Hvem betaler bota? -en tråd om blussing-

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #81
    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
    Nå var vel ikke blusset det værste som skjedde i Bærum den dagen eller?
    Nei, men det var blussinga/røybombene på tribunen som var dråpen for deres del.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #82
      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Nå var vel ikke blusset det værste som skjedde i Bærum den dagen eller?
      Nei, det var åpenbart politiet som provoserte og benyttet unødvendig vold mot uskyldige supportere som lekte litt med noen fyrstikker
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        #83
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Og det er ikke et problem? Hva er det du egentlig mener å argumentere for?
        Jeg mener å argumentere for at folk skal slutte å bruke informasjon som ikke har rot i virkeligheten, som fakta. Det er ikke færre tilskuere i Sverige, det er bare andre tilskuere enn tidligere. Hvorvidt det er bra eller ikke er en annen sak. Er utelukkende negativ til bråkmakere uansett hvilken samfunnsgruppe man tilhører. Være seg blitzere, casuals og andre tullinger som bruker dumme unskyldninger for å utøve vold og hærverk
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          #84
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Nei, det var åpenbart politiet som provoserte og benyttet unødvendig vold mot uskyldige supportere som lekte litt med noen fyrstikker
          Du skjønte vel hva jeg mente? Jeg var selv altfor aktiv i provokasjonen både i Sandvika og på stadion, men jeg har tidligere på forumet bedt om unskyldning til alle for det. Jeg mente ikke at politiet reagerte uten at vi hadde gjort noe, men jeg vil tro at for en familie så er det mer skremmende med 5-6 politifolk og 2 hunder som skal ha tak i en supporter på en tribune, enn at det blir fyrt opp 1 bluss ?
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #85
            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Jeg mener å argumentere for at folk skal slutte å bruke informasjon som ikke har rot i virkeligheten, som fakta. Det er ikke færre tilskuere i Sverige, det er bare andre tilskuere enn tidligere. Hvorvidt det er bra eller ikke er en annen sak. Er utelukkende negativ til bråkmakere uansett hvilken samfunnsgruppe man tilhører. Være seg blitzere, casuals og andre tullinger som bruker dumme unskyldninger for å utøve vold og hærverk
            Ja, fakta er noe drit:

            Den allsvenska publikkrisen slår med förödande kraft mot klubbarna. De har gått miste om drygt 40 miljoner på de inledande 14 omgångarna. Krismötet den 8-9 juni är i allra högsta grad nödvändigt.
            En åskådare gör av med i snitt 150 kr (biljett, någon dryck och/eller tilltugg) vid en allsvensk fotbollsmatch.
            De 14 inledande omgångarna i fjol lockade 933 817 åskådare mot 665 522 personer i år.
            Det saknas 268 295 åskådare.

            Den allsvenska publikkrisen slår med förödande kraft mot klubbarna. De har gått miste om drygt 40 miljoner på de inledande 14 omgångarna. Krismötet den 8-9 juni är i allra högsta grad nödvändigt.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #86
              Hendelsen ble vel oppfattet for en familie som at det er hissige supportere som fyrer av bomber inne på pub og 5-6 desperate politimenn som forsøker å få kontroll på massene med bikkje. Mend et er en annen sak, og en annen diskusjon.

              Jeg bare poengterte at jeg vet om folk som ikke drar på kamp pga blussinga.

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                #87
                At allsvenskan som produkt har falt betydelig i verdi er minst like ille som publikumsflukten. Dessverre er det mange bedriftsledere som ikke ser noe poeng i å være sponsorer for noe som asossieres med noe negativt. Svensk klubbfotball er dessverre i fritt fall.


                "Förlusterna svider rejält hos klubbar som redan har märkt av en minskad sponsorförsäljning och en svår motvind från omgivningen.

                Intresset har minskat i takt med negativa reaktioner från publik och media. Ser man allsvenskan som en produkt har värdet minskat avsevärt."
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Og hvis du gidder å lese din egen link så står det at det skyldes priser, når kampene spilles og kvaliteten på svensk fotball for tiden...
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    #89
                    Publikum svikter toppfotballen


                    – På tre år er kanskje 30 prosent av publikumsoppslutninga borte. Det er urovekkende. Og nedgangen i publikumstall de to siste årene ser ut til å fortsette med uforminket styrke.

                    http://nrk.no/nyheter/distrikt/sorla...ndet/1.7120512

                    Burde vi egentlig diskutere detta i denne tråden?
                    Last edited by HolterKanaris; 21.10.2010, 12:42. Begrunnelse: Avsporing ala jernbaneverket tidligere i år!
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

                      #90
                      At Hammarby med gode publikumstall rykket ned i 2009 er nok også litt av forklaringen.

                      Tror allikevel ikke bråket i år har vært positivt for å si det sånn.
                      Last edited by egil; 21.10.2010, 12:57.
                      KFL - medlem nr 23

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

                        Burde vi egentlig diskutere detta i denne tråden?

                        Vel synes du gikk høyt på banen når du kritiserte folk for å hevde at det ikke var færre folk i Sverige......
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av egil
                          Vel synes du gikk høyt på banen når du kritiserte folk for å hevde at det ikke var færre folk i Sverige......
                          Det er sant. Vanskelig å uttrykke seg så andre forstår nøyaktig hva man mener. Det jeg mente var selvfølgelig at, av mange årsaker til publikumssvikt i Sverige så tror jeg supporterbråk er den minste. Husk at vi snakker om våre gjerrige nazi-naboer i øst. Der LIKER de sikkert casuals
                          ***Større baller enn vett***

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                            Og hvis du gidder å lese din egen link så står det at det skyldes priser, når kampene spilles og kvaliteten på svensk fotball for tiden...
                            Så du mener det er fortsatt like mange tilskuere? Eller...?

                            Selvsagt er grunnene til publikumssvikten sammensatte, men å påstså at det ikke skyldes tilskuerbråk er i beste fall spekulativt og naivt, og i verste fall kunnskapsløst.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Det er sant. Vanskelig å uttrykke seg så andre forstår nøyaktig hva man mener. Det jeg mente var selvfølgelig at, av mange årsaker til publikumssvikt i Sverige så tror jeg supporterbråk er den minste. Husk at vi snakker om våre gjerrige nazi-naboer i øst. Der LIKER de sikkert casuals

                              Kun krokodiller og isbjørner som liker casuals......
                              KFL - medlem nr 23

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Så du mener det er fortsatt like mange tilskuere? Eller...?

                                Selvsagt er grunnene til publikumssvikten sammensatte, men å påstså at det ikke skyldes tilskuerbråk er i beste fall spekulativt og naivt, og i verste fall kunnskapsløst.
                                Nei, tallene taler for seg kjære bøffel. Det ser jeg også. Jeg har bare vanskelig for å tro at det i hovedsak skyldes tilskuerbråk. Men da ser det ut som om vi i all hovedsak er enige da
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                  Der tar du feil... Hvis kfl blusser, uavhengig av hvor det er, så vil det trekke flere folk på kamp. Hvis kfl snur rævva mot banen og viser brunøyet så vil det trekke flere folk på kamp... Mennesker er fryktelig enkelt bygd opp. Se på hvordan casuals-folka rekrutterer. Når media viser bilder eller video fra slåssing så vil 99,9% syns at det er skikkelig idiotisk og 0,1% vil syns det er dritkult. Har du 1000 mennesker som ser videoen så vil de ha rekruttert 1 ny person (ikke helt rå på prosentregning så spark meg hvis det ikke stemmer).
                                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                  Nei, tallene taler for seg kjære bøffel. Det ser jeg også. Jeg har bare vanskelig for å tro at det i hovedsak skyldes tilskuerbråk. Men da ser det ut som om vi i all hovedsak er enige da
                                  Nei. Vi er ikke enige. Du mener åpenbart at ulike former for tilskuerbråk er positivt for publikumstilstrømmingen til klubben - ikke inkluder meg i din argumentasjon, jeg er naturligvis ikke enig.

                                  Om du ønsker å lære litt mer om effektene av tilskuerbråk og publikumstall foreslår jeg at du tar en titt på forskjellene mellom Serie A og Bundesligaen.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Det som blir så feil her er at alle som skriver her inne at de er så imot blussing pga bøter er de samme folkene som roser det opp i skyene når det blir brukt ved riktige anledninger. Ta for eksempel cupfinalen 07 og Rbk kampen i 08. Da var det ingen som klagde før bota plutselig dukket opp. Jeg syns ikke man skal blusse uhemmet hele sesongen nå som det er ulovlig, men at man har enkelte kamper som er mer attraktive å gjøre dette på. Da mener jeg hjemme og bortekampene mot enga og rbk, cupfinale og eventuelle europakamper.

                                    Løsningen på det hele er jo at vi tar oss tid neste sesong til å søke om bruk av bluss før de store hjemmekampene. Kjernen og Klanen har bevist at det er mulig og da trur jeg vi burde få det til også. Eller er klubben så trangsynte at de ikke engang vil vurdere en slik søknad selvom man har brannvesenet i ryggen?

                                    Forslaget om tinnsoldatblussing tidligere i tråden er jeg sterkt imot, da jeg syns dette er forferdelig og noe de kan få lov til å holde på med på sunnmøre

                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Der tar du feil... Hvis kfl blusser, uavhengig av hvor det er, så vil det trekke flere folk på kamp. Hvis kfl snur rævva mot banen og viser brunøyet så vil det trekke flere folk på kamp... Mennesker er fryktelig enkelt bygd opp. Se på hvordan casuals-folka rekrutterer. Når media viser bilder eller video fra slåssing så vil 99,9% syns at det er skikkelig idiotisk og 0,1% vil syns det er dritkult. Har du 1000 mennesker som ser videoen så vil de ha rekruttert 1 ny person (ikke helt rå på prosentregning så spark meg hvis det ikke stemmer).
                                    Nå må du få møkka ut av øya og slutte å ilegge meg ord jeg aldri har uttalt. Har ALDRI sagt at det har blitt flere tilskuere i Sverige pga casuals. Men jeg sa at casuals rekrutterer flere medlemmer ved å få galskapen sin vist på tv.
                                    Jeg foretrekker at vi tar diskusjonen her jeg. Du har argumentert for at blussing er bra for klubbene og fotballen og oppfordrer til blussing i gitte omstendigheter. Jeg mener det er feil, eksempelet på hvor galt det kan gå fikk vi i Sandvika - en situasjon du kanskje husker?

                                    Faktum er det at blussing fører til bøter som enten belaster en allerede anstrengt klubbøkonomi eller KFLs trange budsjetter. Om du mener at blussing trekker mer publikum og at nettoeffekten er positiv for LSK skal du gjerne få mene det - jeg er derimot helt uenig.

                                    Tenk deg om; hvordan ville du opplevd det om LSK ble trukket i poeng fordi en luring syntes det var en god ide å blusse?
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      #98
                                      Noen fra KFL bør stå blandt klansskallene å blusse for harde livet på lørdag.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Pingu
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Mar 2010
                                        • 17

                                        #99
                                        ...

                                        Hvis vi ser bort fra eventuelle bøter og poengtrekk...

                                        Er virkelig blussing ufarlig? I motsatt tilfelle, burde vel det være et tilstrekkelig argument for å ikke blusse. Det er sikkert greit at vedkommende som blusser aksepterer risikoen for skade, men hva med sidemannen, etc?

                                        Syns forøvrig at blussing er sterkt overvurdert. Har aldri skjønt voksne menneskers fasinasjon for et skarpt lys, etterfulgt av røyk...

                                        Kommentar

                                        • egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

                                          Opprinnelig skrevet av Pingu
                                          Hvis vi ser bort fra eventuelle bøter og poengtrekk...

                                          Er virkelig blussing ufarlig? I motsatt tilfelle, burde vel det være et tilstrekkelig argument for å ikke blusse. Det er sikkert greit at vedkommende som blusser aksepterer risikoen for skade, men hva med sidemannen, etc?

                                          Syns forøvrig at blussing er sterkt overvurdert. Har aldri skjønt voksne menneskers fasinasjon for et skarpt lys, etterfulgt av røyk...

                                          Jeg (og Øyvind Skaare) sto rett ved siden av han som blussa etter at Panzer brassa inn 1-0 mot Tyrkia på Ullevaal i 2007. (Den avgjørende kvalikkampen hvor vi til slutt tapte 1-2).

                                          Han slapp blusset fra seg etter 15 sekunder, og stakk. I pausen så jeg at boblejakka mi hadde svære brennhøl på ryggen, og kunne kastes. Skulle gjerne gitt ham en regning på et par laken.....
                                          KFL - medlem nr 23

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎