Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 123
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2009
    • 57

    #41
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Kan vi ikke legge alt bråket bak oss nå.....Nå er det noe som er mye viktigere en hva du går kledd i og hvem undergruppe som gjør hva som gjelder....Akuratt nå trenger Lsk DIN støtte mere en noen gang så jeg håper alle er enige i at det viktigste nå er og støtte FUGLA uansett klesplagg eller undergruppe..Jeg er faktisk nesten villig til å gå så langt at jeg bønnfaller dere (ultras) om å komme dere på plass på kanarifeltet fort som bare faen.
    kfl/lsk har sammen bestemt at ultras ikke får stå samla på feltet.
    25.11.05

    CONTRO IL CALCIO MODERNO

    Kommentar

    • Andersen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 350

      #42
      Seriøst. Om alle parter strekker seg litt, så er ultras snart tilbake på feltet.
      Man må gi og ta. Og i denne perioden må man tenke litt utenfor egne ønsker.

      LSK trenger virkelig støtte, og da bør man strekke seg et stykke for at støtten skal bli best mulig, og det skjer ikke uten Ultras på feltet.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #43
        Det beste ville vært om alle ga faen i alt. Kom på feltet og støtt fugla, uansett hvem du er og hvilken gruppe du er med i. Så hadde det blitt en hælvettes stemning igjen.
        ..................

        Kommentar

        • Andersen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 350

          #44
          Med et forbehold om at folk oppfører seg på kamp.. Ikke noe intern slossing etc.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #45
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Dette går det sikkert ann og få fiksa eller:???:
            Min tolkning: Det er bare å melde seg inn i LSK og/eller KFL og legge fra seg alt som LSK ser på som ulovlige effekter. Ingen blir nektet å stå sammen med kompisene sine på feltet, så fremt tribunereglementet blir fulgt.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #46
              Opprinnelig skrevet av Stanley
              Det viser forhåpentligvis at KFL styret innser sin begrensede makt utenfor Kanarifansen.
              Kanari-Fansen Lillestrøm er en supporterklubb for Lillestrøm Sportsklubb. Årsmøtet har vedtatt en handlingsplan for 2009. Styret er opptatt av å styre etter dette og øvrige vedtatte årsmøtedokumenter.

              Vi er ikke opptatt av å være noen generell maktfaktor. Vi er derimot opptatt av å ha en løpende, konstruktiv dialog med LSK. Det er hyggelig å kunne melde at samarbeidet mellom LSK og Kanari-Fansen Lillestrøm er svært godt for tiden.

              Full støtte til Sportskubben er vår agenda. At konspirasjonsteoretikere vil fortsette å hevde noe annet regner jeg med at vi må leve med.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #47
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Min tolkning: Det er bare å melde seg inn i LSK og/eller KFL og legge fra seg alt som LSK ser på som ulovlige effekter. Ingen blir nektet å stå sammen med kompisene sine på feltet, så fremt tribunereglementet blir fulgt.
                For øyeblikket er det vel i tillegg følgende formulering som er til hinder:
                "Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer."
                Vidar Evje

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #48
                  Jeg synes det er idioti at LSK skal sensurere bannere/tostangs på tribunen. faen heller, vi er da ikke en gjeng med kristenjævler heller!
                  Hvorfor skal man ikke få lov til å "demonstrere" sitt synspunkt med noen velvalgte ord eller symboler så lenge det ikke strider mot norsk lov (nazismer, rasisme o.l)?? YTRINGSFRIHET!! Hørt om det??

                  Jeg synes også, som jeg har nevnt før, at det er jævlig synd at man skal nekte grupperinger på feltet. Håper det går ann å komme til enighet igjen, slik at alle samles på feltet slik som før.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                    For øyeblikket er det vel i tillegg følgende formulering som er til hinder:
                    "Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer."
                    Kan ikke det omgås ved å melde seg inn i LSK, eller gir ikke medlemskap i LSK adgang til feltet?

                    Kommentar

                    • gorken
                      Administrator
                      • May 2006
                      • 1483

                      #50

                      Personer som er ekskludert fra KFL iht. organisasjonens vedtekter vil ikke ha adgang til Kanarifeltet. Det gjelder også om de fortsatt er medlem av LSK.
                      I have this condition.

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Kan ikke det omgås ved å melde seg inn i LSK, eller gir ikke medlemskap i LSK adgang til feltet?
                        Medlemskap i LSK gir i utgangspunktet adgang til feltet på lik linje med KFL-medlemskap.

                        § 4 i LSKs tribunereglement sier derimot at ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. § 6 som omhandler Kanarifeltet sier at personer som er ekskludert fra KFL ikke vil ha adgang til feltet selv om man er medlem av LSK.

                        Hvis den dagen kommer at UFC-prosjektet nedlegges vil veien være kort fra sitteplass på SS til hopping og flagging på feltet. Jeg personlig vil ønske det velkommen.

                        På den annen side er vi ikke villige til å la oss diktere av et 30 talls personer, og sjøl om at jeg ønsker at flest mulig skal bidra så er nok viktigheten av deres fravær i forhold til den totale stemninga på feltet en smule overvurdert - både av dem selv og en håndfull debattanter på forumet.
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • Kjetting
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2006
                          • 53

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                          Hvis den dagen kommer at UFC-prosjektet nedlegges vil veien være kort fra sitteplass på SS til hopping og flagging på feltet.
                          Sagt annerledes er det altså begrepet ultras man frykter?
                          Og dette til tross for at man mener enkeltpersonene innen ultrasgrupperingen er ålreite? For meg ville det da vært mer naturlig å trekke slutninger til at de hjelper til med å bedre ultrasens rykte i Norge.
                          Forøvrig et begrep få nordmenn har noe særlig innsikt i takket være den ekle anglofile holdningen som regjerer her hjemme. Det er derfor ekstra paradoksalt at den klubben/fanklubben som i sin tid turte å ta et steg vekk fra resten av klubbene i Norge nå har tatt to skritt tilbake igjen.
                          Lillestrøm kan ikke gå god for budskapet "Mot den moderne fotballen"? Det er jo rett og slett flaut.

                          Men det aner meg at denne diskusjonen har vært oppe noen ganger, så jeg beklager dette, men jeg klarte ikke la være.

                          Hilsen Kjetting som er mot den moderne fotballen og håper LSK/KFL snur.
                          - Curva Sud Lillestrøm -

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Medlemskap i LSK gir i utgangspunktet adgang til feltet på lik linje med KFL-medlemskap.

                            § 4 i LSKs tribunereglement sier derimot at ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. § 6 som omhandler Kanarifeltet sier at personer som er ekskludert fra KFL ikke vil ha adgang til feltet selv om man er medlem av LSK.

                            Hvis den dagen kommer at UFC-prosjektet nedlegges vil veien være kort fra sitteplass på SS til hopping og flagging på feltet. Jeg personlig vil ønske det velkommen.

                            På den annen side er vi ikke villige til å la oss diktere av et 30 talls personer, og sjøl om at jeg ønsker at flest mulig skal bidra så er nok viktigheten av deres fravær i forhold til den totale stemninga på feltet en smule overvurdert - både av dem selv og en håndfull debattanter på forumet.
                            Det man har klaget på er akustikken. Man skjønte det rimelig fort at den er ræva. Stemningsmessig gidder jeg ikke og kommer ikke til å kommentere. At noen som sitter sier at dem føler stemningen er ræva må være lov å si uten at det er betydende med at "det var bedre når vi var der".

                            Man får ta et år av gangen og se hvordan reglementet blir neste år. Blir reglementet det samme så sitter jeg da og!

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Kjetting
                              Sagt annerledes er det altså begrepet ultras man frykter?
                              LSK gjør nok det. Kanari-Fansen er på ingen måte fremmed for uttrykk som "ultras-mentalitet". Vi tenker full støtte til laget hele tida. Det visuelle uttrykket er noe det jobbes seriøst med for tida, og som jeg har stor tro på.

                              Så er vi en solid mengde fans som ikke skjønner at det må stå "ultras" eller "UFC" på en to-stangs eller flagg for at det skal være gyldig visuelt virkemiddel. Snarere tvert imot er det vel mange som synes det er et pluss at klubblogo, kanarifuglen, "LSK" og "Lillestrøm" er budskapet.

                              Opprinnelig skrevet av Kjetting
                              Det er derfor ekstra paradoksalt at den klubben/fanklubben som i sin tid turte å ta et steg vekk fra resten av klubbene i Norge nå har tatt to skritt tilbake igjen.
                              Dette er rein historieforfalskning!
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Blir reglementet det samme så sitter jeg da og!
                                Det synes jeg er et ærlig valg.
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2120

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Jeg synes det er idioti at LSK skal sensurere bannere/tostangs på tribunen. faen heller, vi er da ikke en gjeng med kristenjævler heller!
                                  Hvorfor skal man ikke få lov til å "demonstrere" sitt synspunkt med noen velvalgte ord eller symboler så lenge det ikke strider mot norsk lov (nazismer, rasisme o.l)?? YTRINGSFRIHET!! Hørt om det??
                                  Har KFL noen dialog med LSK angående sensureringen???
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • bortebest
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • May 2009
                                    • 9

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av 123
                                    kfl/lsk har sammen bestemt at ultras ikke får stå samla på feltet.
                                    herrejemeni.. hvilken mulig skade kan de gjøre selv om de står sammen??

                                    Kommentar

                                    • Kjetting
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • May 2006
                                      • 53

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                                      Dette er rein historieforfalskning!
                                      Nei, det er en personlig mening.

                                      Det jeg mener med den delen av innlegget var at man i supporterkulturen rundt Lillestrøm begynte å hente inspirasjon sørfra, og at det derfor er noe snodig at man ikke setter seg ordentlig inn i den kulturen man lar seg inspirere av. Og med to skritt tilbake-kommentaren mente jeg ikke annet enn at jeg synes det er en total misoppfatning av denne kulturen når KFL støtter LSK når de (LSK) motsetter seg ufarlige elementer fra denne. For jeg har ikke akkurat inntrykk av at KFL har hatt noe i mot dette tribunereglementet.

                                      Har man forsøkt å "utdanne" LSK for å hjelpe dem til å forstå ultrasbegrepet?

                                      Dette var ikke ment som noe angrep på KFL (som jeg er medlem av selv), men jeg ønsker bare en oppklaring rundt hvordan man prater med LSK i denne sammenhengen. Dersom Kanari-fansen, som har en god dialog med LSK, støtter ultrasmentalitet og lignende er det rart at LSK er blitt så sterke motstandere. Den sensureringen var hårreisende, og det var nok det som trigget reaksjonen min.
                                      - Curva Sud Lillestrøm -

                                      Kommentar

                                      • 123
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Mar 2009
                                        • 57

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        På den annen side er vi ikke villige til å la oss diktere av et 30 talls personer, og sjøl om at jeg ønsker at flest mulig skal bidra så er nok viktigheten av deres fravær i forhold til den totale stemninga på feltet en smule overvurdert - både av dem selv og en håndfull debattanter på forumet.
                                        Aner ikke hvorfor du kommer med oppgulp gang på gang. UFC 05 har aldri hevda at man er bedre enn noen andre supportere. Vi ønsker bare å uttrykke vår ufarlige støtte til LSK, vokalt og visuelt.

                                        Ei heller har vi noe som helst ønske om å diktere LSKs supporterklubb, tvert i mot bør det også være plass til UFC og andre grupper som vil støtte Sportsklubben aktivt fra ståplass.

                                        Men her har KFL satt ned foten og vil være enerådende på support. Man sitter igjen med inntrykket fra KFL at man ikke er bra nok som supporter uten medlemsskap i supporterklubben.

                                        Det er noe som er veldig feil i mine øyne. De viktigste kriteriene er at man støtter klubben i sitt hjerte 100% i medgang og i motgang, og ikke hvilke medlemsskap man innehar.
                                        25.11.05

                                        CONTRO IL CALCIO MODERNO

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av 123
                                          Aner ikke hvorfor du kommer med oppgulp gang på gang. UFC 05 har aldri hevda at man er bedre enn noen andre supportere. Vi ønsker bare å uttrykke vår ufarlige støtte til LSK, vokalt og visuelt.

                                          Ei heller har vi noe som helst ønske om å diktere LSKs supporterklubb, tvert i mot bør det også være plass til UFC og andre grupper som vil støtte Sportsklubben aktivt fra ståplass.

                                          Men her har KFL satt ned foten og vil være enerådende på support. Man sitter igjen med inntrykket fra KFL at man ikke er bra nok som supporter uten medlemsskap i supporterklubben.

                                          Det er noe som er veldig feil i mine øyne. De viktigste kriteriene er at man støtter klubben i sitt hjerte 100% i medgang og i motgang, og ikke hvilke medlemsskap man innehar.
                                          Hva som blir mest oppgulp, og hvem som har hengt seg mest fast i repeat-knappen, får være opp til den enkelte å bedømme. Jeg nøyer meg med å fastslå at hele dette innlegget avdekker en grunnleggende mangel i forståelse av organisasjonskultur, hvordan goder i samfunnet bygges opp og hvilke "byrder" som følger med å bli tilgodesett. Nærmere begrunnelse avstår jeg fra i denne omgang, grunnet at jeg ikke vil henge meg fast i repeat-knappen jeg også Spesielt ikke i disse tunge sportslige tider...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎