Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #81
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    "To toast og en juice" og "ACAB" er noen av sangene/ropene ultras ikke har fått med resten av feltet på.
    Jeg synes det blir litt urettferdig kritikk å kritisere UFC for å kjøre sanger ikke resten av feltet kan under kamp. Når det gjelder "ACAB" har du et poeng, men sanger som "to toast go en juice" osv. ble jo alltid kjørt før kampstart og hadde på ingen måte noen dominerende rolle under selve kampen. På den tiden var det ikke akkurat flust av sanger under oppvarming og jeg vil derfor hevde at ikke dette var med på å ødelegge stemningen rundt. Jeg støtter selvsagt ikke på noen måte å boikotte sanger og jeg aner ikke om dette har blitt gjort heller. Men jeg synes det er verdt å påpeke at jeg aldri opplevde at UFC kjørte sine "egne" sanger under kamp som trosset forsangerne.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Kjetting
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2006
      • 53

      #82
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Du må gjerne begrunne din tommel ned, Kjetting.
      Med glede

      Jeg legger merke til at du tydelig fremhever at dette er dine egne meninger om ting - og det respekterer jeg naturligvis til fulle, men jeg bruker tommel ned for å markere at jeg er uenig med noen av disse.

      Jeg er uenig spesielt i ditt andre punkt hvor du skriver at det å bruke bannere mot den moderne fotballen ikke har noe med støtte til klubben å gjøre. Du er sikkert klar over det egentlige budskapet bak "Mot den moderne fotballen", men jeg forsøker meg på en gjennomgang av enkelte av standpunktene for å få litt mer system i argumentasjonen. Tvert i mot, mener jeg, at dette er et tegn på at gutta har en sterk lidenskap for fotball i sin opprinnelige form, og at det dermed også er et forsøk på å beskytte det fundamentale i Lillestrøm SK. Å være anti calcio moderno vil blandt annet si å motsette seg de sterkestes rett innen fotballen. Med andre ord beskytter man mindre klubber fra UEFA, FIFA eller NFFs reglementer som i noen tilfeller vil premiere de største klubbene. Champions League har blitt en turnering for topplag fra de største ligaene. Mindre lag har ikke en sjans i havet til å følge utviklingen. TV-avtaler i mange land har også diskriminert de mindre klubbene, både i form av rene økonomiske gevinster til store klubber, men også i form av publisitet. Lite eksponering betyr ofte lavere tilskuertall. Et mer rettferdig system vil også beskytte Lillestrøm.

      I tillegg innebærer det å være anti calcio moderno å se med skepsis på sponsorenes stilling. De har blandt annet klart å forby å tildekke reklameskilt med bannere - altså ønsker man å reservere rettigheten til å henge opp bannere med budskap som støtter klubben heller enn et stort Nordea-skilt. Sponsorene har av naturlige årsaker også tettere bånd til mediene, hvilket betyr at dersom sponsorene skulle ha noe å utsette på supporterne vil dette fort få mye oppmerksomhet. Altså kan sponsorer gå mellom klubb og fans. I tillegg har sponsorene klart å tilgrise spillerdraktene. Når en fotballdrakt har like mange logoer som en formel-1 bil er det noe galt.

      Den moderne fotballen har også innvirkning på fansens støtte til spillerne gjennom at man helst ser at supporterne sitter, og at de fjerner alt av flagg og bannere. De gamle herrer i UEFA ser jo helst at det å gå på fotballkamp blir mer som å gå i operaen.

      I mine øyne blir derfor et banner "mot den moderne fotballen" mer et uttalt ønske om å få stå fritt, og så nærme klubben som mulig.

      I tillegg synes jeg supportere bør ha mulighet for å beskytte sine egne rettigheter gjennom å aksjonere der hvor det synes - på stadion. Når det eksisterer misnøye med NFF er det derfor naturlig å vise dette på stadion. På sett og vis er også dette til støtte for LSK ettersom misnøyen gjerne er en reaksjon på noe NFF har foretatt seg enten ovenfor Lillestrøm som klubb eller supporterne som ønsker å støtte klubben på sin måte.

      Når det gjelder ACAB-greier er jeg helt enig med deg ...men jeg vil allikevel beskytte folks rettighet til å stå opp mot det de synes er galt på tribunen dersom de selv tør å ta konsekvensene av dette. Igjen må jeg presisere at jeg synes ACAB-bannere har fullstendig motsatt effekt av det jeg tror man ønsker å oppnå.

      Jeg er også uenig i kleskommentaren din. Fargen på gensern din har null å si for hvordan du støtter klubben. Flagging, hopping og armer i været og slikt er langt mere kraftfulle virkemidler i mine øyne, og jeg tror ikke at effekten vil bli noe sterkere med en gul genser.

      Videre er jeg også uenig i at Ultras-gutta skryter seg selv opp i skyene og ser ned på alle andre. Jeg kjenner de bare gjennom deres innlegg på forumet - og herifra har jeg ikke det inntrykket. Jeg vil også legge til at jeg synes det virker som om en del av innleggene her (fra megselv inkludert) tyder på at noen savner dem - dermed kan man også si at de fikk sympati selv med det nåværende ydmykhetsnivået.

      Dette ble langt, men det ba du om
      - Curva Sud Lillestrøm -

      Kommentar

      • LSK N/B
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 830

        #83
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Jeg har lenge savnet en tråd hvor vi kan komme med eksempler/diskutere hva som skjer i supportermiljøene i våre naboland Sverige og Danmark - og i andre norske klubber for den saks skyld dersom det skulle være relevant. Altså litt mer generelle problemstillinger knyttet til supporterkulturen.
        I forhold til casual-debatten er det spesielt relevant å holde et øye med utviklingen i Sverige. Der er det værre enn på lenge, og det ene dramatiske forslaget etter det andre kommer på bordet.
        Det siste nå er at politiet i Göteborg selv kan tanke seg å bestemme når høyrisikokampene skal spilles. Og får de lov til dette, så vil de legge disse til dagtid på hverdager..

        Hele saken kan leses her:


        Et veldig radikalt forslag selvfølgelig, men også et signal om at utviklingen er i ferd med å komme ut av kontroll.

        Jeg håper vi kan holde denne tråden på et saklig og generelt nivå, og at den primært brukes til å informere og oppdatere hverandre - i tillegg til en god debatt
        Quoter det første innlegget fordi føler at denne tråden sporer veldig av. Foreslår at man bruker denne tråden http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=6877 om det er spesifikke diskusjon rundt UL. vet det ikke er min jobb, men mod sin. Følte bare at tådden sporte veldig av)
        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

        Nei til NFF!

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #84
          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
          Quoter det første innlegget fordi føler at denne tråden sporer veldig av. Foreslår at man bruker denne tråden http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=6877 om det er spesifikke diskusjon rundt UL. vet det ikke er min jobb, men mod sin. Følte bare at tådden sporte veldig av)
          Jeg fortsetter gjerne diskusjonen i en annen tråd. Fint hvis en mod. kan flytte de siste innleggene til en mer passende tråd.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Scorpio
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 411

            #85
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke

            Min mening:
            1. Jeg står på felt C. Stemninga har ALDRI vært bedre enn nå! JK, midtfeltet og det øvre feltet er alle med og trøkker til. Nå trekker hele feltet i samme retning, uten at smågrupperinger skal dra igang egne sanger som ikke hele feltet er med på.
            Mulig du syns det, men både jeg (satt på VIP'en) og noen kompiser av meg som har sesongkort på ss, mener at stemningen aldri har vært dårligere...

            Personlig mener jeg at en forsanger må ha autoritet på feltet, en som feltet har respekt for og hører etter når man blir tilsagt.
            Rønnern skal ha for at han har påtatt seg rollen som forsanger, all ære til deg som gidder, men når du velger å kle deg som en klovn faller alt litt sammen. Hvem respekterer en klovn?? Hjelper lite at du kun kler deg med THP på bortematcher, skaden er gjort....

            KFL er i krise.... Stikk fingern i jorda og innse det for pokker! Gjør noe med det før det før det er forseint. Det blir ihvertfall ikke noe bedre av å krangle om det som var!

            Dette er IKKE et innlegg for å få ultrasene inn på feltet igjen. Tviler på at dem vil utgjøre så stor forskjell, bortsett fra å kunne danne et nytt forsangerfelt. De som tror det blir hallelujastemning med ultras tilbake på kfl-feltet bør tenke seg litt om igjen... Er ikke der problemet ligger...

            Håper det snur snart, både for kfl og LSK....

            KOM IGJEN NÅ GUTTA!!!!

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              #86
              Opprinnelig skrevet av Scorpio
              KFL er i krise.... Stikk fingern i jorda og innse det for pokker!
              Fantastisk enig. Selvom det aldri kommer til å skje. Vi pissa på enga borte i 2005 og da er vi liksom best for alltid. Dessverre...
              ..................

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #87
                Opprinnelig skrevet av Scorpio
                Mulig du syns det, men både jeg (satt på VIP'en) og noen kompiser av meg som har sesongkort på ss, mener at stemningen aldri har vært dårligere...
                Dersom du mener at stemninga aldri har vært dårligere enn nå er det vanskelig å ta deg seriøst.

                Opprinnelig skrevet av Scorpio
                Rønnern skal ha for at han har påtatt seg rollen som forsanger, all ære til deg som gidder, men når du velger å kle deg som en klovn faller alt litt sammen. Hvem respekterer en klovn?? Hjelper lite at du kun kler deg med THP på bortematcher, skaden er gjort....

                KFL er i krise.... Stikk fingern i jorda og innse det for pokker! Gjør noe med det før det før det er forseint. Det blir ihvertfall ikke noe bedre av å krangle om det som var!
                Jeg gidder ikke diskutere mine rolle som forsanger, det blir for dumt, men at KFL er i krise er jeg ikke enig i. LSK har vunnet 7 kamper på de 34 siste forsøkene. Det er med på å prege supporterne.

                Gi meg eksempel på ett eneste lag som har vært så bedritent som har bedre supportere enn KFL!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • André
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2006
                  • 419

                  #88
                  Gleder meg til å se hvem som stiller i den mest tåplige hodeplagget i morra jeg.
                  Your life
                  A game
                  turn it up, turn it up!

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Dersom du mener at stemninga aldri har vært dårligere enn nå er det vanskelig å ta deg seriøst.
                    Hvis fyren har sittet på VIP'en og på SS hele tiden får han jo samme vinkel og lyd retning hver eneste kamp, og vis noe er bedre/dårligere vil han jo merke det ettersom han sitter på samme tribune som han alltid har gjort. Så vis han har sittet på VIP/SS så mener jeg det er han som burde blitt tatt mer serriøst enn mange andre som får ett helt annen inntrykk enn det feltet får. Jeg har alltid synes KFL har vært bra, men når mann plutselig får det fra en annen vinkel er det faktisk ganske så aha opplevelse. Ikke for å klage eller noe. Bare mener at det er feil å ikke ta han serriøst bare fordi han har en "dårlig mening". Konstruktiv kritikk er ikke feil, kunne skrevet på en annen måte men man må ha lov til å være uenig og ikke synes alt er bra.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Kjetting
                      Jeg er uenig spesielt i ditt andre punkt hvor du skriver at det å bruke bannere mot den moderne fotballen ikke har noe med støtte til klubben å gjøre. Du er sikkert klar over det egentlige budskapet bak "Mot den moderne fotballen"...

                      ...I mine øyne blir derfor et banner "mot den moderne fotballen" mer et uttalt ønske om å få stå fritt, og så nærme klubben som mulig.

                      I tillegg synes jeg supportere bør ha mulighet for å beskytte sine egne rettigheter gjennom å aksjonere der hvor det synes - på stadion. Når det eksisterer misnøye med NFF er det derfor naturlig å vise dette på stadion. På sett og vis er også dette til støtte for LSK ettersom misnøyen gjerne er en reaksjon på noe NFF har foretatt seg enten ovenfor Lillestrøm som klubb eller supporterne som ønsker å støtte klubben på sin måte.

                      Jeg er også uenig i kleskommentaren din. Fargen på gensern din har null å si for hvordan du støtter klubben. Flagging, hopping og armer i været og slikt er langt mere kraftfulle virkemidler i mine øyne, og jeg tror ikke at effekten vil bli noe sterkere med en gul genser.

                      Videre er jeg også uenig i at Ultras-gutta skryter seg selv opp i skyene og ser ned på alle andre. Jeg kjenner de bare gjennom deres innlegg på forumet - og herifra har jeg ikke det inntrykket. Jeg vil også legge til at jeg synes det virker som om en del av innleggene her (fra megselv inkludert) tyder på at noen savner dem - dermed kan man også si at de fikk sympati selv med det nåværende ydmykhetsnivået.
                      Selv om vi kan være enige i meningen bak diverse bannere, tror jeg dessverre dere oppnår motsatt effekt, at NFF ikke vil ta hensyn til slike bannere og at meningmann får liten sympati med "kranglefanter". Ergo blir ikke dette oppfattet som å støtte LSK.

                      Jeg tror rette fora vil være å ta opp sin misnøye gjennom NSA. Vi må ikke undervurdere NSA som organisasjon. Jeg retter herved en takk til NSA som gjennom sitt arbeid har hindret Strømsgodset å tilby bortesupportere et av Norges værste bortefelt.

                      Kleskommentaren er min personlige mening. Fargen på genseren, eller aller helst drakta, viser hvilken klubb du tilhører. Klart det har noe å si! Jeg vil hevde tribunen ser bedre ut når flertallet er kledd i gult/svart. Jeg har sett bilder både fra Åråsen og på bortebane hvor man ser en liten kladd som er NØYTRAL, men samtidig ser ut som en enhet. Hvorfor velger ultras å bruke flagg i gult, svart og HVIT?

                      Når du sier at flagging, hopping og armene i været er en god visuell effekt er jeg enig med deg, og dette gjøres mye på felt C - også blandt oss med LSK-drakt! Det ene visker ikke ut det andre, og jeg mener i motsetning til deg at effekten blir sterkere ved at vi i tillegg er kledd i klubbens farger.

                      Jeg leser hva du skriver, at ultras-gutta IKKE skryter seg selv opp i skyene eller ser ned på alle andre. Mitt inntrykk fra hva jeg leser i diverse fora om stemning generelt og ultras spesielt er at ultras opplever at stemninga er mye dårligere nå enn tidligere og at ultras mentalitet er så mye bedre enn resten av supporternes mentalitet. Det er også inntrykket jeg får når jeg snakker med andre medlemmer av KFL.

                      Når det oppfattes slik av mange har ultras et stort problem hvis de ønsker å bli akseptert blandt den jevne KFL'er. Dette må de ta innover seg, hvis de ønsker at ultras og KFL skal stå samlet på samme tribune i fremtiden. Jeg forstår at de føler seg tråkka på og tilsidesatt av både LSK og KFL, men de er dessverre nødt til å svelge noen kammeler og gi slipp på noen prinsipper hvis de ønsker å bli akseptert blandt flertallet. Det første de bør gjøre er å vise en mer ydmyk side, det vil ultras tjene på. Sann mine ord!
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av UltraFo
                        Jeg har alltid synes KFL har vært bra, men når mann plutselig får det fra en annen vinkel er det faktisk ganske så aha opplevelse. Ikke for å klage eller noe. Bare mener at det er feil å ikke ta han serriøst bare fordi han har en "dårlig mening". Konstruktiv kritikk er ikke feil, kunne skrevet på en annen måte men man må ha lov til å være uenig og ikke synes alt er bra.
                        Da vil jeg sende en melding tilbake. Fra mitt ståsted, på felt C, hører jeg ikke EN DRITT av hva dere synger på motsatt tribune. Det må jo da bety at ultras er mer rævva en noengang, eller? Noen vil også lure på hvorfor dere velger å snu ryggen til klubben under kampen.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Da vil jeg sende en melding tilbake. Fra mitt ståsted, på felt C, hører jeg ikke EN DRITT av hva dere synger på motsatt tribune. Det må jo da bety at ultras er mer rævva en noengang, eller? Noen vil også lure på hvorfor dere velger å snu ryggen til klubben under kampen.
                          Merkelig at du/dere ikke hører oss faktisk.. Ettersom Folkelige enkelt personer på felt P som er 40 mann klarer å synge kano med 5000 + (Ikke at det er feil med kano men regner med dere hører oss da)'

                          Edit: Fra ditt ståsted på felt C så skal ikke du høre oss omtrent, for der skal det være flagging, hopping og konstant synging. Dere burde ikke høre 40 mann på andre siden hele tiden, DA hadde det faktisk vært veldig ille på KFL feltet. Dere burde verken høre oss eller bortetribunen når dere står på feltet på grunn av konstant synging, hopping osv osv.

                          Forklare ryggdans gidder jeg ikke ettersom det er gjort 1000 ganger før, blir nesten samme som klesdebatten.
                          Last edited by UltraFo; 10.05.2009, 09:42.
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av UltraFo
                            Merkelig at du/dere ikke hører oss faktisk.. Ettersom Folkelige enkelt personer på felt P som er 40 mann klarer å synge kano med 5000 + (Ikke at det er feil med kano men regner med dere hører oss da)'

                            Edit: Fra ditt ståsted på felt C så skal ikke du høre oss omtrent, for der skal det være flagging, hopping og konstant synging. Dere burde ikke høre 40 mann på andre siden hele tiden, DA hadde det faktisk vært veldig ille på KFL feltet. Dere burde verken høre oss eller bortetribunen når dere står på feltet på grunn av konstant synging, hopping osv osv.

                            Forklare ryggdans gidder jeg ikke ettersom det er gjort 1000 ganger før, blir nesten samme som klesdebatten.
                            Dere har ikke forklaringsbehov for meg. Jeg forsøkte bare å sette tilbakemeldingene dere referer til i perspektiv. Poenget var at man forholder seg til subjektive tilbakemeldinger og vi kan ikke legge det frem som absolutte fakta.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

                              #94
                              Er ingen tvil om at stemningen er dårligere enn før. Håper vi kan få Ultras tilbake og andre sentrale personer bort...
                              Last edited by HolterKanaris; 10.05.2009, 10:21. Begrunnelse: ble litt i drøyeste laget.
                              ***Større baller enn vett***

                              Kommentar

                              • Mr.Bird
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2009
                                • 76

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                Selv om vi kan være enige i meningen bak diverse bannere, tror jeg dessverre dere oppnår motsatt effekt, at NFF ikke vil ta hensyn til slike bannere og at meningmann får liten sympati med "kranglefanter". Ergo blir ikke dette oppfattet som å støtte LSK.
                                Jeg er ganske sikker på at de fleste bannere, flagg osv. støtter LSK eller supporterne på en eller annen måte. Eurostand støttet ikke LSK, men det var for å bedre supportere sine rettigheter, som tilslutt LSK vil tjene på. Bedre stemmning på tribunen, stående syngende supportere osv., vil være med på å støtte LSK.

                                Helt ening med ACAB greiene, men de bannerne med et budskap rettet mot NFF, kan være på sin plass i noen tilfeller! Ved dårlig behandling av supportere, kan det være greit å si ifra! Om supporterne har det bra, og har rettigheter, kan LSK tjene på dette også!
                                MCMXVII

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
                                  Helt ening med ACAB greiene, men de bannerne med et budskap rettet mot NFF, kan være på sin plass i noen tilfeller! Ved dårlig behandling av supportere, kan det være greit å si ifra! Om supporterne har det bra, og har rettigheter, kan LSK tjene på dette også!
                                  Jepp. Jeg har tidligere indikert min uenighet mot en del av det nye reglementet på tribunen. Spesielt det med forbud mot NFF-kritikk.

                                  Slik jeg oppfatter det inkompetente byråkratiet NFF, så vil jeg påstå at kritikk mot NFF, er det samme som støtte til LSK og alle personer som er glade i fotball.

                                  Jeg antar det er LSK som har presset KFL til dette, slik at min kritikk her er primært mot LSK. Men KFL bør også kjempe for mer toleranse for NFF-kritikk, da NFF ødelegger veldig mye.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    Bare mener at det er feil å ikke ta han serriøst bare fordi han har en "dårlig mening". Konstruktiv kritikk er ikke feil, kunne skrevet på en annen måte men man må ha lov til å være uenig og ikke synes alt er bra.
                                    Det er ikke meningen jeg er opptatt av, det er påstanden om at KFL har aldri vært så dårlige som nå.

                                    Det blir litt som å si at landslaget har aldri vært så dårlig som under Hareide. Alle med et minimum av kunnskaper vet at det er objektivt feil, ergo er videre diskusjon uten mening.

                                    Igjen, jeg kommer med utfordringen om å komme med en supporterklakk som har vært så gode som KFL samtidig som resultatene til laget har vært så ræva.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #98
                                      Nå har jeg gitt en del tomler opp som kan virke veldig vinglete, iom. at jeg har gitt tomler opp til "begge sider" i denne diskusjonen. Rett og slett fordi jeg mener at begge parter har synspunkter jeg er enig i!

                                      1. Jeg vil mer enn gjerne ha tilbake ultras på feltet, og synes det er dumt at ikke alle lenger er samlet på feltet. Dessverre kan det ta lang tid før man igjen kan samles som en enhet og være enig i at man er litt uenig. Rett og slett fordi man tydelig kan se i denne tråden hvordan enkelte legger seg i skyttegraven og ser alt i svart og hvitt.

                                      2. Jeg synes det er idiotisk at man sensurerer supportere i et demokratisk land der ytringsfrihet er en av grunnpilarene i samfunnet! Det er rett og slett fascistisk, så FUCK NFF! Latterlig av klubber/supportergrupper å underkaste seg på den måten.

                                      3. Jeg er enig i at stemningen har vært dårligere i år enn ved enkelte perioder tidligere, men samtidig har Ronnie VELDIG rett i at det neppe finnes en supportergruppe som hadde vært noe bedre med de utrolige motgangstidene LSK og KFL har opplevd på banen og rundt klubben generelt. Skulle f.eks. likt å se oppskrytte Kjernen med samme motgang over så lang tid.
                                      Jeg har dessuten opplevd KFL fra sittetribunen i år i 2. omgangen mot RBK, og selv om dommerfaen ødela kampen for LSK så var fortsatt KFL bedre enn bartehelvete på den andre siden.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Jeg har sett bilder både fra Åråsen og på bortebane hvor man ser en liten kladd som er NØYTRAL, men samtidig ser ut som en enhet. Hvorfor velger ultras å bruke flagg i gult, svart og HVIT?
                                        Fordi hvit fresher opp flaggene i ganske stor grad. Har du foressten glemt de gule/hvite fra kasterullene fra KFL i serieåpninga mot FFK hjemme i 2004? Har også sett noen storflagg i samme farger. Ikke greit å begynne å bli gammel tror jeg....
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          LSK, et tradisjonelt godt hjemmelagt, har vunnet 6 av de siste 20 kampene på Åråsen. Er det rart at stemninga har avtatt noe sammenlignet med f.eks. 2005, der vi hadde 9-2-2 på hjemmebane i serien, i tillegg til stor cupsuksess (inkl. semifinalen...)?

                                          Glem "motgangssynginga" mot Godset i 07. Da kjempa vi fortsatt om gull, for faen. Det er nå folk må stå opp for klubben og vise at de er der uansett hvordan det går.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎