Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nr.10
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 597

    Bare et lite forslag. Gå inn på klanens hjemmeside og se hvor mye de får ut av diskusjonen om UE. Det er det samme som diskuteres om og om igjen, og det er stort sett de samme som støtter de forskjellige sidene..
    At det dannes grupperinger er helt normalt når det sammles store folkemengder. Alle drar "desverre" ikke i samme rettning. Dette er noe man bare må godta..
    Last edited by Nr.10; 22.08.2006, 16:37.
    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

    RÅGG 19116

    Kommentar

    • RuneK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 861

      Opprinnelig skrevet av Nr.10
      Bare et lite forslag. Gå inn på klanens hjemmeside og se hvor mye de får ut av diskusjonen om UE. Det er det samme som diskuteres om og om igjen, og det er stort sett de samme som støtter de forskjellige sidene..
      At det dannes grupperinger er helt normalt når det sammles store folkemengder. Alle drar "desverre" ikke i samme rettning. Dette er noe man bare må godta..
      .... helt enkelt.
      Støtt FuglaTifo
      Kontonr: 6201 05 41919

      Kommentar

      • MoBee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 958

        Jeg er ikke tilhenger av å få vekk noen av de mest engasjerte supporterne i KLF. Det er altfor mange som står der og syter over at vi synger feil og dårlige sanger, at vi hopper, veiver med flagg osv.. UFC støtter fugla veldig, veldig bra og reiser rundt til alle landets arenaer.
        Jeg er ikke selv med i UFC, men støtter eksistensen deres.

        MEN: jeg skjønner heller ikke HVORFOR dere skal kalle dere ultras. Som flere har sagt nå, så forbindes ordet med vold og ekstreme grupper.
        Last edited by MoBee; 22.08.2006, 19:53. Begrunnelse: ett spørsmål ble besvart mens jeg skrev

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
          Hadde det vært bedre med ett lite gult banner i Gøteborg eller 5-6 gul-svarte gruppebannere/flagg?
          Det ser ut til at vi kan dele KFLs supportere inn i tre grupper:
          1. De som vil at feltet skal være farget i klubbens farger ved at man kun kler seg i klubbens farger
          2. De som vil at feltet skal være farget i klubbens farger ved at man bruker flagg og banner, men kler seg selv i "sivil"
          3. De som vil at feltet skal være farget i klubbens farger ved at man både kler seg i klubbens farger og bruker flagg og banner

          Så da kan jeg spørre tilbake:
          Hadde det vært bedre i Gøteborg med alle kledd i sivilt eller alle kledd i klubbens farger?

          Vi kommer nok aldri til å bli enige om den saken, men det er vel heller ikke meningen...
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            Opprinnelig skrevet av iL

            Det har jeg ikke sagt heller, poenget mitt er at jeg synes det er bortkastet at dere bruker mye tid/penger/energi på og lage grupperings spesifikke effekter.


            Hehehe. Send meg en mail om hva du synes jeg skal bruke tiden og pengene mine på så skal jeg vurdere om jeg skal følge dine råd vennen
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • mr.sandass
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2005
              • 972

              Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
              Jasså, ja. Du prøver deg på en usannhet.

              Her er et bilde fra deres sider (mot Viking), og jeg teller:

              Tre personer i drakt.

              Ytterligere tre med skjerf.

              16 i andre klær.

              En er ikke telt med da man bare ser hodet.

              Måten man kler seg på har blitt diskutert før og er et "ikke" tema. Vanskelig og skjønne?
              www.ultrasfeltc.net

              Kommentar

              • Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

                Hadde det vært bedre i Gøteborg med alle kledd i sivilt eller alle kledd i klubbens farger?
                Alle kledd i gult, selvfølgelig.

                Men ikke for enhver pris, hadde heller tatt 250 syngende med lite farger enn 250 med drakt, skjerf og lue hvor bare halvparten synger.

                Det jeg sier er at det viktigste er å støtte med synging og hopping.

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  Bare møt opp på match og syng for fugla. Vi kan ta seriegull for f**n!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                    Måten man kler seg på har blitt diskutert før og er et "ikke" tema. Vanskelig og skjønne?
                    Poenget var vel uansett at VK hevdet at den store majoriteten i UFRB kler seg i klubbens farger og da fikk vi bildet som motbeviste det.

                    Stemmer forsåvidt med inntrykket fra Kristiansand også, uten at jeg klager av den grunn.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      Altså, enkelte her inne må bare respektere at ikke alle KFLs 5000 medlemmer har nøyaktig samme mening om ting og tang. Ville det ikke blitt utrolig kjedelig om alle likte det samme og alle gjorde de samme tinga?

                      Jeg tror det bare er positivt at ikke alle opptrer likt.

                      Angående gruppebanner har det i alle år vært bannere fra de forskjellige grupperingene der LSK spiller kamper, det er ikke noe nytt fenomen. For ca 10 år siden hang det også et Ultras banner på tribunene der LSK spilte.

                      For å forstå Ultrasmentaliteten holder det ikke å bare lese en persons mening i KFLs medlemsblad om fenomenet. Hva som stod på trykk der var kun en persons mening og synsing om Ultraskulturen.

                      Angående det bildet fra Stavanger så hadde alle på bildet flagg/skjerf eller tvåpinns i gult og sort på tribunen. Forøvrig var dette kun en av mange kamper i år.

                      For at LSKs supportere fortsatt skal være de beste i landet, og ta nye steg mot toppen i norden, tror jeg det er viktig at vi alle bidrar på vår måte. Det finnes ikke en oppskrift som alle er fornøyd med, og det er bare noe vi alle må innse og respektere.

                      Ellers er det spennende at moderatorer på kfl.no stadig får større makt. Oppskrift på hvordan være en god og ikke minst riktig supporter regner jeg med IL legger ut på forsiden ganske så snart.


                      ULTRA MENTALITA
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Blakk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 1860

                        Imorgen stiller jeg i Joggedress,hvis dere bønder fra romeriket er imot det kom bort til meg istedenfor og hiv det ut på nettet.
                        PS.Vet mange hools som går med joggedress derfor tar jeg det på meg imorga(ironi eller ikke ironi..)

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          Joggebukse Jånni?
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            Som sagt tidligere så er de aller fleste i UFC ikledd farger i forbindelse med kamp.

                            Forøvrig så jeg opptil tosifra antall LSK(?????) supportere på feltet vårt i Kristiansand på cupkampen. Regner med disse får passet sitt påskrevet framover
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • mr.sandass
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2005
                              • 972

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Poenget var vel uansett at VK hevdet at den store majoriteten i UFRB kler seg i klubbens farger og da fikk vi bildet som motbeviste det.

                              Stemmer forsåvidt med inntrykket fra Kristiansand også, uten at jeg klager av den grunn.
                              Så iallefall ut som du storkoste deg på tv
                              www.ultrasfeltc.net

                              Kommentar

                              • Blakk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1860

                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Joggebukse Jånni?
                                Scally wannabe

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  Hehe.. Urchins on tour!
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Så iallefall ut som du storkoste deg på tv
                                    Koser meg alltid sammen med UFRB. Dere synger på alt og sånt kan jeg faen meg like, selv om dere ikke har like sterk stemme som meg.

                                    Også er det deilig å krype inn i favnen til Kongen av Kolsås ved scoringer. Lacoste-skjorta hans blir så våt og god og kose med.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • mr.sandass
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 972

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Koser meg alltid sammen med UFRB. Dere synger på alt og sånt kan jeg faen meg like, selv om dere ikke har like sterk stemme som meg.

                                      Også er det deilig å krype inn i favnen til Kongen av Kolsås ved scoringer. Lacoste-skjorta hans blir så våt og god og kose med.
                                      Favnen til kongen er alltid god. Forøvrig tar jeg kvelden nå så får dere andre diskutere hvor mye dere ikke liker UFC eller klesstilen eller navnet. Gudene veit hva.

                                      Natta klem til alle!
                                      www.ultrasfeltc.net

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Muligens en sak for årsmøte dette med påkledning.

                                        For å være medlem av KFL fra og med 2007 sesongen må man alltid bruke sine gule plasttresko, unntak ved regnevær da lange slagstøvler kan benyttes(kun i gult selvfølgelig!!)

                                        Gule, eller til nød sorte bukser pluss gule sokker er riktig stil. På overkroppen kan man velge seg ut klær av fantastisk kvalitet laget av diadora.

                                        På tribunen skal man aller helst ikke bruke flagg, tostangs, skjerf eller bannere av noe slag da dette kan ødelegge sikten for Lillestrøms tilhengere. Videre bør man synge passe forsiktig så man ikke overdøver drittslenging til sine egne spillere.

                                        Følges ikke dette på kampdagen blir man sendt hjem fra Stadion!
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Muligens en sak for årsmøte dette med påkledning.

                                          For å være medlem av KFL fra og med 2007 sesongen må man alltid bruke sine gule plasttresko, unntak ved regnevær da lange slagstøvler kan benyttes(kun i gult selvfølgelig!!)

                                          Gule, eller til nød sorte bukser pluss gule sokker er riktig stil. På overkroppen kan man velge seg ut klær av fantastisk kvalitet laget av diadora.

                                          På tribunen skal man aller helst ikke bruke flagg, tostangs, skjerf eller bannere av noe slag da dette kan ødelegge sikten for Lillestrøms tilhengere. Videre bør man synge passe forsiktig så man ikke overdøver drittslenging til sine egne spillere.

                                          Følges ikke dette på kampdagen blir man sendt hjem fra Stadion!
                                          Endelig har en av disse Hooligansa skjønt det
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎