Treningskamper 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillelord
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2004
    • 65

    Synes Karlin var et hakk opp fra forrige kamp, det er da noe selv om han ikke akkurat dominerte utpå matta. Furaha synes jeg slet med å komme deg i press og/eller ligge riktig som midtspiss i det defensive. Bolly også skuffende lite å vise til.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2087

      Gutta, pust med magen. Det vi så i går var at våre 12-22 spillere kunne klart seg greit i OBOS (mens Sarp B ble knust av Moss).

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3956

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Vi ser ut som et publag.
        Jeg så bare de siste fem av første og de siste 30 av andre omgang. Men ja, jeg syntes det virket kjent. Var det Martin's vs Mjøndalen?

        Som flere andre er inne på, må det være mange klubber som sender ut publagene nå i forsesongen. Fra gårsdagens pubkamper kan følgende resultater nevnes i fleng: Odd-KFUM 0-3, Sarp-Moss 1-4, Tromsø-Kristiansund 0-3, Molde-RBK 1-1. Tidligere ble også RBK rundjult av et løst sammenrasket publag fra indre slummen i Oslo øst uten ledelse, og tapte 4-1. Så vi er i godt selskap når det gjelder dette!

        Spøk til side: Jeg er fortsatt i relativt stor villrede når det gjelder hvordan LSK 2024 vil fremstå. Det er altfor tidlig både å grave seg ned og å vaske frem den helt store entusiasmen. De første 30 minuttene mot Godset så bra ut, vi får håpe det kan være en pekepinn på hvordan det kan bli. Som Kanarivogel skriver virker kampen mot Mjøndalen ganske meningsløs. La oss håpe at matchingen av hele troppen på sikt vil betale seg. En førsteelver med utgangspunkt i startoppstillinga mot Godset, supplert med en skadefri Vebjørn Hoff tilbake i form og med en Kitolano som har fått mer enn èn trening med laget kan jo vise seg å gi noen hyggelige opplevelser.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          Det som bekymrer meg mest per nå er formasjonen. Vi har en temposvak midtbane og da virker det tynt med bare tre i leddet. Hadde følt meg tryggere dersom vi hadde hatt en kamp mot et av de temposterke lagene. En kamp mot Brann, Molde eller Glimt ville gitt mange svar. Hadde håpet av Georgson ville videreutvikle 3-4-3 formasjonen fremfor å bytte formasjon, men han skal få sjansen når alvoret starter før jeg blir altfor kritisk.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2087

            Hva jeg trekker ut av kampen mot Mjøndalen: Georgson ville se våre nest beste, etter endelig å ha spisset laguttaket mot Godset. Vi hadde to kamper i Marbella og for kort tid til å matche de beste to ganger. De nest beste gjør helt greit fra seg. Karlin trenger tid, (bokstavelig talt) Han fungerer bedre med motstandere som gir ham det. Gi ham et års tilvenning til norsk fotball, så er han der. Synes det er mye Kairinnen i ham. Elscha viser at han fortsatt har et stykke igjen. På sitt beste er han bra, men trenger 2024 før han er klar om et år. Kan bidra innimellom. Seferi har sett bra ut hver gang han har spilt venstre ving. På høyre har han sett helt hjelpeløs ut. Bolly - On and off. Pr i dag ville jeg valgt Lundemo framfor Hoff. Signer, og lån ut Karlin til OBOS. Hoff kommer, men er han matchklar til 1. april? Midtstopperparet ser p.t. klart ut. Moen Foss nærmeste utfordrer. Ser noen var ok med Rogers i denne matchen, mitt inntrykk var "Selg - mens vi ennå kan få penger for ham". Vi så mye tryggere ut med Garnås bak. Dagens mest anonyme: Henriksrud. Jeg forventer ikke at han skal dominere, men hadde ikke kommentatoren sagt han var innpå hadde jeg ikke vist at han var der. Morsomt med en 17 årig midtstopper som ving. Mye energi, som siste innhopp. Håper vi får ham inn foran 2025. KP gikk langt utenpå Elscha i denne kampen. Håper vi får ham inn, han lukter det 100 mill av om 2 år. Av de vi så mot Mjøndalen tror jeg Tønnesen er nærmest laget akkurat nå. Edh overbeviser ikke, Tønnesen har mer x-faktor med sine innlegg.

            Det jeg likte, som også har vært kommentert av andre, var at jeg kjente igjen spillestilen. Vi står ekstremt høyt med begge backene, og dropper heller ned med 6-eren slik at vi forsvarer oss med en 3-er når vi har ball. Det var seigt i denne matchen, men det er helt fair. Det var våre nest beste, som ikke har spilt så mye sammen. Dette var en grei blanding av noen ok Eliteseriespillere og spillere som vil være på utlån i OBOS, Postnord eller spille for oss i 3. div. At vi matcher et middels+ OBOS lag er sånt sett ganske bra. Kampen så ut som en treningskamp mot Kamma i Juli, men "so what?". De mest lovende unggutta vil blomstre når de får gode spillere rundt seg. Får de for mange på samme nivå rundt seg blir de middelmådige. Det vil du kjenne igjen på et hvert nivå. Edh var på sitt beste med Åsen foran og Dragsnes bak. Det er spillere som gjør de rundt seg gode. Vi har sett Skogvold falle gjennom når han ikke har støtte fra mer rutinerte spillere. Vi så her Elscha se relativt ufarlig ut. Han hadde ikke de rette spillerne rundt seg. De spilte ut Godset noen dager tidligere. (i hvert fall så lenge de var "på") Spiller nr. 12-15 får aldri en fair sjanse til å vise seg fram her. De har for svake spillere rundt seg til å se virkelig bra ut. I all rettferdighet, spillerne fra 16-25 er i liten grad kandidater til eliteserielaget annet enn sporadiske innhopp. Noen er kandidater til utlån, andre vil spille på nivå 4 på LSK 2 og på juniorlaget.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3174

              Start-11'er mot Kåffa, etter Romerikes Blad:

              Mads
              Eskil-Espen-Ruben-Kristoffer
              Ylldren-Marius-Gjermund
              Eric-Thomas-Henrik

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2732

                20 minutter inn i kampen står det 2-0 til LSK etter mål av TLO og Ibrahimaj. LSK viser gode takter så langt!
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  Positivt at Skogvold sin innsats krones med et flott mål!

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 865

                    Utrolig digg å se at vi tar kontringer. Tidligere når vi har prøvd å bli mer spillende synes jeg det har det mangla enten vilje eller evne til å gå helhjerta for overganger når mulighetene har vært der.

                    Er det lov å si at det ser lovende ut? Ihvertfall mer lovende enn for en måned siden

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 651

                      Fin 1. omgang, men skuffende at man er så svak mot et KFUM som tar grep.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Har ikke fått sett noen av kampene hittil pga tid og betalingsmur, men stusser litt på at man ikke kjører Kitolano ned som indreløper.

                        Ellers synes jeg ikke elleveren ser så ille ut nå.

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 685

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Har ikke fått sett noen av kampene hittil pga tid og betalingsmur, men stusser litt på at man ikke kjører Kitolano ned som indreløper.

                          Ellers synes jeg ikke elleveren ser så ille ut nå.
                          Det stusset jeg også på, helt til jeg så hvordan angrepsformasjonen så ut i hallen i dag. Der syntes jeg etter hvert det ble ganske tydelig at man ligger i en 2-3-5 når man angriper, stort sett seende slik ut (litt plassbytter og tilpasninger blir det alltids underveis):

                          Garnås-Gabrielsen
                          Ibrahimaj-Lundemo-Tønnessen
                          Edh-Kitolano-Lehne-Åsen-Skogvold

                          Dermed ser vi at Kitolano uansett opererer inne i det rommet man normalt sett ville ventet seg at han trivdes best. Det var potensialet i dette oppsettet som gjorde at det så så dritbra ut i 1. omgang i dag, syntes jeg.

                          Det gir også mening at backrollene løses som de gjør - høyrebacken, om det nå er Edh, Ranger, Uba eller Knudtzon, skal utgjøre flankespilleren bredt og høyt (skyhøyt!) i banen, mens venstrebacken, om det er Tønnessen eller Roseth begge er ballsikre nok til å spille sentralt i oppbygningsfasen og attpåtil true boks i åpent spill (Tønnessen gjorde det et par ganger i dag), som kler dem begge.

                          Jeg ble altså så oppløftet i dag, jeg!
                          For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Takk for godt svar. Men jeg ville sett for meg at det hadde vært en fordel med hans raske bein sentralt også når vi ikke har ball. Så jeg ville fortsatt helst sett han som Indreløper.

                            Kommentar

                            • Lillelord
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2004
                              • 65

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Takk for godt svar. Men jeg ville sett for meg at det hadde vært en fordel med hans raske bein sentralt også når vi ikke har ball. Så jeg ville fortsatt helst sett han som Indreløper.
                              Første omgang var veldig god, men i andre omgang synes jeg vi lider under treg forflytning sentralt på midtbanen. Kitolano kan være en mulig løsning der, men håper fortsatt vi kan signere en fotrapp indreløper.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                TLO sier i intervjuet på lsk.no at "1. omgangen er noe av det bedre vi har gjort mens jeg har vært i LSK-drakta".
                                Og det er midt i blinken. Jeg fikk bakoversveis gjentatte ganger i 1.omgang, og kan ikke huske å ha sett bedre noen gang.
                                Og Marius Lundemo var i 1. helt konge.
                                Dette laget kommer til å utrette glimt av hva vi ikke har sett på flere tiår i år. Blir spennende å se hvor stabile vi vil være, og hvor høyt på tabellen denne offensive og lekne stilen vil føre oss.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                  Første omgang var veldig god, men i andre omgang synes jeg vi lider under treg forflytning sentralt på midtbanen. Kitolano kan være en mulig løsning der, men håper fortsatt vi kan signere en fotrapp indreløper.
                                  Du har jo sett mer enn meg og har mer innsikt. Men jeg drømmer heller om en ving til. Lurer på om vi fulgte med når Ørjaskæter dro til Sarp f.eks. Hadde vært en ganske optimal signering i min bok. Med Kitolano som indreløper og Skogvold og wn topp ving på kantene så synes jeg elleveren hadde sett i.utrolig bra ut. Jeg var aldri noen fan av det Bakke gjorde i LSK, så jeg tror jeg er mer positiv enn de fleste selv om jeg har sett lite.

                                  Synes stallen på papiret ser ganske sterk ut og tror en annen trener kan få mye mer ut av ting enn det Bakke gjorde om han får litt tid. Men en ving til hadde vært topp.

                                  Hva tror folk om Knudtzon brw? Kommer han til å spille? Er det noe fotball igjen i beina hans? Når er han klar? Hvilken posisjon?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3174

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Men jeg drømmer heller om en ving til. Lurer på om vi fulgte med når Ørjaskæter dro til Sarp f.eks. Hadde vært en ganske optimal signering i min bok. Med Kitolano som indreløper og Skogvold og wn topp ving på kantene så synes jeg elleveren hadde sett i.utrolig bra ut.
                                    Som nevnt i Treningstråden er det en kantspiller, særlig på venstre, som nå ser ut til å være førsteprio.
                                    For øvrig har jeg tro på at både Knudtzon, på flere plasser, og Bolly kan bidra med mer enn mange venter. Nesten utrolig at de begge har bevart ekstremfarta, midt i tredveåra.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert

                                      Som nevnt i Treningstråden er det en kantspiller, særlig på venstre, som nå ser ut til å være førsteprio.
                                      For øvrig har jeg tro på at både Knudtzon, på flere plasser, og Bolly kan bidra med mer enn mange venter. Nesten utrolig at de begge har bevart ekstremfarta, midt i tredveåra.

                                      gilbert
                                      Litt pussig at venstre prioriteres foran høyre synes jeg, men Skogvold kan jo spille på begge sider. Tanken bør i hvert fall være å få Kitolano ned på midten og ikke å benke Skogvold.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 268

                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        Litt pussig at venstre prioriteres foran høyre synes jeg, men Skogvold kan jo spille på begge sider. Tanken bør i hvert fall være å få Kitolano ned på midten og ikke å benke Skogvold.
                                        Som jeg skrev i "chatteryktetråden", er trenerne delt i synet på Skogvold. Det kan jo være at han motbeviste dem i går. Den nigerianske vingen vi jakter/vurderer, kan uansett spille på begge sider.

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Startelleveren mot Raufoss kl. 13.00.

                                          LSK stiller med dette laget mot Raufoss (4-3-3): Stefan Hagerup – Uba Charles Nwokoma, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Martin Roseth – Vebjørn Hoff, August Karlin, Efe Lucky – Elias Solberg, El Schaddai Furaha, Mathis Bolly.

                                          Kilde: https://www.rb.no/lsk-bytter-11-spillere/s/5-43-2218901

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎