Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Opprinnelig skrevet av Thomas_sprit
    vel når man går isammen med LSK og KFL og lager ett reglemang, skal dette selfølgelig følges. men når man da alikevell går helt i mot dette, å blusser, da kan man begynne å lure hva problemet er. men når egen profilering står mer i fokus enn å støtte laget da er det ikke håp. man drar på tur, utenfor KFL , man finner egen pub og holder til for seg selv, da kan man stille seg spørsmål hva som egentlig skjer

    At vi arrangerte egen busstur og var på en pub som ikke var samlingspuben til Kfl blir bare latterlig å klage på. Hvordan mener du at vi profilerer oss selv mer enn vi støtter laget?
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • Thomas_sprit
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jul 2005
      • 48

      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      At vi arrangerte egen busstur og var på en pub som ikke var samlingspuben til Kfl blir bare latterlig å klage på. Hvordan mener du at vi profilerer oss selv mer enn vi støtter laget?
      man støtter laget med å motsi dems regler?man ødlegger tiltroen til KFL...både du( syns du er en orlight fyr) og jeg eLSKer LSK..la oss da akseptere NFF relger..selom faktisk mye av dems regler er tragiske...men når dt gjelder bluss, er det faktisk farlig..kan nevne en sitvasjon da ei venninne av meg holdte på å dø fordi hu på en kamp i sverige hvor d var bluss..hun har astma og fikk all røyken i ansiktet......d her dreier seg om sunn fornuft..d vet jeg att du også mener eLSK klubben din og støtt dem

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        Så når nøff eventuellt innfører at du må sitte på Åråsen så aksepterer du det også? Iom at man må følge nøffs regler som du skriver.
        Last edited by Vestfold Kanaris; 08.10.2006, 02:08. Begrunnelse: Skrivurleifur!
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          Opprinnelig skrevet av Thomas_sprit
          ( syns du er en orlight fyr)
          Nytt ord for meg. Betyr dette en fyr med litt dårlig ordforråd?
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Nytt ord for meg. Betyr dette en fyr med litt dårlig ordforråd?
            Det kan det i alle fall i framtiden bli. Tipses språkrådet?

            Kommentar

            • BrutoBrutalis
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Oct 2006
              • 26

              Nå er det ikke meningen å rippe opp i temaer som er diskutert i det uendelige. Nå er det derimot slik at jeg har fulgt denne debatten over enn lengre periode, og føler meg forpliktet, da jeg også er “på vei inn” i Lsk supportermiljø, og heve stemmen. Enkelte momenter bør nevnes:

              1. Når det gjelder begrepet Ultras anser jeg det totalt utdatert å hevde begrepet som “ladet” kun fordi enkelte grupperinger missbruker det. Sosialisme som benevnelse brukes til tross for at sosialisme som politisk bevegelse kan fortolkes i en rekke ulike nyanser. Ultras er et begrep, et ord som utelukkende betyr engasjement. Det resterende meningsinnholdet som enkelte av dere tilleggere det, er utelukkende basert på fordommer og manglende evne til å stille ting i perspektiv. Begrepet “feminist” er også ladet, men det forhindrer ikke at enhver kvinne betegner seg som feminst, da med vidt forskjellige betydning. Jeg ser derfor ikke en eneste legitim grunn til at man ikke kan benytte seg av denne betegneslen, og her virker det som om enkelte fullstendig går Nffs snusfornuftige ærend.

              2. Enkelte ser det også som særdeles problematisk at mindre grupperinger popper opp fra den store masse. Interessant nok skjer dette forholdsvis parallelt med kanarifansens vekst. Tilfeldig? Selvfølgelig ikke. For det første kommer det som en konsekvens av at bredden i menneskemassen øker propesjonalt med mengden. Jo flere som kommer inn, jo flere interesser vil også denne gruppen famne. For det andre kommer det som en konsekvens av manglende “integrasjon”. Økt medlemsmasse betyr flere og ulike interesser, som videre minker den reelle følelse av gruppe tilhørighet for hver enkelt. Av denne grunn oppstår det behov for tilknytning til likesinnede hos et økende antall mennesker. At dette dyrkes med navn, klær, atferd osv, understreker bare behovet hos den enkelte.

              Skal kanarifansen vokse videre, er tilretteleggelse av største viktighet. Vi skal og må være enn klubb for alle, og innenfor denne gruppen bør de ulike interesser også få dyrkes. At vi som klubb klarer å "støte ut" noe som i så stor grad er ett positivt tilskudd på tribunen, synes jeg er utelukkende trist. Kontroll har man over de man står nær, ikke de man skyver bort. Jeg må også le av den voksende “bekymringen” for bluss på norske tribuner. I europeisk målestokk registreres det knapt et skadeomfang knyttet til nødbluss, og da lover er til for å følges, er de også til for å bøyes. Kreativiteten kan kanskje enkelte gangner koke over, og si da gjerne i fra. En reaksjon av den type vi så her, er derimot fullstendig skivebom. Jeg synes det er flott at vi som supporterklubb har et nært forhold til administrasjon. Men jeg synes det er trist at vi ikke enda større grad kjemper for våre egne, istedenfor å sende ut ofrelam. Som dere sikkert har lagt merke til på andre fora, er vi ikke akkurat i vinden for tiden(noe jeg normalsett driter i), men personlig synes jeg det er flaut at vi i økende grad ser ut til å ende opp som enn søndagsskole for tillatt oppførsel. Det mangler jo nå bare at vi for Fair fans prisen av Nff..
              Så jo at det oppsto mindre “tumulter” på Røkkeløkka. Nå var det jo ikke noe alvorlig som skjedde, men HVIS det hadde blitt utdelt slag og det var usikkerhet om hvem som slo først og hvorfor: kunne da hele styret ha blitt utvist i ubestemt tid?

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                Jeg synes det er flott at vi som supporterklubb har et nært forhold til administrasjon. Men jeg synes det er trist at vi ikke enda større grad kjemper for våre egne, istedenfor å sende ut ofrelam. Som dere sikkert har lagt merke til på andre fora, er vi ikke akkurat i vinden for tiden(noe jeg normalsett driter i), men personlig synes jeg det er flaut at vi i økende grad ser ut til å ende opp som enn søndagsskole for tillatt oppførsel. Det mangler jo nå bare at vi for Fair fans prisen av Nff.
                Jeg finner det merkelig at en person som til de grader opptrer som en løpegutt for de supporterpolitisk korrekte grupperingene, er på "vei inn i LSKs supportermiljø". Finner det rimelig utenkelig at du, som LSK-supporter, i lengre tid har sittet på utsiden av KFL, når det er tydelig at du lever etter samme ideologi som UFC, Kjernen, SaC, Unge Enga osv.

                Når det er sagt så synes jeg det er helt riktig av KFL å ikke kjempe for medlemmene av UFC lenger. Og når jeg skriver lenger, så har KFL kjempa for UFC i lang tid. Som du sikkert vet er ikke dette første gangen UFC har blussa og det er heller ikke første gangen UFC er blitt fremstilt som uroelementer i media. Gang på gang har sentrale medlemmer i KFL gått god for UFC. Men nok ble nok for enkelte når UFCs medlemmer bryter en tillit de er blitt gitt fra de som forsvarer dem i tykt og tynt. Man kan ikke ha lojalitet til folk som pisser en oppover ryggen, da får de kjempe sin egen kamp.

                Og det at Kjernen, Unge Enga, Sac og de andre kjøttpøkkene som får harding så fort se ser en video fra Bajen Ultras eller får muligheten til å dra av et bluss, ler av oss og kalles oss søndagsskole og FairFans, er en hedersbetegnelse for KFL. KFL skal skille seg vesentlig fra Kjernen og de andre blussronkernes "supporterkodeks".

                Dersom tanken på KFL som søndagsskolesupportere er det som skal til for at du forblir på "vei inn", så er det vel strengt tatt neppe noe tap for KFL.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Noen debutanter som slår denne?

                  Meget godt innlegg, du trekker frem mange gode poeng. Diskusjonen ligger jo i der du skriver "lover er til for å følges, men også til for å bøyes". Personlig er jeg enig med deg, men jeg ser likevel kritikernes grunn til å reagere på måten det ble gjort på. Med et såpass sta forbund som NFF er det likevel tilnærmet umulig for supportere å oppnå noe ved å hele tiden uttrykke at vi ønsker bluss på norske tribuner. Jeg forstår reaksjonen om at noe er nødt til å skje, men jeg synes det er rart at LSK ikke følger det reglementet de hadde satt opp for hjemmebane også på bortebane. Straffen er under hver kritikk, men det er vel også flertallet her enige i. Synes vi nå kan slå en strek over hele greia, UFC har gitt uttrykk for at de vil ta sin straff og de mest ampre virker til å ha fått roet seg ned og godtatt beklagelsen fra UFC.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Når det er sagt så synes jeg det er helt riktig av KFL å ikke kjempe for medlemmene av UFC lenger. Og når jeg skriver lenger, så har KFL kjempa for UFC i lang tid. Som du sikkert vet er ikke dette første gangen UFC har blussa og det er heller ikke første gangen UFC er blitt fremstilt som uroelementer i media. Gang på gang har sentrale medlemmer i KFL gått god for UFC. Men nok ble nok for enkelte når UFCs medlemmer bryter en tillit de er blitt gitt fra de som forsvarer dem i tykt og tynt. Man kan ikke ha lojalitet til folk som pisser en oppover ryggen, da får de kjempe sin egen kamp.
                    Den største grunnen til at UFC har blitt fremstilt som uroelementer i media er jo at det har gått 40-sider lange tråder om dem på dette forumet. Det er jo vi selv som lager en sak av det, og når en debatt fyker så heftig som den gjorde etter kampen i Molde er det naturlig at media lager en sak av det. UFC har vel blusset en gang tidligere før reglementet til NFF nektet dem å gjøre det på kamper. Personlig kan jeg ikke huske at UFC har blitt fremstilt negativt i media ved mange annledninger, er det bare jeg som har fulgt dårlig med?
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Den største grunnen til at UFC har blitt fremstilt som uroelementer i media er jo at det har gått 40-sider lange tråder om dem på dette forumet.
                      Bare for å gjøre dette klart for eventuelle som måtte tro det, jeg mener ikke at UFC er uroelementer slik media har fremstilt dem ved et par ganger. Jeg synes også at straffereaksjonen mot UFC har vært for streng dersom den går lenger enn de tre resterende hjemmekampene.

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      UFC har vel blusset en gang tidligere før reglementet til NFF nektet dem å gjøre det på kamper.
                      NFF har hatt forbud mot blussing på tribunen i mange, mange år. Derfor denne tinnsoldatblussinga fra KFL (med tillatelse fra brannvesen, politi og LSK) eller på kamper for LSK2 og tidlige runder i cupen hvor NFF ikke er så hissige med bøter. Blussinga i Royal League ga bot til LSK, vet ikke om blussinga i Fredrikstad ga noen reaksjon.

                      Poenget til denne Brutalis er dog at KFL ikke kjemper for UFC sin trang til å blusse på kampene. Det finnes viktigere ting å kjempe for, retten til å blusse er ikke et av dem. Den kampen får UFC ta selv.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        Spennende at du er den første som forteller at LSK fikk bot for blussinga i rl. Hvor har du dette fra Ronnie? Er det noe du tror eller vet? Jeg bare spør siden verken LSK, KFL eller noen andre har nevnt noe om dette.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          LSK fikk bot for blussinga i RL-Tønsberg, det er bekreftet. Det har vært kjent en god stund det nå.

                          Petter

                          Kommentar

                          • RuneK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 861

                            Dette er nytt for meg, hvor er det skrevet og hva ble bota?


                            R
                            Støtt FuglaTifo
                            Kontonr: 6201 05 41919

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Sikkert 5000 kroner akkurat som de andre fikk.

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Rart at ikke LSK har nevnt noe om dette i ettertid.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  Var det for blussing eller kasting av stjerneskudd på RL-delegaten?
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                    Dette er nytt for meg, hvor er det skrevet og hva ble bota?


                                    R
                                    5000 kr.

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                      Spennende at du er den første som forteller at LSK fikk bot for blussinga i rl. Hvor har du dette fra Ronnie? Er det noe du tror eller vet? Jeg bare spør siden verken LSK, KFL eller noen andre har nevnt noe om dette.
                                      Det har vært kjent en stund at det ble bot for blussinga i RL. Det er uansett ikke noe poeng her, men det faktum at KFL lenge har kjempa for UFC og snakket varmt for gutta der (som tross alt ikke har hverken drept noen eller gjort noe annet faenskap enn at de har dratt av noen bluss) og da blir det dumt å snakke om manglende lojalitet internt i fansen eller logring for LSK.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        Rart at ikke LSK har nevnt noe om dette i ettertid.
                                        Det er rett og slett svakt at dette ikke har blitt nevnt, i det minste for oss Kanaris på Forumet. Dette har jo vært et svært viktig element i blussekampen til UFC. De har hevdet det har vært en sovende regel. Når det ganske nylig har kommet bøter så må det opplyses om tydelig, nettopp for å få UFC og andre til å tenke seg om enda en gang.

                                        Hvis det er nevnt tidligere så regner jeg med at noen kan hoste opp et sitat fra Forumet.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          Dette har jo vært et svært viktig element i blussekampen til UFC. De har hevdet det har vært en sovende regel.
                                          Nåvel, UFC vet godt hvilke konsekvenser blussing kan gi. Det er ikke uten grunn at de gjemmer seg bak flagg, bannere og med skjerf foran ansiktet de gangene de har blusset. I motsetning til de som blussa på cupkampen mot Lørenskog som ikke gjemte seg hverken før eller etterpå.

                                          En fra UFC skrev følgende:
                                          Bøter

                                          Også i dette innlegget ser vi at de er klar over risikoen:
                                          Bøter
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎