Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3141

    Opprinnelig skrevet av Fugggel
    vi snakker et ganske mye høyere nivå på spillere om vi betaler fra 1,2-1,4 mill i året.
    Ingen absolutt sannhet. Det er spillere i ES som tjener dette som jeg ikke ønsker at LSK skal ta i med en lang pinne engang. Overbetalte primadonnaer er det absolutt verste jeg vet.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      Mefsin forsikret om at planene lå klare for neste sesong. Nå tror jeg snart vi befinner oss nede på plan c og d. Det å la både Rafn og Melgalvis forsvinne og ett relativt uventet valg av Amundsen kommer til å koste økonomisk. Jeg er langt fra imponert over Mefsin sine permantente overganger i hans peridode bortsett fra Kallevåg. Trekk gjerne opp DAP eller han andre dansken men etter min mening er dette spillere som jeg kunne funnet på andre nivåer uten problemer for en billigere penge. Det er godt mulig de permanente overgangene for de unge vil bli ok på sikt, men nå trenger vi spillere som kan gå rett inn og forsterke laget.
      Last edited by maxpayne; 10.01.2021, 16:14.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 487

        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Ingen absolutt sannhet. Det er spillere i ES som tjener dette som jeg ikke ønsker at LSK skal ta i med en lang pinne engang. Overbetalte primadonnaer er det absolutt verste jeg vet.

        Du vil alltid finne spillere som er overbetalte,men det er ingen tvil om at om du betaler mer så er du mer attraktiv for bedre spillere. Også er vi nok alle enig i at å få betalt mye er ikke det samme som kvalitet.

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1462

          Opprinnelig skrevet av Fugggel
          Poenget er ikke at 850 tusen i året er lite.
          poenget er at vi snakker et ganske mye høyere nivå på spillere om vi betaler fra 1,2-1,4 mill i året.
          Et vesentlig poeng er i hvert fall at det ikke kan gjøres før man har økonomi til det. Å leve over evne er i alle fall ikke bærekraftig i lengden.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Mefsin forsikret om at planene lå klare for neste sesong. Nå tror jeg snart vi befinner oss nede på plan c og d.
            Virker som om Amundsen og Matthew av en eller annen grunn har en annen virkelighetsforståelse om klubbens økonomi, enn hva sport har. Mon tro om det gjelder andre? Krogstad? Er det det som ligger i hans samtale med klubben?
            Simon hadde ønske om å få med både Tryggvi, Matthew, Amundsen og Krogstad. Om de ikke blir med, så tar jeg ikke det på kappa til Mefsin. Han har sine rammer. Men at oppgaven han vokser betydelig for hver ønsket spiller som takker nei, det er logisk.

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 289

              Jeg har inntrykk av at Mathew liker seg i klubben, er glad i LSK og gjerne blir hos oss. Samtidig er han nok avhengig av å tenke økonomi. En ting er at vi fotballsupportere kan bli irriterte på lokale unggutter med trygg norsk middelklassebakgrunn som velger pengene, men det er noe annet med mange afrikanske spillere. Vi hører jo stadig vekk om spillere fra Afrika som med sin fotballkarriere nærmest betaler for en hel liten småby i hjemlandet.

              Jeg aner ingenting om Mathews bakgrunn, men det er ganske spesielt at en ung nigeriansk fotballspiller ved flere anledninger har takket nei til høyere lønn for å bli i LSK. Seinest i sommer takket han nei til langt høyere lønn i Danmark for å bidra til å spille LSK opp. Å takke nei til hundretusener ekstra i året kan være vanskelig for hvem som helst, men det er ekstra tøft om de pengene trengs for at søskenbarna dine skal få innlagt strøm og for at nevøer og nieser skal få se en utdannelse.

              Mathew har lyst til å bli i Lillestrøm, men han må nok også tenke på pengene. Derfor har han stilt sine krav til LSK først. Går det i orden, så er det helt fantastisk. Er kravet for høyt, så er det synd, men LSK må også tenke økonomi. Da kan klubben og Mathew skilles som venner, også kan vi ønske ham alt godt videre i karrieren.

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2105

                Det vil jo koste oss mye å kjøpe en ny spiller samt lønnen , for en spiller som vi VET holder minst samme kvalitet . Lurer virkelig på hvilke summer han her har forlangt , om det er helt uaktuelt for oss?
                greit at vi har ett lønnstak . Men en sign on feee for en god kontrakt løs spiller , må vi jo regne med å betale.

                Men det finnes sikkert en minst like god spiller der ute for en rimeligere penge. Men da må vi ‘ gamble’.
                Har vi råd til det da ?

                Synes forøvrig at vi har gjort mye rart/feil på overgangs fronten de siste årene.
                Så dessverre har jeg liten tro på at vi skal plutselig lykkes nå ?

                Last edited by Playboy1; 10.01.2021, 21:00.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1324

                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                  Det vil jo koste oss mye å kjøpe en ny spiller samt lønnen , for en spiller som vi VET holder minst samme kvalitet . Lurer virkelig på hvilke summer han her har forlangt , om det er helt uaktuelt for oss?
                  greit at vi har ett lønnstak . Men en sign on feee for en god kontrakt løs spiller , må vi jo regne med å betale.

                  Men det finnes sikkert en minst like god spiller der ute for en rimeligere penge. Men da må vi ‘ gamble’.
                  Har vi råd til det da ?

                  Synes forøvrig at vi har gjort mye rart/feil på overgangs fronten de siste årene.
                  Så dessverre har jeg liten tro på at vi skal plutselig lykkes nå ?
                  Tror nok klubben har unngått lønnstaket før ved å bruke sign-on fee og andre krumspring. Husker at Erling Knudtzon ble tilbudt godt over millionen siste gangen vi prøvde å ham kontrakt, da var det inkludert noe jobb som klubbambassadør i tillegg.

                  Jeg ville også blitt veldig overraska om det ikke var en ganske heftig sign-on i den siste kontrakta til Arnor også.

                  Ikke at jeg mener at vi skal sprenge banken for å beholde Mathew, men klubben har nok mulighet til å tilby en totalpakke verdt mye mer enn 850 000.

                  Kommentar

                  • banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2018
                    • 438

                    Med tanke på at agenten mener han er en av de beste midtbanespillerne i Eliteserien og bør lønnes deretter sier det seg selv at gapet blir for stort til å kunne dekkes av klubben. Konradsen håver inn mer enn 3 mill i året i RBK, og er nok midtbanespillere som tjener vesentlig mer enn han ref Henriksen, Eikrem og co.

                    Så selv om LSK hadde valgt måter som f.eks. nevnte klubbambassadør e.l. for å gå rundt lønnstaket så hadde det nok ikke hjulpet å strekke seg til 1,5 mill i året heller, siden han benytter seg av en hodeløs agent som gir han dårlige råd (og muligens dårlig råd).

                    Kommentar

                    • OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

                      I følge Eurosport har lønnskravet skremt andre norske klubber også.
                      Håper det ordner seg for han - helst hos oss, eventuelt i et annet land
                      Kontrakten til Ifeanyi Mathew med Lillestrøm gikk ut ved utgangen av 2020. Det samme gjorde arbeidstillatelsen hans. Uten den har han ikke lov til å oppholde se

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 632

                        Tror han har bæsja på leggen med den nye agenten, ikke magemål og heller ikke peiling på lover og regler...

                        Matthew virker som en rolig og beskjeden type. Kanskje litt FOR beskjeden og rolig? Noen av oss er jo skrudd sammen slik at hvis det man har er godt nok, søker man ikke utfordringer.
                        Tror ikke han er den som waster mye av lønna si, Mens han har spilt her har familien hans sikkert kunnet bygge ihvertfall to greie hus i en av de fattigere provinsene i Nigeria.
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 875

                          Synd hvis karrieren hans blir et lite promp på grunn av dårlige rådgivere. Også litt kjipt at dette antageligvis betyr at Matthew forsvinner uten et ordentlig farvel. Ikke noen klubblegende, men en god spiller for oss som i tillegg har vist hjerte for klubben. Håper han får seg en ålreit kontrakt et eller annet sted der det er artig å spille fotball, og at det ikke bare blir hjem til nigeriansk toppserie.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1462

                            Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                            I følge Eurosport har lønnskravet skremt andre norske klubber også.
                            Håper det ordner seg for han - helst hos oss, eventuelt i et annet land
                            Kontrakten til Ifeanyi Mathew med Lillestrøm gikk ut ved utgangen av 2020. Det samme gjorde arbeidstillatelsen hans. Uten den har han ikke lov til å oppholde se
                            Denne "gjennomgangen" av situasjonen Matthew har satt seg i, tilsier at tabben med å reise til Norge nå, var svært stor. I alle fall med tanke på å spille i Europa. Veien tilbake dit virker svært usikker.. og om noen skulle kunne redde han inn igjen. . så måtte det kanskje være LSK, tenker jeg. Men også her er det en rekke usikkerhetsmomenter.. og ved en slik prosess vil trolig tiden frem til seriestart.. og det at det mulig blokkerer for andre valg - kunne være avgjørende for å skrote det hele.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1324

                              Opprinnelig skrevet av Tvilling

                              Denne "gjennomgangen" av situasjonen Matthew har satt seg i, tilsier at tabben med å reise til Norge nå, var svært stor. I alle fall med tanke på å spille i Europa. Veien tilbake dit virker svært usikker.. og om noen skulle kunne redde han inn igjen. . så måtte det kanskje være LSK, tenker jeg. Men også her er det en rekke usikkerhetsmomenter.. og ved en slik prosess vil trolig tiden frem til seriestart.. og det at det mulig blokkerer for andre valg - kunne være avgjørende for å skrote det hele.
                              Spådom: januarvinduet stenger uten at Mathew får en stor kontrakt i utlandet. Signerer for to år med LSK etter det.

                              Dette overgangsvinduet er ganske spesielt - igjen. Klubber i utlandet har ikke hatt mulighet til å se ham live i høst, de kan ikke få ham på prøvespill og den generelt ræva økonomiske utviklinga gjør nåløyet smalere for hvem de kan tillate seg å hente inn. Vi ser noe av det samme i Norge også - det har vært veldig få signeringer til ES som kommer fra utlandet.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 875

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Spådom: januarvinduet stenger uten at Mathew får en stor kontrakt i utlandet. Signerer for to år med LSK etter det.

                                Dette overgangsvinduet er ganske spesielt - igjen. Klubber i utlandet har ikke hatt mulighet til å se ham live i høst, de kan ikke få ham på prøvespill og den generelt ræva økonomiske utviklinga gjør nåløyet smalere for hvem de kan tillate seg å hente inn. Vi ser noe av det samme i Norge også - det har vært veldig få signeringer til ES som kommer fra utlandet.
                                Det er jo det som er problemet her, Matthew risikerer å bli utvist. Og da blir det kronglete å få til ny arbeidstillatelse, hvilket betyr at han mister sesongoppkjøring. Mesfin er jo åpenbart klar over dette, så jeg tipper at motivasjonen for å sikre seg Matthew nå har blitt betraktelig redusert.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3141

                                  Matthew har selv (eller via elendig agent) stilt seg i en posisjon hvor det beste for LSK er å ta foten av ballen. Helt i det blå NÅR eller til og med OM han kan spille for oss. Det eneste fornuftige er å se etter alternativer, hvilket da også Mesfin og co gjør. For Matthew selv kan dette vise seg å være en tragedie, og selvfølgelig ikke noe jeg unner en tro tjener.

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 445

                                    Han står vel i fare for å kunne bli utvist/nekta innreise til alle schengen-land pga den blemma her, kan fort være en hel fotballkarriere i grus, hvertfall sportslig (kan sikkert dra til kina e.l.) Vi har jo sett et utall ganger tidligere at norge er hinsides hensynsløse når det kommer til å "sende signaler" om at norge ikke er noe sted å være for utlendinger fra utafor europa.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1462

                                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                      Han står vel i fare for å kunne bli utvist/nekta innreise til alle schengen-land pga den blemma her, kan fort være en hel fotballkarriere i grus, hvertfall sportslig (kan sikkert dra til kina e.l.) Vi har jo sett et utall ganger tidligere at norge er hinsides hensynsløse når det kommer til å "sende signaler" om at norge ikke er noe sted å være for utlendinger fra utafor europa.
                                      Det finnes jo selvsagt en fotballkarriere andre steder enn i Shengen-land (Belgia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Island, Italia, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spania, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike)
                                      (Også UK må nok utelates da de etter Brexit har fått helt andre regler for nye kontrakter for utenlandske spillere... noe som er helt uavhengig av problemstillingen med oppholdstillatelse i Norge)
                                      Det kan tenkes at det er muligheter både i øst Europa, Midtøsten, Afrika, Amerika og Asia. Et lovbrudd i Norge kan selvsagt påvirke også karrieremuligheter utenfor EU/Schengen.. men det har ikke jeg oversikt over. Men mye tyder på at karrieren i Europa trolig er over, tenker jeg.

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1206

                                        Jeg er helt sikker på at disse få dagene i Norge uten spillerkontrakt ikke har stor innvirkning på hvor Mathew spiller neste sesong. Verden i dag befinner seg i en så spesiell situasjon at hvis f.eks Mathew får kontrakt i Sverige så tipper jeg at arbeidskontrakten og oppholdstilatelse blir gitt på formildende omstendigheter. Mefisn utelukker heller ikke helt ny kontrakt med Mathew så han vet at dette er en mulighet selv. Derfor blir det latterlig at klubben og Mefsin liksom tar så stor avstand fra Mathew pga oppholdetet i Norge og nærmest bruker disse få dagene som en trussel for andre som måtte prøve seg, dette bidrar etter min mening til å støte Mathew enda lengere vekk fra LSK i 2021.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                          Jeg er helt sikker på at disse få dagene i Norge uten spillerkontrakt ikke har stor innvirkning på hvor Mathew spiller neste sesong. Verden i dag befinner seg i en så spesiell situasjon at hvis f.eks Mathew får kontrakt i Sverige så tipper jeg at arbeidskontrakten og oppholdstilatelse blir gitt på formildende omstendigheter. Mefisn utelukker heller ikke helt ny kontrakt med Mathew så han vet at dette er en mulighet selv. Derfor blir det latterlig at klubben og Mefsin liksom tar så stor avstand fra Mathew pga oppholdetet i Norge og nærmest bruker disse få dagene som en trussel for andre som måtte prøve seg, dette bidrar etter min mening til å støte Mathew enda lengere vekk fra LSK i 2021.
                                          Hvordan i alle dager er det latterlig at LSK tar avstand?
                                          dette er et lovbrudd på av en spiller som er i forhandling med klubben. Naturligvis må en klubb ta avstand fra det? Dette er jo permanent utkastelsesgrunn.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎