunden

                                  Poenget er at vi ikke lenger skal(eller burde) la spillere diktere en kontraktspolicy (som jeg usikker på om finnes). Slik at man unngår at spillere forlater oss gratis.
                                  Vil de ikke forlenge, greit nok. Så får de gå ved kontraktsslutt. Men å tuske seg til kort kontrakt for at vi skal holde de varme og at de kan gå for veksel ... det må det bli en slutt på.

                                  Nå bommet jeg ang Mathew ettersom han hadde skrevet 2 år.
                                  Jeg er i alle fall glad for å se at du ikke skriver tuske og Mathew i samme setning.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2290

                                    Opprinnelig skrevet av Dole

                                    Jeg er i alle fall glad for å se at du ikke skriver tuske og Mathew i samme setning.
                                    Men det gjorde du!

                                    Da henter jeg frakken ...

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2109

                                      Jeg syns Matthew nesten har vært bedre enn noensinne , desidert beste ballvinner i Eliteserien.
                                      Men han har blitt enda bedre å distribuere ballene enn tidligere. Samt vi roper ikke skyyyyyyt for moro skyld lengre
                                      Om ingen andre utenfra skal lokke han med gode penger og en bedre liga , vil være uforståelig ?
                                      For meg er han årets spiller i LSK.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3349

                                        Mathew gjør den ‘usynlige’ jobben som lag trenger, men som fans sjelden lar seg blende av. Han er definitivt kandidat til årets spiller, men tror det valget som nevnt havner på en mer ‘flashy’ spiller som kan vise til statistikker.

                                        Hvorvidt Mathew forsvinner til utlandet, så er det umulig å spå men han mangler nok noe på toppfarten til å kunne gå til en vesentlig bedre liga. Sannsynligvis ligger også det mislykkede oppholdet i Tyrkia i bakhodet. Hva enden på visa blir må vi nok bare vente og se.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2087

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Mathew gjør den ‘usynlige’ jobben som lag trenger, men som fans sjelden lar seg blende av. Han er definitivt kandidat til årets spiller, men tror det valget som nevnt havner på en mer ‘flashy’ spiller som kan vise til statistikker.

                                          Hvorvidt Mathew forsvinner til utlandet, så er det umulig å spå men han mangler nok noe på toppfarten til å kunne gå til en vesentlig bedre liga. Sannsynligvis ligger også det mislykkede oppholdet i Tyrkia i bakhodet. Hva enden på visa blir må vi nok bare vente og se.
                                          Tyrkia er et veldig spesielt land å spille i, det er mange som mislykkes der uten at det nødvendigvis betyr at de er dårlige spillere. Synes prinsipielt at Kunder har et godt poeng som drukner i alt det andre. Mulig jeg husker feil (nylig gjort det i en annen kommentar ), men mener det var Erlandsen som lot Kasey gå i sin tid med formuleringen "Kill your darlings". Av og til må man la en av de bedre spillerne gå videre for å få en utvikling. Tanken er god, men historien viste vel at han drepte feil "darling" - vi ble i hvert fall ikke bedre etter at han dro. For at det skulle være bra for utviklingen vår å slippe Mathew måtte vi enten få inn en bedre spiller i samme rolle (evt at du mener vi har denne spilleren allerede) eller kunnet endre måten vi spiller til det bedre ved å ha andre spillertyper der. Jeg tviler veldig på at vi har penger eller attraktivitet i markedet til å kunne erstatte Mathew med noe bedre i samme rolle. Han er så utrolig viktig der hvor vi skal opprettholde et trykk gjennom 2. og 3. bølge angrep. Hvis vi har ambisjoner videre oppover på tabellen er det nettopp dette spillet vi trenger å videreutvikle. Klarer vi det, vil Mathew bare se bedre og bedre ut. Det er ikke Mathew som har vært begrensningen her. Det vi har manglet er raske spillvendinger og tidlige (presise) innlegg. Får vi mer av det, vil Mathew som støvsuger 40 meter fra motstanders mål sikre at vi kommer igjen og igjen i stedet for å få kontringer imot. Mathew på livstid, angrip fra begge kanter!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎