Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Ja, du har så rett. Det er jo selvsagt resten av medlemsmassen i KFL som er problemet her. Det er styret i KFL som er roten til alt ondt, osv.
    Vet ikke hvordan jeg kan få rett i noe jeg ikke har hevdet. Men men, selvfølgelig beleilig for deg å tillegge med slike stereotypier.

    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Hvorvidt jeg er ydmyk eller ikke hjelper dessverre ikke ultras en pøkk. Ballen ligger ikke hos meg...
    Det har jeg heller ikke hevdet. Jeg har derimot hevdet at det vitner om mangel på selvinnsikt når du i denne tråden hamrer løs med kritikk på alle tenkelige og utenkelige områder mot ultras for så å forvente ydmykhet i retur.

    Synes forøvrig Tony skriver et godt innlegg litt lenger opp. Jeg (som KFL-medlem) vil at KFL skal gå i dialog med UFC(?) for å se om det er mulig å komme til enighet om en løsning til felles beste for LSK.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Dere? Jeg står som enkeltperson jeg. Er ikke med i noen gruppe..

      Hva mener du med veien tilbake egentlig? Til Kanarifeltet?? Jeg sitter heller med flotte typer på SS tribunen, enn å stå blandt klovnehatter og hestehoder på feltet. Så da er vel alle happy
      Hehe, det skal du nok slippe, da vi ikke har med tåpelige hodeplagg på åråsen
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Du snakker om ydmyk? Ved hver minste lille ting vi har gjort galt eller dumt har vi gått offentlig ut å beklaget oss + til KFL og LSK. Enkelt personer har gjort dummeting og selv hengt seg ut og beklaget. Selv får "ultrasene" skylda enda personene har tatt på seg skylda.
        Kanskje på tide å vokse opp og begynne å oppføre seg, så slipper dere å beklage dumheter i fremtiden. Hilsen gammer'n.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Kanskje på tide å vokse opp og begynne å oppføre seg, så slipper dere å beklage dumheter i fremtiden. Hilsen gammer'n.

          Det er jeg enig, men gammle som unge så gjør vi feil. For ingen er perfekt og når man da unnskylder seg og beklager det man har gjort har man jo alt vært ydmyke. hilsen ung gutten
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
            Hvit er en ganske nøytral farge som kan brukes av fleste lag i Norge, uten at man har et flagg som ikke har noen relasjon til klubben.
            Hvit er en farge jeg forbinder med RævBK og Odd, i tillegg er det en farge brukt som del av drakta til Godset, Tromsø, Brann, Fredrikstad og Molde (glemte jeg noen?), så å kalle hvit en nøytral farge i tippeligaen faller på sin egen urimelighet. En nøytral farge ville vært f.eks. rosa eller brun, dog er jeg glad ikke de fargene blir brukt.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              Er det ikke et paradoks at supportere som aksjonerer mot den moderne fotballen nå foretrekker å sitte? Er alle prinsipper pakka inn i blylodd, og kasta på sjøen?
              Sorry, måtte bare

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                Opprinnelig skrevet av scages
                Er det ikke et paradoks at supportere som aksjonerer mot den moderne fotballen nå foretrekker å sitte? Er alle prinsipper pakka inn i blylodd, og kasta på sjøen?
                Sorry, måtte bare
                Som jeg skrev lenger opp, så er jeg ikke fan av å sitte, men når reglene er som dem er har jeg ingen annen utvei.

                Risikere å kunne bli kasta ut fra feltet fordi man blir sett på en som gruppe tar jeg ikke sjansen på.

                Er det godt nok svar?

                Og når man i tillegg begynner å forby grupperinger har man sklidd LANGT inn i den moderne fotballen

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Og når man i tillegg begynner å forby grupperinger har man sklidd LANGT inn i den moderne fotballen
                  Er vel ikke det som har skjedd.

                  Man har forbydd grupperinger som ikke klarer å oppføre seg.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Er vel ikke det som har skjedd.

                    Man har forbydd grupperinger som ikke klarer å oppføre seg.
                    Det er feil! Hvis noen skulle starta opp en ny gruppe hadde man ikke fått lov til det ihenhold til reglementet til KFL.

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Det er feil! Hvis noen skulle starta opp en ny gruppe hadde man ikke fått lov til det ihenhold til reglementet til KFL.
                      Du er rimelig naiv hvis du tror det er feil, og det motstrider ikke at man ikke får starte ny gruppe heller.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Risikere å kunne bli kasta ut fra feltet fordi man blir sett på en som gruppe tar jeg ikke sjansen på.
                        Så dere blir ikke sett på som en gruppe når dere sitter sammen, synger sammen, holder rundt hverandre og hopper på SS?
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Nr.10
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 597

                          Det handler om å ikke bøye seg for et hvert reglement/regelverk, og stå opp for sine meninger. På mange så høres det ut som om det bare er å glemme det som har skjedd, kle seg opp i fugladrakt og komme tilbake på feltet. Vel for min egen del er det helt uaktuelt. Ikke før personer fjernes og reglementet omskrives. Kall det barnslig, men jeg står ihvertfall for det jeg mener. Og hvis det er holdninger det skal gå på, så har LSK/KFL et jævlig stort problem.. I så fall får de holde et intervju med hver eneste person som står på feltet, for så å kartlegge holdningene og matsmaken dems.
                          Jeg hørte noe fabling om at alt skulle bli bedre denne sesongen. Man skulle ta enkeltpersoner for det de event hadde gjort. Ikke røre grupperingene. Men de "nye lovene" kan vanskelig misforstås.
                          Alle grupperigene har rot i kameratskap. Altså venner som står sammen. Noen skiller seg ut, andre er usynlige. Noen har på seg pique-skjorter med div merker, andre har på seg tåplige hodeplagg. Folk er forskjellige, også meningene deres. Når det er snakk om flere tusen mennesker så kan ikke alle være enige om alt. Og er man ueninge, så må man prøve å finne en løsning.
                          Problemet er når den ene parten med enkeltpersoner i spissen(hvis noen skjønte den) har på seg skylapper og ikke er villige til å høre på den andre parten. For om det er holdningene til ultras som er feil, så er det forhåndsdømmingen til LSK/KFL som er feil. Der blir alle skjært under samme kam.
                          Og dømme folk er vel noe alle har gjort en eller annen gang, men når du aldri lar de folkene som du har satt i den bestemte båsen aldri få en sjanse, så blir folk lei..
                          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                          RÅGG 19116

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Opprinnelig skrevet av Nr.10
                            Det handler om å ikke bøye seg for et hvert reglement/regelverk, og stå opp for sine meninger.
                            Reglementet er satt der med en hensikt; at det skal følges. Jeg kan ikke som privatperson stille meg mot alle lover og regler i samfunnet fordi jeg er imot dem. Da må man arbeide innad i organisasjonen å få flertall for sine meninger for å få forandret lovene/reglene. Slik fungerer demokratiet. Meningene deres skal jeg ikke ta fra dere, men spørsmålet dere må stille dere er hva som er viktigst; å stå på tribunen sammen med resten av supporterne og støtte klubben 100% eller å stå på sine standhaftige prinsipper 100% ?
                            Jeg respekterer valgene dere har gjort, selv om jeg ville valgt annerledes selv.
                            Opprinnelig skrevet av Nr.10
                            Ikke før personer fjernes og reglementet omskrives. Kall det barnslig, men jeg står ihvertfall for det jeg mener.
                            Alle som sitter i styret i KFL ble valgt etter demokratiske prinsipper på årsmøtet. Hvorfor valgte du ikke å si din mening på årsmøtet og stemme imot de kandidatene du er uenig med? Jeg kan ikke klage over at partier jeg ikke sympatiserer med er i regjering hvis jeg ikke selv har valgt å bruke stemmeretten min.
                            Opprinnelig skrevet av Nr.10
                            Og dømme folk er vel noe alle har gjort en eller annen gang, men når du aldri lar de folkene som du har satt i den bestemte båsen aldri få en sjanse, så blir folk lei..
                            Slik jeg oppfatter det har det vært mye dialog og mange sjanser tidligere. Mange har vel ment at nok er nok.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                              Så dere blir ikke sett på som en gruppe når dere sitter sammen, synger sammen, holder rundt hverandre og hopper på SS?
                              Det er mulig det. Men må da være lov for en vennegjeng å sitte sammen uten at man er en gruppe? LSK har ikke i reglementet sitt at man ikke kan sitte sammen. Kun at ultras/casuals grupperinger i LSK er uønska og at stående syngende er kun lov på feltet. KFL kan nekte folk å stå på feltet hvis man er en gruppe og har ved gjentatte ganger PRESISERT at "personer tilhørende tidligere UL er uønska som gruppe. Skulle det være slik at man kommer tilbake på feltet ville man vårt 30-40 stk stående sammen og allevet hva som hadde skjedd da..

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                Så dere blir ikke sett på som en gruppe når dere sitter sammen, synger sammen, holder rundt hverandre og hopper på SS?
                                Jeg ville finne det påfallende om LSK av en eller annen grunn skulle aksjonere mot egne sesongkortinnehavere på SS, bare fordi de hopper og synger.

                                Vi har faktisk helt andre problemer på SS, nemlig at supportere fra søpla og bartene setter seg hos oss iført fulle juletrekostymer og sedvanlig dårlig utseende og oppførsel.

                                Men, jeg blir ikke overrasket om LSK en dag hiver ut egne fans og lar motstanderens blir. Slik er det beklageligvis.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  kan vi ikke bare legge denne død nå,ufc/ul/skf er ikke villige til og jenke seg og det er ikke kfl heller så da er det like greit og legge debatten DØD..Ingen er tjent med den drittslenginga som er her nå....:???:

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    kan vi ikke bare legge denne død nå,ufc/ul/skf er ikke villige til og jenke seg og det er ikke kfl heller så da er det like greit og legge debatten DØD..Ingen er tjent med den drittslenginga som er her nå....:???:
                                    Jeg vil påstå det har ikke vært mye drittslenging her. Uenighet? Ja, men du må ikke delta i debatten hvis du selv ikke ønsker.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Jordbakke:

                                      Støtter vi sittende LSK kun 70-80% da siden du skriver stå med de andre?
                                      Fint jeg har bortebane da slik at jeg kan støtte LSK 100% da jeg kan stå...

                                      Ironisk ment innlegg!

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Jordbakke:

                                        Støtter vi sittende LSK kun 70-80% da siden du skriver stå med de andre?
                                        Fint jeg har bortebane da slik at jeg kan støtte LSK 100% da jeg kan stå...
                                        Det var ikke det jeg skrev. Les igjen:
                                        spørsmålet dere må stille dere er hva som er viktigst; å stå på tribunen sammen med resten av supporterne og støtte klubben 100% eller å stå på sine standhaftige prinsipper 100%
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          Glemte å skrive inn ironi istad. Det ble endra like etterpå

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎