Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvittre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 265

    #61
    Opprinnelig skrevet av Jon André
    Ja det er bare piss. 2 stk gikk ut for å holde den ene personen som ble kastet ut med selskap. Da de ville inn igjen fikk de ikke lov siden de hadde gått ut av stadion. Og han som ble kastet ut gjorde ikke noe galt, alt sammen var en misforståelse.
    Jøje ass.. Misforståelse? Tror du alle vi andre er både blinde og døve el??

    Ja! Jeg veit det er å rippe opp! Og ja, man burde vel egentlig la det ligge.. men jeg tror aldri ting vil bli noe bedre om man ikke tar motstand fra det som faktisk skjer..
    Jeg stod bak dere hele forbanna kampen og fy f.. for en oppførsel fra mange av dere. Den eldre damen ble satt der fordi hun hadde bein i nesa til å tåle møkka deres og ikke turte la noen av de yngre vaktene få gjennomgå. Likevel klarte hun å skryte KFL sitt engasjement opp i skyene og hun synes det var morro med så mye sang, som hun sa.

    Men hva var greia med at dere ikke kunne synge når kfl startet en sang? En av de "folkelige" oppfordret de andre til å holde kjeft og boikotte når det ble satt i gang sanger.. Det skulle kun synges når DE satte det i gang? Trudde jeg hørte feil jeg ass..
    Men rett skal være rett.. i 2. omg, var det et par som ikke vendte tilbake til plassene sine og stemningen og engasjementet til de gjenværende var upåklagelig! De bidro til godt trøkk og stemning. Synd de lar deg diktere av enkelte individer som leker "småkonger".. skremmende at noen har sånn "makt" over andre. Hadde engasjementet deres blitt brukt til å støtte laget framfor å gå i gjentatte diskusjoner med vakter og politi, sånn som på onsdag, hadde vi i det minste vunnet på tribunen.. Jaffal nesten!
    Last edited by Kvittre; 08.05.2009, 19:46. Begrunnelse: skriveleif.. mange også gitt!

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kvittre
      Jøje ass.. Misforståelse? Tror du alle vi andre er både blinde og døve el??

      Ja! Jeg veit det er å rippe opp! Og ja, man burde vel egentlig la det ligge.. men jeg tror aldri ting vil bli noe bedre om man ikke tar motstand fra det som faktisk skjer..
      Jeg stod bak dere hele forbanna kampen og fy f.. for en oppførsel fra mange av dere. Den eldre damen ble satt der fordi hun hadde bein i nesa til å tåle møkka deres og ikke turte la noen av de yngre vaktene få gjennomgå. Likevel klarte hun å skryte KFL sitt engasjement opp i skyene og hun synes det var morro med så mye sang, som hun sa.

      Men hva var greia med at dere ikke kunne synge når kfl startet en sang? En av de "folkelige" oppfordret de andre til å holde kjeft og boikotte når det ble satt i gang sanger.. Det skulle kun synges når DE satte det i gang? Trudde jeg hørte feil jeg ass..
      Men rett skal være rett.. i 2. omg, var det et par som ikke vendte tilbake til plassene sine og stemningen og engasjementet til de gjenværende var upåklagelig! De bidro til godt trøkk og stemning. Synd de lar deg diktere av enkelte individer som leker "småkonger".. skremmende at noen har sånn "makt" over andre. Hadde engasjementet deres blitt brukt til å støtte laget framfor å gå i gjentatte diskusjoner med vakter og politi, sånn som på onsdag, hadde vi i det minste vunnet på tribunen.. Jaffal nesten!
      Det der er vell egentlig ren skjær løyn?

      For det første stod vi minst 3-4 under hele kampen å flagget, for det andre hadde vi også konstant god kontakt med de på tromma for å holde ting i gang. Vi pushet også hverandre for å dra igang de som ikke var med.
      At vi boikottet er jo bare piss! Jeg sang hele matchen lang, vi brøyt inn med en sang EN! gang og det var fordi den dabbet av og da hadde vi en ny klar. Det må være lov å holde ting gående uten at man får beskyldinger om å kjøre eget løp. Er ikke sikkert alle orker å synge 2 x 45 hele kvelden, men vi drar ikke helt ned dit for å holde kjeft, hvor dum er du a? Boikott av KFL sanger? den må du lenger ut mot Aurskog med
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        #63
        Merkelig at jeg har hørt Kvittres versjon av flere andre da...

        Kommentar

        • LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

          #64
          Fatter ikke hvordan det kan bli diskusjon etter denne kampen. Følte at alle som var på sør arena oppførte seg som lam. Var litt diskusjon med Politi/vakter i pausen, men utover det var alle snille og greie.

          Om lista blir satt lavere en hvordan folk oppførte seg der nede, så kan vi gå og sette oss.
          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

          Nei til NFF!

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            #65
            Dem må ha hørt feil vi boikottet ingen sanger...

            Det er så absolutt ikke i vår interesse å gjøre det.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • 123
              Medlem
              Hoffnarr
              • Mar 2009
              • 57

              #66
              Utrolig! Hvem faen klarer å dra fram enda mer bullshit etter den kampen? Ikke rart avstandene blir større. I Kristiansand var de rundt 80(?) som stilte opp, en enhet på tribunen. Det var null problemer mellom supporterne verken før(hvor alle var samla på samma pub), under eller etter match. En av oss var forøvrig trommis på denne matchen, og jeg prata personlig med blant annet Mykle om stemninga i forbindelse med matchen.

              Et par ganger ble det starta to forskjellige sanger, men sånt skjer. Når det sies at ei dame i 80-åra hadde full kontroll på "oss" sier vel det det meste egentlig.

              Og hvis noen tror at jeg eller noen andre rundt u*****miljøet lar seg diktere av et par personer tar dere jævli feil.

              Foreslår at man heller prøver seg på en bløff som er en anelse mer troverdig neste gang!

              God bedring!
              25.11.05

              CONTRO IL CALCIO MODERNO

              Kommentar

              • Kvittre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 265

                #67
                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Det der er vell egentlig ren skjær løyn?

                For det første stod vi minst 3-4 under hele kampen å flagget, for det andre hadde vi også konstant god kontakt med de på tromma for å holde ting i gang. Vi pushet også hverandre for å dra igang de som ikke var med.
                At vi boikottet er jo bare piss! Jeg sang hele matchen lang, vi brøyt inn med en sang EN! gang og det var fordi den dabbet av og da hadde vi en ny klar. Det må være lov å holde ting gående uten at man får beskyldinger om å kjøre eget løp. Er ikke sikkert alle orker å synge 2 x 45 hele kvelden, men vi drar ikke helt ned dit for å holde kjeft, hvor dum er du a? Boikott av KFL sanger? den må du lenger ut mot Aurskog med
                Som sagt.. mange lagde god stemning, flagget, sang og holdt det gående!
                Jeg har ingen intesjoner om å spre løgn..Hva skulle jeg tjene på det? Jeg tar kun opp det jeg opplevde selv. En av gutta snur seg og roper: Kom igjen å syng da! Hvorpå en veldig tydelig gir beskjed om at det ikke skal synges.. og om du sto der, er det så tåpelig å påstå noe annet! Om du ikke befant deg der på det tidspunktet, skjønner jeg at du blir provosert..
                For igjen.. JA, det var mange som bidro der nede ved gjerdet. Jeg snakker ikke om ALLE.. Men at noen få styrer veldig mye, ble veldig tydelig.
                Kommer uansett ikke noe produktivt ut av å sitte her å diskutere.. Men håper at de som bidro, fortsetter med det og at de ikke lar seg diktere av andre.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Faen legg nå denne diskusjonen død ,,,,,Faen jeg er så lei av all denne dritt slenginga som foregår her på forumet.......:twisted::evil::evil:

                  Vi må tørre å diskutere konkrete saker uten at dette blir stemplet som "drittslenging".
                  Bakgrunnen denne gangen er en Fugla-patriots opplevelser av medsupportere på bortekamp. Det må vedkommende få lov til å lufte på forumet, uten at det skal stemples som løgn, slik enkelte antyder. Det er lavmål.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Vi må tørre å diskutere konkrete saker uten at dette blir stemplet som "drittslenging".
                    Bakgrunnen denne gangen er en Fugla-patriots opplevelser av medsupportere på bortekamp. Det må vedkommende få lov til å lufte på forumet, uten at det skal stemples som løgn, slik enkelte antyder. Det er lavmål.
                    Helt enig i at folk må få lov til å fortelle om opplevelser av medsupportere på kamper, selvfølgelig. Men da må ting være sanne, og ingen av oss boikottet noe som helst.

                    Jeg gjentar meg selv nok engang: Det er så absolutt ikke i vår interesse å boikotte KFL's sanger under kamper. Vi er der for å synge og støtte laget verbalt og visuelt.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • Kvittre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 265

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                      Helt enig i at folk må få lov til å fortelle om opplevelser av medsupportere på kamper, selvfølgelig. Men da må ting være sanne, og ingen av oss boikottet noe som helst.

                      Jeg gjentar meg selv nok engang: Det er så absolutt ikke i vår interesse å boikotte KFL's sanger under kamper. Vi er der for å synge og støtte laget verbalt og visuelt.
                      Du har din opplevelse, jeg har min! Tviler ikke et sekund på at du bidro og slett ikke fikk med deg alt som skjedde bak deg. At DU ikke har oppfattet det, gjør ikke MEG til en løgner. Jeg vet at jeg ikke er alene om min observasjon. Og personen som dro i gang boikotteten er en ivrig forum-debatant, men holder visst utrolig lav profil akkurat nå.. Snodig!
                      Men som sagt tidligere.. dette kommer det ikke noe fruktbart ut av.. Så ferdig-sytet fra min side!

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        At noen som sitter sier at dem føler stemningen er ræva må være lov å si uten at det er betydende med at "det var bedre når vi var der".
                        Du er dessverre en av få av ultras som uttaler deg i slike ordelag. Oppfattelsen man sitter igjen med når ultras uttaler seg er at:

                        1. Stemninga var bedre før ultras ble utestengt fra feltet
                        2. Det er mye dårligere visuell support på feltet nå

                        Min mening:
                        1. Jeg står på felt C. Stemninga har ALDRI vært bedre enn nå! JK, midtfeltet og det øvre feltet er alle med og trøkker til. Nå trekker hele feltet i samme retning, uten at smågrupperinger skal dra igang egne sanger som ikke hele feltet er med på.

                        2. Det har INGEN ting med support av LSK og ha bannere med "ACAB", "Mot den moderne fotballen", "Hater NFF" el.l. Å stille i felles uniform uten klubbfarger er også med på å trekke ned. I løpet av få år har det blant ultras blitt mye mer kult å gå i dyre merkeklær enn å vise tilhørighet til LSK. Dette er en bevisst uniformering fra ultras side. Å si noe annet er tull! Er det flaut å vise hvilket lag man støtter?

                        Den visuelle støtten til LSK er derfor bedre nå enn med ultras på tribunen!

                        Mitt intrykk er at de fleste ultras oppfatter seg selv som viktigere for tribunenlivet enn det som reelt er tilfelle. Fakta er vel heller at mange opplever stemninga som bedre nå og at gnisninger innad på feltet er borte og, ikke minst, at ultras ikke er savnet i det hele tatt.

                        Mitt tips til ultras er at dere med fordel kan vise en mer ydmyk fremtoning på forumet og ellers. Dere får hverken flere støttespillere eller mer sympati ved den stadige ensidige måten dere ordlegger dere på.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #72
                          Du må gjerne begrunne din tommel ned, Kjetting.

                          Hva er du uenig i?

                          Er det at jeg hevder at Tonys diplomatiske svar er sjelden kost fra ultras?
                          Er det min vurdering av felt C, før og nå?
                          Er det at ultras har dratt igang egne sanger som ikke resten av feltet er med på og at feltet nå drar mer i samme retning enn tidligere?
                          Er det min kritikk av bannerbruk som ikke er myntet for LSK og dermed ikke er med på å støtte klubben - 100% som ultras sier?
                          Er det det visuelle i ultras uniformering, som i mine øyne ikke viser at man støtter LSK?
                          Er det at ultras ikke er så mye savnet på feltet som ultras selv hevder?
                          Er det min oppfordring til å vise en mer ydmyk fremtoning?
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Du er dessverre en av få av ultras som uttaler deg i slike ordelag. Oppfattelsen man sitter igjen med når ultras uttaler seg er at:

                            1. Stemninga var bedre før ultras ble utestengt fra feltet
                            2. Det er mye dårligere visuell support på feltet nå

                            Min mening:
                            1. Jeg står på felt C. Stemninga har ALDRI vært bedre enn nå! JK, midtfeltet og det øvre feltet er alle med og trøkker til. Nå trekker hele feltet i samme retning, uten at smågrupperinger skal dra igang egne sanger som ikke hele feltet er med på..
                            Din mening er at stemninga er bedre nå, mens ultras mener at det var bedre før. Fair det vel?

                            Du skal foressten være litt forsiktig med å uttale deg om 'undergruppenes egne sanger som resten av feltet ikke ble med på'. Rivers of babylon i ny versjon var det jeg selv og en til som starta mot Stabæk i semi'n

                            Min mening er at stemninga var mye bedre før, men det er pga at vi hadde Tony/Tommy som forsangere, som er jævlig flinke til å engasjere folk på feltet og velge riktige sanger på riktig tidspunkt.

                            Ps: Det her var ikke noe kritikk til dagens forsanger(e), altså
                            ..................

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Er det at ultras har dratt igang egne sanger som ikke resten av feltet er med på og at feltet nå drar mer i samme retning enn tidligere?
                              Er det min kritikk av bannerbruk som ikke er myntet for LSK og dermed ikke er med på å støtte klubben - 100% som ultras sier?
                              Er det det visuelle i ultras uniformering, som i mine øyne ikke viser at man støtter LSK?
                              Er det at ultras ikke er så mye savnet på feltet som ultras selv hevder?
                              Kan gi min begrunning av tommel ned.

                              Vet ikke hvem du sikter til med egne sanger men før fungerte vi som ett forsanger felt så da blir det vell logisk å dra igang litt sanger vis en annen sang dabber ut på feltet? Ingenting er vell bedre en konstante sanger på feltet? Ikke glem også da at, I med og motgang startet vi, dale cavese, rivers of babylon osv..

                              Noen av bannerene er unødvendig, den ser jeg, men mener sterkt at 2-stangs som Mot den moderne fotball og Hater NFF er helt riktige. Vis ingen sier ifra blir fans mer og mer pissa på, ting blir dyrere og dyrere. Er man mot den moderne fotball må det være lov å si ifra og ingen sted er vell bedre enn da på kampen? Det skader ikke LSK at det står det. For det andre har vi enkle 2 stangs som det er LSK logo på, vi har en med 1917, en med gulikk, vi har flere LSK flagg.

                              Liker veldig godt den "ultras uniformeringen" din, når ble svart hette genser og LSK retro skjerf en uniformering? Sist jeg sjekket er det ett stort anntall på feltet som bruker akkurat det samme skjerfet.

                              Klart at det ikke er alle som savner oss, og at det er en del som ikke gjør det. Men vil faktisk tørre å påstå at det er en del som ønsker oss tilbake. Det er bare å se på folk som skriver på forumet som ikke har noe med oss å gjøre i det hele tatt men som ønsker oss hjertelig velkommen tilbake. Da må vi jo ha gjort noe riktig?


                              Til slutt vil jeg legge til at ikke glem at LSK var første laget i Norge til å ha ultras gruppe da Må ikke glemme UP 95.
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Du skal foressten være litt forsiktig med å uttale deg om 'undergruppenes egne sanger som resten av feltet ikke ble med på'. Rivers of babylon i ny versjon var det jeg selv og en til som starta mot Stabæk i semi'n

                                Min mening er at stemninga var mye bedre før, men det er pga at vi hadde Tony/Tommy som forsangere, som er jævlig flinke til å engasjere folk på feltet og velge riktige sanger på riktig tidspunkt.

                                Ps: Det her var ikke noe kritikk til dagens forsanger(e), altså
                                Kvitre bekrefter fra Kristiansand at problemet med ultras egne sanger og boikotting av forsanger fortsatt gjelder.

                                "To toast og en juice" og "ACAB" er noen av sangene/ropene ultras ikke har fått med resten av feltet på.

                                Du ser ikke at det er litt selvmotsigende at du på den ene siden gir Tony/Tommy cred for å engasjere folk på feltet og samtidig si at det ikke er en kritikk til dagens forsangere?

                                Dagens forsangere gjør en vel så god jobb som tidligere forsangere har gjort, det er nevnt tidligere i denne tråden, så det ser jeg ikke noen vits i å debattere noe videre.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  Liker veldig godt den "ultras uniformeringen" din, når ble svart hette genser og LSK retro skjerf en uniformering? Sist jeg sjekket er det ett stort anntall på feltet som bruker akkurat det samme skjerfet.
                                  Jeg finner ikke noe bilde av ultras på SS-tribunen, men av hva jeg har sett fra mitt ståsted på felt C, mener jeg at det er hold i min påstand.
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #77
                                    Sier ikke at dagens forsangere er dårlig,men at det er kvalitetsforskjell på de, og Tommy/Tony er det ingen tvil om. Jeg tror Tommy/Tony er det beste paret med forsangere noen lag i tippeligaen, noen gang har hatt.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Kvitre bekrefter fra Kristiansand at problemet med ultras egne sanger og boikotting av forsanger fortsatt gjelder.

                                      "To toast og en juice" og "ACAB" er noen av sangene/ropene ultras ikke har fått med resten av feltet på.

                                      Du ser ikke at det er litt selvmotsigende at du på den ene siden gir Tony/Tommy cred for å engasjere folk på feltet og samtidig si at det ikke er en kritikk til dagens forsangere?

                                      Dagens forsangere gjør en vel så god jobb som tidligere forsangere har gjort, det er nevnt tidligere i denne tråden, så det ser jeg ikke noen vits i å debattere noe videre.
                                      "to toast og en juice" blir som regel sunget som en morsom greie på harry borteturer med 50 stk på feltet, eller de få gangene alle holder kjeft. ACAB synges vel svært sjeldent eller aldri lenger. Så de eksemplene der var i tynneste laget. I tillegg kan jeg føye til at UFC i sin tid startet sanger som "7NA", "Vi er fugla i fra lillestrøm", Bli med å hoppe, "i med og motgang", "Ale ale, vi elsker lillestrøm", "Cavese sangen" etc. Noe du ikke nevner med et ord.

                                      Det er da overhodet ikke selvmotsigende det jeg sier! Tony og Tommy er i særklasse de beste capoene i Lillestrøm. Dette har Rønnern selv sagt flere ganger. Hvertfall at han ønsker Tony tilbake. Det må være lov å si slike ting uten at man er kritisk til noen andre fordet. Respekt til de som gidder å være forsangere.

                                      Du derimot er veldig selvmotsigende. Du kritiserer ultras for å skrike høyt om at stemingen var bedre før, men samtidig har du temmelig bastante meninger om at dagens forsanger gjør en vel så god jobb, og at stemningen på Felt C er bedre enn før.

                                      Vil legge til at jeg absolutt ikke mener at feltet var mye bedre før bare på grunn av at ultras var der. Det får være måte på hvor selvgod man skal være. Men stemningen var bedre før på grunn av forsangerne. Det er vel en grunn til at Tommy var forsanger i en årrekke, og at Tony fulgte opp på en herlig måte. Det her tror jeg mange er enig i.
                                      Last edited by _Jonern; 09.05.2009, 19:22.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Du derimot er veldig selvmotsigende. Du kritiserer ultras for å skrike høyt om at stemingen var bedre før, men samtidig har du temmelig bastante meninger om at dagens forsanger gjør en vel så god jobb, og at stemningen på Felt C er bedre enn før.
                                        Jeg hevder stemninga ikke var bedre før. Jeg hevder at dagens forsangere gjør en vel så bra jobb. Jeg hevder at stemninga på felt C er bedre nå enn før. Vet du hva som ligger i begrepet selvmotsigende?
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Jeg hevder stemninga ikke var bedre før. Jeg hevder at dagens forsangere gjør en vel så bra jobb. Jeg hevder at stemninga på felt C er bedre nå enn før. Vet du hva som ligger i begrepet selvmotsigende?
                                          Ok. Det skal du få lov til å mene.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎