LSK-vif

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av Brækken
    Er det bare meg eller har takten på sangene vi synger økt?
    Det var en sang som vi skrudde opp tempo på, fordi den gikk for sakte de 2 første gangene/rundene. Utenom det skal det være likt.
    (husker ikke helt hvilken sang det var. PerA?)
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • LSK N/B
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 830

      Opprinnelig skrevet av veiron
      Men den generelle sittetribunekanari er en stor samling av klagende sutrehuer som ikke vil støtte LSK positivt med mindre LSK rundspiller motstanderen.
      Ja og den generelle invandrer er kriminell trygdesnylter som ikke ønsker å bidra i det norske samfunn... Sånne ytringer er idiotiske. De fleste er der for å støtte laget ikke mer eller mindre, forskjellen er at de har andre ønsker om hvordan de ønsker å støtte. Hvorfor ha en nedlatende holdning til de?
      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

      Nei til NFF!

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av veiron
        Men den generelle sittetribunekanari er en stor samling av klagende sutrehuer som ikke vil støtte LSK positivt med mindre LSK rundspiller motstanderen. Det er mitt inntrykk de få gangene jeg har sitti. Men at det finnes folk som dere på sittetribunen gir jo et håp om at det blir bedre med tida.
        Vær forsiktig veiron, det er meg du snakker om her!

        Du tar forøvrig håpløst feil og går med begge beina rett i fella alle "rettroende" stående supportere går i med jevne mellomrom. Om du tror vi på sittan ikke støtter laget uansett resultat tar du skammelig feil. At vi drikker kaffe i pausen og ikke hopper underveis i matchen betyr ikke at man ikke støtter laget.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Jeg snakker av egen erfaring, og jeg ble ikke imponert over positiv støtte de gangene jeg satt på sittetribunen. Utrolig mye klaging for den minste ting.
          Jeg klager selv når LSK driter seg ut og viser dårlig innsats, det tror jeg bare er menneskelig, men selv på mitt værste når jeg ikke enkelte grinebitere på sittetribunen til anklene. Dessuten prøver jeg uansett å synge og støtte laget sammen med KFL når det går dårlig. Ikke kom og fortell meg at det er vanlig på sittetribunen per dags dato.

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
            Ja og den generelle invandrer er kriminell trygdesnylter som ikke ønsker å bidra i det norske samfunn... Sånne ytringer er idiotiske.
            Tar du for deg det somaliske miljøet i Norge så er ikke dette et idiotisk utsagn er jeg redd. Man kan også segmentere folkene på sittetribunen. Selvfølgelig er det engasjerte folk der, men fortsatt er det etter min erfaring fortsatt et stort overtall av folk som liker å klage mer enn de ønsker å gi gutta støtte om det går dårlig. Jeg har aldri sagt at de ikke er supportere, men jeg kritiserer måten de velger å være supportere på.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              sittan er vel gjennomsyra av "lillestrøm-klapp-klapp-klapp" generasjonen.

              Man får ikke de til å synge med mindre noe orgasmisk skjer. Eneste og håpe på er at når folk blir eldre, at fler og fler ex-mentale blir sitta mennesker.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                Opprinnelig skrevet av iL
                sittan er vel gjennomsyra av "lillestrøm-klapp-klapp-klapp" generasjonen.

                Man får ikke de til å synge med mindre noe orgasmisk skjer. Eneste og håpe på er at når folk blir eldre, at fler og fler ex-mentale blir sitta mennesker.
                Om 3-4 år vil jeg selv sitte i noen år pga. at jeg skal ha med poden som er på vei. Så da skal jeg forhåpentligvis klare å skrike litt der også.
                Får bare håpe jeg ikke blir smittet av den negative drittslengingtrenden som råder der

                Kommentar

                • Loddet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 325

                  Vil kommentere et par av punktene dine Lars. Mulig jeg er litt i overkant negativ, har kanskje noe med den store utskiftinga på felt c, som du sikkert der klar over.

                  må folk slutte å krisemaksimere her.

                  Punkt tre er at folk glorifiserer 05 og 06 så jævlig. Det var faen meg mange kamper med ELENDIG synging i de åra. Da var bunnivået på synginga mye lavere enn i dag. Nevner f.eks. Tromsø i 05, tre dager etter at vi var "verdens beste fans" i to kamper mot Enga. KFL har vel omtrent aldri vært dårligere enn i den kampen. I tillegg vil jeg si at toppnivået vårt faktisk er høyere nå. RBK-kampen i fjor høst, trenger jeg å si mer? Tidenes stemning på Åråsen, uten tvil.

                  For det fjerde: Dårlige i motgang? Ikke narr meg til å le! FFK away i fjor??? 4 i sekken og patetisk innsats fra de gule, men KFL leverer tidenes bortesynging!
                  Krisemaksimerer? Vil ikke si det. Selv om jeg mener det har dabba av siden 2006, er det likevel mye bedre enn det det var før toppåret. Det er dit vi må komme igjen.

                  Du trekker fram Rosenborg kampen. helt enig at den kampen var elekrisk. På den andre siden, hadde vi ikke klart å lage stemning da, hadde vi bare kunnet pakke sammen. redde plassen med glitrende spill etter et år i gjørma.. Da blir det god stemning..

                  Når det gjelder Fredrikstad kampen i fjor, er jeg også helt enig i at den var jævli bra. Men hva er konteksten? Vi innleder med å smugle inn kasteruller, noe som jeg mener er med på å bidra til at folk er gira på å gi faen uansett hvordan det går. Paralellen er slående i forhold til hva som skjedde på mandag, der hele tifoen blir droppa, av for meg uforståelige årsaker, og da bøyer vi jo full stendig av. Tony, som var forsanger på den kampen, står vel ikke engang lenger med fansen. Det er ikke rart at det blir dårligere stemning, men vi må bare ta kosekvensen av det, å bygge oss opp igjen.

                  Forøvrig husker jeg fortsatt instruksene på bussen Per Arne ga om hvor vi skulle smugle kasterullune. Tviler sterkt på at man hadde fått med OKS folka (og for den saks skyld mange andre) på den manøveren. Vi må begynne å gi mer faen igjen, da kommer stemninga tilbake.

                  Kommentar

                  • LSK N/B
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 830

                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Tar du for deg det somaliske miljøet i Norge så er ikke dette et idiotisk utsagn er jeg redd. Man kan også segmentere folkene på sittetribunen. Selvfølgelig er det engasjerte folk der, men fortsatt er det etter min erfaring fortsatt et stort overtall av folk som liker å klage mer enn de ønsker å gi gutta støtte om det går dårlig. Jeg har aldri sagt at de ikke er supportere, men jeg kritiserer måten de velger å være supportere på.
                    Jeg har en helt annen oppfatning. Synes de fleste er oppriktig opptatt av at det skal gå bra for LSK, og ønsker å bidra positivt til det beste for laget. Ja de er muliges mer "ærlige" om sine meninger om spillere en de på feltet. men det går jo en kule varmt på feltet også når ting går jævlig dårlig. Poenget er at jeg ikke liker "vi er bedre en de" holdninger mot sittere.
                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                    Nei til NFF!

                    Kommentar

                    • Jan Jensen
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jun 2004
                      • 43

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Nå må folk slutte å krisemaksimere her.

                      For det første var det ikke spesielt dårlig synging i går. Det dabber selvsagt av utover i kampen, men til tider var det veldig bra trøkk, både i første og andre omgang.

                      For det andre må folk se ting i sammenheng. For tredje år på rad spiller vi elendig og kommer under tidlig hjemme mot søpla. Det i seg selv er utrolig demotiverende. I tillegg har vi ikke ligget på topp 10 (!) på tabellen eller opplevd noen form for suksess siden cupfinalen i 07! Det er 1 år og 6 måneder siden!

                      Punkt tre er at folk glorifiserer 05 og 06 så jævlig. Det var faen meg mange kamper med ELENDIG synging i de åra. Da var bunnivået på synginga mye lavere enn i dag. Nevner f.eks. Tromsø i 05, tre dager etter at vi var "verdens beste fans" i to kamper mot Enga. KFL har vel omtrent aldri vært dårligere enn i den kampen. I tillegg vil jeg si at toppnivået vårt faktisk er høyere nå. RBK-kampen i fjor høst, trenger jeg å si mer? Tidenes stemning på Åråsen, uten tvil.

                      For det fjerde: Dårlige i motgang? Ikke narr meg til å le! FFK away i fjor??? 4 i sekken og patetisk innsats fra de gule, men KFL leverer tidenes bortesynging
                      For det femte så glemmer folk omstendighetene rundt 05 og 06. Da lå vi konstant i toppen, og kjempa faktisk om gull på sommeren begge sesonger. Vi spilte finaler, vi vant de fleste kamper og vi hadde verdens mest supportervennlige trener. Alt dette kom etter tre jævlig kjipe år med Erlandsen, med 3 strake 7. plasser.
                      Som gammel (he he) traver på SS har jeg lyst til å kommentere essensen i innleggene på denne tråden. Forøvrig er jeg helt enig i det Lars har skrevet, men det var vel ingen bombe. Hvis man skal kommentere stemninga på feltet må det jo tas utgangspunkt i hvor på stadion man befinner seg. Står du på feltet ( ja jeg har noen gjesteopptredner) så føler du som regel at du synger ut motparten. Jeg sitter midt på SS og kan skrive under på Ronnies påstander. Raymond setter fingeren på problemet, og det er ikke av ny dato. Takkonstruksjonen gjør at 30-40 prosent av lyden kommer ikke ut mot banen, dette ifølge en akustikk ekspert. KFL jobber med saken , men det er jævelig kostbart så vi greier ikke å gjøre noe med det i år. Vi snakker om ca. 150000 kroner. Så konklusjonen er : står du en omgang på feltet og en på SS så opplever du både "å pisse på" og "bli pissa på"
                      Jan

                      Kommentar

                      • runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 565

                        Ang labrere stemning enn tidligere;

                        Jeg for min del - som utenforstående for den harde KFL-kjernen - synes de aller fleste av de nye sangene f.o.m i fjor er rimelig flate og kjedelige og tværes ut for lenge. I starten på tromme-æraen var sangene nye og freshe, nå er det bare mange litt for like evighetssanger uten identitet. Melodiene fester seg ikke.

                        De gamle hits'a er folk lei, så det blir lite trøkk på gospel og forza også.

                        Tror vi trenger noen nye sanger som skiller seg litt ut..
                        runarM

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          Opprinnelig skrevet av runarM
                          De gamle hits'a er folk lei, så det blir lite trøkk på gospel og forza også.

                          Tror vi trenger noen nye sanger som skiller seg litt ut..
                          Det kan jeg være enig i, og det er en grunn til at gospel og forza fugla blir brukt minimalt (maks 1 gang per match, og ikke lenge. dog gospel er ny scoringssang...)

                          Nye sangforslag mottas med takk; dog det er en par nye på vei.

                          Hvem av de nye er flate?

                          Det er noen som kan virke flate helt til den blir sunget riktig, og av mange nok. En melodi kan forandres totalt, som f.eks bussanlull sangen.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

                            Jeg håper vi slutter å spille O fortuna før hjemmekampene. Synes den burde spares til viktige kamper, som feks RBK i fjor da passet det perfekt.
                            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                            Nei til NFF!

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Helt enig at den bør fjernes, men kanskje for godt? Argumentet om "viktige kamper" blir kanskje borte når de har spilt den på første seriekamp på åråsen (viktig kamp), og vif hjemme (viktig kamp)
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Veit ikke helt om denne hører hjemme her men jeg prøver,hvem i helvete var det som kasta en Zippo lighter inn på banen mot vif,, jævla synd jeg ikke så hvem det var for da hadde det vanka pryl.....Tenk på konsekvensene hvis den hadde truffet en spiller i hode....Håper dette var siste gang slike ting inntreffer.....
                                Last edited by tullebukk; 16.04.2009, 16:25.

                                Kommentar

                                • Martini
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 294

                                  Siden det ikke blei noe av TIFOen i denna matchen, blir d dårlig med galleri å elr?
                                  FUGLA TIL VI DØR!

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    Opprinnelig skrevet av Martini
                                    Siden det ikke blei noe av TIFOen i denna matchen, blir d dårlig med galleri å elr?
                                    Galleri kommer.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • Fuglefar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 202

                                      Har vi blitt Tensing Kanaris?

                                      Det har helt klart skjedd noe med stemninga på feltet etter Tommy ga seg som forsanger (uansett grunn). Det er noe av det fandenivolske som er borte. Jeg syntes ikke sangene følger stemninga på banen så godt som det ble gjordt før. Og hva er vitsen med å backe opp spillere først når de har gått av banen. Det er jo nesten ingen sanger eller oppbacking av spillere på banen. for noen år siden var man jo på, å sang for spillere som takla hardt, eller backa de opp om de fikk gult kort.
                                      Jeg syntes det er for mye gladsanger uansett kampbilde. Noe av trøkket i sangene er borte.
                                      Kansje det faktisk betydde noe å starte kampene med hymna "Lillestrøm kanaris"
                                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎