Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Stemmer dette må noen gå..

    Kommentar

    • Patrick
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Aug 2007
      • 26

      Hei, alle sammen

      Som forklart på Twitter - her er det et utsagn som er sagt med humor og ironi som en journalist har tatt seg seg vel store friheter ved å bruke i sin jakt på sensasjonsstoff

      Storyen er den at Kenneth ble intervjuet pr telefon, og uttalte at han var lei media sin ensidige fokusering på godset som foregangsfigur hva gjelder bruk av unge spillere og den "fine og lekne tekniske" fotballen de spiller. Dette er eksemplifisert gjennom de to kampene mot LSK i år, der de stort sett har spilt med 11 mann på egen 16-meter og kælka ballen opp på Kovacs. Videre er nøkkelspillerne deres Kovacs, Storflor og Storbæk - det er noen år siden de gikk i bleier.

      Videre har Deila uttalt at han ikke vil vinne gull ved å spille destruktiv fotball, for de skal ikke gå på akkord med seg sjøl. Deila mener da at det er bedre å bli nummer 5. Interessant all den tid dem har sett ut som Drillos på 90-tallet på sitt "verste" de gangene de har møtt oss i år. Ikke at det er noe galt i det, men da får man faenmeg si det, mente Kenneth. Her er jeg HELT enig med ham.

      Denne ensidige fokuseringen fra media, og de håpløse uttalelsene til Deila kombinert med at godset framstår stadig mer blærete, medførte at Kenneth valgte å si at han helst så, som det beste av to onder, at rbk tok gullet all den tid LSK uansett ikke var i gullstriden. Mens han sa dette, og han og journalisten satt og lo og fleipa med hverandre, sa Kenneth til ham ironisk at "kanskje vi skal ta en Brann og legge oss mot rbk slik at godset ikke vinner gullet"

      Dette var selvsagt, som sagt, ironisk ment, og var ikke noe annet enn en fleip. Dette er selvsagt ikke Kenneth sin mening, og heller ikke styret sin. LSK skal ALDRI, uansett motstander, legge seg. Ikke for NOEN.

      At journalisten blåser dette opp burde man kanskje sett på forhånd, men settingen var slik at det fra vår side ble oppfattet som umulig å misforstå. Dessverre endte det ikke sånn, og adressa fikk bøtter og spann med oppmerksomhet rundt en sak som egentlig aldri burde oppstått. Man kan spørre seg om det virkelig er hensiktsmessig over tid og drive sånn, og uttalelsene til såvel godsetunionen som kjernen i saken viser vel at dette tok de ikke særlig alvorlig.

      Så, for the record, KFL sitt styre og dets leder Kenneth ønsker IKKE at LSK skal legge seg mot rbk for å forhindre et eventuelt seriegull til godset.

      La DET være HELT klart.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4377

        Greit nok, men forstår likevel ikke kritikken av Godset. Er enig i at de var svake i de to kampene mot oss, men jeg har derimot sett 10-15 godset kamper i år og i nesten alle så har de vært meget gode, noe tabellsituasjonen tilsier. At en såpass liten klubb som har suksess får skryt i media synes jeg er fortjent. Nøkkelspillerne dems er først og fremst Johansen, Vilsvik, Kamara og Kwarasey. Kovacs har startet de fleste kampene på benken. De har også scoret desidert flest mål i Tippeligaen. De to kampene mot oss oppsummerer på ingen måte deres prestasjoner i år. Forøvrig kritiserte Deila nettopp feighet hos eget lag etter 1-1 på Åråsen:

        "- Vi har full kontroll i en halvtime, hvorfor skal vi stoppe å spille? Store lag de spiller videre, det gjorde ikke vi. Vi begynte å klarere og bli redd for å tape. Det er et norsk fenomen de greiene der, vi må slutte å tenke kynisk og heller holde på kula, fortsetter han."
        Last edited by _Jonern; 05.10.2013, 01:46.
        ..................

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Mediekurs til Kenneth Kvebek NÅ!

          Jeg skal være med på innsamlingsaksjonen.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9404

            Anngående Godset: Don't believe the hype.


            Anngående Kvebekk: Don't believe the shait.


            Gå bort til'n å spør hva han egentlig mente på søndag. Post resultat her. Så er vi ferdig snakka. Trenger ikke legge vond-vilja til alt her.


            Hadde ikke Macho vært i Canada, så kunne han forsåvidt fortalt hvor alrighte media er når de vil ha uttalelse fra KFL *ironi*

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              Tror de aller fleste skjønte at det med å legge seg for Rosenborg var ment tongue in cheek. Det jeg reagerte på var at man plutselig frontet en motvilje mot Godset som ihvertfall jeg ikke har fått med meg at er rotet i supportergruppa. Rosenborg er fienden etter vif for de aller fleste, og det jeg og sikkert mange andre reagerte på var heller det at rbk plutselig var så veldig inne i varmen på bekostning av et lag man ikke egentlig har så mye imot.

              Men for all del, skjønner jo at det er fort å si ting som kan bli voldsomt blåst opp og at det ikke er gøy når det er sagt i en fleipete tone. Sånt kan skje.
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Storm - Vannglass.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • _Fugl_
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Apr 2005
                  • 42

                  Storm i et vannglass, eller ei... Det burde ikke være mulig å rote seg borti de greiene der. Er ikke særlig glad i godset, og unner dem på ingen måte noe seriegull, men det samme ville jeg sagt om hvilken som helst annen gullkandidat. Bartehat er noe som sitter ganske langt inn i hjerteroten, og det skal mer til enn et par dårlige uttalelser fra en og annen drammenser for å glemme det. Var aldri snakk om å velge mellom pest og kolera her. Heller et valg mellom pest og en halvtung forkjølelse...

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3384

                    Trenger bare høre Mini åpne kjeften for å forstå at det spiller ingen rolle hva drammensere sier. Bart City er bare marginalt bedre enn søpla. Tar heller trippel med 2010 fremfor de to.

                    Greit nok at journalisten koker suppe på spiker, men burde allikevel vært unngått.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1073

                      Personlig mener jeg. (Understreker personlig). At situasjonen med Stabæk for noen år siden er roten til all dritten.
                      I motsetning til Godset hadde de en sympatisk trener. Men med god hjelp av Tv2 fikk de ufortjent mye cred og ble fremstilt som ambassadør for fairplay selv med skitne spillere som Anthony Annan og Fall Gunnarsson.
                      Med Tippeligaens heiteste joker i Alanzinho var dette en kontrast i forhold til LSK's trauste "artilleri-fotball"-konsept. (Polere mot fyrtårn)
                      "Sexy fotball' er tydeligvis en definisjon som aldri kan benyttes i sammenheng med vårt lag etter suksessen til Stabæk. Uansett hvordan vi spiller. Sånn har det blitt.
                      I senere tid har vi Godsets prakteksempel på anti-fotball mot LSK på Årasen. Likevel klarer journalister fra norsk presse og representanter fra drammensklubben å vinkle det dithen at vi er drittlaget med drittfotballen. Tv2 er selvfølgelig med på fargeleggingen. Når denne definisjonen regjererer blandt "nøytrale" hvermannsen journalister blir det jævla enkelt for en umoden journalist fra trøndelag å overtolke uttalelser fra bl.a Kenneth Kvebek og samtidig sitte igjen med en god story....

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Kunne ikke vært mer enig Stan. Noen ganger holder ikke en tommel.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Nok en gang er det Tyske fotballedere som går foran når det kommer til å ta vare på sine egne supportere og stemningen på stadion.



                          De billige billettene på Europas største ståplasstribune er nemlig et økonomisk tapsprosjekt for klubben. Til tross for at 25.000 av stadionets 80.000 plasser er her, kunne klubben, ifølge direktør Hans-Joachim Watzke, tjent rundt 28 millioner kroner ekstra om man omgjorde ståplassene til sitteplasser.

                          - Vi kommer ikke til å endre det, selv om det er en økonomisk katastrofe. Iblant må man se bort fra kortsiktig økonomisk suksess for klubbens skyld, sier Watzke til det tyske bladet W&V.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            På en pressekonferanse hos klubben Levksi Sofia klarer noen "supportere" å komme seg inn, kle av lagets trener og kaste han ut uten at noen gjør noe som helst. Han har visstnok offentlig uttalt at han er fan av CSKA Sofia!




                            For noen uker siden tapte Røde Stjerne 0-1 borte mot et lite lag fra Beograd som heter Vozdovac, nyopprykka i år. Etter kampen krevde Delije at alle spillerne bortsett fra keepern og en av midtbanespillerne skulle ta av seg drakta, at de ikke fortjente å ha den på seg. Ikke nok med det, men de fikk ikke lov å gå i garderoben før de hadde fått nok dritt slengt etter seg.




                            Syke tilstander i noen land, og vilt at supportere har så mye makt i klubber!

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              Så jævlig kvalmt! Når det blir så ille, kan de bare legge ned hele driten. Det er over når retarderte aper på tribunen kan få så mye makt.

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                Forbundet kaller opptøyene «et terrorangrep mot GAIS-fansen»

                                Straffer Hammarby hardt og nådeløst.

                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  Hard straff?

                                  Bota var vell bare litt større en vi fikk ved cupfinalen i 07 å to kamper uten tilskuere er vell ikke all verden.
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4377

                                    Slike hendelser har det jo vært drøssevis av tidligere. Plutselig ble det "terror"??
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Kom tilfeldigvis over en kamp fra MLS, mellom Portland og Seattle. Ble en smule overrasket (og imponert) over supporterne til Portland (Timbers Army). Ble veldig nysgjerrig og gikk på YouTube for å sjekke dem ut og fant denne: http://m.youtube.com/watch?v=IQK4zzQQ7JY

                                      Utrolig morsom sang, som jeg aldri har hørt noen andre norske grupper bruke.

                                      Jeg veit det er å banne i kirka, å bruke USA som inspirasjonskilde i fotballsammenheng, men denna gjengen fra Portland har virkelig gjort noe annet enn den typiske "korpskulturen" de har ellers i MLS.
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        95% med MLS er jævlig og ødeleggende for fotball. Også supporterne. De glimter til med ett og annet men personlig synes jeg så og si alt som er fra USA er jævlig, comerce og fucka. Men som sagt, de glimter til iblandt:
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7053

                                          Hva er det som er så "jævlig" med MLS?

                                          Supporterkulturen i USA er jo også en helt annen enn man har i Europa.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎