Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

    #21
    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
    Skjønner ikke poenget med å la seg provosere av kommentarer fra fjortiser og teite vakter på stadion. Sånn er det overalt. Er jo enkelte som klikker i vinkel av den minste lille ting.

    Om problemet er vaktene så kommer man mye lenger med å snakke med KFL-vakta og vaktsjefen på stadion som Skinkeløk gjorde. Var kun han slicke gjøken nedi hjørnet som sto på feil side av gjerdet i andre omgang, og det var på tross av sjefen hans sin ordre. At Startfolk trasket inn på vår kioskdel og over feltet vårt ble også tatt opp med vaktsjefen i pausen.

    "If you wanna stay alive, go home fuckers" er jo også en knall sang å dra igang mot konfirmater som sitter å fniser på andre sidet av gjerdet. Har vi blitt danske nå ell?
    Må få rette deg opp litt, for det første ble det pratet rolig med vaktene noe som for det første gjorde at 2 Start casuals ble fjernet ettersom de satt ved siden av KFL feltet. Ingen hisset seg opp av vaktene så hvor du får det fra skjønner jeg ikke. Folk ble frustrert over at vaktene overreagerte sånn som de gjorde for ingen ting. Vil legge til at det ikke gjalt bare oss men at de var sånn mot ALLE. At det var Start folk ved kiosken var heller ikke noe problem så skjønner ikke hvorfor du nevner det. Sangen du snakker om ble syngi en gang til de 2 fra Start som var noe helt annet en konfirmanter og vanlig suppportere. Skulle likt å se det satt ISKO ved siden av KFL på Ullevåll uten at noen brøy seg. Vi snakket også med KFL vakta som prøvde å hjelpe oss med å roe ned Starts egne vakter. Han gjorde en bra jobb så godt det var mulig.
    Trenger ikke hause opp og lage noe stor sak ut av det, er nok om den saken nå
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

    Kommentar

    • Jon André
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2007
      • 60

      #22
      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      "If you wanna stay alive, go home fuckers" er jo også en knall sang å dra igang mot konfirmater som sitter å fniser på andre sidet av gjerdet. Har vi blitt danske nå ell?
      Var det noen som sang det inne på stadion??
      Ultras Lillestrøm

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        #23
        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Sangen du snakker om ble syngi en gang til de 2 fra Start som var noe helt annet en konfirmanter og vanlig suppportere.
        Opprinnelig skrevet av Jon André
        Var det noen som sang det inne på stadion??
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • Jon André
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2007
          • 60

          #24
          Opprinnelig skrevet av Skinke

          Det var det UltraFo skrev jeg mente.... De gutta som satt på andre siden av gjerdet så ikke veldig ut som noen konfirmanter som var relgiøse som resten av Kristiansand.
          Ultras Lillestrøm

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #25
            Opprinnelig skrevet av Jon André
            Det var det UltraFo skrev jeg mente.... De gutta som satt på andre siden av gjerdet så ikke veldig ut som noen konfirmanter som var relgiøse som resten av Kristiansand.
            Hvordan så de ut?
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #26
              Opprinnelig skrevet av KFL109
              Gjøres det noen som helst image-refleksjoner og tanker rundt hvordan man tydelig tar avstand fra casuals-kulturen når en samling med det som hevdes å være vanlige LSK-supportere blir angrepet i Lillestrøm foran kampen mot Vålerengen, og trues både i Bergen og i Kristiansand?
              Opprinnelig skrevet av Stanley
              Gang på gang har Ultras Lillestrøm/UFC erklært at vold ikke er en del av deres engasjement for Klubben. (...) Jeg kan overhodet ikke se hvordan UL/UFC kan være noe mer tydelig enn det de allerede har vært. (...) TGB,Brann casuals har på ett eller annet tidspunkt erklært at alle som ser på seg som alternative supportere er potensielle mål.


              Jeg er klar over at de som kalles ultras ikke støtter vold i forbindelse med LSK, og jeg er fornøyd med at de kunne være med i Fugla-toget mot vold og rasisme før matchen mot Vålerengen.

              Derimot kan jeg nok ha for få kunnskaper om skikk og bruk i casuals-miljøene i forhold til spørsmålsstillingen min. Hvis disse miljøene i både Oslo, Bergen og Kristiansand nå har gått bort fra forhåndsavtaler til at "alternative supportere" generelt er fritt vilt har problematikken rundt casuals blitt verre enn det jeg var klar over. Samtidig skjønner jeg da at image-spørsmålet mitt faller til jorda.

              Opprinnelig skrevet av Stanley
              Ultras har rett til å gå kledd nøyaktig som de ønsker


              Personlig driter jeg i tribunefashion. Motefenomener kommer og går.

              Men hvis casuals i Oslo, Bergen og Kristiansand har "regler" som sier at noen klesuttrykk gir dem lov til å fly på ikke-casuals - til tross for at man sier tydelig fra at man tar avstand fra voldsbruk - går det muligens an å reflektere over hva man kler på seg i forbindelse med fotballkamper inntil casuals ikke lenger skaper problemer for alternative, ikke-voldlige supportere.

              Jeg har ikke noe personlig ønske om et forhåndsgodkjent fotballantrekk.

              Opprinnelig skrevet av Stanley
              Men det KFL styremedlemmet tilsynelatende ønsker er at UL/UFC aldri mer skal drikke øl med Sportsklubbens Fineste.


              Jeg innrømmer glatt at jeg ikke forstår meg på casuals-kulturen i det hele tatt. At noen sloss i LSKs navn er ikke noe jeg ønsker skal skje. Sjøl om jeg tar avstand fra det innrømmer jeg derimot at det er en viss logikk at likesinnede avtaler møter, i hvert fall hvis uskyldige ikke blir blanda inn.

              Her tegnes det derimot opp et bilde av at grupper som ikke anser seg som casuals må regne med å bli angrepet når de følger Lillestrøm på bortekamper.

              Hvis Sportsklubbens Fineste har samme syn på virkemiddelbruk så skjønner jeg ikke at UL vil ha noe med SKF å gjøre på organisasjonsnivå, da det i mine øyne vil legitimere den type trusler man har stått overfor i flere kamper hittil i år.

              At venner drikker øl sammen er en helt naturlig ting. Jeg snakker om situasjoner rundt fotballkamper.

              Opprinnelig skrevet av Stanley
              Når vi nå først er inne på tema imageproblemer vil jeg si at styret i KFL har elementer med langt verre rykte og imageproblemer enn det hele UL/UFC har til sammen.
              KFLs styre jobber etter beste evne for å legge til rette for at våre medlemmer skal kunne støtte Sportsklubben på best mulig måte både på hjemme- og bortebane som stående, syngende og med mest mulig visuelle virkemidler. Vi forsøker å bli flinkere til å gi informasjon og øke den formelle siden av det å drive en supporterklubb.

              Det er hvordan våre medlemmer ser på oss som betyr noe i den sammenhengen.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Opprinnelig skrevet av KFL109
                Men hvis casuals i Oslo, Bergen og Kristiansand har "regler" som sier at noen klesuttrykk gir dem lov til å fly på ikke-casuals - til tross for at man sier tydelig fra at man tar avstand fra voldsbruk - går det muligens an å reflektere over hva man kler på seg i forbindelse med fotballkamper inntil casuals ikke lenger skaper problemer for alternative, ikke-voldlige supportere.
                De har nok reflektert over det, men har aktivt valgt å fortsette med "Ultras Fashion". Og så lenge vi vet at klær er nok til at andre velger å angripe, så bør man ikke bli overrasket over at denne utfordringen er gjentagende. Det hjelper nok heller ikke på at det er sosial omgang mellom SKF og UL før kampene.

                Merk! Uten at det skal rettferdiggjøre at man blir bydd opp til dans uten å ville det selv.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Jon André
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2007
                  • 60

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Hvordan så de ut?
                  De var over konfirmant alder hvertfall....
                  Ultras Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av UltraFo

                    Forøvrig kan mann heller ikke skylde på klesting her da temaet for turen var eldst mulig LSK skjerf som undertegnede vant med ett skjerf fra 80 åra
                    Hmm jeg skulle vært med i THK her, skjønner jeg. Jeg hadde vunnet kategorien for eldst/tåpeligst hodeplagg glatt med mammas gule skaut fra ca 1958 med spillernes autografer brodert.
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                    Stuart Baxter har forstått det.

                    Kommentar

                    • 123
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Mar 2009
                      • 57

                      #30
                      Stod forresten vakter inne på bortefeltet i hele 2 omg. Så det mr. Skinke nevner er en liten bommert.
                      25.11.05

                      CONTRO IL CALCIO MODERNO

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                        Var kun han slicke gjøken nedi hjørnet som sto på feil side av gjerdet i andre omgang, og det var på tross av sjefen hans sin ordre.
                        Opprinnelig skrevet av 123
                        Stod forresten vakter inne på bortefeltet i hele 2 omg. Så det mr. Skinke nevner er en liten bommert.
                        Da beklager jeg, 1 vakt stod helt nederst inntil gjerdet i 2-omgang.
                        Last edited by Skinke; 07.05.2009, 19:19.
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • Stanley
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2006
                          • 108

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                          Hvis Sportsklubbens Fineste har samme syn på virkemiddelbruk så skjønner jeg ikke at UL vil ha noe med SKF å gjøre på organisasjonsnivå,
                          Da må jeg nok skuffe deg med at SKF neppe mener alle som kler seg er fritt villt.
                          Det at enkelte i Bergen og Oslo kansje ser det anderledes skal du nok heller ikke ta til inntekt for at tidligere regler og kodekser nå er borte på den norske casualscenen.
                          Jeg synes samtidig det er ganske spesielt at du som representant for KFL styret kommer med så mange formaninger om hva og hvordan UFC/UL ska oppføre seg. KFL styret tok ett aktivt valg i fjor når man startet motarbeidingen av Lillestrøm Ultras. Fra det øyblikket er det naturlig at UFC/UL kun forholder seg til LSK og ikke dere i KFL styret.
                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                          Det er hvordan våre medlemmer ser på oss som betyr noe i den sammenhengen.
                          Når jeg brukte eksempelet med styremedlemers dårlige rykte og imageproblemer var dette ikke tatt ut av løse lufta. Da er nok spørsmålet heller; hvordan ville medlemmene deres sett på det hvis all informasjon om oppførsel og rulleblad lå på bordet. Ville det fortsatt hjulpet med festtaler om hvor mye arbeid KFL legger ned for LSK fans.

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Stanley
                            Da må jeg nok skuffe deg med at SKF neppe mener alle som kler seg er fritt villt.
                            Feil. Innenfor en voldssammenheng jeg ikke greier å forstå synes jeg faktisk at dette er relevant informasjon. Det var ikke hyggelig å observere bergensernes utvidede begrep på hvem som kunne være mål, og man spør seg unektelig om lista vil kunne utvides ytterligere.

                            Opprinnelig skrevet av Stanley
                            Jeg synes samtidig det er ganske spesielt at du som representant for KFL styret kommer med så mange formaninger om hva og hvordan UFC/UL ska oppføre seg. KFL styret tok ett aktivt valg i fjor når man startet motarbeidingen av Lillestrøm Ultras. Fra det øyblikket er det naturlig at UFC/UL kun forholder seg til LSK og ikke dere i KFL styret.
                            Diskusjonforum på nett er vanskelig når man både representerer en organisasjon og ønsker å delta i debatt som enkeltperson. Jeg prøver å formulere meg med "jeg" og bruke begreper som "personlig" når jeg ikke uttaler meg på vegne av styret. De siste innleggene her er mine personlige refleksjoner. Jeg ser forøvrig ikke den store prinsipielle forskjellen på om jeg har meninger om UL (om enn det kan leses som formaninger) eller at du forteller hva som er naturlig for dem.

                            Jeg liker mange av "ultrasene" svært godt på et personlig plan, og om vi har skiltes på organisasjonsnivå har jeg ikke noe ønske om å se noen bli angrepet mot sin vilje, noe som opplevdes som en reell fare i Bergen.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • joacim
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2009
                              • 559

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              Jeg liker mange av "ultrasene" svært godt på et personlig plan, og om vi har skiltes på organisasjonsnivå har jeg ikke noe ønske om å se noen bli angrepet mot sin vilje, noe som opplevdes som en reell fare i Bergen.
                              Jeg er omtrent paa alle LSK kampene. borte borte og hjemme. jeg har INGEN problemer med ultras. jeg var med som vagt mot start. jeg hadde ikke spesielle problemer med dem. jeg snakker bra med mange fra <ultrasene> .. jeg mener btw at de vagtene som var fra start provoserte mere enn de hjalp. de stilte seg rett foran dem og bare saa paa dem. det blir dumt. mange folk tar fejl av ultras.. !!
                              Styremedlem 2016

                              Kommentar

                              • skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av joacim
                                mange folk tar fejl av ultras.. !!
                                Akkurat det Vidar prøver å si!

                                Mange folk tar feil av Ultras, det er helt riktig. Så kommer 1000-kronerspørsmålet: Kan dette skyldes de forholdene Vidar påpeker i forhold til imagebygging, eller skyldes det at de er forhåndsdømt/stemplet og uthengt av vakter/politi/medsupportere og Gud og hvermann? Eller skyldes det begge deler?

                                Det er her kjernen i diskusjonen ligger. Vi må være forbi det punktet i diskusjonen nå der det stadig påpekes at Ultraser egentlig er snille gutter, det faktum tror jeg vi alle er enige om.

                                Kommentar

                                • Stanley
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • May 2006
                                  • 108

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                                  Jeg liker mange av "ultrasene" svært godt på et personlig plan, og om vi har skiltes på organisasjonsnivå........
                                  Så vidt meg bekjent krevde KFL styret at Ultras Lillestrøm ga en "skriftlig redegjørelse" for hva som hadde foregått når isko prøvde å storme puben før enga matchen. Hvis dette stemmer virker det ikke som at KFL styret har insett denne "skillen" mellom egen organisasjon og UFC/UL. Det kan virke som KFL styret tror de fortsatt er i en posisjon hvor krav kan framsettes ovenfor grupper/venngjenger utenfor supporterklubben. KFL styret og KFL sikkerhet har i mine øyne ingen autoritet utenfor egen organisasjon og KFL feltet på Åråsen. Det offisielle man som LSK fan forholder seg til er Klubben.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Stanley
                                    Så vidt meg bekjent krevde KFL styret at Ultras Lillestrøm ga en "skriftlig redegjørelse" for hva som hadde foregått når isko prøvde å storme puben før enga matchen.
                                    Styret i Kanari-Fansen Lillestrøm har aldri behandlet en slik sak. Du er feilinformert.
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Latterlig høyt med en bot på 50000 kr!
                                      Samma det når det er vif som får bota

                                      Kommentar

                                      • Stanley
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • May 2006
                                        • 108

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Styret i Kanari-Fansen Lillestrøm har aldri behandlet en slik sak. Du er feilinformert.
                                        At ett styremedlem tar en telefon til en sentral UL og krever en slik redegjørelse er noe annet enn at saken står på styremøte dagsorden. Men hvis du med dette avkrefter at denne type henvendelse har skjedd, så er jo det flott. Det viser forhåpentligvis at KFL styret innser sin begrensede makt utenfor Kanarifansen.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #40
                                          Kan vi ikke legge alt bråket bak oss nå.....Nå er det noe som er mye viktigere en hva du går kledd i og hvem undergruppe som gjør hva som gjelder....Akuratt nå trenger Lsk DIN støtte mere en noen gang så jeg håper alle er enige i at det viktigste nå er og støtte FUGLA uansett klesplagg eller undergruppe..Jeg er faktisk nesten villig til å gå så langt at jeg bønnfaller dere (ultras) om å komme dere på plass på kanarifeltet fort som bare faen.Jeg skal til og med tollerere at jeg ikke ser en dritt av kampen pga av flagga deres(så sant vi vinner da)..Må legge til at Kanarifansens og Lsk tribuneregler må følges og gjør dem ikke det så er det ingen bønn...
                                          Last edited by tullebukk; 09.05.2009, 13:20.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎