Treningskamper 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 466

    #61
    Mye bra fra de blå i første omgang.

    Det sies at vi skal dominere kamper, men det er muligens mot svakere motstand enn Sandefjord?

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1465

      #62
      Det var dessverre ikke LSK som dominerte denne omgangen...Heller ikke noen del av den..

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 864

        #63
        Halvannen måned til seriestart, er nok på tide å vekte spilletid litt annerledes enn 50% på alle. Den førsteomgangen her er kanskje det verste jeg har sett av LSK på veldig lenge, er jo ikle mulig å se hva vi prøver på engang. Enten stormer hele laget fremover i høyt tempo mens forsvaret spiller vekk ballen, eller så spiller man på seg press før man slår en lang uoresis ball i retning Skaarud uten at laget flytter opp

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3956

          #64
          Sendinga ble brutt hos meg med noen få minutter igjen av kampen. Like greit det. Spillerne som spilte 2. omgang var jo en god del mindre dårlige enn de som spilte første. Tendenser fra Skogvold og Seferi. Men alt i alt var dette meget svakt. Nå må Georgson sette sammen et lag.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            #65
            I alle fall godt at det var bedring i 2. omgang.
            1-1 av Seferi og 2-2 på straffe av Skogvold.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7029

              #66
              Første omgang lignet ikke grisen, og det er umulig for meg å skjønne hva det er Georgsson mener laget skal gjøre. Det er sjelden jeg har sett noen være så langt unna å holde nivået som den nye svensken på midtbanen. Litt bedring etter pause, også fordi SF byttet seg ned. Uranik Seferi var bra. Det var hele beholdningen. Dette ser absolutt ikke bra ut, uansett om det er seks uker til seriestart. Vi er langt unna.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 864

                #67
                Undervurderer vi Lundemo? Det nå jo være han som var grunnen til at presset satt bedre og laget hang mer sammen i andre omgang. Synes jo det er rart at
                Bolly - Lehne Olsen - Skaarud
                Åsen - Karlin - Ibrahimaj
                skal slite mer med å ta tak i spillet enn
                Skogvold - Furaha - Seferi
                Solberg - Lundemo - Lucky

                Eller var det forsvarsleddet som stod for løftet?

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2109

                  #68
                  Mulig gjentar meg selv til det kjedsommelige til enkelte super positive debnetanter her. Er det mulig for dere å innse snart , vi er er pr idag etr langt fra å være ett topp 4-5 lag ?

                  Kommentar

                  • EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 153

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                    Undervurderer vi Lundemo? Det nå jo være han som var grunnen til at presset satt bedre og laget hang mer sammen i andre omgang. Synes jo det er rart at
                    Bolly - Lehne Olsen - Skaarud
                    Åsen - Karlin - Ibrahimaj
                    skal slite mer med å ta tak i spillet enn
                    Skogvold - Furaha - Seferi
                    Solberg - Lundemo - Lucky

                    Eller var det forsvarsleddet som stod for løftet?
                    Rogers er vel endel av problemet, men langt fra hele... Karlin holder ikke mål og var vel ikke involvert annet enn som rundingsbøye i dag. Skaarud får heller ikke til noe positivt dessverre og Sandefjord står høyt på oss hele tiden uten at vi evner å spille oss ut av eget forsvar.
                    i har rett og slett ikke noen sentralt i banen i første omgang, så Lundamo ser ut som en million i forhold. Når det er sagt blir han vel godt hjulpet av Lucky og ikke minst Roseth (og litt Ruben) bak der slik at vi ikke mister ballen på vei frem hver gang. Eneste måte de kom seg ut av forsvar i ca 30 sekunder i første var ved å mååke bellen opp eller ut til siden for å vente på neste bølge fra Sandefjord.
                    Jeg er skeptisk til mye om dagen, og etter denne kampen blir jeg ikke akkurat mindre skeptisk.
                    Vet vi liksom prøver å lage to "like" gode 11'ere, men det ser altså helt tragisk ut første 45 rett og slett fordi beina går for sakte og vi ikke har bra nok ballspillere på banen i sentrale posisjoner. Andre omgang hvor vi har kjappere bein og bedre presisjon begynner å ligne noe, men det må jo være trist for Lehne å være borti ballen 3-4 ganger på en omgang og som oftest feilvendt eller uten mulighet til å komme seg til en avslutning. Åsen med 2 brukbare innsvingere som ikke rakk helt frem er vel beholdningen i tillegg til et skudd fra Ibra som blir litt for enkelt... Sandefjord hadde vel minst 8-10 sjanser som var større i første.
                    Ande omgang som sagt positivt, men jeg savner et par hardere crossere fra Skogvold mot Elscha hvor han velger å gå seg bort isteden når de kommer 2 mot 2/3. Han forsøkte å legge over en gang, men den gangern var innlegget nesten oppi taket på hallen og ut til innkast.
                    Usikker på om det holder med Kitolano inn og så er skuta snudd fra de laget som hadde los på nedrykk i siste halvdel av forrige sesong gitt.

                    Men sånn er vel livet med dette laget... vi har 3-4 halvgode år, så følger 10 dårlige hvor vi nesten rykker ned før vi igjen nesten klarer en medalje.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      Mulig gjentar meg selv til det kjedsommelige til enkelte super positive debnetanter her. Er det mulig for dere å innse snart , vi er er pr idag etr langt fra å være ett topp 4-5 lag ?
                      Du har selvfølgelig etthundre prosent rett i det! Per i dag. Men jeg orker ikke grave meg ned før vi har sett noe som kan minne om en startelver.

                      De to kanskje mest positive tingene fra kampen i dag, er vel at Georgson er ganske ærlig på hvor dårlige vi var i første omgang og at Ruben gir Skogvold straffa. Det sier sitt!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Lillelord
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2004
                        • 65

                        #71
                        Hvis taktikken vår skal gå ut på å dominere kamper, er første omgang så langt unna som det er mulig å komme. Åsen og Ibrahimaj er rett og slett en dårlig kombinasjon som indreløpere, som mange har påpekt tidligere er det for lite tempo og frekvens, noe som skaper problemer både offensivt og defensivt.

                        Sandefjord utnyttet gang på gang rommet på utsiden av vår midtbane, som følge av at både spiss-leddet og midtbaneleddet lå for smalt og sentralt i banen, og Åsen og Ibrahimaj ble ofte løpende etter for å forsøke å dekke rom som allerede var utnyttet av Sandefjord. Det hjelper åpenbart ikke at Karlin var langt unna nivået som kreves, og Lundemo var klart bedre i andre omgang. Men: Lundemo er neppe løsningen på midtbaneproblemet vårt, da han har same tempoproblemer som Åsen og Ibrahimaj.

                        Første omgang var også preget av at vi ikke medtret frispilling bakfra, og her må midtbanen og forsvar dele på ansvaret. Verken Ranger, Rogers eller Tønnesen kom ut av den delen av spillet med pluss i boka, og Moen Foss ikke mer enn godkjent. Og når midtbanen ikke evner å vende opp med mann i ryggen eller dra av en mann, ble vi alt for ofte nødt til å spille bakover, for til slutt å ty til en lang ball på verst tenkelig tidspunkt, dvs når hele laget står langt inne på egen halvdel for å hjelpe til med frispillingen. Dette var for øvrig et problem i store deler av fjoråret også, og har nok vel så mye med spillernes ferdigheter og egenskaper som med taktikk å gjøre. Det er naturligvis et taktisk valg å forsøke å spille seg ut bakfra, men den konstellasjonen som var utpå i første omgang evnet rett og slett ikke dette.

                        Ting ble langt bedre i andre omgang. Nøkkelen var etter min mening at vi hadde spillere som klarte å både skape og utnytte rom i frispillingsfasen. Hele back-linja var mye flinkere til å slå smarte pasninger fremover i banen som tok av presset til Sandefjord, godt hjulpet av en trio på midtbanen som var bedre på det meste enn den vi så i første.

                        Jeg synes Gabrielsen var ute av posisjon på det andre målet til Sandefjord, og det er foruroligende at han stadig er involvert k baklengsmål, men bortsett fra det synes jeg han var god. Roseth er åpenbart vår beste midtstopper med ballen i beina, og bør være et klart førstevalg slik vi ønsker å spille. Og både Edh og Uba virker å være et steg foran Ranger og Tønnesen på backplass.

                        Skogvold var den som imponerte mest i fremste ledd, la oss håpe det løsner med avslutningene snart, så blir han en enorm trussel for oss.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1524

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Lillelord

                          Skogvold var den som imponerte mest i fremste ledd, la oss håpe det løsner med avslutningene snart, så blir han en enorm trussel for oss.
                          Jeg er enig i det du skriver, bortsett fra at jeg ikke ble spesielt imponert over Skogvold. Det er positivt at han kommer til sjanser, og farten er åpenbart en trussel. Men at han ikke scorer et par-tre mål og får en målgivende skyldes manglende kvalitet og ikke tilfeldigheter. Skogvold har utvilsomt potensial, men han må utvikle seg videre før han er en god eliteseriespiller.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            #73
                            Skogvold har masse fart, men spilleforståelsen er det skrint med. Jeg har inntrykk av at han skrur på turboen og lar det stå til.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3352

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Lillelord
                              Hvis taktikken vår skal gå ut på å dominere kamper, er første omgang så langt unna som det er mulig å komme. Åsen og Ibrahimaj er rett og slett en dårlig kombinasjon som indreløpere, som mange har påpekt tidligere er det for lite tempo og frekvens, noe som skaper problemer både offensivt og defensivt.

                              Sandefjord utnyttet gang på gang rommet på utsiden av vår midtbane, som følge av at både spiss-leddet og midtbaneleddet lå for smalt og sentralt i banen, og Åsen og Ibrahimaj ble ofte løpende etter for å forsøke å dekke rom som allerede var utnyttet av Sandefjord. Det hjelper åpenbart ikke at Karlin var langt unna nivået som kreves, og Lundemo var klart bedre i andre omgang. Men: Lundemo er neppe løsningen på midtbaneproblemet vårt, da han har same tempoproblemer som Åsen og Ibrahimaj.

                              Ting ble langt bedre i andre omgang. Nøkkelen var etter min mening at vi hadde spillere som klarte å både skape og utnytte rom i frispillingsfasen. Hele back-linja var mye flinkere til å slå smarte pasninger fremover i banen som tok av presset til Sandefjord, godt hjulpet av en trio på midtbanen som var bedre på det meste enn den vi så i første.

                              Jeg synes Gabrielsen var ute av posisjon på det andre målet til Sandefjord, og det er foruroligende at han stadig er involvert k baklengsmål, men bortsett fra det synes jeg han var god. Roseth er åpenbart vår beste midtstopper med ballen i beina, og bør være et klart førstevalg slik vi ønsker å spille. Og både Edh og Uba virker å være et steg foran Ranger og Tønnesen på backplass.
                              Det var foruroligende hvor enkelt Sandefjord spilte ut fem? mann med en stikker igjennom på 1-2 målet. Det ble vel også ganske klart at gi ikke kan spille med Åsen og Ibrahimaj som indreløper. Begge er vinger, ikke midtbanemenn. Karlin trenger nok tid til å tilpasse seg Eliteserietempoet, men jeg har troen på han på sikt. Mye blir nok bedre så snart vi får Hoff tilbake på banen. Ellers var dette en kamp vi bare må glemme så fort som mulig.

                              Edit: Roseth er bankers i startoppstillingen dersom han er tilgjengelig.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 864

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av MortenA

                                Det var foruroligende hvor enkelt Sandefjord spilte ut fem? mann med en stikker igjennom på 1-2 målet. Det ble vel også ganske klart at gi ikke kan spille med Åsen og Ibrahimaj som indreløper. Begge er vinger, ikke midtbanemenn. Karlin trenger nok tid til å tilpasse seg Eliteserietempoet, men jeg har troen på han på sikt. Mye blir nok bedre så snart vi får Hoff tilbake på banen. Ellers var dette en kamp vi bare må glemme så fort som mulig.

                                Edit: Roseth er bankers i startoppstillingen dersom han er tilgjengelig.
                                Jeg tenkte Roseth som bankers, så skjønner ikke at jeg skreiv Moen Foss.

                                Karlin er nok kjøpt for potensial, ikke som midtbanemotor per nå, begrensa hva jeg forventer når vi betaler 500.000.

                                Tror vi kan spille med Åsen eller Ibrahimaj som indreløper, men ikke begge på en gang. Hjelper nok noe med en stødigere sentral enn Karlin som de spilte sammen med og.

                                Kommentar

                                • Diamanten
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2006
                                  • 67

                                  #76
                                  Treningskamp er jo nettopp det.... Er jo om man klarer å hente noe ut av de og bygge videre på feltet som har no å si.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2087

                                    #77
                                    Det var mye som var veldig svakt i kampen mot Sandefjord. La oss huske på at vi spilte med to jevne elvere, mens Sandefjord (som våre andre motstandere hittil) startet med noe nærmere en første elver og byttet inn noen få likeverdige før de byttet seg ned mot slutten. Det negative har vært rikelig dekket, har lyst til å trekke fram et par positive ting:

                                    - Moen Foss (til tross for blemma på 0-1 ) framstår fortsatt som en solid signering
                                    - MHC virker å ha tatt store steg med ballen i beina. I et par sesonger har hans pasninger ofte vært synonymt med innkast imot.
                                    - Lundemo har gitt en defensiv trygghet i Hoffs skadefravær
                                    - Lucky¨s pasningsfot ved igangsetting av contringer
                                    - Skogvold så målfarlig ut, selv om han ikke scoret bortsett fra straffa. Å komme til sjanser er en kvalitet i seg selv
                                    - Elscha sleit litt mer i denne kampen, men var "på" til siste stund. Gi den gutten EN sjanse...
                                    - Vi har gjort tre "greie" kamper med et halvt junior lag på banen i hver omgang. Vent til vi begynner å toppe laget.
                                    - Mye intensitet på høyresiden sammenlignet med tidligere år. Ranger, Uba, Ibra og Edh har alle sett brukbare ut på høyresiden. Spesielt Uba kan bli en slager i år, men kan seff også ende opp på benk.


                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1212

                                      #78
                                      Mjøndalen, KFUM, Odd og Stabæk i de fire siste kampene før alvoret starter? Jeg må si at jeg allerede gruer meg en del til 1.april når man møter såpass svak motstand inn mot seriestart. Jeg så nok av hva Kristiansund gjorde mot enga i kvalikkkampen til å vite at disse soveputene av noen treningskamper kan lure oss godt i en del faser av spillet som vil bli viktige mot KBK. Det er meget viktig at disse trenerene kommer godt i gang.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        #79
                                        I dag er første gangen vi får se noe som skal begynne i ligne på en førsteelver. Jeg forventer ikke fantastisk ball og klikk-klakk, men jeg håper vi kan begynne å se konturene av måten vi skal spille på. Selve resultatet betyr mindre, selv om det selvfølgelig aldri er galt å vinne også treningskamper! Vet ikke hvor mye Hoff er klar for kamp ennå, men håper å få se han og Kitolano "bonde" litt i dag!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3956

                                          #80
                                          Her er startoppstilling og innbyttere mot Strømsgodset:

                                          Eric Kitolano går rett inn i startoppstillngen etter å ha trent ei økt med LSK.

                                          LSKs lag (4-3-3): Mads Hedenstad Christiansen – Uba Charles Nwokoma, Ruben Gabrielsen, Martin Roseth, Eskil Edh – Ylldren Ibrahimaj, Marius Lundemo, Gjermund Åsen – Eric Kitolano, Thomas Lehne Olsen, Henrik Skogvold.

                                          Innbyttere: Stefan Hagerup, Jørgen Sveinhaug, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen, Lars Ranger, Daniel Skaarud, August Karlin, Uranik Seferi, Efe Lucky, El Schaddai Furaha, Oliver Henriksrud, Mathis Bolly.

                                          Ikke med i troppen: Vebjørn Hoff, Espen Garnås, Erling Knudtzon, Elias Solberg, Fredredrik Elkær.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎