Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

    Fra nyhetstråden

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article666818.ece

    Politiet eskorterte LSK-supportere vekk

    En minibuss med LSK-supportere ble eskortert ut av Kristiansand etter onsdagens tippeligakamp.


    KRISTIANSAND: Under kampen mellom Start og Lillestrøm ble to personer som heiet på gjestene utvist etter å ha oppført seg truende og provoserende på tribunen.

    – Det var vakter som snakket med dem som følte seg truet. De hadde drukket før kampen og etterkom ikke ordre fra vaktene, forteller sikkerhetsansvarlig i IK Start, Per Arnfinn Pedersen, til fvn.no.
    Store deler av den operative politistyrken i Kristiansand var på plass under onsdagens kamp. Tjenestemenn måtte bistå med å utvise to LSK-supportere under kampen.

    – Utelederen i politiet dirigerte politiet til supporterne. Regelverket etter at folk ikke har fulgt ordre er at de skal vises ut, sier Pedersen, som bekrefter at to gjestesupportere ble utvist.

    Begge deltok på en supportertur som ikke var organisert sammen med resten av gjestesupporterne.

    – De hadde fyrt opp sin egen tur og kommet nedover, og ble kontrollert på stadion. De ble hissige og vi har klare regler for hva vi tolererer, sier Pedersen.
    Begge som ble utvist gikk rolig ut fra Sør Arena, men kom senere i politiets søkelys.

    – Det var litt uroligheter og det la beslag på store deler av politistyrken. Politiet geleidet en minibuss et godt stykke ut av byen, opplyser operasjonsleder Frank Solås ved Agder-politiet.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    #2
    Har THK begynt å leie egen buss???

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av Serbern
      Har THK begynt å leie egen buss???
      Kan ikke se noen annen løsning, det er jo vi som skader KFLs rykte...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        2 politibiler kjørte bak minibussen ut til hovedveien grunnet Start sine gutter stod utenfor stadion området og ventet. Dog satt politibilene i kø. Hvorfor media velger å skrive dette får stå for dens regning.

        Rett skal være rett. 1 person ble kasta ut fordi han stod på stol. 2 stk valgte å stå ute med han og fikk besøk av 2 Start gutter som skulle by opp til dans. Disse ble snakket til og sendt avgårde. Politiet snakket med de 2 LSK guttene ute. Det var det som skjedde.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Bare en vennskapelig prat med politiet altså? Ingen bøter, og alle reiste tilbake i minibussen?

          Gjøres det noen som helst image-refleksjoner og tanker rundt hvordan man tydelig tar avstand fra casuals-kulturen når en samling med det som hevdes å være vanlige LSK-supportere blir angrepet i Lillestrøm foran kampen mot Vålerengen, og trues både i Bergen og i Kristiansand?
          Vidar Evje

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #6
            Vurderer sterkt å sy meg en froskehatt i burberry-mønster.

            Kommentar

            • bortebest
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2009
              • 9

              #7
              Jeg var selv på kampen i går og vi kan vel alle si at kfl hadde ikke vært noe uten engasjerte folk. engasjerte supportere tar turen rundt norges land for å støtter laget, om det så er første runde i cupen. de lager liv på tirbunen og gjør at kfl kan være en av de beste supporterne i landet. så hva så om de ikke kler seg i helgult??

              poenget må vel bli at kfl ville være en gjeng med gadkristne sørlendinger om man ikke hadde hatt dissa folkene. så dropp skepsisen, og bare innse at kfl trenger engasjerte folk!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #8
                Ordet "engasjement" begynner å låte jævligere og jævligere i mine ører...

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Bare en vennskapelig prat med politiet altså? Ingen bøter, og alle reiste tilbake i minibussen?

                  Gjøres det noen som helst image-refleksjoner og tanker rundt hvordan man tydelig tar avstand fra casuals-kulturen når en samling med det som hevdes å være vanlige LSK-supportere blir angrepet i Lillestrøm foran kampen mot Vålerengen, og trues både i Bergen og i Kristiansand?
                  Ingen bøter og alle som dro ned satt på tilbake.

                  Uansett om man hadde begynt å kle seg annerledes på kamp, ville man fortsatt få besøk av det andre lagets dansere.

                  Og igår stilte stort sett de fleste opp med skjerf i tillegg.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    så dette er bare piss Tony?

                    KRISTIANSAND: Under kampen mellom Start og Lillestrøm ble to personer som heiet på gjestene utvist etter å ha oppført seg truende og provoserende på tribunen.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Jon André
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Sep 2007
                      • 60

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      så dette er bare piss Tony?

                      Ja det er bare piss. 2 stk gikk ut for å holde den ene personen som ble kastet ut med selskap. Da de ville inn igjen fikk de ikke lov siden de hadde gått ut av stadion. Og han som ble kastet ut gjorde ikke noe galt, alt sammen var en misforståelse.
                      Ultras Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av iL
                        så dette er bare piss Tony?
                        Jepp, 1 person ble kasta ut. Ikke 2.
                        Men som jeg skrev tidligere så var det 2 stk som valgte å stå ute sammen med han som ble kasta ut

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Jepp, 1 person ble kasta ut. Ikke 2.
                          Men som jeg skrev tidligere så var det 2 stk som valgte å stå ute sammen med han som ble kasta ut
                          var ikke antallet jeg spurte om.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Snakk om å lage storm i vannglass!!
                            Det er da ikke første gangen at noen blir forbanna på tribunen? Har skjedd utallige ganger også med "juletresupportere". Meg selv inkludert.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              var ikke antallet jeg spurte om.
                              Husk at sitatet du henviste til kom fra sikkerhetsansvarlig på stadion. Det ville ikke være første gangen den typen folk overdriver kraftig.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Snakk om å lage storm i vannglass!!
                                Det er da ikke første gangen at noen blir forbanna på tribunen? Har skjedd utallige ganger også med "juletresupportere". Meg selv inkludert.
                                Aldri med THK
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  #17
                                  ”For det først hadde de hvertfall fått inn nok vakter og politi til rundt 70-80 mann.”
                                  Nå var det vel 4\5vakter og 2\3politimenn?

                                  ”For det andre var ikke vaktene på talefot i det hele tatt med supporterne, uansett hvem det var. De var ikke villig til å høre på noen som helst akkurat som vi ikke betydde en dritt.”

                                  I pausen gikk jeg ned og snakket med sikkerhetssjefen og lurte på om det var mulig å få alle vaktene som stod på bortefeltet til stå utenfor feltet. Hvis det skulle det være noe som skjer så ville våre vakter ta tak i det, evt kontakte politi/start sikkerhet om hjelp hvis det var nødvendig.. Ikke noe problem sa denne hyggelige personen vi snakket med og tok tak i det jeg ytret ett ønske om å fjernet alle vakter fra feltet.(de stod utenfor gjerde i 2.omgang). Vet ikke om du snakket med noen som hadde en dårlig dag, men denne personen jeg snakket med var svært hyggelig.

                                  Ellers kan jeg nevne at Tony klaska bra på tromma og Andreas gjorde en god jobb som forsanger for den super duper store klacken.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • Stanley
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • May 2006
                                    • 108

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                                    Gjøres det noen som helst image-refleksjoner og tanker rundt hvordan man tydelig tar avstand fra casuals-kulturen når en samling med det som hevdes å være vanlige LSK-supportere blir angrepet i Lillestrøm foran kampen mot Vålerengen, og trues både i Bergen og i Kristiansand?
                                    Gang på gang har Ultras Lillestrøm/UFC erklært at vold ikke er en del av deres engasjement for Klubben. Gang på gang kommer de samme delene av KFL med krav om at det må tydeligere tas avstand fra casual kulturen. Jeg kan overhodet ikke se hvordan UL/UFC kan være noe mer tydelig enn det de allerede har vært. En rask kikk på ultrasfeltc.net eller på postene til sentrale Lillestøm Ultras på div. forum gir ett klart innblikk i hva som er den offisielle holdningen.

                                    Det at Ultras trues i Bergen kan ikke brukes som noe bevis for at UL/UFC er uklare i hva de står for. TGB,Brann casuals har på ett eller annet tidspunkt erklært at alle som ser på seg som alternative supportere er potensielle mål. Ultras har rett til å gå kledd nøyaktig som de ønsker, kansje de hadde fått mindre trusler hvis de tok på seg den offisielle KFL trøya, men verken KFL styret eller TGB har rett til fortelle dem hvordan de skal gå kledd. Det samme kan overføres til situasjonen hvor isko angrep en pub på torget før enga kampen. UL/UFC er krystallklare i at de er ikkevoldelig supportere, forsøk på angrep/trusler fra kategori C fans har skjedd og kommer sikkert til å skje igjen. Dette kan ikke UL/UFC holdes ansvarlige for.

                                    Men det KFL styremedlemmet tilsynelatende ønsker er at UL/UFC aldri mer skal drikke øl med Sportsklubbens Fineste. Lillestrøm med omegn er ett lite område, de fleste fugla folk kjenner hverandre godt. At enkelte Ultras kjenner casuals og omvendt er ganske naturlig. At man tar en øl sammen en gang i blant også før kamp er helt naturlig. Kravene om at SKF skal behandles som en pariakaste i lokalmiljøet hvor de nektes tilgang til alt fra puber til den lokal cafèn er ønske og internett drømmer. Lykke til, det skjer aldri.

                                    Når vi nå først er inne på tema imageproblemer vil jeg si at styret i KFL har elementer med langt verre rykte og imageproblemer enn det hele UL/UFC har til sammen.

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      ”For det først hadde de hvertfall fått inn nok vakter og politi til rundt 70-80 mann.”
                                      Nå var det vel 4\5vakter og 2\3politimenn?

                                      ”For det andre var ikke vaktene på talefot i det hele tatt med supporterne, uansett hvem det var. De var ikke villig til å høre på noen som helst akkurat som vi ikke betydde en dritt.”

                                      I pausen gikk jeg ned og snakket med sikkerhetssjefen og lurte på om det var mulig å få alle vaktene som stod på bortefeltet til stå utenfor feltet. Hvis det skulle det være noe som skjer så ville våre vakter ta tak i det, evt kontakte politi/start sikkerhet om hjelp hvis det var nødvendig.. Ikke noe problem sa denne hyggelige personen vi snakket med og tok tak i det jeg ytret ett ønske om å fjernet alle vakter fra feltet.(de stod utenfor gjerde i 2.omgang). Vet ikke om du snakket med noen som hadde en dårlig dag, men denne personen jeg snakket med var svært hyggelig.
                                      Bare nede i hjørnet stod det 3 vakter + en securitas og så fort noen vinket kom det 4 politi bort og 3 vakter til. Det er i overkant mye fordi noen blir engasjert og frustrert når Start putter 2-0.

                                      Mulig dama hadde uka si men hun var ikke særlig villig til å høre. Forøvrig stod det fortsatt vakter innenfor feltet i 2. omgang så han hørte ikke på deg jævla sniken..
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #20
                                        Skjønner ikke poenget med å la seg provosere av kommentarer fra fjortiser og teite vakter på stadion. Sånn er det overalt. Er jo enkelte som klikker i vinkel av den minste lille ting.

                                        Om problemet er vaktene så kommer man mye lenger med å snakke med KFL-vakta og vaktsjefen på stadion som Skinkeløk gjorde. Var kun han slicke gjøken nedi hjørnet som sto på feil side av gjerdet i andre omgang, og det var på tross av sjefen hans sin ordre. At Startfolk trasket inn på vår kioskdel og over feltet vårt ble også tatt opp med vaktsjefen i pausen.

                                        "If you wanna stay alive, go home fuckers" er jo også en knall sang å dra igang mot konfirmater som sitter å fniser på andre sidet av gjerdet. Har vi blitt danske nå ell?
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎