Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 486

    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

    Drømmemotstanderen er jo noen som presser høyt, men ikke gjør det samlet og i tillegg gjør det med lav kvalitet sånn at frispillinga kan funke.
    Oss sjøl?

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 667

      Får se Vá på torsdag, bra det er noe å se frem mot. Men håper man også får se Garnås, Lundemo og at Tønnesen og Kitolano får besøke benken en tur.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7042

        Bare siterer meg selv fra tidlig i april, jeg:

        "Jeg så Viking - Brann før i dag. Vi slår ikke dem heller med dette laget, for å si det sånn. Vi ser ut som et bånnlag."

        Sett Georgson på bussen! Fyren er sjanseløs.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2888

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Bare siterer meg selv fra tidlig i april, jeg:

          "Jeg så Viking - Brann før i dag. Vi slår ikke dem heller med dette laget, for å si det sånn. Vi ser ut som et bånnlag."

          Sett Georgson på bussen! Fyren er sjanseløs.
          Jeg bare elsker sånne meldinger. De kommer til å bite deg så jævlig hardt i ræva!

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 661

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Bare siterer meg selv fra tidlig i april, jeg:

            "Jeg så Viking - Brann før i dag. Vi slår ikke dem heller med dette laget, for å si det sånn. Vi ser ut som et bånnlag."

            Sett Georgson på bussen! Fyren er sjanseløs.
            Spot on. Heller få han bort før enn siden.

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 486

              Opprinnelig skrevet av occean-fan!

              Spot on. Heller få han bort før enn siden.
              Nevn én eneste trener i en hvilken som helst liga som har oppnådd langvarig suksess etter en pangstart i ny klubb, så skal jeg kontre med verdensstjernetrenere som har gjort reint bord etter dårlig start i ny klubb.
              jeg kan starte med klopp i pool og pep i city og mer hjemlig k knutsen i glimt, tar du utfordringa?

              Kommentar

              • occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 661

                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                Nevn én eneste trener i en hvilken som helst liga som har oppnådd langvarig suksess etter en pangstart i ny klubb, så skal jeg kontre med verdensstjernetrenere som har gjort reint bord etter dårlig start i ny klubb.
                jeg kan starte med klopp i pool og pep i city og mer hjemlig k knutsen i glimt, tar du utfordringa?
                Skal gi det et forsøk. Men hvor legger du lista for langvarig suksess? Greit å vite hvilke kriterier jeg skal gå etter.

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 486

                  Opprinnelig skrevet av occean-fan!

                  Skal gi det et forsøk. Men hvor legger du lista for langvarig suksess? Greit å vite hvilke kriterier jeg skal gå etter.
                  Gjør det enkelt og bestem sjøl, evt legg lista der du ville vært fornøyd hvis fugla hadde klart det samme. Jeg tror jeg "vinner" uansett

                  Kommentar

                  • Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 286

                    Jøss! Når Svesengen begynner å kritisere Georgson for dårlig kampledelse, lurer jeg på om han snakker for flere (mener ikke supporterne). Sitter ofte langt inne for ham å være såpass skarp med pennen.

                    Kommentar

                    • occean-fan!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 661

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                      Gjør det enkelt og bestem sjøl, evt legg lista der du ville vært fornøyd hvis fugla hadde klart det samme. Jeg tror jeg "vinner" uansett
                      Jeg har god kjennskap til mye fotball, men klarer ikke hoste opp så mange navn her på stående fot. Finner sikkert et utvalg om jeg legger ned litt tid i det. Men Ange(Celtic) og Gasperoni(Atalanta) er vel to ok eksempler. Selvom de ikke kan sammenlignes med navnene du trekker opp av hatten. Så må vel konkludere med at du drar denne i land. Skal innrømme at jeg kommer med mye oppgulp fordi jeg har behov for å få utløp for følelser i forbindelse med fugla. Og oppgulpet er stort sett satt veldig på spissen og ofte ikke helt seriøst ment.

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 286

                        Klart det finnes trenere som har hatt suksess nærmest umiddelbart. Diego Simeone vant vel Europa League i sin første sesong i Atletico, og Ruben Amorim vant den portugisiske ligaen med Sporting på første forsøk. I England er vel De Zerbi (Brighton) og Emery (Villa) eksempler på trenere som har fått det til å svinge raskt.

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 486

                          Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                          Klart det finnes trenere som har hatt suksess nærmest umiddelbart. Diego Simeone vant vel Europa League i sin første sesong i Atletico, og Ruben Amorim vant den portugisiske ligaen med Sporting på første forsøk. I England er vel De Zerbi (Brighton) og Emery (Villa) eksempler på trenere som har fått det til å svinge raskt.
                          Selvfølgelig har trenere hatt pangstarter, poenget mitt var at de som har bygd noe langvarig og solid gjerne har starta temmelig rævva, mens de som får knallstart i ny klubb som oftest har sakket akterut og til slutt gått seg helt fast.
                          Det virka ikke særlig smart av Pep å forvirre spillerne totalt med sine feilbeinte backer opp på midtbaneplass, de mista mange poeng og slapp inn noen håpløse mål, de sleit med å spille seg ut og ingen visste helt hvilke oppgaver de hadde. Sånn er det mildt sagt ikke lenger nå.
                          Ange gikk på vannet i starten av sesongen for Spurs, fortsatt tidlig der men det har blitt langt opp til førsteplassen de hadde etter en 8-10 kamper. Solskjær ble nærmest oppnevnt som en ny sir alex etter sin start, han gikk seg jo helt fast.

                          Så m.a.o. har ikke starten noe særlig å si for hvorvidt det blir suksessfullt over tid eller ikke, det som spiller rolle er at trenern får tid til å implementere spillet han ønsker, får han ikke det er det ikke noe poeng i å ansette ham til å begynne med. Skal vi bli et slags lokalt Palermo som sparker og gjenansetter samma fyr en 2-3 ganger pr sesong og gjerne har 5-6 treneravganger fra august til mai? Da kan vi begynne å snakke om skakkjørt klubb, det vil for meg være mye verre enn om vi må gå gjennom en tung periode før AGRA får sving på ting.
                          Klart at ingen av oss er fornøyde med hverken resultater eller hva vi har fått servert så langt, men jeg syns helller folk kan komma med spesifikk kritikk og egne synspunkt på hvorfor vi ikke fungerer enn stutum-uttalelser som send ham hjem etter 6 kamper, no offense, men det ligner ikke grisen.

                          Kommentar

                          • Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 286

                            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                            Selvfølgelig har trenere hatt pangstarter, poenget mitt var at de som har bygd noe langvarig og solid gjerne har starta temmelig rævva, mens de som får knallstart i ny klubb som oftest har sakket akterut og til slutt gått seg helt fast.
                            Det virka ikke særlig smart av Pep å forvirre spillerne totalt med sine feilbeinte backer opp på midtbaneplass, de mista mange poeng og slapp inn noen håpløse mål, de sleit med å spille seg ut og ingen visste helt hvilke oppgaver de hadde. Sånn er det mildt sagt ikke lenger nå.
                            Ange gikk på vannet i starten av sesongen for Spurs, fortsatt tidlig der men det har blitt langt opp til førsteplassen de hadde etter en 8-10 kamper. Solskjær ble nærmest oppnevnt som en ny sir alex etter sin start, han gikk seg jo helt fast.

                            Så m.a.o. har ikke starten noe særlig å si for hvorvidt det blir suksessfullt over tid eller ikke, det som spiller rolle er at trenern får tid til å implementere spillet han ønsker, får han ikke det er det ikke noe poeng i å ansette ham til å begynne med. Skal vi bli et slags lokalt Palermo som sparker og gjenansetter samma fyr en 2-3 ganger pr sesong og gjerne har 5-6 treneravganger fra august til mai? Da kan vi begynne å snakke om skakkjørt klubb, det vil for meg være mye verre enn om vi må gå gjennom en tung periode før AGRA får sving på ting.
                            Klart at ingen av oss er fornøyde med hverken resultater eller hva vi har fått servert så langt, men jeg syns helller folk kan komma med spesifikk kritikk og egne synspunkt på hvorfor vi ikke fungerer enn stutum-uttalelser som send ham hjem etter 6 kamper, no offense, men det ligner ikke grisen.
                            Ville bare nyansere bildet litt

                            Jeg er enig i at det er viktig å gi en ny trener et minimum av tid. Det er likevel en del valg som gir grunn til skepsis, for eksempel valget av å plassere Larsson på venstreving. At han i tillegg ble værende der nesten kampen ut, kan tyde på en trener som i liten grad er i stand til å gjøre kloke grep underveis i kampen.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 486

                              Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                              Ville bare nyansere bildet litt

                              Jeg er enig i at det er viktig å gi en ny trener et minimum av tid. Det er likevel en del valg som gir grunn til skepsis, for eksempel valget av å plassere Larsson på venstreving. At han i tillegg ble værende der nesten kampen ut, kan tyde på en trener som i liten grad er i stand til å gjøre kloke grep underveis i kampen.
                              Veldig spesiellt å skulle ha en feilbeint innoverkant ute til venstre når du ber venstreback om å IKKE overlappe ham men heller stå i midtbaneleddet ja, måtte nesten hatt et teknisk vidunder av Ubas kvalitet for å klart en sånn oppgave.
                              Jeg er også fryktelig skeptisk til alle rokeringene innad i laget, både under kamp og mellom kamper. Og ikke bare fra venstre indreløper til høyre, men Larsson som går fra H.back til V.ving fra en kamp til neste, det er klart relasjonene ikke sitter da. Hukommelsen er ikke som den en gang var men en superenkel og sannsynligvis ikke helt utfyllt eller korrekt oversikt forteller meg at:

                              Mads, Uba, Espen, Lunan, Moen Foss, Lundemo, Felix og TLO er de eneste som kun har spilt på 1 plass i år.
                              Larsson 2, HB og VV
                              Tønnesen og Roseth 2, Stopper og VB
                              Åsen og Kito 4, H og V indreløper, H og V ving
                              Hoff 2, anker og H indreløper
                              Ibra 2 (3?) H indreløper og anker, mulig V indreløper og?
                              Henrik 3, H og V ving, H indreløper
                              Knutzon 3, H og V indreløper, V ving

                              og selv de yngste talenta Karlin anker og indreløper, Elscha Spiss og V Ving.

                              Og detta er etter 6 serie og 2 cupkamper siden jeg ikke teller bjørkelangenkampen da vi stilte reint talentlag. 8 kamper, 4 posisjoner på flere av spillerne. Åssen i h**** skal man bygge noe som helst samspill av å bare kaste brikkene rundt seg?
                              Men detta kan umulig være en del av planen til AGRA, detta må da være innkjøringsproblemer og leting etter hvilke spillere han kan bruke i de forskjellige situasjonene, altså noe som kommer til å gå seg til bare trenern får nok tid

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3161

                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                Jeg er også fryktelig skeptisk til alle rokeringene innad i laget, både under kamp og mellom kamper. Og ikke bare fra venstre indreløper til høyre, men Larsson som går fra H.back til V.ving fra en kamp til neste, det er klart relasjonene ikke sitter da.

                                Men detta kan umulig være en del av planen til AGRA, detta må da være innkjøringsproblemer og leting etter hvilke spillere han kan bruke i de forskjellige situasjonene, altså noe som kommer til å gå seg til bare trenern får nok tid
                                Har reagert på akkurat det samme - men tenker også at du gir svaret på hvorfor det er slik i andre avsnitt. Faren er at dersom det fortsetter, så blir spillere usikre og velger det trygge (ref Larsson, som på en uvant plass var mest opptatt av å ikke gjøre feil - selv om han åpenbart har kvaliteter til mye mer).

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 486

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Faren er at dersom det fortsetter, så blir spillere usikre og velger det trygge (ref Larsson, som på en uvant plass var mest opptatt av å ikke gjøre feil - selv om han åpenbart har kvaliteter til mye mer).
                                  Absolutt, usikkerhet sprer seg fort i laget når ting ikke går veien, derfor mener jeg det var et ganske håpløst signal å sende i Kamma-kampen når han setter inn en 3. stopper og går ut såpass defensivt i 5-3-1, han sier det ikke var meninga å bli så lave og passive, men alle vet at det kommer til å skje, det er hans oppgave å motvirke det med signala han sender hvis han heller står for sin vante 4er bak og 3 foran, spill 4-3-1-1 og fortell laget at vi er mer en gode nok til å slå Kamma sjøl med 10 mann.
                                  Angrep vil alltid være beste forsvar i fotball, og jeg er så drita lei av å ikke klare å ro inn 1-0 ledelser med defensiv feig fotball helt tilbake til Uwe-tida, du gir motstander en livline med å gi opp alt initiativ i kampen og la dem spille spillet sitt.

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1214

                                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                    Absolutt, usikkerhet sprer seg fort i laget når ting ikke går veien, derfor mener jeg det var et ganske håpløst signal å sende i Kamma-kampen når han setter inn en 3. stopper og går ut såpass defensivt i 5-3-1, han sier det ikke var meninga å bli så lave og passive, men alle vet at det kommer til å skje, det er hans oppgave å motvirke det med signala han sender hvis han heller står for sin vante 4er bak og 3 foran, spill 4-3-1-1 og fortell laget at vi er mer en gode nok til å slå Kamma sjøl med 10 mann.
                                    Angrep vil alltid være beste forsvar i fotball, og jeg er så drita lei av å ikke klare å ro inn 1-0 ledelser med defensiv feig fotball helt tilbake til Uwe-tida, du gir motstander en livline med å gi opp alt initiativ i kampen og la dem spille spillet sitt.
                                    Nei, ingen lag i eliteserien er gode nok til å slå ham kam med 10 mann. Dette er det reineste tøv. Leder man kan man selvsagt ro i land en seier men å tro at vi kan opptre likt med 10 mann er bare naivt og meget dumt. Jeg mener 2 omgangen mot kamma er noe av det beste vi har prestert i serien så langt.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 486

                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                      Nei, ingen lag i eliteserien er gode nok til å slå ham kam med 10 mann. Dette er det reineste tøv. Leder man kan man selvsagt ro i land en seier men å tro at vi kan opptre likt med 10 mann er bare naivt og meget dumt. Jeg mener 2 omgangen mot kamma er noe av det beste vi har prestert i serien så langt.
                                      Da ser vi virkelig fotball forskjellig, jeg mener det er mye vanskeligere å holde nullen gjennom en omgang med konstant press på eget mål, innlegg på innlegg, vi sjøl får aldri ballen over midtbanen men bare står imot og løper imellom.
                                      Da er det mye enklere å holde litt på ball sjøl og heller la motstandern måtte løpe for å få den tilbake, tvinge de til å forholde seg til at vi har kvalitet i laget vi og, det er en måte å ro i land seiern på det og bare at du lar spillet foregå like mye på motstanderns halvdel som egen. Særlig når man snakker kvalitetsforskjellen som skal være på oss som ønsker medalje og europa og kamma som drømmer om å hølle seg sesong etter sesong.

                                      Kommentar

                                      • niko
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2008
                                        • 447

                                        Hvis vi mot formodning skulle krøke oss videre i morra - har noe lag noensinne hatt jævligere trekning tre runder på rad?

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2308

                                          Opprinnelig skrevet av niko
                                          Hvis vi mot formodning skulle krøke oss videre i morra - har noe lag noensinne hatt jævligere trekning tre runder på rad?
                                          Neppe, men det er bedre å ta imot molde på Fort Åråsen enn på Ullevål ... elleeeer ...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎