Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    På kort sikt kan man kanskje håpe på:

    Mads
    Knutte - Sander - Rossi - Ricky
    Hoffern - Lundis - Kito
    Ubbe - Kongen - Kronprinsen

    ?
    Ja, og på lang sikt kanskje:

    Pjoffen
    Gnuten - Plakk - Oliss - Nøkkelen
    Brekk - Kakeskiva - Hoggern
    Jolly Cola - Fredsmekleren - Plopp

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3321

      Bolly med en reaksjon (?) ifølge Sves som han fikk på trening denne uka, og er neppe med mot Sandefjord. Hva nå det måtte bety.

      Men dette visste vi vel kom når han re-signerte.

      Lundemo ikke trent denne uka, men er optimistisk med tanke på søndag.

      Knudtzon har trent denne uka og kan være med i troppen søndag.

      Larsson blir neppe med.
      Last edited by LS89; 18.04.2024, 20:04.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1385

        Gilbert opplyser om følgende formasjon på trening (og sannsynligvis i neste kamp):

        Mads
        Uba-Ruben-Martin-Kristoffer
        Ibra-Vebjørn-Kito
        Gjermund-Thomas-Henrik

        At både Moen Foss og Garnås benkes og Ruben får fortsette er jo ikke til å tro, men jeg liker rokkeringen av Kitolano og Åsen. Vi får litt mer frekvens på midtbanen og Åsen litt nærmere Lehne og Skogvold. Tror han kan komme til mange innlegg fra høyre også - det er jo ikke slik at han kommer så mye forbi backen uansett, så innoverskrudde crossere fra høyre har jeg trua på. Uba har også løpskapasitet til å skaffe rom for han. Jeg melder to målgivende på Åsen.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2860

          Jeg mener benking av Ruben er helt avgjørende både for laget og han selv slik det er nå. Vi kommer ikke til å få nytte av hans egenskaper vi veit han har før han blir benka. Først da tror hei han vil våkne. Er helt sikker på at det går en faen i han da. Det verste som finnes er klippekort på spillere som presterer under det de egentlige er gode for. Tror at Ruben veit godt selv at det han har prestert etter han kom tilbake ikke er godt nok
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Lillelord
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2004
            • 62

            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Jeg mener benking av Ruben er helt avgjørende både for laget og han selv slik det er nå. Vi kommer ikke til å få nytte av hans egenskaper vi veit han har før han blir benka. Først da tror hei han vil våkne. Er helt sikker på at det går en faen i han da. Det verste som finnes er klippekort på spillere som presterer under det de egentlige er gode for. Tror at Ruben veit godt selv at det han har prestert etter han kom tilbake ikke er godt nok
            Tror du kan ha rett i dette!

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2013
              • 141

              Opprinnelig skrevet av BD
              Gilbert opplyser om følgende formasjon på trening (og sannsynligvis i neste kamp):

              Mads
              Uba-Ruben-Martin-Kristoffer
              Ibra-Vebjørn-Kito
              Gjermund-Thomas-Henrik

              At både Moen Foss og Garnås benkes og Ruben får fortsette er jo ikke til å tro, men jeg liker rokkeringen av Kitolano og Åsen. Vi får litt mer frekvens på midtbanen og Åsen litt nærmere Lehne og Skogvold. Tror han kan komme til mange innlegg fra høyre også - det er jo ikke slik at han kommer så mye forbi backen uansett, så innoverskrudde crossere fra høyre har jeg trua på. Uba har også løpskapasitet til å skaffe rom for han. Jeg melder to målgivende på Åsen.
              Hmmm... skal du ha 2 breie på høyre side nå plutselig slik at Åsen kommer til innsvingere. Håper ikke det er planen, selv om de har spilt slik tidligere.
              Mulig de har snudd greia slik at Uba skal holde igjen litt mer og Tønnesen skal bli brei slik at Skogvold kan stikke innover. Det gir i så tilfelle mer mening av mange grunner, for jeg mener Uba fremstår som bedre mann/mann og med mye rappere beinflytting enn Tønnesen. Dvs at Tønnesen kan slå gode innlegg fra venstre mens vi får tilsvarende fra en breitliggende Åsen på andre kanten. I tillegg vil skogvod komme mer inn og rundt boks og ikke bli så isolert nede ved cornerflagget... Spennende saker, jeg gir 3-4 tomler opp!

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2024

                Opprinnelig skrevet av OlaG

                Det er vel Gabrielsen som mister ballen i frisparktrekket, som er det som gjør at det det er mulig å kjøre en kontring?
                Skjønner at det ikke er en defensiv aksjon, men at han ikke er involvert blir jo litt feil.
                Jeg har ikke sett situasjonen på nytt etter å ha lest hva du skriver. Det er derfor mulig at jeg husker feil, men: 1. Jeg reagerte ikke spesielt på ballmist (fikk ingen "hva er det du driver med?"-reaksjon som fikk meg til å feste meg ved hvem det var som mista ballen. Dette i motsetning til da feks Garnås forsøkte å drive framover før 0-1 mot KBK. 2. Uansett hvem det var som mista ballen, var det i en egenskap av en offensiv aksjon. Det samme KAN du selvfølgelig si om Garnås sin ovennevnte ballmist også, men forskjellen er at forsvarsspillerne forventes å av og til avansere med ball som en del av rollen deres i forsvaret. At de tar del i offensive dødballtrekk anser jeg ikke som en del av rollen deres i forsvaret.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2024

                  Opprinnelig skrevet av EPA

                  Hmmm... skal du ha 2 breie på høyre side nå plutselig slik at Åsen kommer til innsvingere. Håper ikke det er planen, selv om de har spilt slik tidligere.
                  Mulig de har snudd greia slik at Uba skal holde igjen litt mer og Tønnesen skal bli brei slik at Skogvold kan stikke innover. Det gir i så tilfelle mer mening av mange grunner, for jeg mener Uba fremstår som bedre mann/mann og med mye rappere beinflytting enn Tønnesen. Dvs at Tønnesen kan slå gode innlegg fra venstre mens vi får tilsvarende fra en breitliggende Åsen på andre kanten. I tillegg vil skogvod komme mer inn og rundt boks og ikke bli så isolert nede ved cornerflagget... Spennende saker, jeg gir 3-4 tomler opp!
                  Litt usikker på to venstrebein på høyre side, men Ibra vandrer jo uansett så mye at man aldri aner hvor han er. Det kan være positivt for å få innlegg fra begge sider. En fare er at Ibra og Åsen blir gående (ordet valgt bevisst) oppå hverandre.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3144

                    Håper at "Klippekort Gabrielsen" føler presset i denne. Burde absolutt ikke ha startet etter min mening, og om han ikke løfter seg flere hakk i denne kampen, så må det tas grep. Å belønne flere dårlige prestasjoner etter hverandre er drepen for motivasjonen til utfordrerne.

                    (Jeg sier som Trigz: Nå er det på høy tid å prøve Plakk eller Oliss på den ene stopperplassen)

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3325

                      Det positive er at trenerteamet ser ut til å innse at Åsen ikke er en indreløper. Ellers så må Moen Foss lure på hva som skal til for å få muligheten. Blir ikke overrasket dersom han forsvinner neste sesong dersom dette fortsetter. Ellers håper jeg at vi forsøker en midtbanetrio med Lundemo og Hoff som balanserende og Kitolano foran dem, men det fraviker vel fra spillesystemet så det skjer neppe på kort sikt.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 880

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Jeg har ikke sett situasjonen på nytt etter å ha lest hva du skriver. Det er derfor mulig at jeg husker feil, men: 1. Jeg reagerte ikke spesielt på ballmist (fikk ingen "hva er det du driver med?"-reaksjon som fikk meg til å feste meg ved hvem det var som mista ballen. Dette i motsetning til da feks Garnås forsøkte å drive framover før 0-1 mot KBK. 2. Uansett hvem det var som mista ballen, var det i en egenskap av en offensiv aksjon. Det samme KAN du selvfølgelig si om Garnås sin ovennevnte ballmist også, men forskjellen er at forsvarsspillerne forventes å av og til avansere med ball som en del av rollen deres i forsvaret. At de tar del i offensive dødballtrekk anser jeg ikke som en del av rollen deres i forsvaret.
                        Det er et frisparktrekk hvor Gabrielsen gjør et løp fra "midt inne i klynga" og ut til høyre i feltet. Han mottar da ballen umarkert, gjør en helt OK demping men så prøver han å spille ballen med høyrefoten, mister balansen og mister ballen til forsvarsspiller som så setter i gang kontringen som ender i mål. Ca. 75:40 og utover på kampklokka hvis du har lyst til å se den igjen på Play.

                        Men det er greit, kjøper argumentasjonen din

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3325

                          Opprinnelig skrevet av OlaG
                          Det er et frisparktrekk hvor Gabrielsen gjør et løp fra "midt inne i klynga" og ut til høyre i feltet. Han mottar da ballen umarkert, gjør en helt OK demping men så prøver han å spille ballen med høyrefoten, mister balansen og mister ballen til forsvarsspiller som så setter i gang kontringen som ender i mål. Ca. 75:40 og utover på kampklokka hvis du har lyst til å se den igjen på Play.

                          Men det er greit, kjøper argumentasjonen din
                          Trekket er det samme vi scoret på i en treningskamp. Det er ikke en kjempetabbe, men viser hvor sårbare vi er på kontringer. I så måte viser den hvor lista ligger i forhold til å endre fra angrep til forsvar.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2013
                            • 141

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Litt usikker på to venstrebein på høyre side, men Ibra vandrer jo uansett så mye at man aldri aner hvor han er. Det kan være positivt for å få innlegg fra begge sider. En fare er at Ibra og Åsen blir gående (ordet valgt bevisst) oppå hverandre.
                            Ja, men jo mer jeg tenker på dette jo mer positiv blir jeg.
                            1. Åsen er ikke lenger en del av midtbanen og vil dermed ikke bli like fartsutfordret defensivt.
                            2. Vi vil ha muligheter for gode innlegg fra begge sider med Tønnesen/Åsen
                            3. Skogvold kommer som sagt mer til sin rett inn i boks enn ved cornerflagget, og vil samtidig slippe litt mer unna defensivt da han slipper å løpe for Åsen (ulempen er at Uba må jobbe dobbelt pga Åsen/Ylldren komboen, men jeg håper og tror han vil gjøre en god jobb).
                            4. De tra bak (når vi angriper) vil totalt sett få mer bevegelse ved å bytte ut Garnås med Uba, selv om vi mister litt duellstyrke. Det vil derimot være et savn om vi blir presset tilbake, og på dødballer, men der har vi hittil ikke hatt så store problemer slik jeg ser det sammenlignet med når motstander kommer i fart.
                            5. Yldren og Kitolano vil kunne jobbe i mellomrommet og lage flere kryssløp enn det som tidligere har vært, siden Åsen er ganske statisk siden han tross alt ønsker å vispe ballen inn fra siden. Bare å håpe på at Yldren klarer å trekke inn... Helst ser jeg nok at han settes på benk med mindre han blomstrer kjapt, og at de flytter Uba inn i den rollen så fort vi har alternativer klare (Erling/Eric).
                            6. Kitolano er neppe verdens raskeste, men alle er raskere enn Åsen. Regner med forsvaret og Hedenstad vil kunne nyte godt av dette, men som sagt vil jeg gjerne ha ut ylldren og få uba opp et hakk for å få enda mer fart.

                            P.S. Et siste ønske hadde blitt om de snart kunne satt inn lucky fremfor karlin siste 15-20 i kamper som er avgjort, men det er vel utopi å håpe på all den tid trenerne selv har valgt å hente karlin... Jeg skjønner enda ikke hva de ser i han bortsett fra at han er "skolert" lucky er for meg en spiller som virkelig kan bli fantastisk om han får lov til å feile.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7028

                              Stopperne er så sin sak (Gabrielsen må ut av laget, merkelig at han får tillit uansett prestasjoner), men som andre har kommentert, det er vanskelig å være midtstopper bak en midtbane som overhodet ikke har tempoet eller forflytningsevnen som kreves. Alle på dette forumet, og alle som har sett laget i treningskampene og vet litt om troppen vår, har sett disse problemene gjennom hele vinteren, men sportslig ledelse og treneren har ikke gjort noe med det. Sistnevnte gikk sågar høyt ut på banen og skrøt laget opp i skyene før første seriekamp startet og han fikk realitetene rett i trynet. Da har du bedt om det.

                              For min del er eneste fokus at vi må holde tre lag bak oss. Topp fem med dette mannskapet og denne treneren kan vi glemme. Jeg tror vi skal klare å slå de fleste av bunnlagene. La oss se hvordan tabellen ser ut 16. mai. Jeg frykter dessverre det verste. Det er iallfall positivt at Åsen fjernes fra midtbanen og settes i en posisjon der han har forutsetninger for å lykkes. Ingen andre i troppen har hans innleggskvalitet.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2013
                                • 141

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Stopperne er så sin sak (Gabrielsen må ut av laget, merkelig at han får tillit uansett prestasjoner), men som andre har kommentert, det er vanskelig å være midtstopper bak en midtbane som overhodet ikke har tempoet eller forflytningsevnen som kreves. Alle på dette forumet, og alle som har sett laget i treningskampene og vet litt om troppen vår, har sett disse problemene gjennom hele vinteren, men sportslig ledelse og treneren har ikke gjort noe med det. Sistnevnte gikk sågar høyt ut på banen og skrøt laget opp i skyene før første seriekamp startet og han fikk realitetene rett i trynet. Da har du bedt om det.

                                For min del er eneste fokus at vi må holde tre lag bak oss. Topp fem med dette mannskapet og denne treneren kan vi glemme. Jeg tror vi skal klare å slå de fleste av bunnlagene. La oss se hvordan tabellen ser ut 16. mai. Jeg frykter dessverre det verste. Det er iallfall positivt at Åsen fjernes fra midtbanen og settes i en posisjon der han har forutsetninger for å lykkes. Ingen andre i troppen har hans innleggskvalitet.
                                Tror nok de har fått en liten vekker når det gjelder tempo, og det kunne og burde vært unngått ved å spille noen treningskamper mot bedre motstand (verdt å huske neste gang vi henter en trener som ikke har erfaring fra ES). Det er enklere å se ut som vi er gode når vi spiller mot bunnlag som er tregere, eller mot oss selv på trening siden vi tross alt spiller mot våre egne mindre raske ben.
                                Så jeg tolker det vel dithen at han skrøyt av spillernes evne til å tilegne seg nytt system raskt mer enn at de var klare for å herje mot de andre topplegene (det hadde de neppe grunnlag for å uttale seg om, all den tid de kun hadde møtt nedrykksstriden).

                                La oss alle håpe vi snart får inn noen trommestikker i midten, eller at en eller annen sammensetning av Uba- Hoff/Lundemo -Lucky kan fungere der på sikt. Det er hverfall den eneste sammensetningen jeg ser per dags dato som har fart nok til å demme opp av spillerne vi har i stallen... Så krysser fingrene for at Ub/Lucky kan få sjansen og lære fortere enn svint!
                                Mener egentlig ikke at Lundemo har fart nok, men med et par bikkjer rundt seg tror jeg likevel han kan fungere bra og samtidig bli en ballsentral som holder nivå siden han er klart bedre på langpasninger enn feks hoff.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2024

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Det er et frisparktrekk hvor Gabrielsen gjør et løp fra "midt inne i klynga" og ut til høyre i feltet. Han mottar da ballen umarkert, gjør en helt OK demping men så prøver han å spille ballen med høyrefoten, mister balansen og mister ballen til forsvarsspiller som så setter i gang kontringen som ender i mål. Ca. 75:40 og utover på kampklokka hvis du har lyst til å se den igjen på Play.

                                  Men det er greit, kjøper argumentasjonen din
                                  Har ingen problemer med å finne den igjen, men jeg har sett nok situasjoner fra den kampen

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2286

                                    Ikke LSK relatert, men når lissom-østkantgutten Borkgrevinkelanke, fra Ullevål Haveby .. eh Lille Tøyen, engas selvoppfostrede nemesis, forærer Lyn et mål så er det verdt en kommentar i denne tråden synes jeg. Bakke-ball er forøvrig fortsatt like traust og kjedelig i en ny og eklere drakt.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4295

                                      Sves er ganske bastant på at Lundemo er tilbake på søndag. Tror det ikke før jeg får se det, men hvis så er tilfelle, håper jeg vi går for denne oppstillingen mot Kamma:

                                      Và - Lehne - Åsen
                                      Ibra - Lundemo - Hoff
                                      Tønnesen - Gabrielsen - Roseth - Uba
                                      Mads

                                      Kito og Skogvold kan ta seg en tur på benken. Kan være fine folk å sette inn siste halvtimen. For Henrik sin del skranter selvtilliten, mens Kito rett og slett ikke har vært god nok. Ikke ideelt med Åsen på høyreving. Kanskje kunne man vurdert Và som innoverkant på høyre?...

                                      En treer på midten bestående av Ibra, Lundemo og Hoff er den mest fotrappe vi kan stille (dette smerter meg å skrive) uten å gå for mye ned i kvalitet. Det blir spennende å se om vi kan skyve Uba et ledd frem dersom Larsson viser seg tilliten verdig på HB. Vanskelig å trekke noen konklusjon ut fra kampen mot Strømmen.

                                      Forsvaret er bankers etter kampen mot Sandefjord, selv om jeg likte spielführer Roseth på venstrebacken. Ekstremt fotballhipsteropplegg.

                                      Hagerup spilte seg ikke inn mot Strømmen, selv om jeg er langt fra trygg på Mads om dagen.

                                      Det blir uansett spennende å se laguttaket dersom Lundemo blir klar. Begynner å rasle litt med klippekortsabelen om ikke Và får seg en startplass i hvert fall.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4295

                                        Men altså, seriøst… Hva gjør vi nå som Hoff gikk av med skade? Lundemo er aldri i verden klar til å starte både i cupen og i serien. Sannsynligvis ikke i noen av dem. Sves kan bare drite i å melde at Lundemo nærmer seg. Troverdigheten er brukt opp for lengst. Karlin er milevis unna. Lucky får ikke sjansen.

                                        Skal vi holde på samme formasjon, må vel det å flytte f.eks. Roseth opp som anker være løsningen. Mener han har de beste forutsetningene for å takle 6er-rollen av de som er friske. Litt sånn John Stones i City-opplegg.

                                        Vi er i skikkelig trøbbel nå – og dette var en varslet katastrofe.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1209

                                          De 5 første kampene har vært en fin realitetsorientering for spillere og trenere. Mye dårligere enn topp 3 i ligaen og ut i fra de 5 første har RBK også vist at de har kommet lengere enn LSK. Etter min menig er dette laget best med tre bak og jeg tror vi snart kan få se det etter de tre neste kampene der jeg tror poengfangsten blir laber. Heldigvis så møter vi også glimt i cupen som er meget fin trening for dette laget på nåværende tidspunkt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎