Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Loddet
    Må innrømme at jeg blir rimelig provosert når jeg leser innlegg som dette her. Det går basically ut på at UFC er skyldig til det motsatte er bevist. Som de har sagt gjenntatte ganger er de mot fotballvold, men du velger likevel å sammenligne mangel på en ussel tommel ned, med en som tydeligvis elsker vold og har et skrudd forhold til det å være fotballsupporter. Det virker som man ønsker å skape konflikt, og det syns jeg er skremmende..
    Jeg ønsker absolutt ikke konflikt. Jeg skulle ønske alle i fansen var en samlet, lykkelig familie. Jeg mener heller ikke at UFC er skyldig i noe som helst. Det eneste som forundret meg, var at ikke UFCerne ble like provosert av det voldsforherligende innlegget som mange av oss andre. Nå som jeg har fått forsikringer fra flere UFCere om at de tar avstand fra dette, er saken ute av verden fra min side.
    Last edited by Torolf; 30.07.2009, 09:26.

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Jeg ønsker absolutt ikke konflikt. Jeg skulle ønske alle i fansen var en samlet, lykkelig familie. Jeg mener heller ikke at UFC er skyldig i noe som helst. Det eneste som forundret meg, var at ikke UFCerne ble like provosert av det voldforherligende innlegget som mange av oss andre. Nå som jeg har fått forsikringer fra flere UFCere om at de tar avstand fra dette, er saken ute av verden fra min side.
      Du kan ikke forvente at vi skal sitte her inne å svare på alt som kommer mot oss med tomler opp/ned og innlegg i hytt og pine.

      Vi har også ved flere anledninger gått ut å sagt at vi er totalt imot vold, og hva slags konsekvenser de som utøver det vil få om det er noen i vår gruppe som har utøvd vold. Det er noe alle som leser her inne burde ha fått med seg, opptil flere ganger.

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Jeg ønsker absolutt ikke konflikt. Jeg skulle ønske alle i fansen var en samlet, lykkelig familie. Jeg mener heller ikke at UFC er skyldig i noe som helst. Det eneste som forundret meg, var at ikke UFCerne ble like provosert av det voldsforherligende innlegget som mange av oss andre. Nå som jeg har fått forsikringer fra flere UFCere om at de tar avstand fra dette, er saken ute av verden fra min side.
        Å være forundret er helt greit. Det jeg reagerte på, var at du syns Helgusons holdninger, som virkelig er noe av det drøyeste jeg har les her inne på forumet, var like skremmende som mangel på tomler ned fra UFC sin side. Det syns ikke jeg.

        Forøvrig er vi veldig enige om et samla KFL.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Opprinnelig skrevet av Tobben
          Du kan ikke forvente at vi skal sitte her inne å svare på alt som kommer mot oss med tomler opp/ned og innlegg i hytt og pine.
          Enig med du, man kan gå utifra en enkelt persons mening om en sak utifra om han gir tommel opp eller tommel ned. Det blir feil å tillegge folk meninger fordi de ikke gir tommel i det hele tatt. Men jeg kan forstå akkurat i dette tilfellet at noen etterlyser tomler med tanke på den posisjonen ultras/UFC har hos mange. Dere er nok best tjent med å tydeliggjøre standpunktet deres, ikke fordi det er så jævla nødvendig, men det vil nok gjøre ting enklere for dere.

          Opprinnelig skrevet av Tobben
          Vi har også ved flere anledninger gått ut å sagt at vi er totalt imot vold, og hva slags konsekvenser de som utøver det vil få om det er noen i vår gruppe som har utøvd vold. Det er noe alle som leser her inne burde ha fått med seg, opptil flere ganger.
          Denne saken er som alle andre saker, det finnes folk som går inn for å ikke forstå. Men som jeg sa i avsnittet over. Gjør det enda tydeligere hva slags standpunkt dere har. Bruk tommel opp eller tommel ned, om du/dere føler at man ikke er enige i hele innlegget så siter det og forklar akkurat hva man er enig eller uenig i. Du/dere har alt å vinne på det.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            Tommel funksjonen har gått helt ut av proposjoner. Er ikkelenge siden ufc gikk ut og sa dem var imot vold, i tillegg til atman var med på marsjen mot RBK.

            Og en tommel ned fra Raymond, Tobben etc. er ikke det samme som å si at gruppa er for eller imot det innlegget. Men når man skriver som Fo og Ray over ser jeg på det som gruppas mening når man svarer for ufc.

            Man får heller lage en ufc tommel opp/ned slik at folk her inne vet hva ufc mener da...hihi

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              Opprinnelig skrevet av Tony
              Man får heller lage en ufc tommel opp/ned slik at folk her inne vet hva ufc mener da...hihi
              Kanskje trenger forumet en klistremerke-knapp?

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                Opprinnelig skrevet av reka
                Kanskje trenger forumet en klistremerke-knapp?

                Kunne vært kult. Da kunne en f.eks klistre over innlegg en ikke liker. Et klistremerke kune f.eks dekke over 1/20 del av et innlegg, og hvis 20 stykker klister over blir innlegget helt borte!
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Det eneste som forundret meg, var at ikke UFCerne ble like provosert av det voldsforherligende innlegget som mange av oss andre.
                  Orker ikke å la meg provosere av en fyr med en håndfull innlegget på dette forumet.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Mannschaft Rösler
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Nov 2003
                    • 247

                    Opprinnelig skrevet av Simeone
                    Jeg synes fenomenet stickers er kult. Når vi var i Trondheim var det stickers fra Brøndby, Schalke 04, Olympiakos og selvfølgelig Lillestrøm. De viser på en måte at de er der, overalt.
                    Enig. Var i Elverum i sommer og der dukka det jammen meg opp et UFC merke i gata også. Når man tåler kommersielle aktøreres budskap blir det bare tull å skulle rakke ned på røstene fra folkedypet. Hvem eier det offentlige rom? Selskaper eller folket?

                    Think again.

                    Benno O

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Bare Egil har som vanlig svaret

                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

                        hahaha! :P
                        UFC 05!

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Vet dere hvor mye han luringen fikk i bot for taggingen i Trondheim? Forstår hvis dere holder kjeft.

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Vet dere hvor mye han luringen fikk i bot for taggingen i Trondheim? Forstår hvis dere holder kjeft.
                            Nei ikke fått noen faktura enda.
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • Armando
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jul 2008
                              • 88

                              Opprinnelig skrevet av Skinke
                              Klistring er kult, håper flere blir med på den "kulturen".
                              Klistring er kult? Hva er det som er så kult med å klistre søppel overalt? Hvordan hadde det sett ut om supportere fra andre lag i Tippeligaen tok seg friheten til å klistre hele Lillestrøm? Tror neppe det hadde vært så "kult" som du påstår.

                              Syns at du burde være et bedre forbilde. Du er jo tross alt et styremedlem i KFL (så vidt jeg vet), moderator på forumet og 21 år gammel. Flaut å la seg rive med av sånne barnsligheter og OPPFORDRE andre til å bli med på denne "trenden".

                              Beklager for at jeg graver opp en gammel tråd.

                              edit: skal bare legge til at jeg med glede bruker 5 minutter av tiden min for å rive vekk hvert eneste klistremerke jeg ser.
                              Last edited by Armando; 14.08.2009, 08:45.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Klistringen av UFC merker minner egentlig mest om bikkjene som vandrer rundt og markerer på lyktestolper....

                                "Jeg har vært her..."

                                Kanskje dere burde kjøpe en sånn i stedet?: http://www.paninionline.com/collecti...sp?idEdit=3298
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Klistringen av UFC merker minner egentlig mest om bikkjene som vandrer rundt og markerer på lyktestolper....

                                  "Jeg har vært her..."

                                  Kanskje dere burde kjøpe en sånn i stedet?: http://www.paninionline.com/collecti...sp?idEdit=3298
                                  2500 nye stickers på vei fra Polen, gled deg.

                                  Panini er noe jeg jeg kjøper på fylla når jeg ikke får kebab(hei Occean) eller burger(hei Kippe).

                                  God helg.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Fuglefar
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 202

                                    Opprinnelig skrevet av Helguson
                                    Alltid like morro og se ann de to klubbene jeg har hatt mest og gjøre med opp igjennom mitt fotball liv.
                                    I spillestil er lagene ganske så like,men fansen er heller i to egne verdner,sånn som her,så sitter vi her og maser om litt spraymaling og noen klistremerker i trondheim.
                                    Vi er da fotballfans,klart noen mer en andre,heldigvis.
                                    Noen liker og sitte hjemme,holde kona i hånda og switche innom matchen fordi paradise hotell går på en annen kanal.......
                                    Jeg for min egen del...ullevål...enga,borte....en må bare elske det som UFC eller SKF

                                    legger ut to linker som er ganske like på en måte.
                                    men også ganske så ulike....

                                    enten er du den første fanstypen jeg nevte hjemme i sofaen og redd for tubuljer....
                                    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                                    eller.....
                                    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                                    Hvorfor skal jeg,menge meg med mødre og fedre som er mer oppgitt over pølsekøen de må stå i med unga sine en at vi ligger under mot Ålesund,menn i dress som akkurat rakk matchen i drosje fra gardermoen,etter en sextur til amstel for og slippe kjerringa??????


                                    vi er alle fotballfans,noen MYE mer en andre.

                                    Helguson.
                                    Med fare for å bli moderert ut så mener jeg at dine, Helguson sine holdninger til fotball og kulturen rundt, ikke hører hjemme på Åråsen eller i Lillestrøm. Hvis du heller vil sloss enn å stå i samme kø som unger eller foreldre med unger, da kan du faen med pelle deg vekk fra LSK sine kamper. Du passer antagelig best på en lukka anstalt med likesinna. Der man kan sloss vilt uten å sjenere barn og folk med en ellers normal oppførsel.
                                    En god supporter skal liksom ikke respektere andre folk?
                                    Dette er en elendig og ødeleggende holdning, som ikke bør få eksistere i kfl.

                                    Ja jeg leste jo et seinere innlegg at du hadde meldt deg ut av kfl. Jeg har vingla litt i min mening om å kaste ut ufc eller ikke. Jeg ser at en del eller kansje de fleste ufc'ere er imot fotballvold, eller ikke praktiserer det. Det som skremmer meg litt er at holdninger som helguson sine får fritt spillerom. Ingen i ufc sier at vi skal ta en prat med han.
                                    Det sies at hvis man ser en råtte så er det 100 til i nærheten som man ikke ser. Så hvis denne Helguson ikke er en ny "maya", så er det grunn til bekymring.
                                    Last edited by Fuglefar; 14.08.2009, 20:35. Begrunnelse: leste noen nyere innlegg
                                    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                    Kommentar

                                    • MobBoss
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 900

                                      Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                      Med fare for å bli moderert ut så mener jeg at dine, Helguson sine holdninger til fotball og kulturen rundt, ikke hører hjemme på Åråsen eller i Lillestrøm. Hvis du heller vil sloss enn å stå i samme kø som unger eller foreldre med unger, da kan du faen med pelle deg vekk fra LSK sine kamper. Du passer antagelig best på en lukka anstalt med likesinna. Der man kan sloss vilt uten å sjenere barn og folk med en ellers normal oppførsel.
                                      En god supporter skal liksom ikke respektere andre folk?
                                      Dette er en elendig og ødeleggende holdning, som ikke bør få eksistere i kfl.

                                      Ja jeg leste jo et seinere innlegg at du hadde meldt deg ut av kfl. Jeg har vingla litt i min mening om å kaste ut ufc eller ikke. Jeg ser at en del eller kansje de fleste ufc'ere er imot fotballvold, eller ikke praktiserer det. Det som skremmer meg litt er at holdninger som helguson sine får fritt spillerom. Ingen i ufc sier at vi skal ta en prat med han.
                                      Det sies at hvis man ser en råtte så er det 100 til i nærheten som man ikke ser. Så hvis denne Helguson ikke er en ny "maya", så er det grunn til bekymring.
                                      Hvorfor skal vi si at vi skal ta en prat med han?
                                      Vi vet jo ikke hvem han er engang. Det er ikke vår oppgave å drive med holdingskampanjer hos alle som sier at de holder med LSK

                                      Invicta

                                      Ingen er større en klubben

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        Viktig at UFC nå går sterkt ut å sier dem er imot fotballvold selvom ingen praktiserer det blant UFC.

                                        Ettersom ingen i UFC "snakker" til Helguson så er man liksom for vold? Det er vel holdninge rundt fotballkamp som viser hvor man står i de forskjellige miljøer? Eller er det forumet som styrer hvor man står?

                                        Fuglefar: du er hjertelig velkommen til pikene på søndag og ta UFC i syn og se om noen av dem driver med fotballvold...

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          Kanke prate til/med folk jeg ikke har en anelse om hvem er, vi i UFC har gjort det klart mange ganger.
                                          Quoter istedet for å skrive det nok engang men her for å presisere:

                                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                          UFC tar fullstending avstand fra fotballvold, er det noen i UFC som skulle delta på noe som har med det å gjøre blir mann kastet ut med en eneste gang!
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Men som UltraFo så riktig skriver så er alle i UFC imot organisert fotballvold.
                                          Last edited by UltraFo; 15.08.2009, 08:49.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎