Eskil Edh

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1384

    #61
    Spilte U21-landskamper med nesten bare utenlandsproffer nylig og skadefri forsesong... Her kommer vi til å gå glipp av mange millioner hvis vi ikke klarer å få signert kontrakt snart.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #62
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Fikk 7 på Marbella-børsen av Sves. Best av backene våre.
      Da må han ha prestert på et helt annet nivå på trening enn i kamp. For han har ikke vært best av backene våre i kamp. Synes han har slurvet mye med ball og gjort rare valg.
      Jeg gir 3 til Sves for børsen hans, synes den var dårlig rett og slett. Om da ikke spillerne viser noe helt annet i trening enn i kamp vel å merke.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1326

        #63
        Opprinnelig skrevet av banan

        Da må han ha prestert på et helt annet nivå på trening enn i kamp. For han har ikke vært best av backene våre i kamp. Synes han har slurvet mye med ball og gjort rare valg.
        Jeg gir 3 til Sves for børsen hans, synes den var dårlig rett og slett. Om da ikke spillerne viser noe helt annet i trening enn i kamp vel å merke.
        Kan jo si mye om Sves’ dekning av fugla, men han har jo tross alt vært på Marbella hele tiden og sett alt av treninger. Så jeg vil tro det er helheten som har satt børskarakterene her.

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 463

          #64
          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          Kan jo si mye om Sves’ dekning av fugla, men han har jo tross alt vært på Marbella hele tiden og sett alt av treninger. Så jeg vil tro det er helheten som har satt børskarakterene her.
          Ja, når Vebjørn Hoff som nettopp har snørt på seg skoene etter skadeavbrekket får samme karakter som Uba som visstnok fremstår som en forvandlet spiller i år, så må det ligge mer bak vurderingene enn det som er vist i kamp. Jeg mistenker at Sves baker inn også en vurdering av hvor viktig han tror spilleren vil bli utover i sesongen.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1326

            #65
            Opprinnelig skrevet av Dumbo

            Ja, når Vebjørn Hoff som nettopp har snørt på seg skoene etter skadeavbrekket får samme karakter som Uba som visstnok fremstår som en forvandlet spiller i år, så må det ligge mer bak vurderingene enn det som er vist i kamp. Jeg mistenker at Sves baker inn også en vurdering av hvor viktig han tror spilleren vil bli utover i sesongen.
            Forsåvidt enig i det, men virka ikke som at Sves var så begeistra for Ubas vinter som en del andre. Var litt utfyllende snakk om det siste dødball, hvor panelet foretrakk Edh foran Uba.

            Men sjæl vet jeg ikke, har ikke sett nok av verken treninger eller kamper. Men basert på Gilberts treningsrapport fra noen uker tilbake hadde Edh huet et helt annet sted.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3324

              #66
              Edh har vel vært en av Sves sine favoritter i alle år. Sves sin mening er heller ikke en som veier tungt i mine øyne.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4286

                #67
                Konkret interesse fra en annen skandinavisk klubb (AIK, ifølge ryktene). Overrasker meg ikke om Edh forsvinner. Trist hvis det skulle ende som dette. Edh er for meg ganske symbolsk for den magiske opprykkssesongen. Kom som ei kule ut av intet og herja med RBK i sin aller første kamp. Lurer på hvor urimelig dette lønnskravet hans egentlig er. Føler vi sparer oss til fant nok en gang.
                Last edited by Kanarivogel89; 13.03.2024, 08:06.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3321

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Konkret interesse fra en annen skandinavisk klubb. Overrasker meg ikke om Edh forsvinner. Trist hvis det skulle ende som dette. Edh er for meg ganske symbolsk for den magiske opprykkssesongen. Kom som ei kule ut av intet og herja med RBK i sin aller første kamp. Lurer på hvor urimelig dette lønnskravet hans egentlig er. Føler vi sparer oss til fant nok en gang.
                  Kan på en måte se det litt fra Edh sin side også, det er rimelig sterk konkurranse på høyreback (Uba, Ranger, Knudtzon), så veien til spilletid kan fort være lang hvis han først havner bak i køen.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7027

                    #69
                    Stort sett gir jeg beng når en spiller drar, men det smerter virkelig å se at Edh snakker seg ut av klubben og presser frem et salg på utgående kontrakt etter å ha vært i LSK siden han var fem år. Det vitner ikke om all verden med respekt for LSK. Bare å bli kvitt.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Egumen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2011
                      • 172

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Stort sett gir jeg beng når en spiller drar, men det smerter virkelig å se at Edh snakker seg ut av klubben og presser frem et salg på utgående kontrakt etter å ha vært i LSK siden han var fem år. Det vitner ikke om all verden med respekt for LSK. Bare å bli kvitt.
                      Tja. Respekt skal vel gå begge veier. Om tilbudet han har fått er så dårlig som han gir uttrykk for kan man jo spørre seg om unge lokale spillere får den respekten de fortjener.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3164

                        #71
                        Det siste tilbudet Eskil har fra LSK er helt OK, selv om det første ikke var like bra. Slik er forhandlinger. Men så vidt jeg forstår har han latt seg overbevise av en annen nær rådgiver enn sin agent Atta Aneke. Denne rådgiveren tror det beste for Eskil er å gå, helst til det store utland, som Bosmann etter sesongen. Det ser ut til å være derfor han ikke vil skrive under ny kontrakt, ikke fordi den er så dårlig.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3141

                          #72
                          Selvfølgelig trist med lokale gutter som forsvinner, men sportslig er det ingen katastrofe. Eskil stagnerte i fjor, og er pr i dag et andre eller tredje valg i sin posisjon slik jeg ser det. Mistet også veldig mye av respekten når han går ut i pressen og sutrer over ting som burde vært holdt internt.

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 560

                            #73
                            Eskil har satt seg i denne posisjonen selv, han tar grundig feil da han tror skal få sympati av fansen med å sette seg selv høyere enn klubben og ta debatten i RB, lykke til videre Eskil- velkommen tilbake når du blir voksen og får beina på jorda igjen
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1211

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Egumen

                              Tja. Respekt skal vel gå begge veier. Om tilbudet han har fått er så dårlig som han gir uttrykk for kan man jo spørre seg om unge lokale spillere får den respekten de fortjener.
                              Unge lokale spillere må forholde seg til samme lønnspolitikk som alle andre.

                              Hva med Ranger som også er i forhandlinger? Skal Edh ha mer enn han? Det samme gjelder også i forhold til Garnås som også nylig signerte.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 445

                                #75
                                Jeg nekter å tro at detta kun handler om penger, Eskil fikk en masse spilletid på et u21 landslag proppa av utenlandsproffer både i fjor og året før, nå har han blitt utelatt av troppen til fordel for Braude i herenveen, det ville vært veldig naturlig å tenke "hvorfor ikke meg og" i en sånn situasjon. Kanskje han også er enig med oss fansen i at utviklinga har stoppa litt opp og at det kunne hjelpi han personlig å gå til en større klubb med sterkere stall og treningshverdag. Hva han skal med noen hundre tusen ekstra i året nå helt i starten av karrieren forstår ikke jeg, Eskil er vel også dessverre en av de som er godt innforstått med at det hele kan være over på et blunk hvis han skulle få no mer drit med kneet, kan ikke forstå hvorfor penger skulle være en prioritet nå.

                                Kommentar

                                • Egumen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2011
                                  • 172

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Unge lokale spillere må forholde seg til samme lønnspolitikk som alle andre.

                                  Hva med Ranger som også er i forhandlinger? Skal Edh ha mer enn han? Det samme gjelder også i forhold til Garnås som også nylig signerte.
                                  Hele poenget var jo at Edh hevdet at lokale spillere fikk dårligere betalt enn andre spillere som var like gode. Jeg støtter selvfølgelig ikke sutring i media, men om det stemmer mener jeg det er noe som skurrer her.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2106

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Det siste tilbudet Eskil har fra LSK er helt OK, selv om det første ikke var like bra. Slik er forhandlinger. Men så vidt jeg forstår har han latt seg overbevise av en annen nær rådgiver enn sin agent Atta Aneke. Denne rådgiveren tror det beste for Eskil er å gå, helst til det store utland, som Bosmann etter sesongen. Det ser ut til å være derfor han ikke vil skrive under ny kontrakt, ikke fordi den er så dårlig.
                                    Hvis så ? Håper jeg han har spilt sin siste kamp fra start i LSK , i alle fall for denne perioden.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7027

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Egumen

                                      Tja. Respekt skal vel gå begge veier. Om tilbudet han har fått er så dårlig som han gir uttrykk for kan man jo spørre seg om unge lokale spillere får den respekten de fortjener.
                                      Prestere føret, kreve etterpå. Han har mye å bevise før han bør forvente å runde millionen i grunnlønn i LSK.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1326

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                        Jeg nekter å tro at detta kun handler om penger, Eskil fikk en masse spilletid på et u21 landslag proppa av utenlandsproffer både i fjor og året før, nå har han blitt utelatt av troppen til fordel for Braude i herenveen, det ville vært veldig naturlig å tenke "hvorfor ikke meg og" i en sånn situasjon. Kanskje han også er enig med oss fansen i at utviklinga har stoppa litt opp og at det kunne hjelpi han personlig å gå til en større klubb med sterkere stall og treningshverdag. Hva han skal med noen hundre tusen ekstra i året nå helt i starten av karrieren forstår ikke jeg, Eskil er vel også dessverre en av de som er godt innforstått med at det hele kan være over på et blunk hvis han skulle få no mer drit med kneet, kan ikke forstå hvorfor penger skulle være en prioritet nå.
                                        Hvis han går til f.eks AIK foran fugla er det på grunn av penga. Det sportslige nivået i Sverige er ikke noe bedre enn i Norge, snarere tvert imot.

                                        Den nye spillestilen hos oss legger så til de grader opp til at Edh får spilt på sine styrker, så jeg har problemer med å skjønne hvorfor han tror utviklinga blir bedre andre steder.

                                        Men det kan jo være andre ting som spiller inn også. Det er naturlig å ville prøve noe nytt, bo i et annet land og oppleve noe annet enn å bo i Lillestrøm hvor han er oppvokst. Ikke veit jeg!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3942

                                          #80
                                          Ikke vet jeg, men den voldsomme opphausinga av Edh som Svesengen i rb har drevet med i lengre tid, kan muligens ha medført at gutten tror han er bedre enn han faktisk er? Eller at denne rådgiveren som gilbert skriver om har fått ham til å tro det? Jeg ønsker ikke at Eskil reiser, men hvis han skal bli kreves det en viss edruelighet i synet på egen fortreffelighet og det samme når det gjelder lønnsforventninger.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎