Eskil Edh

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1384

    Opprinnelig skrevet av BD
    Uansett detaljer i forhistorien er faktum at klubben ikke har vært tidlig nok ute med en god nok kontrakt. En ungdomslandslagsspiller som spiller fast i Eliteserien er verdt mye.

    Det forstår alle.

    Vi hadde sikkert vært villige til å by et tosifret beløp med samme historikk som Eskil.

    Her har klubben driti seg ut. Det er åpenbart.
    Jeg sier ikke at jeg ikke er skuffet over Eskild. Jeg er bare voldsomt skuffet over klubben. Det er det man kan gjøre noe med.

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 718

      La han dra. Skuffa men driter i det. La han bli pissa på av Hacken som Molde pissa på. Kanskje han får 1.5m i lønn. Mot 1m i LSK. Da er han laus og raus som damene fra Drammen
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1211

        Opprinnelig skrevet av BD

        Jeg sier ikke at jeg ikke er skuffet over Eskild. Jeg er bare voldsomt skuffet over klubben. Det er det man kan gjøre noe med.
        Vi kan ikke drepe lønnspolitikken i klubben. Eskil må forholde seg til det, ellers er vi ute å kjøre igjen.
        Nå vet jo vi supportere svært lite av hva som skjer på innsiden, så alle summer som nevnes her inne er jo tatt ut fra intet.

        i tillegg kan det hende Eskil vil prøve noe nytt også, noe han åpenbart viser om han takker ja til AiK. En klubb som er mye større enn vår, men sportslig sett ikke er noe steg opp.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1384

          Opprinnelig skrevet av fredpet76

          Vi kan ikke drepe lønnspolitikken i klubben. Eskil må forholde seg til det, ellers er vi ute å kjøre igjen.
          Man kunne jo gitt dette «ok» tilbudet man alt for sent har kommet med, litt tidligere. Man har hatt flere år på seg til å unngå denne situasjonen. Det er en no brainer. Det er liksom ok å gi høye lønninger til tribunevarmere, men ikke unge, lokale landslagsspillere er fast på laget?

          Gutten er 21 år. Han skulle vært her til han tok det neste, store steget, og da skulle vi fått betalt. Nå gir vi han bort til AIK… Dette er ræva av klubben og jeg forstår virkelig ikke at det går an å mene noe annet.

          Kommentar

          • plantemiddel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2012
            • 799

            Opprinnelig skrevet av fredpet76
            Vi kan ikke drepe lønnspolitikken i klubben. Eskil må forholde seg til det, ellers er vi ute å kjøre igjen.
            Nå vet jo vi supportere svært lite av hva som skjer på innsiden, så alle summer som nevnes her inne er jo tatt ut fra intet.
            Lønnspolitikken inkluderer så vidt jeg har forstått ikke bonuser ved signering og prestasjonsbonuser. Så de kunne gitt han en liten sum for å signere en ny avtale og fremdeles gitt han en lønn innenfor nåværende lønnspolitikk.

            Og som andre har vært inne på er det jævlig provoserende å først få et latterlig lavt tilbud, før det reelle tilbudet kommer på blokka. Ville gitt sjefen en glatt finger om han hadde holdt på sånn ved lønnsforhandlinger.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              Opprinnelig skrevet av BD

              Man kunne jo gitt dette «ok» tilbudet man alt for sent har kommet med, litt tidligere. Man har hatt flere år på seg til å unngå denne situasjonen. Det er en no brainer. Det er liksom ok å gi høye lønninger til tribunevarmere, men ikke unge, lokale landslagsspillere er fast på laget?

              Gutten er 21 år. Han skulle vært her til han tok det neste, store steget, og da skulle vi fått betalt. Nå gir vi han bort til AIK… Dette er ræva av klubben og jeg forstår virkelig ikke at det går an å mene noe annet.
              Hva mener du han skulle fått da??
              Klubben har tilbudt han det de mener de kan strekke seg til økonomisk for å beholde han, men han selv vil ikke. At du greier å snu det mot klubben er jo helt utrolig!
              Da kan du jo i samme slengen gi skylden på klubben for at ekstrenerne, Bergdølmo osv. gikk også da.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1211

                Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                Lønnspolitikken inkluderer så vidt jeg har forstått ikke bonuser ved signering og prestasjonsbonuser. Så de kunne gitt han en liten sum for å signere en ny avtale og fremdeles gitt han en lønn innenfor nåværende lønnspolitikk.

                Og som andre har vært inne på er det jævlig provoserende å først få et latterlig lavt tilbud, før det reelle tilbudet kommer på blokka. Ville gitt sjefen en glatt finger om han hadde holdt på sånn ved lønnsforhandlinger.
                Vi vet ingenting. Alt er bare spekulasjoner, og vi må ikke tro at klubben ikke har strukket seg så langt de bare kan økonomisk.

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 438

                  5 mill for en som har bestemt seg for å forlate klubben, og som helst ønsker å gå som bosman for å tjene mest mulig penger, er en god deal.
                  Alternativet ville vært å tvinge han til å gå kontrakten ut med den misnøyen det hadde generert.
                  Eller tilbudt han 10 ganger høyere lønn, som Edh selv mener han vil få ved å gå til utlandet (intervju RB), og dermed sette Klubben i et økonomisk uføre.
                  Nei, når Edh har tatt det dårligere valget han har gjort, så synes jeg klubben er på vei tll å lande en god deal.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1384

                    Opprinnelig skrevet av banan

                    Hva mener du han skulle fått da??
                    Klubben har tilbudt han det de mener de kan strekke seg til økonomisk for å beholde han, men han selv vil ikke. At du greier å snu det mot klubben er jo helt utrolig!
                    Da kan du jo i samme slengen gi skylden på klubben for at ekstrenerne, Bergdølmo osv. gikk også da.
                    Man kunne signert en lengre kontrakt tidligere. Situasjonen man er oppe i nå er håpløs, men det handler om å få på plass lengre kontrakter på de unge spillerne som holder nivået og sannsynligvis vil utvikle seg. Hos oss er det langtidskontrakt på de gamle (f.eks. 33 år gamle Lehne ut 2026) og kort tid på Edh… Slike situasjoner unngår de fleste andre klubber å havne i.

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 255

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      Man kunne signert en lengre kontrakt tidligere. Situasjonen man er oppe i nå er håpløs, men det handler om å få på plass lengre kontrakter på de unge spillerne som holder nivået og sannsynligvis vil utvikle seg. Hos oss er det langtidskontrakt på de gamle (f.eks. 33 år gamle Lehne ut 2026) og kort tid på Edh… Slike situasjoner unngår de fleste andre klubber å havne i.
                      Enig i at langtidskontraktene på eldre spillere er bekymringsfullt. Er også bekymret over at vi har en sportssjef som "mister huet" på Facebook og navngir enkeltpersoner. Ser han får støtteerklæringer i retur, men innlegget hans er fryktelig uprofesjonelt i min bok.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2526

                        AIK må betale godt, når den sportslige baksiden er å ha Henning Berg som trener. Jeg er ikke veldig krevende når det kommer til spillestil og hvordan lag opptrår på banen, men han spiller en så grå og trist fotball.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 667

                          Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                          Enig i at langtidskontraktene på eldre spillere er bekymringsfullt. Er også bekymret over at vi har en sportssjef som "mister huet" på Facebook og navngir enkeltpersoner. Ser han får støtteerklæringer i retur, men innlegget hans er fryktelig uprofesjonelt i min bok.
                          Det lyder da potensielt betenkelig - er det noe som kan skjermdumpes eller deles til oss uten Facebook-profil?
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 488

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Vi vet ingenting. Alt er bare spekulasjoner, og vi må ikke tro at klubben ikke har strukket seg så langt de bare kan økonomisk.
                            Hvorfor må vi ikke tro det?
                            En ting er grunnlønn, men ingen snakker om bonuser. Det er noen spillere i klubben som tjener enormt mye mer enn hva grunnlønna sier.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1326

                              Opprinnelig skrevet av BD

                              Man kunne signert en lengre kontrakt tidligere. Situasjonen man er oppe i nå er håpløs, men det handler om å få på plass lengre kontrakter på de unge spillerne som holder nivået og sannsynligvis vil utvikle seg. Hos oss er det langtidskontrakt på de gamle (f.eks. 33 år gamle Lehne ut 2026) og kort tid på Edh… Slike situasjoner unngår de fleste andre klubber å havne i.
                              Det er mange faktorer som spiller inn her, vil jeg tro. Og akkurat i Edhs tilfelle kan jeg ikke være så veldig forbanna på hva klubben har gjort.

                              1. Edh har en fæl skadehistorikk, og kneskader kan brått sette punktum for en hvilken som helst karriere. Da vil LSK sitte på forpliktelser til en skadet spiller i årevis.
                              2. Alle unge spillere som gjør det bra i LSK, har som mål å prøve seg i store ligaer. Ikke sikkert at spillerne heller vil ha så lange kontrakter
                              3. De fleste gode 18-åringer blir ikke eliteseriespillere. Det er risikabelt å inngå lange og store kontrakter med unggutter som ikke har tatt det siste steget ennå.

                              Kommentar

                              • ChristerH
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2006
                                • 199

                                Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                                Det lyder da potensielt betenkelig - er det noe som kan skjermdumpes eller deles til oss uten Facebook-profil?
                                Det startet med ett innlegg fra broren til Eskil? Som senere er slettet



                                Thomas Edh

                                Til dere som snakker om lojalitet
                                oppførsel og benken. Ta dere en bolle før
                                dere kommer med slike passpåskrivelser.
                                Gutten var på kontoret til sjefen i Mars i
                                FJOR, da de ønsket en forlengelse av
                                kontrakten. Da hadde han lønn under en
                                Sfo ansatt. Tilbudet kom og det var et
                                forslag på to års forlengelse, og
                                lønnsøkning på 5000 kr pr mnd. Ja du
                                leser riktig, femtusenkroner. Han takker
                                pent nei. Dette er skriftlig, så ikke tvil
                                mine herrer. Siden har han ikke hørt noen
                                verdens ting. På ETT år ingen ting. Så for
                                en utøver som gir jernet 7 dager i uka,
                                morgen, kveld, helg, reise og oppdrag/
                                eventer uten økonomiske tillegg av noe
                                slag, må jo selfølgelig vurdere tilbud som
                                kommer fra andre klubber som ønsker
                                ham i sin stall. Har er ikke noe mindre
                                LSK av den grunn
                                hvor da Mesfin svarer dette



                                Innlegget til Thomas Edh ble fjernet.
                                Samtidig som jeg skrev dette innlegget.

                                Å fjerne et innlegg, fjerner ikke skade som har oppstått.

                                Derfor legger jeg ut innlegget allikevel;

                                ————————————————————

                                Dette her kan ikke stå som en etablert sannhet!

                                Men jeg forstår agendaen.

                                Nå er jeg lei av å bli kastet under bussen og kjørt over gang etter gang gjennom denne vinteren. Både på egne vegne og på klubbens vegne.

                                I dette tilfellet; at man klarer å skrive så mange usannheter, er forsåvidt ikke overraskende for min del.

                                Slik har det vært med deg tidligere i dette forum. Og med andre i din familie.

                                Den som vet den vet.

                                Heldigvis er det ikke slik med hans agent som forhandler disse kontraktene og Eskil.

                                Vi har gjensidig respekt for hverandre hele veien. Senest gjennom samtale ikveld.

                                Dialogen mellom partene har vært langvarig og konstruktiv - men ikke ført frem til enighet.

                                Det eneste du klarer å skrive som er sannhet i denne posten, er at Eskil har gitt jernet 7 dager i uka på og utenfor banen. Men det gjør de andre spillerne også, aldri glem å nevne det da.

                                Har forståelse over at du vil støtte broren din. Men å gjøre det ved å urettmessig snakke ned LSK og meg, er langt over streken. Spesielt når du forsøker å etablere en sannhet som er direkte løgn!

                                Du utelater også relevant informasjon, og forteller dette på verst mulig måte for å vinne frem, uten å i det hele tatt tenke over hvilken situasjon du setter klubben og Eskil fast i.

                                Du sier du har disse tallene skriftlig.
                                Legg det ut her. Gjerne for meg og LSK.

                                Jeg oppfordrer deg til å gjøre det. Jeg syner deg!

                                Dessverre kan ikke jeg som arbeidsgiver gjøre det.
                                Men heldigvis har jeg dette skriftlig og agenten til Eskil har det skriftlig.

                                Sannheten kommer frem.

                                Først får vi se hvordan dette ender, så skal jeg uttale meg i et helt annet fora enn dette.

                                Det du holder på med er skadelig for omdømme til klubben og integriteten min.

                                Dette har ingen hold i virkeligheten.

                                Dere andre som også holder på å sprer usannheter(ja du også Håvard Malones) - tenk dere om både på vegne av klubben og Eskil.

                                Det er ikke godt for noen.

                                Engasjement er gull, men ikke for enhver pris dersom det gjør skade på klubb og mennesker.

                                Gleder meg til sesongstart og håper dere andre gjør det samme??
                                Forza Fugla ???

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1384

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Det er mange faktorer som spiller inn her, vil jeg tro. Og akkurat i Edhs tilfelle kan jeg ikke være så veldig forbanna på hva klubben har gjort.

                                  1. Edh har en fæl skadehistorikk, og kneskader kan brått sette punktum for en hvilken som helst karriere. Da vil LSK sitte på forpliktelser til en skadet spiller i årevis.
                                  2. Alle unge spillere som gjør det bra i LSK, har som mål å prøve seg i store ligaer. Ikke sikkert at spillerne heller vil ha så lange kontrakter
                                  3. De fleste gode 18-åringer blir ikke eliteseriespillere. Det er risikabelt å inngå lange og store kontrakter med unggutter som ikke har tatt det siste steget ennå.
                                  Om skadehistorikken har hatt noe å si så ser vi i så fall en ny feilvurdering fra klubben på dette. Man er jo villig til å ta risiko på eldre spillere med skadehistorikk, men da bommer man for ofte med sine vurderinger. At man klarer å bomme andre veien med en ung spiller som har en stor oppside med tanke på hva han kan levere for klubben og bli solgt for, blir fort mye dyrere. Nå blir vi tvunget til å gi bort en skadefri U21-landslagsspiller uten å være i nærheten av å få det vi burde hatt ut av ham, sportslig eller økonomisk.

                                  Klubben burde vært tidligere ute med å signere en lengre kontrakt, og ikke sette seg i situasjonen hvor man står med ekstremt dårlige kort på hånda fordi man har en ung, erfaren spiller som åpenbart er attraktiv og vil få andre alternativer når han er inne i sitt siste kontraktsår. Andre klubber får til å få den kontrakten på plass!

                                  At "de fleste gode 18-åringene ikke blir eliteseriespillere" er ikke relevant her. Edh har vært god nok for Eliteserien i tre år allerede. Spørsmålet er bare hvor mye bedre han kan bli.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2004

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Hvorfor må vi ikke tro det?
                                    Fordi klubben ikke har noen spesiell interesse av å skyte seg selv i foten?

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 488

                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Fordi klubben ikke har noen spesiell interesse av å skyte seg selv i foten?
                                      Med den logikken så gjør klubben aldri feil.

                                      Jeg er ikke kategorisk på at vi må forlenge med Edh, mitt poeng er at lønnsnivå i klubben er rimelig skeivt. Også innad i en startellever og det skaper fort dårlig stemning.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2004

                                        Jeg synes alltid det er synd når en lokal lad velger å gå videre til tross for tilbud om forlengelse. Når spilleren ikke en gang går til en åpenbart bedre klubb gjør det litt ekstra vondt. Når det er sagt, Eskil valgte en dårlig løsning når han prøver å ta lønnsforhandlingene sine gjennom media. Da skaper han en situasjon som blir vanskeligere å løse og skaper i tillegg negativitet overfor klubben han hevder å bry seg om.

                                        Jeg er helt sikker på at klubben har prøvd å finne en løsning innenfor de rammene de har. De har selvfølgelig muligheten til å gi mer, men neppe uten at det skaper ringvirkninger i resten av stallen. Det er for enkelt å bare si at klubben ikke har gjort en god nok jobb. Hvis spilleren selv mener (eller har folk som visker ting i øret på ham) at han er verdt mer enn klubben mener å kunne forsvare, er det vanskelig å finne rom for enighet. Man kan ikke tvinge en spiller til å akseptere en ny kontrakt, og man kan heller ikke la spilleren tvinge fram betingelser som ikke er forsvarlig ut i fra klubbens lønnspolitikk. Når en sånn situasjon oppstår er det faktisk bedre at spilleren får muligheten til å prøve seg et annet sted.

                                        Jeg vet ingenting om hvilke betingelser han har blitt tilbudt, men det er helt fair at han mener han er verdt mer. Da må han gå et annet sted. Hans utvikling siste halvannet år har ikke vært all verden etter mitt syn. Vi er godt dekket på de plassene han kan spille. Signaleffekten er ikke så god, men signaleffekten av å gi etter for krav er heller ikke god. Jeg finner det helt utenkelig at ikke klubben har gjort sitt beste for å løse situasjonen på en ryddig måte.

                                        Lykke til videre, Eskil. Vær bevisst på kommunikasjonen din de neste ukene og månedene, så vil du også bli ønsket velkommen tilbake hvis det blir aktuelt på et senere tidspunkt.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2004

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                          Med den logikken så gjør klubben aldri feil.
                                          Det kan være, men gjør ikke argumentet feil. Klubben må ta noen vurderinger ut i fra helhetsperspektiv, som spilleren ikke trenger å bry seg om. Selvfølgelig gjør klubben feil. Å anta som et utgangspunkt - uten særlig innsyn i saken - at klubben har gjort feil, det synes jeg blir for dumt.

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                          Jeg er ikke kategorisk på at vi må forlenge med Edh, mitt poeng er at lønnsnivå i klubben er rimelig skeivt. Også innad i en startellever og det skaper fort dårlig stemning.
                                          Mulig noen er mer sosialdemokratisk anlagt enn andre her. Jeg vet ikke nok om lønnsnivået og fordelingen, men vil anta at fordelingen er skeiv og rimelig.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎