Hvem betaler bota? -en tråd om blussing-

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #21
    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
    LSK har vel alltid gitt bota til kfl så klubben vil ikke lide. Snarere tvert imot.
    Hva med kfl? De la ikke akkurat frem kjempe sterkt økonomisk resultat ifjor. Han som ble tatt for blussinga i Bergen får ta sin del av det.
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      LSK har vel alltid gitt bota til kfl så klubben vil ikke lide. Snarere tvert imot.
      Jeg synes ikke det er det spøtt bedre. KFL har vel bedre ting å bruke 25.000,- på enn folk som ikke skjønner hvilke regler som gjelder. Og jeg regner ikke med at gjerningsmennene nødvendigvis er medlemmer av KFL heller, for den saks skyld.
      Og om det fortsetter til det ender med poengtrekk: skal det sendes til KFL også?
      Knurr...

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #23
        Bluss kommer aldri til å bli lov i Norge. Er ikke lov med pinnerakketter engang i Norge.
        Så vidt jeg vet er det klubben som har ansvaret for personene som er på stadion. Hvis bluss ikke blir brukt forsvalig så kan det få store skader. Så jeg klarer fint og se hvorfor det ikke er lov med bluss.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          #24
          Opprinnelig skrevet av sholen
          Dette har vel NøFF bevist flere ganger at ikke skjer, eller kanskje med oss da, men klanen har vel flere ganger blitt advart mot økende bøter og t.o.m poengstraff hvis de ikke slutter med bluss. Men de går aldri så langt som de truer med. Tomme trusler med andre ord.

          Men uansett er jeg imot tilfeldig blussing, men for kontrollert blussing arrangert av enten kfl eller lsk. Var vel på begynnelsen av årtusenet at det stod eks. antall på rekke bak det ene målet med to bluss hver. Dette burde være mulig å få til igjen da det blir ekstra ramme rundt kampene.
          Det er fullt mulig å søke om kontrollert blussing på eget stadion, ifølge NFFs pyroreglement, men ikke borte.

          Og bota denne ganger er økt, pga gjentakelse. Det skjer altså. Før eller siden smeller de til med poengtrekk for å statuere et eksempel og du kan jo gjette hvilket lag de vil sende en markering til først.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

            #25
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Det er fullt mulig å søke om kontrollert blussing på eget stadion, ifølge NFFs pyroreglement, men ikke borte.

            Og bota denne ganger er økt, pga gjentakelse. Det skjer altså. Før eller siden smeller de til med poengtrekk for å statuere et eksempel og du kan jo gjette hvilket lag de vil sende en markering til først.
            Uff. Dette poengtrekkstyret igjen. Fordi poengtrekk ER en mulighet innenfor sanksjonsreglementet til NFF vil du ALDRI få noen i NFF til å si i klartekst at det IKKE er aktuelt ved straffbare forseelser. I etterdønningene etter diskusjonen om det samme før fjorårets sesong, er likevel budskapet mellom linjene rimelig klart - det vil ikke skje. Bøtene kan imidlertid bli større...
            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Jeg sliter med å forstå hvorfor LSK fikk 25.000 i bot og rbk fikk 20.000.
              bota til LSK ble justert opp til 25.000 pga historikk, men rbk fikk sin 3. bot for året nettopp...
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                #27
                Opprinnelig skrevet av Leif A
                Jeg synes ikke det er det spøtt bedre. KFL har vel bedre ting å bruke 25.000,- på enn folk som ikke skjønner hvilke regler som gjelder. Og jeg regner ikke med at gjerningsmennene nødvendigvis er medlemmer av KFL heller, for den saks skyld.
                Og om det fortsetter til det ender med poengtrekk: skal det sendes til KFL også?
                Poengtrekk vil ALDRI bli gjennomført, det er noe som er helt sikkert. Den eneste måten å få fjernet forbudet er å vise nff hvor idiotiske og nyttesløse bøtene er. Blussing vil skje på feltet igjen, det er jeg overbevist om og jeg kommer til å bidra på min måte til de bøtene som eventuelt skulle komme. Hvis alle som liker bluss og vil unngå at nff ødelegger en viktig del av tribunekulturen hjelper til så ikke bøtene noe problem heller. For min del kan kfl øke medlemsprisen med 50-100 kroner for å ha til bøter. Samme hva så kommer jeg alltid til å mene at bluss med bøter er bedre enn ingen bluss
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                  Poengtrekk vil ALDRI bli gjennomført, det er noe som er helt sikkert. Den eneste måten å få fjernet forbudet er å vise nff hvor idiotiske og nyttesløse bøtene er. Blussing vil skje på feltet igjen, det er jeg overbevist om og jeg kommer til å bidra på min måte til de bøtene som eventuelt skulle komme. Hvis alle som liker bluss og vil unngå at nff ødelegger en viktig del av tribunekulturen hjelper til så ikke bøtene noe problem heller. For min del kan kfl øke medlemsprisen med 50-100 kroner for å ha til bøter. Samme hva så kommer jeg alltid til å mene at bluss med bøter er bedre enn ingen bluss
                  Er vel bedre hvis de som blusser fjerner skjerfene rundt ansiktet og slenger 25 laken på bordet dagen etter.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Poengtrekk vil ALDRI bli gjennomført, det er noe som er helt sikkert. Den eneste måten å få fjernet forbudet er å vise nff hvor idiotiske og nyttesløse bøtene er. Blussing vil skje på feltet igjen, det er jeg overbevist om og jeg kommer til å bidra på min måte til de bøtene som eventuelt skulle komme. Hvis alle som liker bluss og vil unngå at nff ødelegger en viktig del av tribunekulturen hjelper til så ikke bøtene noe problem heller. For min del kan kfl øke medlemsprisen med 50-100 kroner for å ha til bøter. Samme hva så kommer jeg alltid til å mene at bluss med bøter er bedre enn ingen bluss
                    Det er åpenbart at KFL må slutte å betale bøtene til de som blusser - KFL har vesentlig bedre ting å bruke pengene på enn bøter. Å foreslå at KFL skal heve medlemsavgiften for å betale bøter et forslag som er helt ute på viddene. Synes du at KFL skal betale andre bøter våre medlemmer drar påseg også? Mine parkeringsbøter når jeg er på kamp for eksempel?

                    Dersom KFL fortsetter å betale bøter for blussing vil jeg melde meg ut av KFL - uansett hvor kult blussing er.

                    Dette er i prinsippet veldig enkelt - send boten videre til den som fyrer blusset. Da gjør man den skyldige personlig ansvarlig, noe som har mye større preventiv effekt enn at klubben eller supporterklubben skal ta boten. Skulle klubben bli idømt poengtrekk bør klubben vurdere erstatnuingssøksmål mot løkhodet som fyrer av.

                    Om du vil blusse HolterKanaris foreslår jeg at du gjør det, men jeg synes også du bør være forberedt på at du får en bot på noen ti-talls tusen i posten.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #30
                      Det er samme regla hver gang. Alltid noen som kommer med lovnader om å hjelpe med å betale bot, men når det kommer til stykket kommer det 0kr og 0øre. Samme med den berømte botkontoen som skal opprettes
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Frode Thai
                        KFL styremedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 380

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av sten
                        Betaler LSK denne eller er det Kanarifansen som gjør det?
                        I disse to tilfellene vet man faktisk hvem som har blusset i Bergen samt brukt små "røykbomber" på Nordkisa.

                        Personlig ser jeg ingen grunn til at hverken LSK eller KFL skal betale noe som helst av dette.
                        Her bør den og de som har gjort det stå til rette for det som har skjedd.


                        Frode
                        Frode Johansen
                        styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                          I disse to tilfellene vet man faktisk hvem som har blusset i Bergen samt brukt små "røykbomber" på Nordkisa.

                          Personlig ser jeg ingen grunn til at hverken LSK eller KFL skal betale noe som helst av dette.
                          Her bør den og de som har gjort det stå til rette for det som har skjedd.


                          Frode
                          Det er uansett bare for de å spørre HolterKanari så spytter han inn noen lapper
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

                            #33
                            nå har vel dette blitt en diskusjon om blussing skal være lov eller ei...

                            Greit å lempe i miksen at det slettes ikke er alle som synes blussing er så kult.. personlig synes jeg det er kun slitsomt og røyken som følger den korte stunden men "wow et fargerikt lys", irriterer meg mye mere enn mine primitive lyster blir gledet ved å titte på et lys.


                            Men, nå er det engang ikke lov, og det er da ikke noe nytt!

                            Så jeg vil gjerne også vite hvem det er som betaler denne bota?
                            Slettes ikke interesert i at hverken klubben eller KFL skal ta den, jeg vil som flere andre her vurdere mitt medlemskap hvis pengene skal gå til sånt tull.
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                            -RagnarRock-

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                              jeg vil som flere andre her vurdere mitt medlemskap hvis pengene skal gå til sånt tull.
                              Bare for å komme en ny "hause opp stemninga"-runde i forkjøpet, jeg synes jeg ser den komme: Nei, jeg vil ikke vurdere medlemsskapet mitt hvis kfl betaler bota. Det er fordi jeg er ganske pasifistisk anlagt og aldri har trodd på at man kommer noen vei med å true. Finn en annen måte å få synspunktene igjennom. For eksempel ved å be styret om et møte med votering over det.

                              Jeg foretrekker at det ikke blir nødvendig. Blusserne har helt sikkert skjønt at boten kommer og har botkassa klar. Eller....?

                              Det er nesten så jeg får lyst til å be moderatorene godkjenne dobbeltnicking denne ene gangen for å få synspunktene til pyrogjengen.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #35
                                LSK bør ihvertfall klage på bota ettersom RBK kun fikk 20.000,- og det var tredje gangen i år mens vi fikk 25' for 2 ganger.

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  #36
                                  Man ser jo at flere LSK spillere drar inn masse penger enda de nesten ikke spiller. De kan heller sette av litt i budsjettet til fansen som de gjør i andre land.
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                    Man ser jo at flere LSK spillere drar inn masse penger enda de nesten ikke spiller. De kan heller sette av litt i budsjettet til fansen som de gjør i andre land.
                                    lykke til med det
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                      Man ser jo at flere LSK spillere drar inn masse penger enda de nesten ikke spiller. De kan heller sette av litt i budsjettet til fansen som de gjør i andre land.
                                      Budsjett som skal dekke opp fansen sin lovbrudd? Nei, nå må du gi deg..... Folk for holde pølseklypene unna ting som er forbudt på ei tribune. Gjør dem ikke det, så for dem jammen meg ta regninga selv!

                                      Klubben skal bruke penger på å drifte fotballklubb, ikke hyssene til fansen....!

                                      Kommentar

                                      • A.Bilet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2005
                                        • 808

                                        #39
                                        De som blusset kan være LSK-supportere som ikke er medlemmer av KFL. Hvis dette er tilfelle, hva skjer når LSK sender bota til KFL og de tar boten? Disse supporterne bryr seg bare om klubben, så de kommer ikke til å nøle med å blusse igjen tenker jeg.

                                        Når det er sagt er jeg for at det skal være lovlig. Det er noe av det beste supportere kan bruke visuelt.
                                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                        Twitter-bruker

                                        Kommentar

                                        • scages
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1292

                                          #40
                                          Bota i den størrelsesordenen er helt ute av proposjoner og fortoner seg direkte latterlig i forhold til forseelese. Dette er jo ikke annet en et panisk forsøk på å statuere nok et eksempel, som renner ut i tidenes vits. Litt som taggerne i byen som får større smekk enn pedofile og voldsutøvere. Dette viser jo enda en gang at NFF er totalt ute, med de følger at organisasjonen undergraver seg selv og roper på å bli stemplet "vi prøvde" post mortem. Mao Zedong sitatet om "jeg forbanner tidens elv" er faretruende nær å bli påsatt vingene til Fuglen Føniks. Greit at man er ute etter drama og maktsjåvinsime, men hvordan skal man klare å forholde seg seriøst til rettstaten etter at vegglusa i korridorene på Ullevaal har fått utbasunere sin syke konformitetstankegang, hinsides rasjonell fornuft? Dette er like alvorlig som at noen skulle begynne å så tvil om at Kåre Willoch er Norges eldste foster.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎