Hvem betaler bota? -en tråd om blussing-

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    #61
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Tror du må åpne øya litt mere bak i tid da og se hvor mange ganger Kjernen/UN har pyra i forhold til oss gitt...

    Var et spørsmål fra min side, ingen konklusjon....
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #62
      Opprinnelig skrevet av egil
      Var et spørsmål fra min side, ingen konklusjon....
      OK. Da leste jeg feil. Men ja, Kjernen/UN har pyra mer enn LSK de siste 5 sesongene.

      Derfor mener jeg det er riktig av LSK og ikke godta denen bota

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        #63
        Opprinnelig skrevet av Tony
        OK. Da leste jeg feil. Men ja, Kjernen/UN har pyra mer enn LSK de siste 5 sesongene.

        Derfor mener jeg det er riktig av LSK og ikke godta denen bota

        Et spørsmål.
        Er det juridisk lovelig.
        Hvis dette skjer på bortebaner.
        Burde det ikke da være NFF sitt ansvar og finne de skyldige.
        Evnt arrangementansvarlig.. I dette tilfellet Brann og Nordkisa
        LSK som klubb kan vel ikke stå til ansvar bare forde noen blusser på et bortefelt.

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #64
          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Et spørsmål.
          Er det juridisk lovelig.
          Hvis dette skjer på bortebaner.
          Burde det ikke da være NFF sitt ansvar og finne de skyldige.
          Evnt arrangementansvarlig.. I dette tilfellet Brann og Nordkisa
          LSK som klubb kan vel ikke stå til ansvar bare forde noen blusser på et bortefelt.
          Joda, fordi i reglementet så heter det at gjestende klubb har ansvar for de som står på bortefeltet.

          Med andre ord kan du stelle deg i Klanen på Åråsen, blusse og så får Enga bot.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #65
            Opprinnelig skrevet av Tony
            Joda, fordi i reglementet så heter det at gjestende klubb har ansvar for de som står på bortefeltet.

            Med andre ord kan du stelle deg i Klanen på Åråsen, blusse og så får Enga bot.
            Hvorfor er det ingen som har gjort akkurat det?
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #66
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Ser ikke helt hvordan du klarer å se oppsigelse av en personmarkedsansvarlig og blussing i samme setting? En person innefor markedsføring jobber for å få inn penger til klubben. En som blusser jobber for å få inn penger til julebordet/grisefesten til NøFF.

              Hvor du klarer å få dette til å være likeverdige poster i budsjette, klarer jeg ikke etter beste evne å se.
              Neivel, får forklare det for deg da, og jeg sa ikke likeverdig.

              Markedsføring av klubb er ikke bare kampene, men også stemning, en del av stemningsskapende faktorer er nettopp blussing.
              Det er derfor mange klubber i Europa betaler disse bøtene gladelig, fordi de skjønner markedsverdien i dette. De har faktisk poster i budskjettet sitt til dette formål.

              Hvorfor tror du NFF og media generelt bruker bilder (levende og ikke) når de skal gi eksempler på god stemning?
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                #67
                merkelig at det er så mye fokus på at andre klubber er bedre eller verre enn oss i denne diskusjonen. Hva som er rettferdig og ikke..
                Ja, NFF hater oss, what else is new...
                Ingen av delene forsvarer det faktum at det er et regelverk, og noen bestemmer seg for å bryte det fordi de ike liker det, også må kollektivet straffes (skulle heller brukt 25tusen ekstra av KFL sine penger på en effektiv TIFO enn et idiotisk lite bluss) fordi vedkommende skjuler trynet med et skjerf og ikke tar bota selv..
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av iL
                  Neivel, får forklare det for deg da, og jeg sa ikke likeverdig.

                  Markedsføring av klubb er ikke bare kampene, men også stemning, en del av stemningsskapende faktorer er nettopp blussing.
                  Det er derfor mange klubber i Europa betaler disse bøtene gladelig, fordi de skjønner markedsverdien i dette. De har faktisk poster i budskjettet sitt til dette formål.

                  Hvorfor tror du NFF og media generelt bruker bilder (levende og ikke) når de skal gi eksempler på god stemning?
                  Hvilke klubber i Europa betaler bøter gladelig?

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                    merkelig at det er så mye fokus på at andre klubber er bedre eller verre enn oss i denne diskusjonen. Hva som er rettferdig og ikke..
                    Ja, NFF hater oss, what else is new...
                    Ingen av delene forsvarer det faktum at det er et regelverk, og noen bestemmer seg for å bryte det fordi de ike liker det, også må kollektivet straffes (skulle heller brukt 25tusen ekstra av KFL sine penger på en effektiv TIFO enn et idiotisk lite bluss) fordi vedkommende skjuler trynet med et skjerf og ikke tar bota selv..
                    Det er ikke fokus, men rett skal være rett. Og LSK kan selvsagt få denne bota ned hvis man ikke godtar den på det grunnlag av hva RBK har fått. At vi får en bot det vet jo alle, men man kan gjøre det som er mulig for å få den ned først

                    Kommentar

                    • *46*

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Neivel, får forklare det for deg da, og jeg sa ikke likeverdig.

                      Markedsføring av klubb er ikke bare kampene, men også stemning, en del av stemningsskapende faktorer er nettopp blussing.
                      Det er derfor mange klubber i Europa betaler disse bøtene gladelig, fordi de skjønner markedsverdien i dette. De har faktisk poster i budskjettet sitt til dette formål.

                      Hvorfor tror du NFF og media generelt bruker bilder (levende og ikke) når de skal gi eksempler på god stemning?
                      Tror neppe noen betaler bøtene gladelig og ber supporterene bluss for hele budsjette de har satt av til bøter..... Med de tilstandene som er nedover i Europa, ville det jo vært galskap å ikke ta med en slik post i budsjettet da man vet kostnadene kommer. Er ikke det samme som å oppfordre til regelbrudd.

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Hvorfor er det ingen som har gjort akkurat det?
                        Forsøk å finne 1 i kfl som orker å stå sammen med klanen så får du svar på spm
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Markedsføring av klubb er ikke bare kampene, men også stemning, en del av stemningsskapende faktorer er nettopp blussing.
                          Det er derfor mange klubber i Europa betaler disse bøtene gladelig, fordi de skjønner markedsverdien i dette. De har faktisk poster i budskjettet sitt til dette formål.
                          Jeg tviler litt på at blussing på bortebane trekker de helt store tilskuerskarene til Åråsen.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Jeg tviler litt på at blussing på bortebane trekker de helt store tilskuerskarene til Åråsen.
                            Der tar du feil... Hvis kfl blusser, uavhengig av hvor det er, så vil det trekke flere folk på kamp. Hvis kfl snur rævva mot banen og viser brunøyet så vil det trekke flere folk på kamp... Mennesker er fryktelig enkelt bygd opp. Se på hvordan casuals-folka rekrutterer. Når media viser bilder eller video fra slåssing så vil 99,9% syns at det er skikkelig idiotisk og 0,1% vil syns det er dritkult. Har du 1000 mennesker som ser videoen så vil de ha rekruttert 1 ny person (ikke helt rå på prosentregning så spark meg hvis det ikke stemmer).
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Se på hvordan casuals-folka rekrutterer. Når media viser bilder eller video fra slåssing så vil 99,9% syns at det er skikkelig idiotisk og 0,1% vil syns det er dritkult. Har du 1000 mennesker som ser videoen så vil de ha rekruttert 1 ny person (ikke helt rå på prosentregning så spark meg hvis det ikke stemmer).
                              Hva med de 100 pysene som ikke tør gå på kamp av frykt for å havne midt oppe i et slagsmål? Det er vel den effekten man ser i Sverige.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                Der tar du feil... Hvis kfl blusser, uavhengig av hvor det er, så vil det trekke flere folk på kamp. Hvis kfl snur rævva mot banen og viser brunøyet så vil det trekke flere folk på kamp... Mennesker er fryktelig enkelt bygd opp. Se på hvordan casuals-folka rekrutterer. Når media viser bilder eller video fra slåssing så vil 99,9% syns at det er skikkelig idiotisk og 0,1% vil syns det er dritkult. Har du 1000 mennesker som ser videoen så vil de ha rekruttert 1 ny person (ikke helt rå på prosentregning så spark meg hvis det ikke stemmer).
                                Jeg føler meg ganske sikker på at vi trekker mer publikum på å bruke pengene på å gjeninnsette krefter i markedsavdelingen enn ved å bruke pengene på bøter etter blussing.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Jeg føler meg ganske sikker på at vi trekker mer publikum på å bruke pengene på å gjeninnsette krefter i markedsavdelingen enn ved å bruke pengene på bøter etter blussing.
                                  Det har du helt rett i Har ikke benektet det, bare svart på uttalelsen om at blussing på bortebane ikke genererer flere tilskuere
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Hva med de 100 pysene som ikke tør gå på kamp av frykt for å havne midt oppe i et slagsmål? Det er vel den effekten man ser i Sverige.
                                    Nå er vel ikke sviktende publikumstall problemet i Sverige, heller det at familier og vanlige folk har blitt byttet ut med voldskåte idioter
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Nå er vel ikke sviktende publikumstall problemet i Sverige, heller det at familier og vanlige folk har blitt byttet ut med voldskåte idioter
                                      Og det er ikke et problem? Hva er det du egentlig mener å argumentere for?
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Det har du helt rett i Har ikke benektet det, bare svart på uttalelsen om at blussing på bortebane ikke genererer flere tilskuere
                                        Tror heller ikke at det trekker flere tilskuere. Jeg vet om ihvertfall 1 familie som ikke lenger drar på kamper etter blussinga på stabæk away. De drar ihvertfall ikke på borteturene lenger, og kan ikke huske sist jeg så dem på Åråsen heller.

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                          Tror heller ikke at det trekker flere tilskuere. Jeg vet om ihvertfall 1 familie som ikke lenger drar på kamper etter blussinga på stabæk away. De drar ihvertfall ikke på borteturene lenger, og kan ikke huske sist jeg så dem på Åråsen heller.
                                          Nå var vel ikke blusset det værste som skjedde i Bærum den dagen eller?
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎