Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 664

    Vil påstå de siste 4 vinduene er under par. Mye av de samme grunnene, at man har endt med en skeiv tropp med store hull etter hvert eneste vindu. Nå er det alt unntatt forsvaret, ifjor var det nettopp forsvaret. I år er det dog mye verre da det er ny trener inn som skal endre mye, men som ikke får "lov" til å gjøre de endringene som trengs. Kommer, som med Bakke ifjor, ikke til å kreve mye fra Georgson før han får den muligheten og betingelsene han har krav på.
    Man må snart også høre noe fra han, kan ikke bare være med på feiringene etter seirene for den jobben han har gjort de siste 2 årene hadde endt med sparken som trener og benk som spiller.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2872

      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
      Må forvente at det kommer flere harde pakker i sommer.
      Usikker på om jeg ønsker flere "harde pakker" fra den kanten. De siste vi ble lovet var som en pakke med Axe spraydeo å regne
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Den beste harde pakken vi kan få er en ny sportssjef. Elendig spillerlogistikk over tid.

        Kommentar

        • TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 343

          Opprinnelig skrevet av Fugggel
          Den beste harde pakken vi kan få er en ny sportssjef. Elendig spillerlogistikk over tid.
          Jepp det er de harde faktaene. Strek under "over tid".

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3361

            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
            Vet jeg gjentar meg selv, men kommer til å fortsette til vi får en forklaring/ydmykhet fra sportssjefen. De to siste vinduene har vært elendige. Svesengen skriver at det er kamp om å komme med på benken, men hva har vi egentlig av alternativer der? Tenker spesielt på midtbanen, der et par av starterne er over middagshøyden. På venstrebacken har vi også gjort et par bomkjøp (Tønnessen og Elkær). Må forvente at det kommer flere harde pakker i sommer.
            Helt uenig i at Tønnesen er et feilkjøp. Han har gode figurer når han får sjansen. Blant våre bedre i dag. Elkjær vil jeg faktisk se i aksjon før jeg dømmer. Det er mange som var kritisk til Uba, men regner med at de fleste har endret mening.

            At vi ikke forsterket midtbanen på kort sikt er et svakhetstegn. Lucky kommer til å bli god om et par sesonger. Jeg har også troen på Karlin. Han har ‘noe’ som ser bra ut, men han trenger nok en sesong på å tilpasse seg norsk fotball. Når det er sagt, så er det ingen tvil om at Mesfin går inn i et sommervindu med mye press. Det bør komme en forsterkning på midtbanen som kan gå rett inn og forsterke.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 278

              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Helt uenig i at Tønnesen er et feilkjøp. Han har gode figurer når han får sjansen. Blant våre bedre i dag. Elkjær vil jeg faktisk se i aksjon før jeg dømmer. Det er mange som var kritisk til Uba, men regner med at de fleste har endret mening.

              At vi ikke forsterket midtbanen på kort sikt er et svakhetstegn. Lucky kommer til å bli god om et par sesonger. Jeg har også troen på Karlin. Han har ‘noe’ som ser bra ut, men han trenger nok en sesong på å tilpasse seg norsk fotball. Når det er sagt, så er det ingen tvil om at Mesfin går inn i et sommervindu med mye press. Det bør komme en forsterkning på midtbanen som kan gå rett inn og forsterke.
              Elkær kan få litt mer tid, men Tønnessen har dessverre ikke nivået. Spilte vekk ballen gang på gang i 2. omgang i dag.

              Karlin er for veik. Sikkert en god pasningsspiller, men han passer nok bedre i Sverige.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 664

                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Helt uenig i at Tønnesen er et feilkjøp. Han har gode figurer når han får sjansen. Blant våre bedre i dag. Elkjær vil jeg faktisk se i aksjon før jeg dømmer. Det er mange som var kritisk til Uba, men regner med at de fleste har endret mening.

                At vi ikke forsterket midtbanen på kort sikt er et svakhetstegn. Lucky kommer til å bli god om et par sesonger. Jeg har også troen på Karlin. Han har ‘noe’ som ser bra ut, men han trenger nok en sesong på å tilpasse seg norsk fotball. Når det er sagt, så er det ingen tvil om at Mesfin går inn i et sommervindu med mye press. Det bør komme en forsterkning på midtbanen som kan gå rett inn og forsterke.
                "Problemet" med Elkær er situasjonen og status når han kom inn. Om man skal brukes Uba som et eksempel og sammenligning så blir han signert på et tidspunkt hvor man har Kaan, Mathew, Knudsen, Lundemo, Åsen, Ibra, Svendsen. Han kommer inn og får tid til å tilvenne seg og utvikle seg i nytt land. Elkær derimot kommer inn som erstatteren til Dragsnes, han som spilte alt og var av lagets beste. Dragsnes ut og Elkær inn gjorde at man måtte bytte om på laget og mistet i flere kamper også den venstrebeinte stopperen som man visste var viktig og generelt gjorde at siste halvdel ifjor ble et stort antiklimaks. Så allerede i vinter var han et bomkjøp, selv om han skulle vise seg å bli en kjempespiller. Det samme gjelder også Karlin, gitt han en "Uba-rolle" og tid til å bli kjent så kan det sikkert bli veldig bra, men pdd er han den som er nærmest en av de tre på midten. Og i dag igjen ser man at han ikke er klar for den rollen da man heller bruker Ibra og Åsen som sentrale. Og om det er det som er planen, at de skal få tid og at man bruker denne sesongen, også, som en mellomsesong så er jo det er valg man kan være uenig eller ikke med, men så lenge man ikke hører noe fra Mesfin så kan man ikke gjøre annet enn å kritisere han for manglene på kvalitet nå.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 160

                  Kjære Simon

                  jeg vet det er lenge til jul, men jeg sender inn nå slik at du ikke må kjøpe i siste liten på circle k siste dag før overgangsvinduet stenger.
                  1 stk sentral midtbane type frisk som holder es nivå
                  1 stk kant/indreløper type rask
                  Tar gjerne flere pakker om du skulle snuble over noe, men helst ikke noe du spikker selv på sløyden. Gjerne noen som kan slå en crosser, for jeg har glemt hvordan de ser ut

                  mvh snill gutt

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3361

                    Opprinnelig skrevet av Pad

                    "Problemet" med Elkær er situasjonen og status når han kom inn. Om man skal brukes Uba som et eksempel og sammenligning så blir han signert på et tidspunkt hvor man har Kaan, Mathew, Knudsen, Lundemo, Åsen, Ibra, Svendsen. Han kommer inn og får tid til å tilvenne seg og utvikle seg i nytt land. Elkær derimot kommer inn som erstatteren til Dragsnes, han som spilte alt og var av lagets beste. Dragsnes ut og Elkær inn gjorde at man måtte bytte om på laget og mistet i flere kamper også den venstrebeinte stopperen som man visste var viktig og generelt gjorde at siste halvdel ifjor ble et stort antiklimaks. Så allerede i vinter var han et bomkjøp, selv om han skulle vise seg å bli en kjempespiller. Det samme gjelder også Karlin, gitt han en "Uba-rolle" og tid til å bli kjent så kan det sikkert bli veldig bra, men pdd er han den som er nærmest en av de tre på midten. Og i dag igjen ser man at han ikke er klar for den rollen da man heller bruker Ibra og Åsen som sentrale. Og om det er det som er planen, at de skal få tid og at man bruker denne sesongen, også, som en mellomsesong så er jo det er valg man kan være uenig eller ikke med, men så lenge man ikke hører noe fra Mesfin så kan man ikke gjøre annet enn å kritisere han for manglene på kvalitet nå.
                    Jeg tviler på at klubben kjøpte Elkjær som en umiddelbar erstatter for Dragsnes. Da hadde man hentet en eldre spiller med mer erfaring, selv om behovet var til stede. Det samme med Karlin. Ellers er jeg helt enig i at vi må hente forsterkninger i midtbaneleddet til sommeren, og det bør være noen som kan gå rett inn og forsterke. Mesfin har kniven på strupen nå. Når vinduet åpner igjen, så må han levere.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3361

                      Opprinnelig skrevet av EPA
                      Kjære Simon

                      jeg vet det er lenge til jul, men jeg sender inn nå slik at du ikke må kjøpe i siste liten på circle k siste dag før overgangsvinduet stenger.
                      1 stk sentral midtbane type frisk som holder es nivå
                      1 stk kant/indreløper type rask
                      Tar gjerne flere pakker om du skulle snuble over noe, men helst ikke noe du spikker selv på sløyden. Gjerne noen som kan slå en crosser, for jeg har glemt hvordan de ser ut

                      mvh snill gutt
                      Helt enig i at vi trenger er en ballvinner sentralt og en boks-til-boks indreløper med bra tempo. Ellers skulle jeg gjerne se en utfordrer til Lehne. Videre bør det sees på trenerteamet. Usikker på om analyseansvarlig og keepertrener er de rette. Sikkert flere som bør evalueres.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3961

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Det bør komme en forsterkning på midtbanen som kan gå rett inn og forsterke.
                        En forsterkning som kan forsterke. Bedre kan det ikke sies! Hører dere, der innerst i korridorene??
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 801

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Jeg tviler på at klubben kjøpte Elkjær som en umiddelbar erstatter for Dragsnes. Da hadde man hentet en eldre spiller med mer erfaring, selv om behovet var til stede. Det samme med Karlin.
                          Men det er jo kjernen av det som diskuteres her; spillerlogistikk fra helvete. Om en sentral, etablert spiller forsvinner midt i sesongen så handler man ikke inn en junior som kanskje blir god på sikt.

                          Ingen av spillersalgene som har skjedd de siste åra har oppstått helt plutselig og uventet. Det er kanskje en kontroversiell holdning, men jeg mener nå at en sportsdirektør burde ha god nok oversikt over egen (og andres) spillerlogistikk til at det er mulig å få på plass erstattere lenge før en spiller forsvinner til en annen klubb.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2151

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            En forsterkning som kan forsterke. Bedre kan det ikke sies! Hører dere, der innerst i korridorene??
                            Synes det var en nyttig presisering, siden de fleste av våre forsterkninger ikke har vist seg å kunne forsterke, og knapt nok kunnet gå rett inn. (selv om noen av dem likevel har fått spille en del)
                            Last edited by Lars Henrik Dahl; 30.04.2024, 18:37.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3177

                              Til forsvar for Mesfin har jeg fra det jeg anser som solide og pålitelige kilder at han har spurt om, foreslått og nærmest tilbudt flere ulike midtbanespillere, som de fleste av oss ville ansett som klare forsterkninger. Men trenerteamet har - foreløpig - ikke sett behovet for nye spillere på midtbanen. Kanskje er det, får vi håpe, fordi de ville prøve seg fram og se hvor behovet er størst. Men uansett bør man her ikke rette baker for smed, men henge bjella på de rette kattene.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • ChrisK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2013
                                • 306

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Til forsvar for Mesfin har jeg fra det jeg anser som solide og pålitelige kilder at han har spurt om, foreslått og nærmest tilbudt flere ulike midtbanespillere, som de fleste av oss ville ansett som klare forsterkninger. Men trenerteamet har - foreløpig - ikke sett behovet for nye spillere på midtbanen. Kanskje er det, får vi håpe, fordi de ville prøve seg fram og se hvor behovet er størst. Men uansett bør man her ikke rette baker for smed, men henge bjella på de rette kattene.

                                gilbert
                                Da kan han foreløpig frikjennes. Får håpe og tro at trenerne ser det absolutt alle andre ser og at det kommer inn noen kraftige forsterkninger til sommeren. For det trengs.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2151

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Til forsvar for Mesfin har jeg fra det jeg anser som solide og pålitelige kilder at han har spurt om, foreslått og nærmest tilbudt flere ulike midtbanespillere, som de fleste av oss ville ansett som klare forsterkninger. Men trenerteamet har - foreløpig - ikke sett behovet for nye spillere på midtbanen. Kanskje er det, får vi håpe, fordi de ville prøve seg fram og se hvor behovet er størst. Men uansett bør man her ikke rette baker for smed, men henge bjella på de rette kattene.

                                  gilbert
                                  Uten å så tvil om kildene dine er det jo i utgangspunktet ganske spesielt om en trener takker nei til forsterkninger. Det er likevel tenkelig ut i fra nettopp det du sier. Georgson har veldig bestemte oppfatninger om hvordan vi skal spille. Å ta imot spillere som han ikke har noe særlig forhold til vil øke hans personlige risiko og samtidig redusere hans handlingsrom i kommende vinduer.

                                  Hvis det er korrekt tyder det også på en langsiktighet som jeg har vært usikker på. Jeg har lenge tenkt at vi bare får beholde Georgson hvis han mislykkes...

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2307

                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                    Hvis det er korrekt tyder det også på en langsiktighet som jeg har vært usikker på. Jeg har lenge tenkt at vi bare får beholde Georgson hvis han mislykkes...
                                    Det var noe av det første som slo meg da vi signerte G. Hvis han på en mirakuløs måte skulle gjøre oss til B/G eller Feuer, så hadde han tatt hatten og spasert ut porten raskere enn vi hadde rukket å si LS....

                                    Jeg kjøper ikke helt at han har sagt nei til forsterkninger. Mer plausibelt at man ikke fanr de rette typene. Dog skal det sies at det skal ikke så mye til for å heve 11ern.

                                    Kommentar

                                    • Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 278

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Til forsvar for Mesfin har jeg fra det jeg anser som solide og pålitelige kilder at han har spurt om, foreslått og nærmest tilbudt flere ulike midtbanespillere, som de fleste av oss ville ansett som klare forsterkninger. Men trenerteamet har - foreløpig - ikke sett behovet for nye spillere på midtbanen. Kanskje er det, får vi håpe, fordi de ville prøve seg fram og se hvor behovet er størst. Men uansett bør man her ikke rette baker for smed, men henge bjella på de rette kattene.

                                      gilbert
                                      Dette har vel også vært diskutert her før, men det betyr ikke at Mesfin bør frifinnes. Han sto selv bak Georgson-ansettelsen, og i en slik prosess bør spillerlogistikk være et hett samtaletema. Å dele noen tanker om stallsammensetningen bør være et minimum. Georgson har i hvert fall baller; han gjør stikk motsatt av hva både sportssjefen og styret ønsker.

                                      Nå vet vi heller ikke hva slags spillere Mesfin har foreslått, men det har vært en del misnøye med hvordan han har jobbet på overgangsfronten.

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 478

                                        Hvordan er det mulig å være fornøyd med midtbanen når den telte 2 mann og vi skal spille 4-3-3?
                                        Jeg forstår det bare ikke. Heller ikke at Simon som kjenner troppen bedre enn AG gjorde da ikke trumfa igjennom at "jo men vi MÅ ha inn nye spillere, blir Lundemo skada igjen har vi 1 sentral midt"

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 160

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Til forsvar for Mesfin har jeg fra det jeg anser som solide og pålitelige kilder at han har spurt om, foreslått og nærmest tilbudt flere ulike midtbanespillere, som de fleste av oss ville ansett som klare forsterkninger. Men trenerteamet har - foreløpig - ikke sett behovet for nye spillere på midtbanen. Kanskje er det, får vi håpe, fordi de ville prøve seg fram og se hvor behovet er størst. Men uansett bør man her ikke rette baker for smed, men henge bjella på de rette kattene.

                                          gilbert
                                          Jeg håper du har rett, og at de nå har forstått at det må noe inn i sommer som klarer å flytte beina.
                                          Kommer det derimot ingenting annet enn et par unggutter som i beste fall er klar i 2026, og de fortsatt mener vi har mer enn nok klasse i stallen slik den er... vel da ender vi rundt kvalik, og de kan pakke sakene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎