Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    Opprinnelig skrevet av iL
    Den siste er fra en film da.... Har sett den faktiskt.
    Artig at han skulle bruke ett klipp fra en film som har like overdrevet blod bruk som en god Tarantino film.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

      Opprinnelig skrevet av iL
      Den siste er fra en film da.... Har sett den faktiskt.

      Skjønner at det er fra en film, men Helguson gir uttrykk for at dette er de virkelig dedikerte supporterne, i forhold til trauste normale familiefedre. Skrudd virkelighetsoppfatning etter min mening.
      KFL - medlem nr 23

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        Opprinnelig skrevet av iL
        Den siste er fra en film da.... Har sett den faktiskt.
        Filmen er vel laget på grunnlag av hvordan virkeligheten er/har vært rundt fotballpøbler i England? Det finnes flere av denne type filmer. Dette er vel filmer som casuals synes er kult og har som forbilde på hvordan en god supporter skal være.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Tullebukk lurer på om UFC er på plass på c feltet mot Tromsø...Jeg personlig håper at Dere er på plass og lager et sabla liv.
          Må nok skuffe deg der, men forhåpentligvis får vi til en dialog med KFL iløpet av høsten, så får vi se om vi kan bli enige, så vi kan være tilbake der vi helst vil være neste sesong hvertfall.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Filmen er vel laget på grunnlag av hvordan virkeligheten er/har vært rundt fotballpøbler i England? Det finnes flere av denne type filmer. Dette er vel filmer som casuals synes er kult og har som forbilde på hvordan en god supporter skal være.
            Den er basert på en "sann" historie, basert på Rettendon Murders.
            WP artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Footsoldier
            IMDB til filmen: http://www.imdb.com/title/tt0901507/

            Men dette er OT, da topic er UFC/UL/Ultras og ikke hooligans.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • keepern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 281

              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Må nok skuffe deg der, men forhåpentligvis får vi til en dialog med KFL iløpet av høsten, så får vi se om vi kan bli enige, så vi kan være tilbake der vi helst vil være neste sesong hvertfall.
              Kom igjen a gutta! Ta en gjesteopptreden en match, så fikser dialog etc. til høsten.

              keepern - felt C


              Kommentar

              • Martini
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 294

                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                Må nok skuffe deg der, men forhåpentligvis får vi til en dialog med KFL iløpet av høsten, så får vi se om vi kan bli enige, så vi kan være tilbake der vi helst vil være neste sesong hvertfall.
                Fugla er i nedrykksstriden, de trenger oss samla NÅ!
                Ikke fra neste sesong, hvor man kanskje står å synger på Melløs.....
                Comeback fra søndag aller helst
                FUGLA TIL VI DØR!

                Kommentar

                • Helguson
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jul 2009
                  • 36

                  Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                  Hva er poenget ditt? Du syns folk som ikke slåss mot andre lags supportere er dårligere "fotballfans" en de som gjør det? Vet ikke om du har fått det med deg, men fotball er ikke en kampsport, ei heller er supporteliv det. Jeg ville aldri slåss mot supportere av andre lag. Min oppgave som supporter er å støtte laget fra tribunen, med konstant synging, flagging, hopping, etc...Mener du da at jeg er dårligere supporter en folk som slåss? Faen så mye bullshit du lirer av deg! Vet ikke hvor gammel du er, men siden du skriver at du har vært med fansen siden 95 så anntar jeg at du er i nærheten av 30 nå, ihvertfall. Er det ikke da på tide å komme over det her jævla macho greiene med å slåss, vise hvem som er sterkest, Pappaen min har større tiss en din, osv..? Faen heller, viss slåssing er det du er ute etter kan jeg anbefale å prøve noe fullkontakt kampsport http://www.youtube.com/watch?v=tP3YA...eature=related
                  Hyggelig at du har fått med deg at jeg er rundt 30..ikke værst oppservert bare det. Men siden vi har blitt så godt kjendt så kan jeg jo fortsette med og si at jeg har vært Millwall fan siden jeg bodde i sør London til jeg var 15...fått inn Hooligans tingene med morsmelka siden fattern tok meg med på The Den for og se fotballmatcher.Hvem du er bryr jeg meg mindre om,sikkert en bra mann, ikke for og si noe galt om deg personlig,men synging,hopping,flagging er obligatorisk for og i det heltatt være på en hjemmearnea og kalle deg fan...alt annet er statister. Nå snakker jeg ut i fra Engelsk historie der Undergrupper til fotballklubbene har eksistert i en mannsalder. Grupper som ICF(Westham) The bushwhackers(Millwall) Chelsea Cat crew osv..Jeg kunne fortsatt med navn til jeg kasta opp.
                  Det og forkaste grupper som det her i Norge er ren idioti og uvitenhet ovenfor en Fotballverden som har eksistert lengre en mange av LSK fansen i dag har gått i 2 sko.
                  Synes du Fotball historie er macho?? Ok..da ber jeg deg med til Sør London og pubben Duke of Albany,så skal vi skaffe deg deg en barstol som du kan stå på,og si akkurat hva du mener??
                  Min mor er Norsk og LSK fan så,jeg har vært det siden jeg var 7 selv.
                  Har hatt mine turns på Åråsen og innad i KFL,Tommy var Forsanger sammen med Arild... er utmeldt av kanarifansen grunnet jeg synes gruppa i helhet er tam og mangler gnist.
                  ALLE supporter grupper for ALLE klubber har som MUST og hoppe,veive med flagg og synge. Men gjør du bare det...er du ikke mye verdt der jeg kommer ifra og fikk opplæring i fanskultur.

                  Til slutt: for og holde oss litt ontopic Rett skal være rett,UFC tilbake på C feltet og Felt P er den riktige Scandinaviske type fotballfans på Åråsen.
                  Resten er fans.


                  Helguson
                  Last edited by Helguson; 21.09.2009, 23:43.

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1445

                    aldern var bare tipping fra min side, og bare for å påpeke at det kanskje er på tide å bli litt mer voksen. Men det du sier her altså at jeg er mindre verdt som suppporter/fan en deg, siden jeg ikke sloss? Fy faen så jævlig dumt det er å si! En supporters jobb er å støtte laget sitt. Tror faen ikke Edwin scorer mer eller Otto redder flere skudd av at jeg slåss med andre lags supportere! Det er bare piss, piss, og atter piss! Slåssinga gjøres kun for å vise hvor jævla macho du er, hvor sterk du er, etc... Det har faen meg ikke en drit med fotball å gjøre! Hooligans-miljøet i England har jo som kjent gjort jævlig mye bra for supporterlivet der, ikke sant? Takket være at hooliganismen var så stor i England, så ble det plutselig innført all-seaters på alle arenaene. Får håpe det blomstrer opp skikkelig mye hooligans her også, sånn at vi kan få sitte vi også, ikke sant? Takke faen for at du har meldt deg ut av fansen!
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5096

                      Opprinnelig skrevet av Helguson
                      Grupper som ICF(Westham) The burshwalkers(Millwall) Chelsea Cat crew osv..Jeg kunne fortsatt med navn til jeg kasta opp. Det og forkaste grupper som det her i Norge er ren idioti og uvitenhet ovenfor en Fotballverden som har eksistert lengre en mange av LSK fansen i dag har gått i 2 sko.
                      Så du mener at det å forkaste grupper som ICF, Millwall Bushwackers, (som jeg fant ut at de heter) i Norge er idioti og bygger på uvitenhet?

                      I såfall min letteste tommel ned. Ever!

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        Opprinnelig skrevet av Helguson

                        legger ut to linker som er ganske like på en måte.
                        men også ganske så ulike....

                        enten er du den første fanstypen jeg nevte hjemme i sofaen og redd for tubuljer....
                        Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                        eller.....
                        Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                        vi er alle fotballfans,noen MYE mer en andre.

                        Helguson.
                        Fy faen for noen skremmende holdninger du viser. Like skremmende er det at du ikke får en eneste tommel ned fra UFC-gutta. De som imøtegår dine horrible synspunkter får selvfølgelig heller ikke noen tommel opp fra UFC-folket. Hva er egentlig UFCs holdning til fotballvold?

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Hva er egentlig UFCs holdning til fotballvold?
                          UFC tar fullstending avstand fra fotballvold, er det noen i UFC som skulle delta på noe som har med det å gjøre blir mann kastet ut med en eneste gang!
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Opprinnelig skrevet av UltraFo
                            UFC tar fullstending avstand fra fotballvold, er det noen i UFC som skulle delta på noe som har med det å gjøre blir mann kastet ut med en eneste gang!
                            Godt å høre. Jeg syntes bare fraværet av deres tomler var besynderlig.

                            Kommentar

                            • Kristiansen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 1332

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Like skremmende er det at du ikke får en eneste tommel ned fra UFC-gutta.
                              Det trenger ikke å bety at man er for noen, enda man ikke tar tommel ned. Ingen fra JK har tatt tommel ned eller opp. Betyr det da at vi er "for" idiota som sloss ? Nei.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9390

                                ^ En tommel ned i posten Torolf prater om, viser vel til en holdning mot den delen av fotball-"kulturen" som flørter med det voldelige. Regner med at UFCfolk følger greit med på den tråden her, og da hadde det kanskje vært mulig å gi tommel opp/ned på et såpass hett innlegg? Uansett kom det en avklaring i form av posten til UltraFo.

                                Kommentar

                                • Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Fy faen for noen skremmende holdninger du viser. Like skremmende er det at du ikke får en eneste tommel ned fra UFC-gutta. De som imøtegår dine horrible synspunkter får selvfølgelig heller ikke noen tommel opp fra UFC-folket. Hva er egentlig UFCs holdning til fotballvold?
                                  Tidenes beste innlegg.Jeg ler så jeg griner.Verden styres av tomler på et forum.Tror jammen jeg skal forvirre deg ved å gi tomler i hytt og pine.
                                  De fleste vet at UFC er imot vold selv om de ikke viser tommel ned i din verden.

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    ^ En tommel ned i posten Torolf prater om, viser vel til en holdning mot den delen av fotball-"kulturen" som flørter med det voldelige. Regner med at UFCfolk følger greit med på den tråden her, og da hadde det kanskje vært mulig å gi tommel opp/ned på et såpass hett innlegg? Uansett kom det en avklaring i form av posten til UltraFo.
                                    En del av innleggene i denne tråden er ganske lange, og derfor er det sjelden jeg er 100% enig i det noen skriver, derfor bruker jeg ikke tomler i denne diskusjonen.

                                    Men som UltraFo så riktig skriver så er alle i UFC imot organisert fotballvold.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

                                      Opprinnelig skrevet av Helguson
                                      Hyggelig at du har fått med deg at jeg er rundt 30..ikke værst oppservert bare det. Men siden vi har blitt så godt kjendt så kan jeg jo fortsette med og si at jeg har vært Millwall fan siden jeg bodde i sør London til jeg var 15...fått inn Hooligans tingene med morsmelka siden fattern tok meg med på The Den for og se fotballmatcher.Hvem du er bryr jeg meg mindre om,sikkert en bra mann, ikke for og si noe galt om deg personlig,men synging,hopping,flagging er obligatorisk for og i det heltatt være på en hjemmearnea og kalle deg fan...alt annet er statister. Nå snakker jeg ut i fra Engelsk historie der Undergrupper til fotballklubbene har eksistert i en mannsalder. Grupper som ICF(Westham) The burshwalkers(Millwall) Chelsea Cat crew osv..Jeg kunne fortsatt med navn til jeg kasta opp.
                                      Det og forkaste grupper som det her i Norge er ren idioti og uvitenhet ovenfor en Fotballverden som har eksistert lengre en mange av LSK fansen i dag har gått i 2 sko.
                                      Synes du Fotball historie er macho?? Ok..da ber jeg deg med til Sør London og pubben Duke of Albany,så skal vi skaffe deg deg en barstol som du kan stå på,og si akkurat hva du mener??
                                      Min mor er Norsk og LSK fan så,jeg har vært det siden jeg var 7 selv.
                                      Har hatt mine turns på Åråsen og innad i KFL,Tommy var Forsanger sammen med Arild... er utmeldt av kanarifansen grunnet jeg synes gruppa i helhet er tam og mangler gnist.
                                      ALLE supporter grupper for ALLE klubber har som MUST og hoppe,veive med flagg og synge. Men gjør du bare det...er du ikke mye verdt der jeg kommer ifra og fikk opplæring i fanskultur.

                                      Til slutt: for og holde oss litt ontopic Rett skal være rett,UFC tilbake på C feltet og Felt P er den riktige Scandinaviske type fotballfans på Åråsen.
                                      Resten er fans.


                                      Helguson

                                      Helguson, er du den nye Maya?

                                      Du har liksom fått inn dette med morsmelka i Millwall gjennom faren din siden du var guttunge og bodde i sør-London og så vet du ikke en gang at grupperingen heter "the Bushwackers"?

                                      "The Burshwalkers" som du omtaler dem som er så langt unna både i betydning og uttale at det er helt umulig for en som presumtivt skal kunne flytende engelsk som deg å ta feil her. Omtrent som om LSK fans skulle omtale Kanari-Fansen for Karate-Dansen eller noe sånt. Millwallverstingene er forøvrig såpass kjent i England at selv middels interresserte fotballfans vet hva de heter for noe.

                                      Noe sier meg at du er et skikkelig forumtroll.
                                      Last edited by egil; 30.07.2009, 09:31. Begrunnelse: skriveleif
                                      KFL - medlem nr 23

                                      Kommentar

                                      • Loddet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 325

                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Fy faen for noen skremmende holdninger du viser. Like skremmende er det at du ikke får en eneste tommel ned fra UFC-gutta. De som imøtegår dine horrible synspunkter får selvfølgelig heller ikke noen tommel opp fra UFC-folket. Hva er egentlig UFCs holdning til fotballvold?
                                        Må innrømme at jeg blir rimelig provosert når jeg leser innlegg som dette her. Det går basically ut på at UFC er skyldig til det motsatte er bevist. Som de har sagt gjenntatte ganger er de mot fotballvold, men du velger likevel å sammenligne mangel på en ussel tommel ned, med en som tydeligvis elsker vold og har et skrudd forhold til det å være fotballsupporter. Det virker som man ønsker å skape konflikt, og det syns jeg er skremmende..

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Opprinnelig skrevet av Loddet
                                          Må innrømme at jeg blir rimelig provosert når jeg leser innlegg som dette her. Det går basically ut på at UFC er skyldig til det motsatte er bevist. Som de har sagt gjenntatte ganger er de mot fotballvold, men du velger likevel å sammenligne mangel på en ussel tommel ned, med en som tydeligvis elsker vold og har et skrudd forhold til det å være fotballsupporter. Det virker som man ønsker å skape konflikt, og det syns jeg er skremmende..
                                          Enig med Torolf i at jeg gjerne skulle sett noen tomler ned fra UFC på innlegg som mener de som ikke sloss ikke er ekte supportere, men mener UFC er ekte supportere. Det er ikke mindre enn en klar beskyldning på at medlemmer av UFC er voldelige supportere. Det er tydeligvis ikke bare klubben som ikke kan se forskjell på ultras og casuals..

                                          Dog godt å se Raymond og FO kommer med en uttalelse om deres syn på fotballvold.
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎