Eskil Edh

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Smukken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 718

    #81
    Spekuleres i 5 mill. La han gå. Han er ikke så god. Synd da må jeg vrake en drakt.
    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3141

      #82
      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Ikke vet jeg, men den voldsomme opphausinga av Edh som Svesengen i rb har drevet med i lengre tid, kan muligens ha medført at gutten tror han er bedre enn han faktisk er?
      Har tenkt akkurat det samme. Det er et slags syndrom ute og går her, og ikke bare iLillestrøm. Det er manglende evne / vilje til å vurdere lokale spillere på lik linje med andre. Svesengen får Edh til å høres ut som gudenes gave til fotballen selv når prestasjonen bare er sånn midt på treet.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2004

        #83
        Edh er 1 av 4 som kan spille venstre back. Han er 1 av 4 som kan spille høyre back. Han er en av mange som kan spille indreløper. Han er sannsynligvis den mest fleksible av potetene våre. Han er rikelig god nok til en plass, men eier ingen av plassene i første 11'er. Vi får ikke noe bedre for 5 mill, så sånt sett bedre økonomi i om han blir. Trist om en lokal gutt forsvinner på den måten, men vi må nesten akseptere at noen vil videre. Tviler sterkt på at LSK har vært urimelig i lønnstilbudet

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1384

          #84
          Håpløst av klubben å være så sent ute med et godt nok tilbud. En så ung og talentfull lokal spiller burde man sørge for å ha lang kontrakt med. Her driter klubben seg ut.

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 255

            #85
            Opprinnelig skrevet av BD
            Håpløst av klubben å være så sent ute med et godt nok tilbud. En så ung og talentfull lokal spiller burde man sørge for å ha lang kontrakt med. Her driter klubben seg ut.
            Dette er ikke det totale bildet. Som Gilbert skrev, har klubben gitt flere tilbud over en lengre periode.

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1211

              #86
              X melder nå at kubbene nærmest er enige og at Eskil reiser til Stockholm

              Kommentar

              • ChristerH
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2006
                • 199

                #87
                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Ikke vet jeg, men den voldsomme opphausinga av Edh som Svesengen i rb har drevet med i lengre tid, kan muligens ha medført at gutten tror han er bedre enn han faktisk er? Eller at denne rådgiveren som gilbert skriver om har fått ham til å tro det? Jeg ønsker ikke at Eskil reiser, men hvis han skal bli kreves det en viss edruelighet i synet på egen fortreffelighet og det samme når det gjelder lønnsforventninger.
                Nå husker jeg ikke kanarikafeen episoden med edh 100% men mener jeg synes han fremstod som en som har i overkant tro på seg selv.

                Tror på at Mesfin har gitt Edh ett godt tilbud tatt alder og skadehistorikk i betraktning.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1384

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                  Dette er ikke det totale bildet. Som Gilbert skrev, har klubben gitt flere tilbud over en lengre periode.
                  … hvor det siste og beste tilbudet blir betegnet som «ok». Det har også blitt gitt først når spilleren er inne i sitt siste kontraktsår. Det er å drite seg ut, det.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3164

                    #89
                    Det var for å være forsiktig og ikke overdrive at jeg skreiv "helt OK". Så vidt jeg har forstått lå det siste tilbudet, etter flere runder i fjor, nærmere én mill enn en halv, og det kom lenge før jul. Eskil har ikke verken godtatt det, avslått det eller kommet med motkrav, men ser ut til å ha sikta seg inn på å gå som Bosmann. Det blir helt feil å si at klubben (Mesfin) ikke har gjort det de kan her. Sammenlikna med andre unge spillere av samme kvalitet har LSK så vidt jeg forstår strukket seg så langt det er rimelig å gå.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3942

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Det var for å være forsiktig og ikke overdrive at jeg skreiv "helt OK". Så vidt jeg har forstått lå det siste tilbudet, etter flere runder i fjor, nærmere én mill enn en halv, og det kom lenge før jul. Eskil har ikke verken godtatt det, avslått det eller kommet med motkrav, men ser ut til å ha sikta seg inn på å gå som Bosmann. Det blir helt feil å si at klubben (Mesfin) ikke har gjort det de kan her. Sammenlikna med andre unge spillere av samme kvalitet har LSK så vidt jeg forstår strukket seg så langt det er rimelig å gå.
                      Rett og slett respektløst av Eskil. God tur!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 863

                        #91
                        Kan ingen komme med noen morsomme konspirasjonsteorier a? Typ Mesfin har snakka med Thomas Berntsen i kulissene og bedt han legge inn bud, så kan han bli tilbudt ca samme lønn som her sånn at han godtar LSKs kontraktstilbud

                        Kommentar

                        • hekk
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2019
                          • 221

                          #92
                          Er jo helt sjukt å ønske og spille for en klubb som trenes av Henning Berg

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 629

                            #93
                            Her hadde begge partene vert tjent med full åpenhet. Man får selvfølgelig ikke det, men skjønner at Edh som blir 22 i år og nok måte skrevet under en kontrakt til han var 25/26 år er mer opptatt av pengene enn f.eks en Skogvold sol er yngre. Han vet nok bedre enn alle andre at han har kne som kan gjøre at det blir hans siste kontrakt. Tror også han hadde akseptert lavere enn det han vil tjene i Sverige.
                            Skal veldig mye til for at jeg ikke ønsker han lykke til videre og dette er ikke i nærheten av det.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2281

                              #94
                              Tar ikke lang tid før en blir blasert, si. Fra en drøm som går i oppfyllelse (å spille for Fugla) til å prøve å tyne max gryn av klubben man blør for.
                              Dette er selvsagt ikke det totale bildet. Det er mange som har blandet seg inn og gitt gutten råd og meninger. Men heller en observasjon jeg ser hos mange spillere. Ikke bare i LSK. Mye vil ha mer...

                              Mulig Edh vil eller kunne ha utviklet seg videre under Georg, men skader og kanskje noe sviktende motivasjon har sørget for en stagnasjon.

                              Spørsmålet man må stille seg er hvorvidt satsing på egne spillere i det hele tatt betaler seg.
                              Har vi noensinne solgt fra egen stall for annet enn glansbilder (ikke dick pics)?

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3164

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Har vi noensinne solgt fra egen stall for annet enn glansbilder (ikke dick pics)?
                                Magnus Knudsen? 13,5 mill er vel littegrann mer enn glansbilder?

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2281

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert

                                  Magnus Knudsen? 13,5 mill er vel littegrann mer enn glansbilder?
                                  I tillegg til at vi fikk han tilbake på lån... Joda, alltid en eller to unntak fra regelen

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1211

                                    #97
                                    RB skriver at han går for 5 mill… Sånn er det..

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4286

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                      RB skriver at han går for 5 mill… Sånn er det..
                                      Rettelse: En totalpakke på opp mot fem millioner. Trodde vi skulle få fem med en gang. Skuffende.

                                      Skal godt gjøres å finne en erstatter av samme kaliber for 5 mill. i dagens marked. Heldigvis har vi god dekning på backene. Jeg mener vi ikke trenger å erstatte Edh. Med Ranger, Uba og Knudtzon på høyre og Tønnesen og Elkær på venstre er vi godt forspent. Bruk heller pengene på å styrke andre posisjoner.

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 629

                                        #99
                                        3-4 mill for han som skulle starte på høyre og backup på venstre høres ut som en dårlig deal. Er vertfall et tegn på at klubben har tro på Elkær og Uba om de ikke henter inn noen. Uba har sett lovende ut han, men om man skal starte med han 10-15 kamper neste sesong tror jeg savnet nok blir større enn 3-4 mill.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1384

                                          Uansett detaljer i forhistorien er faktum at klubben ikke har vært tidlig nok ute med en god nok kontrakt. En ungdomslandslagsspiller som spiller fast i Eliteserien er verdt mye.

                                          Det forstår alle.

                                          Vi hadde sikkert vært villige til å by et tosifret beløp med samme historikk som Eskil.

                                          Her har klubben driti seg ut. Det er åpenbart.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎