Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    Opprinnelig skrevet av Tony
    Ikke noe problem...var bare litt morro at det var han du snakka om

    Men mener fortsatt at et adskilt felt for bortesupportere på SS er det beste!
    Da vi snakker om LSK som arrangør her så vil jeg si att det er ikke mulig. For hvis vi f.eks. felt J og setter det av til bortkomne bortesupportere som har kjøpt billett ett annet sted, så vil det bety tapte inntekter.

    Og hva hvis en vennegjeng skal på kamp, og 1 de 4 holder med søppla, skal vi da jage denne søpplesupporteren bort til felt J?? Blir ikke så morsomt å gå på kamp med sine venner.

    Min egen erfaring med bortesupportere på SS er att dem oppfører seg og prøver å ikke plage oss skadeskutte fugler på tribunen på en best mulig måte.

    Det som er den store forskjellen er hvor mye man blir provosert av det, og jeg lar meg ikke provosere av å se en søppledrakt på SS. Synes mer synd på stakkaren som må holde med ett søpplelag med søpplesupportere.

    Og som jeg har nevnt tidligere, dette med bortesupportere på SS har aldri vært noe problem før kosekroken dukket opp i år. Så hvis jeg måtte satse penger på om hvem som blir flyttet først bort fra SS av bortesupportere og kosekroken, så tror jeg nok kosekroken blir sendt bort først. Ikke att jeg mener att det er den korrekte løsningen, men LSK ser nok kosekroken som ett større problem enn de få bortesupporterne som har kjøpt billett på SS.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9413

      Opprinnelig skrevet av UltraFo
      Jaja, det er jo opp til hver enkelt. Men da må du også forvente at en små feit mann med skinnvest og bart roper dritt til deg. Særlig vis vi skulle gjøre det bra trøndra. Å se en motstander supporter juble foran deg vil være ett irritasjonsmoment uansett åssen person du er. Stil gjerne i gult men da må du regne med å få dritt slengt etter deg også. Sånn er det overalt.
      Seff. Det er sånn det er

      Kommentar

      • Fritz
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 1033

        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

        Og som jeg har nevnt tidligere, dette med bortesupportere på SS har aldri vært noe problem før kosekroken dukket opp i år. S
        Du har selvfølgelig ikke kontroll på hele SS, så hvordan du kan påstå dette er det bare du som forstår. Har selv sittet tre forskjellige steder på SS de siste årene, og kan garantere at bortesupportere har vært oppfattet som et problem hver sesong.

        Uniformerte bortesupportere som viser fingeren og som jubler mot deg etter scoring er noe betalende hjemmetilskuere på Åråsen bør spares for. Vi har en bortetribune for den slags, og det er utrolig at Lillestrøm Sportsklubb godtar denne sikkerhetsrisikoen.

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 487

          Opprinnelig skrevet av Fritz
          Du har selvfølgelig ikke kontroll på hele SS, så hvordan du kan påstå dette er det bare du som forstår. Har selv sittet tre forskjellige steder på SS de siste årene, og kan garantere at bortesupportere har vært oppfattet som et problem hver sesong.

          Uniformerte bortesupportere som viser fingeren og som jubler mot deg etter scoring er noe betalende hjemmetilskuere på Åråsen bør spares for. Vi har en bortetribune for den slags, og det er utrolig at Lillestrøm Sportsklubb godtar denne sikkerhetsrisikoen.
          Selvfølgelig har jeg ikke kontroll over hele SS, jeg har sittet felt O i noen år, og har for kampen og som var litt glad da det var sunnmøringer som puttaldri opplevd bortesupportere som viser fingern og som jubler mot deg. Tvertimot, så har jeg opplevd att aafk-supportere som takker a ballen i mål for LSK, rbk-supporter som snur seg og sier att dem håper LSK ikke rykker ned...osv.. Selvfølgelig har det vært en eller annen tulling som har kommet med en spydig kommentar, men jeg spør bare høflig om det er slik dere oppfører dere når man er på besøk hos andre?? Da blir det som regel stille.

          Og jeg har selv oppholdt meg på andre arenaer rundt om i fotballnorge på langsiden, langt unna KFL, har aldri opplevd noe ubehag. Men så har nå jeg oppført meg og ikke vist fingeren og feiret LSK-mål på en moderat måte.

          Men vi er forskjellige og andre lar seg lett bli mer forbannet enn andre, noe som jeg har full respekt og forståelse for. Så jeg håper dette er noen av dere sender en mail om til LSK slik att dem kan ta tak i dette og att dem veit att dette kan ved ett uheldig øyeblikk medføre hendelser som ikke skal skje på en tribune.

          Kommentar

          • Slakter Fjes
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2006
            • 288

            Bortesupportere på hjemmetribunen gjør et poeng av å opptre provokativt og representerer absolutt verste sorten. Vi har en del sponsorplasser i nærheten av oss på felt G, og til hver storkamp (søpla, rbk, brann) dukker det opp enkelte apekatter på disse plassene som stort sett uten unntak skal snu seg, glise og slenge med leppa mot oss, de lidende. Dette skaper mye dårlig stemning, og er kilde til stor irritasjon for oss i engasjement felt g.

            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
            Og hva hvis en vennegjeng skal på kamp, og 1 de 4 holder med søppla, skal vi da jage denne søpplesupporteren bort til felt J?? Blir ikke så morsomt å gå på kamp med sine venner.
            Jeg for min del klarer ikke å se gleden av å gå på kamp med en søplasupporter, så i mine øyne burde denne absolutt jages. Da har du fortsatt to venner med et normalt forhold til fotball på tribunen. Om du insisterer på ha med en venn(!) fra søpla på hjemmetribunen vår på Åråsen, er det vel ikke verre enn at denne kler seg nøytralt og opptrer på (en unaturlig) dannet måte?
            "And I never thought this life was possible.
            You're the yellow bird that I've been waiting for."
            Bright Eyes - Poison Oak

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              Det j¤#%&¤#% laget vårt får bare sørge for å vinne hjemmekampene sine, så er dette problemet løst. Hadde forøvrig gleden av å se en brannsupporter kollapse fullstendig på SS i 2006. Mannen orket ikke engang pipe mot sitt eget lag. Mer av denslags.

              Kommentar

              • Mr.Bird
                Medlem
                Møteplager
                • Mar 2009
                • 76

                Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                Og som jeg har nevnt tidligere, dette med bortesupportere på SS har aldri vært noe problem før kosekroken dukket opp i år. Så hvis jeg måtte satse penger på om hvem som blir flyttet først bort fra SS av bortesupportere og kosekroken, så tror jeg nok kosekroken blir sendt bort først. Ikke att jeg mener att det er den korrekte løsningen, men LSK ser nok kosekroken som ett større problem enn de få bortesupporterne som har kjøpt billett på SS.
                Nå er det heldigvis et fåtall av de i "kosekroken" som har kommentert dette med bortesupportere som har gått seg vill. Her virker det som det er kommet flest innlegg fra den "nøytrale" LSK'er. Har vel alltid vært et problem, og de fra "kosekroken" som har kommentert det her, har vel kun kommet med gode forslag til forbedringer/forandringer.

                Som noen tidligere har nevnt, skal selvfølgelig alle kunne gå i hva de vil, men da må man også kunne ta konekvensene av det. (nei! ikke at jeg mener at de kan forvente å få en på trynet!) Selv synes jeg det kunne vært greit med et eget lite felt for bortesupportere på SS!! Man kan fortsatt sitte med venner, familie, bestemor som er LSK'ere, men da BØR man kanskje kle seg mer nøytralt.
                Last edited by Mr.Bird; 14.05.2009, 13:07. Begrunnelse: Skrivefeil:)
                MCMXVII

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  Leser på http://www.tribunekultur.com/viewtop...=253&start=230 at to stk er utestengt på ubestemt tid fra Åråsen etter Start away?

                  Kommentar

                  • Tobben
                    Jeg elsker å kjøre trikk
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2005
                    • 1666

                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Lser på http://www.tribunekultur.com/viewtop...=253&start=230 at to stk er utestengt på ubestemt tid fra Åråsen etter Start away?
                    Ut sesongen.

                    Han ene for å ha gått ut av Sør Arena, han andre for å ha blitt misforstått av vaktene og blitt kastet ut.

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Leser på http://www.tribunekultur.com/viewtop...=253&start=230 at to stk er utestengt på ubestemt tid fra Åråsen etter Start away?
                      Jepp, stemmer det. Dem fikk kun grunnen "det som skjedde i Kristiansand"

                      Kommentar

                      • LSK N/B
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 830

                        Opprinnelig skrevet av Tobben
                        Ut sesongen.

                        Han ene for å ha gått ut av Sør Arena, han andre for å ha blitt misforstått av vaktene og blitt kastet ut.
                        Er den noen offesiell grunn til utestengelsen? Gitt noen forklaring til de? Vi var jo veldig få der nede og følte at jeg hadde grei oversikt over det som skjedde, og det var ingenting jeg la merke til som kan/burde straffes med utestengelse.
                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                        Nei til NFF!

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                          Er den noen offesiell grunn til utestengelsen? Gitt noen forklaring til de? Vi var jo veldig få der nede og følte at jeg hadde grei oversikt over det som skjedde, og det var ingenting jeg la merke til som kan/burde straffes med utestengelse.
                          Les svaret mitt over.

                          Kommentar

                          • LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            Les svaret mitt over.
                            Du posta mens jeg skrev. Seriøst "det som skjedde i Kristiansand" eneste forklaring? Da har jeg fårstålse for at folk blir forbanna.
                            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                            Nei til NFF!

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                              Du posta mens jeg skrev. Seriøst "det som skjedde i Kristiansand" eneste forklaring? Da har jeg fårstålse for at folk blir forbanna.
                              Ihvertfall han ene fikk den begrunnelsen. Han andre er jeg ikke sikker på hva ble sagt til, men er sikkert noe i samme retning.

                              Kommentar

                              • 123
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2009
                                • 57

                                Blir spennende å se om LSK følger opp resten av sesongen. I praksis betyr det at alle som blir vist ut, uansett grunn, i tillegg blir straffa med utestengelse på ubestemt tid. Dette må da også gjelde alle som går ut i pausa fra stadion for å ta seg en røyk e.l.

                                Hvordan LSK kan ilegge en person, som frivillig gikk ut i pausen, utestengelse på ubestemt tid er for meg et lite mysterium.

                                For ordens skyld ble ingen bøter gitt av politiet i Kristiansand.
                                25.11.05

                                CONTRO IL CALCIO MODERNO

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  For noe søppel! Hva skjer med at LSK bare utestenger i hytt og pine uten å ha peiling på en dritt? Utestengt en sesong for å ha blitt kasta ut av vaktene på Sør Arena? Hallo?! Jeg var riktignok ikke på Sør Arena denne gangen, men var der i 2007. Da var det flere som var på nippet til å bli kasta ut av vaktene da og, på grunn av at man sto med ett bein på stoler. Det skal med andre ord ikke så mye til nedi der. Uansett så er jeg 100% sikker på at det ikke skjedde noe i Kristiansand som skal føre til utestengelse. LSK; det her er faen meg bare tull!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • 123
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Mar 2009
                                    • 57

                                    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                    Seriøst "det som skjedde i Kristiansand" eneste forklaring? Da har jeg fårstålse for at folk blir forbanna.
                                    Jeg har prata med LSK og da jeg forklarte hva som (ikke) skjedde i Kristiansand var svaret at de måtte forholde seg til informasjonen om at 2 personer hadde opptrådt på en dårlig måte. Noe mer enn dette eller hvor man fikk denne informasjonen fra var det ingen som kunne si noe mere om.

                                    Fakta er uansett at 1 mann ble vist ut, ikke 2!
                                    25.11.05

                                    CONTRO IL CALCIO MODERNO

                                    Kommentar

                                    • 123
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Mar 2009
                                      • 57

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      For noe søppel! Hva skjer med at LSK bare utestenger i hytt og pine uten å ha peiling på en dritt? Utestengt en sesong for å ha blitt kasta ut av vaktene på Sør Arena? Hallo?! Jeg var riktignok ikke på Sør Arena denne gangen, men var der i 2007. Da var det flere som var på nippet til å bli kasta ut av vaktene da og, på grunn av at man sto med ett bein på stoler. Det skal med andre ord ikke så mye til nedi der. Uansett så er jeg 100% sikker på at det ikke skjedde noe i Kristiansand som skal føre til utestengelse. LSK; det her er faen meg bare tull!
                                      Det morsomme er jo at den ansvarlige for sikkerheten på bortefeltet ga vaktene beskjed om at det tross alt var stående supportere, og at man da måtte tolerere litt ståing.
                                      25.11.05

                                      CONTRO IL CALCIO MODERNO

                                      Kommentar

                                      • Tobben
                                        Jeg elsker å kjøre trikk
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2005
                                        • 1666

                                        Opprinnelig skrevet av 123
                                        Hvordan LSK kan ilegge en person, som frivillig gikk ut i pausen, utestengelse på ubestemt tid er for meg et lite mysterium.

                                        For ordens skyld ble ingen bøter gitt av politiet i Kristiansand.
                                        Når du skriver at vedkommende gikk frivillig ut av stadion, så kan det oppfattes som at vedkommende har fått beskjed om å gå, og dermed frivillig forlot stadion.

                                        Om noen har fått den oppfatningen så er det feil. Vedkommende gikk ut for å holde han som ble kastet ut med selskap, slik at han ikke skulle stå alene utenfor stadion å vente til kampen var ferdig.

                                        Kommentar

                                        • Mannschaft Rösler
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Nov 2003
                                          • 247

                                          Delegasjonen fra Mannschaft skulle gjerne stilt opp som vitner for med-kanaris. Dessverre ryktes det at en sex-timers overdreven jekke-orgie i Baneheia før kamp, resulterte i at de involverte (fire i tallet) ble fratatt vitnestatus med begrunnelsen "manglende dømmekraft". Ett medlem skal blant annet ha vært godt innenfor marginene til kassa på 12 timer. (Åtte år etter at russelua ble sendt på hatthylla.)Det har også i ettertid kommet frem at personalet på NSB måtte sope tolv tomme halvlitersbokser i panteautomaten før klokken klang 11.00. Fakta skal uansett lande på bordet på partimøtet, som er under oppseiling på Enerhaugen Bistro.

                                          Vi håper på et fornuftig og rettferdig utfall for de utestengte, der rykter aldri skal ligge til grunn for en avgjørelse.
                                          -E.K

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎