Hvem betaler bota? -en tråd om blussing-

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    #41
    Det som blir så feil her er at alle som skriver her inne at de er så imot blussing pga bøter er de samme folkene som roser det opp i skyene når det blir brukt ved riktige anledninger. Ta for eksempel cupfinalen 07 og Rbk kampen i 08. Da var det ingen som klagde før bota plutselig dukket opp. Jeg syns ikke man skal blusse uhemmet hele sesongen nå som det er ulovlig, men at man har enkelte kamper som er mer attraktive å gjøre dette på. Da mener jeg hjemme og bortekampene mot enga og rbk, cupfinale og eventuelle europakamper.

    Løsningen på det hele er jo at vi tar oss tid neste sesong til å søke om bruk av bluss før de store hjemmekampene. Kjernen og Klanen har bevist at det er mulig og da trur jeg vi burde få det til også. Eller er klubben så trangsynte at de ikke engang vil vurdere en slik søknad selvom man har brannvesenet i ryggen?

    Forslaget om tinnsoldatblussing tidligere i tråden er jeg sterkt imot, da jeg syns dette er forferdelig og noe de kan få lov til å holde på med på sunnmøre
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • Ted
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Apr 2005
      • 127

      #42
      Nissene som blusset skall betale....
      Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #43
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Budsjett som skal dekke opp fansen sin lovbrudd? Nei, nå må du gi deg..... Folk for holde pølseklypene unna ting som er forbudt på ei tribune. Gjør dem ikke det, så for dem jammen meg ta regninga selv!

        Klubben skal bruke penger på å drifte fotballklubb, ikke hyssene til fansen....!
        Og hvorfor ikke?

        Er du klar over at mange store klubber i Europa gjør nettopp dette?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • krsONE
          Medlem
          Møteplager
          • Mar 2009
          • 97

          #44
          det er mulig det men LSK er ikke en stor klubb i europa...

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #45
            Holterkananaris: Man kan fint synes at noe et kult, men velge det bort fordi konsekvensene er for store. De er for store for meg, hvis en klubb med dårlig økonomi må dekke kostnadene. Skal man utfordre NFF på dette for prinsippets skyld, får man ta innsamlingsaksjonen på forhånd. Av en eller annen grunn tror jeg at de som valgte å blusse ikke hadde tenkt å ta regninga. Hittil er det bare du som har tilbudt deg å bidra til den.

            iL: De store klubbene i Europa har kanskje en annen økonomi?
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • *46*

              #46
              Opprinnelig skrevet av iL
              Og hvorfor ikke?

              Er du klar over at mange store klubber i Europa gjør nettopp dette?
              Helt feil resursbruk. Så enkelt er svaret. Ressurser i form av penger er pr dags dato en knapphetsfaktor i LSK (og kommer til å være det overskulig fremtid - i hvertfall til slike tiltak).

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Helt feil resursbruk. Så enkelt er svaret. Ressurser i form av penger er pr dags dato en knapphetsfaktor i LSK (og kommer til å være det overskulig fremtid - i hvertfall til slike tiltak).
                Det er snakk om i dette tilfellet 25000 kr, ikke 250000 kr. Hadde man blusset på hver kamp så ser jeg problemet.

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #48
                  Ser du signaleffekten?
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

                    #49
                    Jeg har ikke tenkt å være med å betale noe bot. De av dere som synes blussing er kult og helt greit å gjennomføre selv om det er forbudt for betale.

                    Så tenk over en gang til om dere virkelig har tenkt til å blusse til lørdag under kampen, håper dere har satt av penger til å betale bota.

                    Kommentar

                    • egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      LSK bør ihvertfall klage på bota ettersom RBK kun fikk 20.000,- og det var tredje gangen i år mens vi fikk 25' for 2 ganger.
                      Ser NFF dette i sammenheng over flere sesonger, eller nulles tidligere "synder" ut ved starten av sesongen?
                      KFL - medlem nr 23

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #51
                        Tipper man benytter "skjønn".
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Helt feil resursbruk. Så enkelt er svaret. Ressurser i form av penger er pr dags dato en knapphetsfaktor i LSK (og kommer til å være det overskulig fremtid - i hvertfall til slike tiltak).
                          Du synes det vel var hel på sin plass og sparke markedsansvarlig i 2008 også?
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            #53
                            Baller fort på seg med bøter. AIK f.eks. har pådratt seg bøter på 315 000 kr. fra april til august i år. 215 000 av dem er på grunn av pyroteknikk. Sure penger for en klubb, som de sikkert kunne anvendt på en bedre måte.

                            Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Baller fort på seg med bøter. AIK f.eks. har pådratt seg bøter på 315 000 kr. fra april til august i år. 215 000 av dem er på grunn av pyroteknikk. Sure penger for en klubb, som de sikkert kunne anvendt på en bedre måte.

                              http://www.nrksport.no/fotball/1.7314721

                              Jeg tror også NFF kikker seg nervøst over skulderen til Sverige. Det er et absolutt et sammenlignbart land, og hvor det har vært store problemer i år.

                              Tror ikke en skal ha forhåpninger om at NFF slakker på tøylene når det gjelder bruk av bluss.

                              Hva med å søke om bluss på feltet med de aktuelle sikkerhetstiltakene som var nevnt i en tråd før i år (minsteavstander osv.). Hvorfor er ikke det aktuelt? Er det fordi det er "usexy" med ting som det er søkt om på forhånd?
                              KFL - medlem nr 23

                              Kommentar

                              • *46*

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Du synes det vel var hel på sin plass og sparke markedsansvarlig i 2008 også?
                                Ser ikke helt hvordan du klarer å se oppsigelse av en personmarkedsansvarlig og blussing i samme setting? En person innefor markedsføring jobber for å få inn penger til klubben. En som blusser jobber for å få inn penger til julebordet/grisefesten til NøFF.

                                Hvor du klarer å få dette til å være likeverdige poster i budsjette, klarer jeg ikke etter beste evne å se.

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Ser NFF dette i sammenheng over flere sesonger, eller nulles tidligere "synder" ut ved starten av sesongen?
                                  Dem sier gjentatte forseelser. Med andre ord så kan vi ved en evt. blussing neste år få en større bot igjen grunnet det som har skjedd i år.

                                  Kommentar

                                  • egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Dem sier gjentatte forseelser. Med andre ord så kan vi ved en evt. blussing neste år få en større bot igjen grunnet det som har skjedd i år.

                                    Da er kanskje det grunnen til at vi får større bot enn RBK nå?
                                    KFL - medlem nr 23

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av egil
                                      Da er kanskje det grunnen til at vi får større bot enn RBK nå?
                                      Trodde kjernen/UN hadde vært "verre" på blussinga enn oss de siste åra?
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Boing
                                        Jeg har ikke tenkt å være med å betale noe bot. De av dere som synes blussing er kult og helt greit å gjennomføre selv om det er forbudt for betale.

                                        Så tenk over en gang til om dere virkelig har tenkt til å blusse til lørdag under kampen, håper dere har satt av penger til å betale bota.
                                        Kan ikke se at noen har nevnt noe om å blusse på lørdag, men hva vet vel jeg?

                                        Det jeg vil frem til er at, selvom noe er forbudt så betyr det ikke dermed at det burde være sånn. Hadde regjeringen kommet med forbud mot å røyke sigaretter så hadde ikke røykerne stompet røyken fordet. Idiotiske forbud vil uheldigvis alltid eksistere og de vil heldigvis alltid bli brutt.
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av egil
                                          Da er kanskje det grunnen til at vi får større bot enn RBK nå?
                                          Tror du må åpne øya litt mere bak i tid da og se hvor mange ganger Kjernen/UN har pyra i forhold til oss gitt...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎