Treningskamper 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3956

    #41
    To svake involveringer fra Sveinhaug og dermed har Tenerife fått 2 mål. 3-3. Keeperne har vært LSKs svakeste.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Hexaphim
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 2732

      #42
      Straffe til Tenerife B
      "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2732

        #43
        Godt reddet av Sveinhaug!
        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2732

          #44
          Kampen ender (noe urettferdig for LSK din del) 3-3.
          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1212

            #45
            Var dette samme lag som enga slo 5 - 0?

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5093

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Var dette samme lag som enga slo 5 - 0?
              Nei, det var i følge Sves et rent juniorlag. (Som møtte VIF)

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2087

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Lucky kommer til å sanke mange gule kort dersom vi signerer ham. Takler som Bonke
                Takler som Bonke, tidvis dribler som Fofana. Av og til som Westerberg

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2087

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy

                  Nei, det var i følge Sves et rent juniorlag. (Som møtte VIF)
                  I motsetning til laget vi møtte, som holdt Postnord nivå. Tenerife skapte vel en halv målsjanse på egen hånd. Keeperne ga bort 3 mål, men redda en straffe. MHC styrte feltet greit, men slapp vel inn den eneste som var teoretisk mulig å slippe inn. Sveinhaug rota det til i et par situasjoner i tillegg til svak retur på 2-3 og håpløs bærtur på 3-3. Redder en straffe som sikrer ham en 3'er i stedet for en stolpe på børsen. Helt bak mål fant vi i tillegg Rogers, tidvis Lundemo, Seferi var også svak. Dommer trodde han dømte jenter 12, spesielt i 2. omgang. Keeperne til Tenerife er neppe stolte over noen av baklengsmålene de heller, men hadde noen andre gode redninger.

                  Seferi, Ibra, KP, Elscha, TLO og kanskje Henriksrud kunne eller burde scoret minst 1 hver i tillegg til de som satt.

                  På det jevne: Edh, Gabrielsen, Roseth, Moen Foss, Tønnesen, Skogvold, Karlin
                  Tidvis bra/meget bra, men også en del slurv: Lucky, KP, Ranger, TLO, Åsen, Ibra
                  Kampens beholdning: Uba, Elscha

                  Spillere med kort tid på banen (halv omgang) som alle hadde sine øyeblikk: Skaarud (best av disse), Bolly, Solberg og Henriksrud. Moro å se dem på banen igjen. Ingen av dem gjorde seg bort, tvert i mot.

                  Her var det en del rør defensivt (i andre omgang), og ikke bare fra keeperne. En god del fine kombinasjoner, spesielt på siste tredjedel, og ikke minst flere spillere som viste at de kan gå av både en og to mann.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    #49
                    Etter å ha sett denne kampen burde man enkelt kunne konkludere med at Lundemo kan dra videre. Alder,skadehistorikk og nivå bør jo alle tale for at man ikke skal signere han, og med det sagt så resulterer det vel i en ny kontrakt.

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      #50
                      Jeg er ikke helt enig der. Etter de to omgangene i dag synes jeg Lundemo gjorde en vesentlig bedre figur enn Karlin, spesielt defensivt. Det holder ikke med Karlin. Bør ha en mer etablert og utviklet spiller som kan konkurrere med Hoff.
                      Lundemo er potensielt en klassespiller.
                      Det eneste som taler imot Lundemo er skadehistorikken. Men er enig i at det av den grunn er forbundet stor risiko med å gi han forlenget kontrakt. Og at det bør finnes bedre og mindre risikable alternativer.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4314

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av banan
                        Jeg er ikke helt enig der. Etter de to omgangene i dag synes jeg Lundemo gjorde en vesentlig bedre figur enn Karlin, spesielt defensivt. Det holder ikke med Karlin. Bør ha en mer etablert og utviklet spiller som kan konkurrere med Hoff.
                        Lundemo er potensielt en klassespiller.
                        Det eneste som taler imot Lundemo er skadehistorikken. Men er enig i at det av den grunn er forbundet stor risiko med å gi han forlenget kontrakt. Og at det bør finnes bedre og mindre risikable alternativer.
                        Helt enig angående Karlin. Han har sikkert kvaliteter som er spennende, men i går ble han veldig lett, og det mot ganske middels motstand. Stor forskjell fra omgangen til Lundemo. Håper vi får stablet Hoff på beina igjen i løpet av de neste dagene. Og ja, vi trenger så definitivt én til inn sentralt på midten.

                        Angående kampen så har denne allerede blitt godt oppsummert av flere. Jeg bryr meg ikke all verden om resultatet, spesielt med tanke på måten målene til spanjolene kom på, men det ble et tydelig fall i kvaliteten etter at Bolly og Skaarud gikk ut og Henriksrud og Solberg kom inn. Mener ikke å si at dette var deres feil, men den siste halvtimen hang vi ikke sammen som lag lenger. Presset satt ikke, og jeg vil si vi hang i tauene til tider, noe som selvsagt ikke er godt nok mot et lag på spansk nivå 4.

                        Synd å si det, men Rogers er en signering jeg forstår rent lite av. Grei fart og fysikk, men makan til rotehue. Dersom det kommer et tilbud på bordet hvor vi kan få igjen det vi betalte i sommer, mener jeg faktisk vi bør la ham gå. Det går for fort for ham utpå der. Siden vi uansett skal spille med fire bak, er vi er godt forspent på stopperplass med Roseth, Moen Foss, Garnås og Gabrielsen. I bakhånd har vi Balatoni, Knudsen og Hagen som alle er gode nok til å være femtevalg, og Tønnesen som kan trekkes inn som stopper ved behov (når Elkær kommer tilbake fra skade og får gjennombruddet sitt .)

                        Jeg vil også trekke fram Uba, men samtidig påpeke at han tar voldsomt stor risiko defensivt med ball. Det var nøyaktig dette han ble avslørt på i Eliteserien i fjor, og han er nødt til å bli klokere taktisk dersom han ikke skal skape masse defensiv trøbbel for oss også i år. Offensivt er han helt enorm og gjør som han vil. Dette så vi også i fjor på LSK 2. Jeg hadde gjerne sett Uba få prøve seg på vingen jeg, men Ranger og Edh lever slett ikke trygt på høyrebacken altså!

                        Elscha dagens mann for meg. Målet mener jeg var det enkleste han gjorde, selv om det var godt satt. De andre sjansene han kommer til er virkelig godt gjort. Får bra deng i avslutningene også, selv med feil bein. Som target man ser han ut som peak Occean. Helt umulig å skubbe unna. Nei, detta blir speller!

                        Ellers vil jeg også si at det er utrolig deilig å se at vi endelig har noen spillere som klarer å dra av en mann. Ranger gjorde dette til tider i fjor, men nå har vi i tillegg Uba, Skogvold og Skaarud (det raidet i starten av 2. omgang var høy, høy klasse). Seferi viste mot Fredrikstad at han også er kapabel, men han hadde ikke helt dagen i går. Mantraet til Georgson og Asterhed virker å være "hota, hota, hota", og spillere som disse håper jeg vil få en viktig rolle i årets sesong.

                        Spennende tider! Gleder meg enormt til vi skal begynne å spisse elleveren.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7029

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Angående kampen så har denne allerede blitt godt oppsummert av flere. Jeg bryr meg ikke all verden om resultatet, spesielt med tanke på måten målene til spanjolene kom på, men det ble et tydelig fall i kvaliteten etter at Bolly og Skaarud gikk ut og Henriksrud og Solberg kom inn. Mener ikke å si at dette var deres feil, men den siste halvtimen hang vi ikke sammen som lag lenger. Presset satt ikke, og jeg vil si vi hang i tauene til tider, noe som selvsagt ikke er godt nok mot et lag på spansk nivå 4.
                          Må korrigere deg på en ting, Tenerife B spiller i Tercera, som er 5. divisjon i Spania. Med tanke på nivået på motstanderen var en god del av det vi viste her ganske elendig. Hvis svenskene har helt hvilepuls fortsatt kan det bli hett rundt ørene på dem ganske kjapt på Åråsen. Vi er snart midt i februar.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4314

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            Må korrigere deg på en ting, Tenerife B spiller i Tercera, som er 5. divisjon i Spania. Med tanke på nivået på motstanderen var en god del av det vi viste her ganske elendig. Hvis svenskene har helt hvilepuls fortsatt kan det bli hett rundt ørene på dem ganske kjapt på Åråsen. Vi er snart midt i februar.
                            Se det ja. Takk for korrigering. Vi får nå se hvordan det går. Var to meget «uspissede» ellevere vi stilte i går i hvert fall, så jeg velger å vente med å felle dom til det drar seg til litt mer.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1330

                              #54
                              Flyttet noen innlegg (inkludert mitt eget..) angående Lundemo og stallen til Sesongen 24-tråden

                              Sailor Man, mod

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3956

                                #55
                                Disse starter mot sandefjord.

                                Disse starter for LSK (4-3-3): Mads Hedenstad Christiansen – Lars Ranger, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen – Ylldren Ibrahimaj, August Karlin, Gjermund Åsen – Daniel Skaarud, Thomas Lehne Olsen, Mathis Bolly.

                                Innbyttere: Jørgen Sveinhaug, Uba Charles Nwokoma, Ruben Gabrielsen, Martin Roseth, Eskil Edh, Efe Lucky, Marius Lundemo, Elias Solberg, Uranik Seferi, El Schaddai Furaha, Henrik Skogvold, Tochukwu Joseph Ogboij

                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3324

                                  #56
                                  Sandefjord spiller ball i hatt med oss første 15 her..

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3956

                                    #57
                                    Store hull i dette forsvaret. Må få inn noen andre spillere og prøve å tette igjen. Svakt.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5093

                                      #58
                                      Rogers gadd ikke å prøve på hverken blokkering takling på Dunsby der.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        #59
                                        Klasseforskjell her i første omgang. Jeg stiller spørsmål ved om vi ikke bør begynne å sette sammen en mulig startelver. Å la alle spillerne få matchtrening er kanskje en god tanke, men når resultatet blir så mye usikkerhet tror jeg ikke dette er positivt. 3 ganger ballmist fra Skaarud og 2 farlige fra Karlin. Rodgers er nok heller ingen spiller som holder nivået.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          #60
                                          Ut i fra spill og sjanser så skulle man tro det var Man City vi møtte, ikke et av bunnlagene i Eliteserien.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎