Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • eLSKe
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2003
    • 136

    Nei til Ultras!

    Hva er det som er i ferd med å skje i KFL?
    Jeg satt å så cupkampen mot Start på TV igår. Og stort sett alt av flagg inneholder teksten Ultras eller UFC. Dette er helt latterlig.
    Det er noe som ikke stemmer når man ikke kan se et eneste flagg med teksten LSK, Lillestrøm SK, Lillestrøm Sportsklubb, Sportsklubben, Kanari-Fansen, Kanarifuglene, Romerikes stolthet... osv på?
    Folk som ikke er veldig inne i LSK og KFL, kommer å spør om vi har bytta navn til Ultras, for det er jo stort sett bare flagg med den påskriften.

    Jeg ser på dette som en idiotisk ting. Jeg synes vi burde få bort disse Ultras gruppene. For jeg vet jeg får halve KFL på nakken med dette utsagnet, men Ultras er en del av Casuals og Hooligans miljøet.

    Folk kan si hva de vil om det, men bare se i Italia, Sverige, Spania osv. De mest voldelige og ekstreme gruppene kaller seg ofte for Ultras. Så ikke kom med det at dette er ikke voldelige grupper.

    På tide å få fjernet dette såkalte "fenomenet" fra KFL. Jeg mener at vi ikke bør assosieres med slikt. Vi har jo i alle år tatt avstand fra det, så hvorfor skal det nå være greit. Sier ikke at UFC er voldelige, men de lever farlig. Hva gjør de den dagen vi skal ut i europa å spille, da vil sannsynligvis motstanderen se på disse som en gruppe de gjerne vil sloss med.

    Nei, la oss gå tilbake til å bare være KFL, og la oss slippe disse undergruppene med Ultras navn.

    Dette innlegget er ikke ment mot noen enkeltpersoner, det er min mening om det som skjer i KFL. Og jeg mener vi bør få en slutt på det.
    Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    #2
    Ultras"i" KFL gjør ikke noe galt etter min mening, hvertfall ikke lagt merke til noe ennå. Noe bluss røyk er ikke særlig mye etter min mening, men hvis dette kan gjøre så LSK eller KFL kan bli straffa etter NFF lover synes jeg dette er særdeles dumt.

    Men som du sier eLSKe om det med flagg osv, jeg skjønner heller ikke vitsen med og promotere seg selv som en gruppering, som langt fra har et særlig populært navn i norge, heller i verden (Ultras).

    Men uansett, hva er vits med og kalle seg Ultras når man veit det blir bråk om det gjennom media, andre mennesker på stadion og andre supportere her til lands. Hvis man MÅ ha et annet navn en KFL under vingene så er kanskje ikke Ultras det beste og velge, hvertfall når det egentlig ikke er noen spes mening bak det.
    Last edited by krisruds; 20.08.2006, 17:42.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • eLSKe
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2003
      • 136

      #3
      Opprinnelig skrevet av krisruds
      Ultras"i" KFL gjør ikke noe galt etter min mening, hvertfall ikke lagt merke til noe ennå.
      Nei, det har jeg heller ikke sagt. Mener bare at som du også sier, at det er feil navn. Ser heller ikke vitsen med undergrupper jeg da.
      Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Tifo-gruppa valgte å ikke ta med sine flagg (bortsett fra ett storflagg og noen få vifteflagg) til Kristiansand, ettersom de blir ødelagt av å ligge i en gjørmete gressbakke. Derfor var det en stor overvekt av Ultras Felt C-flagg på tribunen i går.

        Med vennlig hilsen

        FuglaTifo

        Kommentar

        • eLSKe
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2003
          • 136

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Tifo-gruppa valgte å ikke ta med sine flagg (bortsett fra ett storflagg og noen få vifteflagg) til Kristiansand, ettersom de blir ødelagt av å ligge i en gjørmete gressbakke. Derfor var det en stor overvekt av Ultras Felt C-flagg på tribunen i går.
          Dette var ikke ment som kritikk mot Tifogruppa, synes bare det er latterlig med all denne Utras hyllinga.
          Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

          Kommentar

          • Kølla Riisa
            Seniormedlem
            • Jun 2004
            • 1021

            #6
            Hva er det som er i ferd med å skje i KFL?
            Jeg satt å så cupkampen mot Start på TV igår. Og stort sett alt av flagg inneholder teksten Ultras eller UFC. Dette er helt latterlig.
            Det er noe som ikke stemmer når man ikke kan se et eneste flagg med teksten LSK, Lillestrøm SK, Lillestrøm Sportsklubb, Sportsklubben, Kanari-Fansen, Kanarifuglene, Romerikes stolthet... osv på?
            Hørte selv at vi hadde mye tv-oppmerksomhet igår ja. Vi i UFC bruker våre 2-stangs og gule-svarte vifteflagg mye, derfor kommer de på tv. Samt at FuglaTifo ikke hadde med sitt.

            Vi har forresten også flere 2-stangs med LSK-relaterte ting og LSK-logo.

            Jeg ser på dette som en idiotisk ting. Jeg synes vi burde få bort disse Ultras gruppene. For jeg vet jeg får halve KFL på nakken med dette utsagnet, men Ultras er en del av Casuals og Hooligans miljøet.
            Du har rett på dine meninger som alle andre. Det er kun en Ultras gruppe i KFL og det er UFC. Vi er ikke voldelige og har eller ingen intensjoner om å bli det.

            På tide å få fjernet dette såkalte "fenomenet" fra KFL. Jeg mener at vi ikke bør assosieres med slikt. Vi har jo i alle år tatt avstand fra det, så hvorfor skal det nå være greit. Sier ikke at UFC er voldelige, men de lever farlig. Hva gjør de den dagen vi skal ut i europa å spille, da vil sannsynligvis motstanderen se på disse som en gruppe de gjerne vil sloss med.
            UFC har kommet for og bli, så dine planer om å "fjerne fenomenet" finner jeg kun provoserende. Lever farlig? Vi har et godt samarbeid med KFL-ledelsen og jeg har selv sittet i møtet med folk i LSK.

            Nei, la oss gå tilbake til å bare være KFL, og la oss slippe disse undergruppene med Ultras navn
            Gå tilbake til å være KFL? Hva er det da? Er vi ikke KFL nå siden vi har grupper som UFC?

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Om du legger sammen alle flaggene og bannerne til de ulike gruppene i Kanari-Fansen (FuglaTifo, Ultras Felt C, Team Scooter, KGG, Råholt Kanaris, Ultras Paranoia osv.), har Kanari-Fansen i underkant av 300 flagg og bannere. Kun 5-6 av disse har påskriften "ultras".

              Problemet med overvekt av ultras-flagg oppstår med andre ord svært sjelden.

              Her er forresten UFCs mest brukte heng-opp-banner: http://www.kanari-fansen.no/brukerbilder/100_0794.JPG

              Det er vel sånn du vil ha det, eLSKe? ;-)
              Last edited by Lars; 20.08.2006, 17:55.

              Kommentar

              • eLSKe
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2003
                • 136

                #8
                Greit at dere har hatt møter med KFL og LSK, men jeg har da rett til minne menonger om at jeg synes det bør fjernes uansett. Og jeg tror ikke utenlandske Ultras grupper bryr seg noe særlig om at dere har vært i møter.

                Med å gå tilbake mener jeg at vi har flagg med LSK/KFL symboler, ikke massevis av flagg med Ultras tekst på.

                Hva er det som er så utrolig artig/spennende med dette uttrykket Ultras. Og hvorfor skal der absolutt gå kledd i sivilt?
                Hvorfor kan dere ikke ikle dere klubbfarger dere også?
                Har dere et enormt behov for å skille dere ut?
                Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                Kommentar

                • eLSKe
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2003
                  • 136

                  #9
                  Ja, det er faktisk slike typer flagg og bannere jeg vil ha. Tekst som handler om LSK og KFL, ikke Ultras.
                  Det var ganske ille i Tronheim i år også.

                  Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    De aller fleste i UFC går med klubbfarger og supportereffekter. Noen gjør det ikke, men slik er det jo i resten av KFL også.

                    Lars

                    alltid med drakt!

                    Kommentar

                    • scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                      Du har rett på dine meninger som alle andre. Det er kun en Ultras gruppe i KFL og det er UFC. Vi er ikke voldelige og har eller ingen intensjoner om å bli det.
                      Hvorfor kalle seg Ultras da?
                      Er jo ganske kult da,- hvis man er 18 år.

                      Hint hint, mange begynner å bli lei dette Ultras styret.

                      Kommentar

                      • eLSKe
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2003
                        • 136

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av scages
                        Hint hint, mange begynner å bli lei dette Ultras styret.
                        Akkurat det som er mye av poenget i mitt innlegg ja
                        Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #13
                          Ehh, unnskyld meg?

                          Hvis ikke UFC hadde brukt sine tvåpins og flagg i går (og ellers), så hadde det jo ikke vært en dritt på tribunen i går da. Er det bedre kanskje?

                          Syns det er helt på trynet å kritisere noen av de mest engasjerte folka i KFL.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            #14
                            Folk må selvsagt ha sine egne meninger, men at folk som ikke gadd å reise til Kristiansand for å støtte sportsklubben i cupen skal klage på folk som reiste dit og brukte et par tostangs med teksten ULTRAS på, faller bare på sin egen urimelighet.

                            Vi har kun en håndfull tostangs/flagg med teksten ULTRAS på, resten er enten gule og sorte, eller bærer tekster med LSK-tilknytning.

                            Som Lars sier så er vårt mest brukte banner et banner med teksten SPORTSKLUBBEN på.

                            At Fuglatifo velger å la flagg og bannere være hjemme er ikke noe UFC kan noe for. Hadde FT hatt med seg sitt vanlige lass med flagg hadde det ikke blitt så tydelig som du påstår det ble. "Tribunen" hadde blitt enda mindre fargeløs om vi ikke hadde brukt våre tostangs og flagg i går.

                            At en håndfull av mellom 30 og 40 UFC ikke ikler seg diadora drakter med dårlig kvalitet er deres valg. Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en LSK drakt med reklame i alle regnbuens farger. Forøvrig kommer jeg også i fortsettelsen til å ta på meg det jeg selv vil på match!

                            Selv runder jeg 30 om ikke lenge, og jeg synes Ultras er skikkelig kuuult azzz!

                            Koz og klemz sytepaver.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #15
                              Scages: Hva slags styr er det du egentlig tenker på?

                              Er det veldig mye pes med dedikerte fans som bruker flagg/tostangs gjennom hele kampen?

                              Vil du ha mindre farger på tribunen?
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av eLSKe
                                Ja, det er faktisk slike typer flagg og bannere jeg vil ha. Tekst som handler om LSK og KFL, ikke Ultras.
                                Det var ganske ille i Tronheim i år også.

                                Hva med kampen mot Fredrikstad? Da UFCs tifo var en gigantisk LSK-logo?

                                Det blir for dumt å bare trekke ut enkeltkamper og si at "slik er det".

                                UFC jobber mye med å støtte LSK, og 90% av tiden UFCs medlemmer bruker på å lage tifo (flagg og bannere) blir brukt til å lage ting med LSK- og KFL-budskap.

                                Visste du forresten at nærmere 10 av UFCs medlemmer er aktivt med og jobber med tifo for FuglaTifo?

                                Tifo mot Viking: http://www.kfl.no/galleri/2006%20-%2...iking//007.jpg

                                Tifo mot VIF: http://www.kfl.no/temp/glenn_imgs/2006tifoviflsk.jpg

                                UFC-medlemmer bidro i stor grad til å lage disse to tifoene. F.eks. til VIF-kampen var det to UFC-medlemmer som sydde de 200 gule og svarte flaggene du ser på bildet. Et slikt flagg tar minst 20 minutter å sy, du får regne selv hvor mye tid som ble brukt på flaggene.

                                Jeg er veldig lei av folk som sier at UFC bare tenker på å framheve seg selv framfor å støtte LSK. Det er faktisk ikke så jævlig kult å bruke hundrevis av timer på å lage LSK-ting, når det eneste folk nevner er at de synes det var ræva at du brukte et par timer på å lage noen UFC-flagg.

                                Og til syvende og sist tror jeg faktisk ikke at spillerne bryr seg om det står "ultras" på et flagg, de oppfatter det garantert som støtte på lik linje med andre flagg.

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #17
                                  eLSKe:

                                  Begrunn det du sier om at Ultras er det samme som casuals og hools!

                                  Det som skjer av bråk i forbindelse med kamper i Danmark/Sverige er det klubbenes casuals som står for.

                                  Ultras støtter laget sitt 100% vokalt og visuelt!
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • eLSKe
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2003
                                    • 136

                                    #18
                                    Jeg har aldri sagt at det er slik på alle kamper.
                                    Dessuten sa jeg jeg i mitt første innlegg at dette ikke var ment som kritikk av enkeltmennesker.
                                    Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                                    Kommentar

                                    • Vestfold Kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Oct 2004
                                      • 4583

                                      #19
                                      Foreslår at folk finner ut hva casuals/Ultras/hools er før de i det hele tatt gidder å kaste ut totalt uriktige påstander.
                                      LOUD
                                      PROUD
                                      ULTRA

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Det er en ting jeg lurer på angående Ultras:

                                        Hvorfor har dere behov for å ha "Ultras" , "Felt C" og lignende bannere? For min del spiller det ingen rolle om folk er med i ditt eller datt undergrupperinger, forsåvidt ikke vesentlig om det er et par Ultras-bannere heller. Men for meg sender det bare ut signalene "se på oss, vi er ultras og vi er tøffe". Ser liksom ikke poenget med at dere skal promotere gruppa deres sånn under LSK-kamper.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎