Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Opprinnelig skrevet av Tobben
    Noen synes det er forsøpling, andre synes det er kult da det er en del av kulturen. Alle har sine egne meninger. Sånn er det bare.

    Når det gjelder taggingen så er det ingen som syntes det var kult i det hele tatt, og vi har ryddet opp internt.
    Synd dette kom når mange var innstilt på å trekke sammen igjen, men klart idioter (enkelt mennesker) finner du alle steder.

    Lurte bare på på hvilken måte dere har ordnet dette internt?
    - tar den/de skyldige hele boten m.m?
    - blir denne personen nektet å reise til neste bortkamp? (en slags karantene?

    Forstår selvsagt at dere ikke kan fortelle altpå forumet, men håper dere også forstår at vi "vanlige" trenger noen forsikringer om at dette var en enkelt tilfellet. Kan ikke bli slik hver gang vi skal prøve å "forsones".
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      Så var kranglinga i gang igjen. Ting så ut til å gå i rett vei, men den gang ei. Når jeg først leste nyhetssaken om tagginga kunne jeg ikke fatte å begripe at dette var UFC i fellesskap som hadde gjort, noe som viste seg å stemme. UFC tar avstand fra både tagging og hærverk, noe annet skulle bare mangle, og ting skal gjøres opp for. Da finner man heller noe annet å ta tak i: Klistremerker!!

      Personlig har jeg ikke noen sterke meninger i klistremerkedebatten. Må innrømme at jeg ikke har inngående kunnskap om den heller. Jeg har vel liten forståelse for hvorfor man absolutt skal tapetsere hele Trondheim by, er jo nærmest sånn det blir lagt fram her, med klistremerkene. Men tipper at dette ikke er et så stort problem som det legges frem her på forumet.

      Lars skrev et veldig bra innlegg for ikke lenge siden om at det er på tide å stå sammen igjen for fugla. Det er mange av oss som har et godt forhold til begge leirene i denne saken og som ønsker at et normalisert KFL felt hvor ultrasene er tilbake. Gale ting er sikkert gjort fra begge sider, men nå er det på tide å legge det bak oss, og ikke demonisere den minste lille ting til de grader.

      Kanskje burde ikke UFC klistre opp stickers i hytt og pine, men seriøst: ikke la en sånn filleting ødelegge for et samla KFL. Vi snakker om stickers, ikke mer alvorlige ting som f.eks LSKs sentrale midtbane. Begge fløyer burde etter mitt skjønn nå prøve å være litt, bare litt, forsonende og pragmatiske. Da går dette seg til.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av Loddet
        Kanskje burde ikke UFC klistre opp stickers i hytt og pine, men seriøst: ikke la en sånn filleting ødelegge for et samla KFL. Vi snakker om stickers, ikke mer alvorlige ting som f.eks LSKs sentrale midtbane. Begge fløyer burde etter mitt skjønn nå prøve å være litt, bare litt, forsonende og pragmatiske. Da går dette seg til.
        Takk Loddet. Du skriver det jeg tenker. Jeg er fortsatt i Trondheim og vil ikke påstå at byen er tapetsert med stickers. Har ærlig talt knapt sett ett. La diskusjonen dreie seg om det som er viktig.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Opprinnelig skrevet av general
          Synd dette kom når mange var innstilt på å trekke sammen igjen, men klart idioter (enkelt mennesker) finner du alle steder.

          Lurte bare på på hvilken måte dere har ordnet dette internt?
          - tar den/de skyldige hele boten m.m?
          - blir denne personen nektet å reise til neste bortkamp? (en slags karantene?

          Forstår selvsagt at dere ikke kan fortelle altpå forumet, men håper dere også forstår at vi "vanlige" trenger noen forsikringer om at dette var en enkelt tilfellet. Kan ikke bli slik hver gang vi skal prøve å "forsones".
          Den som har stått for tagging på butikkvinduer o.l. i Trondheim skal og må selvsagt gjøre opp for seg. Hadde det enda vært noe pent og forseggjort på "et akseptert sted", hadde det vært en ting. Det her var bare hærverk. Vi har bedt hotellet sende en faktura for å få saken ut av verden så fort som mulig.

          Jævli unødvendig, og noe vi gjerne skulle vært foruten.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Moderatormelding:
            Har slettet noen "på kanten"-innlegg mht. saklighet, ufin språkbruk - men ikke delt ut noen kort. Fortsett diskusjonen, men husk at vi er på et av hovedforumene.
            Last edited by RSP; 27.07.2009, 16:58.

            Kommentar

            • Johnny Sack
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2007
              • 127

              Husker tilbake til 2001-sesongen da en gjeng fra klanen hadde sneket seg inn på åråsen og sprayet VIF på matta. Da jeg dro på neste hjemmematch den gangen ble jeg møtt av flere medlemmer fra KFL med pappesker fulle av LSK-klistremerker som de delte ut til alle oss som skulle på feltet mens de ropte "ta så mange dere vil, nå skal oslo farges gul!"
              Kan ikke huske at det fikk enorme følger for KFL som gruppe...

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                Husker tilbake til 2001-sesongen da en gjeng fra klanen hadde sneket seg inn på åråsen og sprayet VIF på matta. Da jeg dro på neste hjemmematch den gangen ble jeg møtt av flere medlemmer fra KFL med pappesker fulle av LSK-klistremerker som de delte ut til alle oss som skulle på feltet mens de ropte "ta så mange dere vil, nå skal oslo farges gul!"
                Kan ikke huske at det fikk enorme følger for KFL som gruppe...
                Jeg er enig med ufc at det er moro å se stickers i lillestrøms farger rundt om i verden, men dere må jo også forstå at dette sannsynligvis koster enorme summer penger hvert år å få fjernet. En regning som alle andre må betale.

                Ta f.eks. Roskilde Festival denne sommeren. De regnet med å måtte bruke dobbelt så mye penger på fjerning av tagging og stickers etter årets festival enn foregående år. Dette er snakk om 400 000 istedenfor 200 000... D.v.s at vi sannsynligvis får en headliner mindre til neste års festival. Kjipt.... Nå skal det også sies at det var grafitti kunstnere fra hele verden der for å dekorere festivalplass-veggen under oppvarmingen. Derfor var det nok ennå flere taggere der enn det har vært før som ville se sine forbilder...
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • Helguson
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jul 2009
                  • 36

                  Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                  Husker tilbake til 2001-sesongen da en gjeng fra klanen hadde sneket seg inn på åråsen og sprayet VIF på matta. Da jeg dro på neste hjemmematch den gangen ble jeg møtt av flere medlemmer fra KFL med pappesker fulle av LSK-klistremerker som de delte ut til alle oss som skulle på feltet mens de ropte "ta så mange dere vil, nå skal oslo farges gul!"
                  Kan ikke huske at det fikk enorme følger for KFL som gruppe...
                  hehe,stemmer bra det
                  Men som sagt før,det var i 2001 og KFL har tapt seg betraktelig de siste åra. jeg har vært med kanarifansen på mye gøy rundt 95-2000. trenger ikke nevne hva vi gjorde,,for folk har lurt på hvor det har blitt av guttsen til kanarifansen her før og blitt beskylt for oppfordring til bråk så.
                  Men at KFL er softere nå ......er bare harde ramme fakta.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                    Husker tilbake til 2001-sesongen da en gjeng fra klanen hadde sneket seg inn på åråsen og sprayet VIF på matta. Da jeg dro på neste hjemmematch den gangen ble jeg møtt av flere medlemmer fra KFL med pappesker fulle av LSK-klistremerker som de delte ut til alle oss som skulle på feltet mens de ropte "ta så mange dere vil, nå skal oslo farges gul!"
                    Kan ikke huske at det fikk enorme følger for KFL som gruppe...
                    Nå ble det stille gitt. Og det er like greit. Det er kun klistremerker det er snakk om!

                    Ps: det ble også sagt på Martins før kampen at Oslo skulle farges

                    Kommentar

                    • egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

                      Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                      Husker tilbake til 2001-sesongen da en gjeng fra klanen hadde sneket seg inn på åråsen og sprayet VIF på matta. Da jeg dro på neste hjemmematch den gangen ble jeg møtt av flere medlemmer fra KFL med pappesker fulle av LSK-klistremerker som de delte ut til alle oss som skulle på feltet mens de ropte "ta så mange dere vil, nå skal oslo farges gul!"
                      Kan ikke huske at det fikk enorme følger for KFL som gruppe...
                      Opprinnelig skrevet av Helguson
                      hehe,stemmer bra det
                      Men som sagt før,det var i 2001 og KFL har tapt seg betraktelig de siste åra. jeg har vært med kanarifansen på mye gøy rundt 95-2000. trenger ikke nevne hva vi gjorde,,for folk har lurt på hvor det har blitt av guttsen til kanarifansen her før og blitt beskylt for oppfordring til bråk så.
                      Men at KFL er softere nå ......er bare harde ramme fakta.

                      Hvis noen mener at KFL har tapt seg fordi det ikke lenger er kult å ty til hevnaksjoner mot andre grupperingers hærverk er jeg uenig. Sterkt uenig. Verden har heldigvis gått videre, og KFL har blitt en moden supportergruppering.
                      KFL - medlem nr 23

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        Det er bare ola pottitlandet som klarer å blåse litt tagging ut av proposjoner. Og klistremerker da. Huffameg. At det i det heletatt kommer i avisen. Dettemåvigjørenoemedmaksimering. Slapp av folkens. Det er vel ikke akkuratt noen som har ligget nede her og har blitt sparket ut underkjeven? La ufc leve..noe av det mest positive som har skjedd kfl på lenge.
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • Fuglefar
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 202

                          Opprinnelig skrevet av Tobben
                          Noen synes det er forsøpling, andre synes det er kult da det er en del av kulturen. Alle har sine egne meninger. Sånn er det bare.

                          Når det gjelder taggingen så er det ingen som syntes det var kult i det hele tatt, og vi har ryddet opp internt.
                          Den fantastiske stickers kulturen innen fotball? Når blei detta kultur?
                          Øl og fotball er kultur. Ikke klistremærker og fotball.

                          phuuu, så fjerne folk kan bli...
                          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                          Kommentar

                          • Fuglefar
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 202

                            Opprinnelig skrevet av Simeone
                            Jeg synes fenomenet stickers er kult. Når vi var i Trondheim var det stickers fra Brøndby, Schalke 04, Olympiakos og selvfølgelig Lillestrøm. De viser på en måte at de er der, overalt. Akkurat som hvis man drar på feriesteder som Aya Napa, Rhodos osv finner man nesten stickers fra mange lag i Skandinavia og andre lag.
                            Noen grupper kjenner man til fra før og man får en bekreftelse på at de er mange steder, mens andre er nye grupper som man ikke kjenner til og man blir da nysjerrig på å finne ut mer om de.

                            Det er vanskelig å forklare, men vi i UFC har jo fått flere henveldser etter vi har satt stickers på diverse stadionener i Tyskland blant annet. Her lurer folk på hvem vi er, hva vi gjør der osv.

                            Det skaper med andre ord en positiv oppmerksomhet rundt oppmerksomhet rundt tribunekulturen i Lillestrøm andre steder i Europa. FOlk går inn p¨å youtube, søker på Lillestrøm fans også kommer det kule videoer på løpende bånd.

                            Jeg tror hvis Lillestrøm får EM eller spiller mer i Europa kommer også Lillesttrøm til å få mer stickerss fra andre lag i byen. Da er det kun en ting som gjelder, fjerne eller klistre over.
                            Først så kan jeg jo se at det kan være artig å komme på dass på en pub, se hvem som har hvert der før deg, før man tørker ræva. Detta kan jeg henge med på.

                            Men jeg kan ikke skjønne poenget ditt. Først syns du det er kult å se klistremærker fra forskjellige klubber, så sier du at hvis de kommer i lillestrøm så skal de fjernes eller klistres over.
                            Selvmotsigende?
                            Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                              Den fantastiske stickers kulturen innen fotball? Når blei detta kultur?
                              Øl og fotball er kultur. Ikke klistremærker og fotball.

                              phuuu, så fjerne folk kan bli...
                              Stickers og fotball har vært kultur lenge. Norge henger laaaaangt etter på alt som har med kultur å gjøre i forhold til resten av europa. Det er ikke mange lag i Europa som ikke bruker massevis av stickers. Bare å følge med litt i timen
                              ..................

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                Men jeg kan ikke skjønne poenget ditt. Først syns du det er kult å se klistremærker fra forskjellige klubber, så sier du at hvis de kommer i lillestrøm så skal de fjernes eller klistres over.
                                Selvmotsigende?
                                Hvorfor tror du de skal fjernes? Fordi Lilestrøm ikke skal ha stickers i byen eller fordi at skal det være stickers i Lillestrøm skal det ihvertfall ikke være andre lag sine stickers?

                                Først prøve å ta bort, funker ikke det, klistre over

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  Skal sies at det finnes flere forskjellige varianter av stickers, de fleste fremmer laget du er fra osv. Men noen også for å si sin mening om diverse forbund og den moderne fotballen

                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • Ranakanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av Helguson
                                    hehe,stemmer bra det
                                    Men som sagt før,det var i 2001 og KFL har tapt seg betraktelig de siste åra. jeg har vært med kanarifansen på mye gøy rundt 95-2000. trenger ikke nevne hva vi gjorde,,for folk har lurt på hvor det har blitt av guttsen til kanarifansen her før og blitt beskylt for oppfordring til bråk så.
                                    Men at KFL er softere nå ......er bare harde ramme fakta.
                                    Kan det ha noe med att media skriver mer om slikt tull enn før?? Eller kanskje det er mange som begynner å bli gammel på feltet??

                                    KFL har gjort noen rampestreker en gang i tiden, men det betyr dermed ikke att man ikke har lært av etterspillene etter rampestrekene og man har jo også blitt noen år eldre og klok av skade.

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                      Skal sies at det finnes flere forskjellige varianter av stickers, de fleste fremmer laget du er fra osv. Men noen også for å si sin mening om diverse forbund og den moderne fotballen
                                      Kjepphesten min er plasseringer på vegger, vinduer, og andre steder som tydeligvis ikke er noen stickerssted. Hva som er på en dassvegg kunne jeg ikke brydd meg mindre om selv om jeg synes det er 14iss.
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        Opprinnelig skrevet av okb
                                        Kjepphesten min er plasseringer på vegger, vinduer, og andre steder som tydeligvis ikke er noen stickerssted. Hva som er på en dassvegg kunne jeg ikke brydd meg mindre om selv om jeg synes det er 14iss.
                                        Takrenner, lyktestolper og reklameskilter er autoriserte klistreområder ifølge ultrashåndboka.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Takrenner, lyktestolper og reklameskilter er autoriserte klistreområder ifølge ultrashåndboka.
                                          Hvor får man tak i den boka?
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎