Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #81
    Negativt om grupperinger:

    *stort behov for å fronte seg selv. (ref bannere, 2 stangs osv. Hvorfor ikke bare lage bannere som har klubbens farger/logoer. Hvorfor på død og liv ha med grupperings navn?)
    Dere har stort behov for å score cred og atter cred.
    Who cares? Vi er ikke på ungdom/videregående skole lenger nå, cred betyr niks blant voksne mennesker.

    *kan virke som de setter seg selv foran KFL og LSK. (ref blussing episodene)

    At grupperinger drar med fler på kamper ser ikke jeg på som noe stort. Gjør ikke vi som ikke er gruppert det også kanskje?
    For å ta meg som eksempel; jeg er ikke med i gruppering, men er på stort sett alt av det som er er av kamper,
    og det gjør de jeg drar sammen med også.
    Man trenger ikke dra på seg en grupperings genser, eller tattis for den sags skyld for og støtte fugla 100%.

    Positivt:

    Bidrar til og øke stemningen på tribunen. Er ikke redd for og synge høyere hoppe mer en gjennomsnitts supporteren, i håp om at dette smitter.
    Last edited by iL; 22.08.2006, 12:47. Begrunnelse: endret den andre negative til å ikke være så bastant.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #82
      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
      I mine øyne er det hvor mye du gir på tribunen, vokalt og visuelt som teller. Ikke hva du har på deg av LSK klær.
      Ikke at jeg er den som bryr meg videre om hva folk har på seg av klær og lignende på kamp, det får være deres egen greie. Men du er vel enig i at kanari-feltet ville sett en del tristere ut visuelt om alle hadde hatt den innstillingen av at det ikke er så viktig med supporterfarger, og alle hadde valgt bort drakt på kamp? Nå er det jo et stort flertall som har på seg drakt eller klær i LSK's farger, så det er jo ikke noe problem.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • JhnY
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 975

        #83
        Opprinnelig skrevet av iL
        Negativt om grupperinger:

        *stort behov for å fronte seg selv. (ref bannere, 2 stangs osv. Hvorfor ikke bare lage bannere som har klubbens farger/logoer. Hvorfor på død og liv ha med grupperings navn?)
        Dere har stort behov for å score cred og atter cred.
        Who cares? Vi er ikke på ungdom/videregående skole lenger nå, cred betyr niks blant voksne mennesker.
        http://www.kanari-fansen.no/brukerbilder/100_0794.JPG

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          #84
          IL bommer som vanlig grovt, med overlegg? Vil gjerne at du utdyper hvordan vi har satt oss over KFL/LSK?!
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • JhnY
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 975

            #85
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Ikke at jeg er den som bryr meg videre om hva folk har på seg av klær og lignende på kamp, det får være deres egen greie. Men du er vel enig i at kanari-feltet ville sett en del tristere ut visuelt om alle hadde hatt den innstillingen av at det ikke er så viktig med supporterfarger, og alle hadde valgt bort drakt på kamp? Nå er det jo et stort flertall som har på seg drakt eller klær i LSK's farger, så det er jo ikke noe problem.
            Skal siess at det er et flertall i ufc som går i lsk drakter også da.

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #86
              Fakta er jo at det store flertall ikler seg gult og sort på kampdager. 95% av alle bannere/flagg/tvåpinns ikke bærer ordet ULTRAS. Men det er tydeligvis ekstremt vanskelig for blant annet IL og enkelte andre å innse fakta.

              Navnet på vår gruppe kommer alltid til å være på et eller annet banner/flagg der LSK spiller, også i framtiden. Uansett hva folk mener om den saken!
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

                #87
                *stort behov for å fronte seg selv. (ref bannere, 2 stangs osv. Hvorfor ikke bare lage bannere som har klubbens farger/logoer. Hvorfor på død og liv ha med grupperings navn?)
                Dere har stort behov for å score cred og atter cred.
                Who cares? Vi er ikke på ungdom/videregående skole lenger nå, cred betyr niks blant voksne mennesker
                Jeg begynner å bli lei gnålet her nå. Er det vanskelig å holde seg til sannheten? Det mest brukte banneret til UFC er det som det står: "sportsklubben" på. Er det et godkjent banner eller tar vi med det også på kamper får og få cred?


                Nå har du gjentatt det samme som 10 andre har sagt i denne samme tråden, også kommer du og sier at vi er ute etter cred?

                Hvis alle grupperingene hadde latt bannerene sine blitt hjemme fra f.eks ifk borte i RL? Da hadde det hengt igjen ett lite mini-banner. Hadde det vært bedre med det eller med mange andre gul-svarte bannere med "Ultras", "Team Scooter" og "KGG" på?

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                  Jeg begynner å bli lei gnålet her nå. Er det vanskelig å holde seg til sannheten? Det mest brukte banneret til UFC er det som det står: "sportsklubben" på. Er det et godkjent banner eller tar vi med det også på kamper får og få cred?
                  Det sto da ikke at dere BARE har effekter med grupperings symboler på.

                  Nå har du gjentatt det samme som 10 andre har sagt i denne samme tråden, også kommer du og sier at vi er ute etter cred?
                  Jaha, så jeg får ikke si det inntrykket jeg har, selv om andre har sagt det?

                  Hvis alle grupperingene hadde latt bannerene sine blitt hjemme fra f.eks ifk borte i RL? Da hadde det hengt igjen ett lite mini-banner. Hadde det vært bedre med det eller med mange andre gul-svarte bannere med "Ultras", "Team Scooter" og "KGG" på?
                  Så det er enten eller?

                  Det jeg ikke skjønner er hvorfor det brukes så mye tid og energi på og lage gruppering spesifikke effekter, hvorfor ikke heller hjelpe fugla tifo, slik at vi har nok effekter som bare hyller KFL/LSK ?
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • A.Bilet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2005
                    • 808

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Det jeg ikke skjønner er hvorfor det brukes så mye tid og energi på og lage gruppering spesifikke effekter, hvorfor ikke heller hjelpe fugla tifo, slik at vi har nok effekter som bare hyller KFL/LSK ?
                    Der er jeg enig med deg iL. Synes egentlig det er feil hvis UFC m.m, har egne tifomøter, og bruker mye tid på det. Men det forklares tidligere i tråden at 10-15 (?) fra UFC hjelper fuglatifo i tillegg..
                    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                    Twitter-bruker

                    Kommentar

                    • Forumbikkja
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2006
                      • 17

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Fakta er jo at det store flertall ikler seg gult og sort på kampdager.
                      Jasså, ja. Du prøver deg på en usannhet.

                      Her er et bilde fra deres sider (mot Viking), og jeg teller:

                      Tre personer i drakt.

                      Ytterligere tre med skjerf.

                      16 i andre klær.

                      En er ikke telt med da man bare ser hodet.
                      Forumbikkja

                      Kommentar

                      • Fritz
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 1033

                        #91
                        Som svar til spørsmålet om ordet Ultras bør benyttes:

                        Er det nødvendigvis et problem at den jevne tribunesliter assosierer ordet Ultras med noe negativt?

                        Så lenge UFC holder seg innenfor rammene av hva som forventes av en Lillestrøm-supporter ser jeg ikke det store problemet. Problemet oppstår først den dagen noen fra UFC blir innblandet i episoder som setter Sportsklubben eller KFL i et dårlig lys (derfor er jeg i mot blussing så lenge det ikke er lovlig).

                        Den opprinnelige definisjonen på en Ultra er en person som ønsker å gi jernet på tribunen i litt større grad enn den vanlige supporter. At Ola Dunk definerer Ultras som bråkemakere, kan jeg ikke se at bør gå ut over de i blant oss som ønsker å assosiere seg med den positive delen av kulturen.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          ...tvåpinns...
                          Din svenskeronker. Har du hørt om tostangs?
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Fritz
                            Som svar til spørsmålet om ordet Ultras bør benyttes:

                            Er det nødvendigvis et problem at den jevne tribunesliter assosierer ordet Ultras med noe negativt?
                            Ja, definitivt.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #94
                              [QUOTEJaha, så jeg får ikke si det inntrykket jeg har, selv om andre har sagt det?
                              ][/QUOTE]

                              Jo, du kan si det så mange ganger du vil. Men hva er poenget og si det samme til det uenelige? Vi har jo den samme debatten her hver 3.uke. FØler du ta vi komme mye lenger med det her? Ikke jeg ihvertfall.

                              Så det er enten eller?

                              Det jeg ikke skjønner er hvorfor det brukes så mye tid og energi på og lage gruppering spesifikke effekter, hvorfor ikke heller hjelpe fugla tifo, slik at vi har nok effekter som bare hyller KFL/LSK ?
                              Det er ikke enten eller, hadde du lest lenger opp ser at du Lars skriver at ca 10 UFC er med i FuglaTifo. Da blir det for dum og si at vi ikke bruker tid på noe annet enn vår eget. Det er rett og slett løgn.

                              Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller. Hadde det vært bedre med ett lite gult banner i Gøteborg eller 5-6 gul-svarte gruppebannere/flagg?

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av JhnY
                                Skal siess at det er et flertall i ufc som går i lsk drakter også da.
                                Snakket ikke om UFC, snakket om innstilling til kølla riisa om at så lenge man synger og hopper det det samme hva man har på seg. At du tolker det dithen tar du fra intet.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #96
                                  Snakket ikke om UFC, snakket om innstilling til kølla riisa om at så lenge man synger og hopper det det samme hva man har på seg. At du tolker det dithen tar du fra intet.
                                  Kan man ikke ha på hva man vil av klær? Så lenge det ikke er et rasistisk eller politisk budskap?

                                  Jeg synes det er viktigere hvor mye man synger og hopper enn hvor mange LSK-plagg man har på seg.

                                  Så hva synes du, er det viktigst med vokal støtte eller viktigst og "kle på seg riktig"?
                                  Kle seg riktig i denne forstnd er å ha drakt, skjerf og caps. Jeg er forøvrig fullt klar over at begge deler lar seg kombinere.

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                    Jaha, så jeg får ikke si det inntrykket jeg har, selv om andre har sagt det?
                                    ]
                                    Jo, du kan si det så mange ganger du vil. Men hva er poenget og si det samme til det uenelige? Vi har jo den samme debatten her hver 3.uke. FØler du ta vi komme mye lenger med det her? Ikke jeg ihvertfall.
                                    Det viser bare at det er flere som mener dette.

                                    Det er ikke enten eller, hadde du lest lenger opp ser at du Lars skriver at ca 10 UFC er med i FuglaTifo. Da blir det for dum og si at vi ikke bruker tid på noe annet enn vår eget. Det er rett og slett løgn.
                                    Det har jeg ikke sagt heller, poenget mitt er at jeg synes det er bortkastet at dere bruker mye tid/penger/energi på og lage grupperings spesifikke effekter.

                                    Du svarte ikke på spørsmålet mitt heller. Hadde det vært bedre med ett lite gult banner i Gøteborg eller 5-6 gul-svarte gruppebannere/flagg?
                                    Hvorfor skal jeg svare på det? Svaret gir seg selv.
                                    Men jeg skulle heller ha sett reine kfl/lsk effekter.
                                    Igjen det er ikke enten eller som du prøver og vri det over på.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • A.Bilet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2005
                                      • 808

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Kan man ikke ha på hva man vil av klær? Så lenge det ikke er et rasistisk eller politisk budskap?

                                      Jeg synes det er viktigere hvor mye man synger og hopper enn hvor mange LSK-plagg man har på seg.

                                      Så hva synes du, er det viktigst med vokal støtte eller viktigst og "kle på seg riktig"?
                                      Kle seg riktig i denne forstnd er å ha drakt, skjerf og caps. Jeg er forøvrig fullt klar over at begge deler lar seg kombinere.
                                      Mange av oss ønsker at Kanari-Feltet skal være gult.
                                      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                      Twitter-bruker

                                      Kommentar

                                      • RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av tHuLu
                                        Ihugas var jo et fantastisk bra forslag!! Det likte jeg, norsk som bare juling

                                        Takk
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

                                        Kommentar

                                        • Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

                                          Mange av oss ønsker at Kanari-Feltet skal være gult.
                                          Det ønsker jeg også. Men det jeg sier at den viktigste jobben enn supporter kan gi er vokal støtte, uavhengig om man har på seg LSK-drakt eller ikke.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎