Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rebbetass
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Mar 2009
    • 11

    Opprinnelig skrevet av Andersen
    Seriøst. Om alle parter strekker seg litt, så er ultras snart tilbake på feltet.
    Man må gi og ta. Og i denne perioden må man tenke litt utenfor egne ønsker.

    LSK trenger virkelig støtte, og da bør man strekke seg et stykke for at støtten skal bli best mulig, og det skjer ikke uten Ultras på feltet.
    Helt enig. Man må kunne klare å legge ting bak seg, jeg skjønner jo også det at enkelte har gjort ting som ikke kan godtas, men det ganger ikke KFL at det er to grupper som egentlig kun ønsker å støtte fugla som konstant krangler. La oss bare legge det bak oss, og få et helvettes bra liv på kampene igjen!

    Kommentar

    • 123
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2009
      • 57

      Opprinnelig skrevet av rebbetass
      Helt enig. Man må kunne klare å legge ting bak seg, jeg skjønner jo også det at enkelte har gjort ting som ikke kan godtas, men det ganger ikke KFL at det er to grupper som egentlig kun ønsker å støtte fugla som konstant krangler. La oss bare legge det bak oss, og få et helvettes bra liv på kampene igjen!
      Det er opp til KFL å avgjøre, ene og alene. UFC vil gjerne tilbake på ståplass og bidra.
      25.11.05

      CONTRO IL CALCIO MODERNO

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Opprinnelig skrevet av 123
        Det er opp til KFL å avgjøre, ene og alene. UFC vil gjerne tilbake på ståplass og bidra.
        Bli med i gjengen



        Personer som har vært med i ulike fraksjoner er hjertelig velkomne som enkeltpersoner i KFL. Mange har allerede tatt dette valget og gjør nå en svært god jobb for LSK og KFL. Valget er personlig.
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
          Så hvis de står sammen som en kompisgjeng og ikke som en gruppe så er de velkommene tilbake?
          Last edited by Emil B; 29.05.2009, 08:40.

          Kommentar

          • rebbetass
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Mar 2009
            • 11

            Opprinnelig skrevet av 123
            Det er opp til KFL å avgjøre, ene og alene. UFC vil gjerne tilbake på ståplass og bidra.
            Så klart er det KFL som skal avgjøre det hele

            Godt å høre at dere ønsker å bidra igjen
            Last edited by rebbetass; 29.05.2009, 09:50. Begrunnelse: hele innlegget blir mer positivt av endringen

            Kommentar

            • Tobben
              Jeg elsker å kjøre trikk
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2005
              • 1666

              Opprinnelig skrevet av Emil B
              Så hvis de står sammen som en kompisgjeng og ikke som en gruppe så er de velkommene tilbake?
              Om vi står som en kompisgjeng vil vi fortsatt bli sett på som en gruppe.

              Kommentar

              • rebbetass
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Mar 2009
                • 11

                Opprinnelig skrevet av Tobben
                Om vi står som en kompisgjeng vil vi fortsatt bli sett på som en gruppe.
                Godt poeng, men over tid vil dere nok bli sett på som en del av KFL igjen

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Opprinnelig skrevet av Tobben
                  Om vi står som en kompisgjeng vil vi fortsatt bli sett på som en gruppe.
                  Jeg står sammen med enn 8-10 kompiser på hver kamp, er det en gruppe det eller?

                  Kommentar

                  • Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Jeg står sammen med enn 8-10 kompiser på hver kamp, er det en gruppe det eller?
                    Ikke gjør det vanskeligere enn det er da Emil. Les PetterØ sitt innlegg engang til.
                    Daukjøtt Felt C

                    Kommentar

                    • Simeone
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 761

                      Det koker vel ned til at KFL ikke ønsker noe konkuranse/konkurent på tribunen eller på supporteraktivitet generelt(borteturer,tifo, etc).

                      Jeg er av den oppfatningen at litt sunn konkuranse kun er positivt og utvikler supporterkulturen enda mer.
                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                      para gritarle a la FIFA:
                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                      Kommentar

                      • rebbetass
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Mar 2009
                        • 11

                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                        Det koker vel ned til at KFL ikke ønsker noe konkuranse/konkurent på tribunen eller på supporteraktivitet generelt(borteturer,tifo, etc).

                        Jeg er av den oppfatningen at litt sunn konkuranse kun er positivt og utvikler supporterkulturen enda mer.
                        Tror jeg vet hvilket parti du vil stemme på til høsten

                        Men er helt enig, det at Ultras prøver å konkurere ut KFL pr dags dato er jo deres måte å demonstrere på og det fungerer jævlig bra. Det bidrar egentlig bare positivt ettersom KFL da må synge enda høyere og at TIFO gjengen må utvikle nye og spennende ideer.

                        Kommentar

                        • Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

                          Opprinnelig skrevet av rebbetass
                          Tror jeg vet hvilket parti du vil stemme på til høsten

                          Men er helt enig, det at Ultras prøver å konkurere ut KFL pr dags dato er jo deres måte å demonstrere på og det fungerer jævlig bra. Det bidrar egentlig bare positivt ettersom KFL da må synge enda høyere og at TIFO gjengen må utvikle nye og spennende ideer.
                          Jeg stemmer Kystpartiet

                          Vi prøver ikke å konkurere ut KFL på noen måte, vi har tatt ett valg om å ikke stå på feltet under hjemmekamper pga det vi mener er håpløse regler.

                          Men på bortebane står vi på bortefeltet som alle andre kanaris. Vi har også vært i dialog med styret i KFL om et samarbeid på bortebane for å et best mulig støtte til LSK, dette er noe begge parter er positive til og også er mulig å få til fremover nå.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

                          Kommentar

                          • rebbetass
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Mar 2009
                            • 11

                            Opprinnelig skrevet av Simeone
                            Jeg stemmer Kystpartiet

                            Vi prøver ikke å konkurere ut KFL på noen måte, vi har tatt ett valg om å ikke stå på feltet under hjemmekamper pga det vi mener er håpløse regler.

                            Men på bortebane står vi på bortefeltet som alle andre kanaris. Vi har også vært i dialog med styret i KFL om et samarbeid på bortebane for å et best mulig støtte til LSK, dette er noe begge parter er positive til og også er mulig å få til fremover nå.
                            Ok, slik som jeg har skjønt det fra enkelte profilerte medlemmer i KFL, så prøver dere å utkonkurere KFL, ettersom det ifølge enkelte, er slik at dere med vilje synger andre sanger enn det KFL gjør.

                            Som sagt så har jeg sansen for det, ettersom det gjør at man må utvikle seg og prestrere på et høyere nivå.

                            Kommentar

                            • Selmani
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • May 2009
                              • 7

                              Opprinnelig skrevet av rebbetass
                              Ok, slik som jeg har skjønt det fra enkelte profilerte medlemmer i KFL, så prøver dere å utkonkurere KFL, ettersom det ifølge enkelte, er slik at dere med vilje synger andre sanger enn det KFL gjør.

                              Som sagt så har jeg sansen for det, ettersom det gjør at man må utvikle seg og prestrere på et høyere nivå.
                              Jeg har fått inntrykket av det samme som "rebbetass" har. Jeg ser frustrasjonen fra KFL sine medlemmer hvis/når Ultras synger andre sanger enn KFL for å provosere eller utkonkurrere. Dette ødelegger jo bare, og jeg håper på at alle har intensjonen av å gjøre det beste for LSK. Ultras er en fin gjeng med aktive medlemmer, som kan gi den inspirasjonen unge Lillestrømlinger trenger for å bli interessert i den kjære klubben vår. La alle få sjansen, og prøv å tilrettelegge for et samarbeid mellom de forskjellige grupperingene.

                              Og til dere som har tykket "tommel ned"! Argumenter for deres synspunkter!
                              Last edited by Selmani; 29.05.2009, 13:52. Begrunnelse: Angrer på noe av innholdet..

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                Opprinnelig skrevet av 123
                                Det er opp til KFL å avgjøre, ene og alene. UFC vil gjerne tilbake på ståplass og bidra.
                                Så lenge det er snakk om UFC som gruppe ble avgjørelsen tatt før sesongen. Se quoten under, og les linken.

                                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                Opprinnelig skrevet av rebbetass
                                Så klart er det KFL som skal avgjøre det hele

                                Men det skader nok ikke at de får høre hva folk mener
                                KFL er opptatt av hva medlemmene synes, selv om vi er klar over at det vil være sprikende meninger i en så stor medlemsmasse som vi har. 320 av medlemmene skrev under det oppropet som det er henvist til. Styret er av den oppfatningen at dette er en sentral del av det grunnlaget vi har blitt valgt på.
                                Opprinnelig skrevet av Tobben
                                Om vi står som en kompisgjeng vil vi fortsatt bli sett på som en gruppe.
                                Ultras-folk som i en nær eller fjern framtid ønsker å være en del av KFL i stedet for en annen sammenslutning kan selvfølgelig stå sammen med vennene sine som alle andre gjør på feltet, men vi åpner ikke opp for andre og konkurrerende grupper.
                                Opprinnelig skrevet av Simeone
                                Det koker vel ned til at KFL ikke ønsker noe konkuranse/konkurent på tribunen eller på supporteraktivitet generelt(borteturer,tifo, etc).

                                Jeg er av den oppfatningen at litt sunn konkuranse kun er positivt og utvikler supporterkulturen enda mer.
                                Simeone har rett. Styret og det vi oppfatter som et klart flertall av medlemmene våre ønsker én supporterklubb som kan dra lasset i fellesskap uten skjulte agendaer. Vi ønsker ultrasmentaliteten hjertelig velkommen, men vi er tydelige på at all support skal rettes mot LSK.

                                Vi kan ikke nekte andre å danne andre supporterklubber for Lillestrøm Sportsklubb (les: UFC), men vi ser det ikke som noen kjerneoppgave for oss å hjelpe konkurrenter med å etablere seg og gi tilgang til de unike medlemsfordelene KFL har fått til gjennom sin historie.

                                20. mai hadde LSK bedt inn til et møte på Åråsen hvor representanter fra UFC og KFL var tilstede. I det møtet ga UFC klart uttrykk for at de ønska å stå sammen på feltet som en egen gruppe med bannere og klær som uttrykte hvem de var. Det måtte forstås at de ikke kunne legge fra seg noe de hadde brukt fire år på å bygge opp.

                                KFL føler ikke at dette er noen framtidsmodell som øker bidraget. Vi er heller redd for at dette igjen vil føre til diskusjoner og stridigheter. Vår konklusjon er at vi er godt fornøyd med de tribunereglene som nå gjelder. At en gruppe mennesker, som ingen sår noe som helst tvil om er lidenskaplige LSK-supportere, velger å sitte andre steder på Åråsen er bare å ta til etterretning.

                                Til slutt vil vi få understreke at det ikke er noe personlig motsetningsforhold mellom styremedlemmer i KFL og sentrale UFC-medlemmer. Uenigheten er på organisasjonsnivå, og vi har respekt for det synet UFC har. Vi ønsker ingen "heksejakt" på ultras, og vil ønske enkeltpersoner som finner det tamt i lengden å være henvist til sitteplass hjertelig velkommen inn i varmen.

                                Men nå vil vi bruke alle krefter på å videreutvikle Kanari-Fansen Lillestrøm!
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  Opprinnelig skrevet av Selmani
                                  , og jeg håper på at alle har intensjonen av å gjøre det beste for LSK (tviler på at Arild har det, men).
                                  Denne er bare for dum, og gjør at jeg ikke bryr meg resten av det du skriver.
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • rebbetass
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Mar 2009
                                    • 11

                                    Argumenter

                                    Ser at det er mange som følger debatten uten å gjøre annet enn å si tommel opp/ned

                                    Lurer på om de av dere som gir tommel ned kan faktisk gi noen argumentasjon på hvorfor dere er imot!

                                    Kommentar

                                    • Gale Isbre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 1164

                                      Opprinnelig skrevet av Selmani
                                      Jeg har fått inntrykket av det samme som "rebbetass" har. Jeg ser frustrasjonen fra KFL sine medlemmer hvis/når Ultras synger andre sanger enn KFL for å provosere eller utkonkurrere. Dette ødelegger jo bare, og jeg håper på at alle har intensjonen av å gjøre det beste for LSK (tviler på at Arild har det, men). Ultras er en fin gjeng med aktive medlemmer, som kan gi den inspirasjonen unge Lillestrømlinger trenger for å bli interessert i den kjære klubben vår. La alle få sjansen, og prøv å tilrettelegge for et samarbeid mellom de forskjellige grupperingene.

                                      Og til dere som har tykket "tommel ned"! Argumenter for deres synspunkter!
                                      Forklaring på tommel ned: Jeg er drittlei av at anonyme feiginger på nettet slenger dritt om navngitte personer som alle veit hvem er.

                                      Kommentar

                                      • Selmani
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • May 2009
                                        • 7

                                        Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                        Forklaring på tommel ned: Jeg er drittlei av at anonyme feiginger på nettet slenger dritt om navngitte personer som alle veit hvem er.
                                        Jeg heter Stian Selmani!
                                        Last edited by Selmani; 29.05.2009, 13:18.

                                        Kommentar

                                        • Gale Isbre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 1164

                                          Opprinnelig skrevet av Selmani
                                          Jeg heter Stian Alban Selmani! Jeg er faen meg ikke anonym!
                                          Jo, når du angriper navngitte personer uten å signere med fullt navn, så er du det. Her inne er det ikke akkurat normen at nick er reelle navn. Hyggelig at du tør å signere med fullt navn, men jeg er fortsatt lei av den anonyme drittslengingen mot navngitte enkeltpersoner.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎